شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در این یادداشت به نکاتی درباره برنامه ریزی برای روابط عمومی می پردازیم:
1. روابط عمومی بیشتر از تبلیغات مقرون به صرفه است. روابط عمومی نسبت به نتایجی که بدست می آورد و تاثیری که در اعتبار شرکت دارد، بازده موثر به مراتب بیشتری نسبت به تبلیغات دارد. مردم می دانند که برای تبلیغات هزینه ای پرداخت شده و جایگاه روابط عمومی ممکن است در مجموع دارای وزن بیشتری برای مشتریان بالقوه باشد.
2. بودجه روابط عمومی خود را در ابتدای برنامه مشخص کنید. روابط عمومی هرگز نباید بدون فکر شروع به کار کند.
3. زمانبندی همه چیز است و روابط عمومی قرار نیست معجزه کند. برای دریافت بهترین خروجی ها پیش از هر چیز نیازمند برنامه ریزی هستید. ماه ها پیش از اینکه وبسایت یا کالا و خدمات را ارائه دهید باید این برنامه ریزی ها را انجام دهید.
4. به اهداف و مقاصد کسب و کار خود فکر کنید. در حالی که مطمئن می شوید اهداف شما دست یافتنی است باید نسبت به این که در یک سال در کجا می خواهید باشید و چقدر می خواهید رشد کنید جاه طلب باشید. سپس اهداف روابط عمومی خود را با اهداف تجاری خود همتراز کنید. آیا می خواهید حضور رهبری فکری خود را افزایش دهید؟ تعریف اهداف به شما کمک می کند که به وضوح شناسایی کنید کجا روابط عمومی می تواند حمایت کننده باشد.
5. معین کنید که برای دستیابی به اهداف و مقاصد به اقدامات روابط عمومی نیاز است. این مهم است که نسبت به این که در 12 ماه چه مقدار دستاورد می توان داشت واقع بین باشید و مطمئن شوید که اقدامات شما اهداف تان را کاملا حمایت می کنند.
6. موفقیت ها و تلاش هایی که در سال گذشته به طور خاصی در ابلاغ پیام شما موثر بودند را مرور کنید. از این ابتکارات در کارزارهای سال بعد استفاده کنید. برای اطمینان از تداوم و ثبات باید این موفقیت ها را پرورش داده و تقویت کنید.
7. معیارهایی را برای دستیابی ایجاد کنید. با گروه روابط عمومی خود کار کنید تا معیارهایی را تعریف کنید که با سطح تلاش ها و تعهدات شما همخوانی داشته باشد، سپس آن ها را روی کاغذ بیاورید و نتایج را پیگیری کنید.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|