درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 29 مهر 1398 - 12:30   

اولین نشریه دیپلماسی رسانه منتشر شد

  اولین نشریه دیپلماسی رسانه منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

می خواهم به بچه ها انسان بودن را بیاموزم

  می خواهم به بچه ها انسان بودن را بیاموزم


ادامه ادامه مطلب دو

حقوق سالانه مدیرعامل مایکروسافت

  حقوق سالانه مدیرعامل مایکروسافت


ادامه ادامه مطلب سه

در پی قطع چندساعته برنامه‌های رادیو بلغارستان، مدیر این رادیو اخراج شد

  در پی قطع چندساعته برنامه‌های رادیو بلغارستان، مدیر این رادیو اخراج شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تقویم روز فناوری/ روزنامه ها در عصر اینترنت - تحولات 2004 تا 2008
  ۴ روش برای تاثیرگذاری بیشتر توسط خبر شما
  هدف گذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بهبود تبلیغات تجاری در فضای مجازی
  حقوق سالانه مدیرعامل مایکروسافت
  می خواهم به بچه ها انسان بودن را بیاموزم
  سواد آمارى
  تقویم روز ارتباطات/ قطعنامه مهم هلسینکی درباره روزنامه نگار و روزنامه نگاری
  انتصاب مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس
  سی و سومین دوره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک رفاه برگزار شد
  بانک رفاه کارگران خوب کار کرده و مشکلی ندارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40211صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیجمعه، 29 شهریور 1398 - 12:58
فیسبوک همچنان صفحات داعش و القاعده را بازنشر می‌کند
فیسبوک در واکنش به انتقادها در زمینه کم‌کاری برای مقابله با نشر مضامین تروریستی می‌گوید این شبکه بخش بزرگی از مطالب و مضامین ممنوعه در ستایش گروه موسوم به «خلافت اسلامی» و القاعده را قبل از آن که مشاهده و گزارش شوند، حذف می‌کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| فیسبوک در واکنش به انتقادها در زمینه کم‌کاری برای مقابله با نشر مضامین تروریستی می‌گوید این شبکه بخش بزرگی از مطالب و مضامین ممنوعه در ستایش گروه موسوم به «خلافت اسلامی» و القاعده را قبل از آن که مشاهده و گزارش شوند، حذف می‌کند.

به گزارش رسانه ها، ولی شکایت یک کاربر افشاگر نشان می‌دهد که خود فیسبوک سهوا ده‌ها صفحه به نام این گروه‌ها را روی این شبکه اجتماعی بازنشر کرده و ابزارهای تماس و عضوگیری در اختیار آنها قرار داده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس چهار ماه پیش در گزارشی با ارائه جزییات نشان داد که چگونه سیستم خودکار بازنشر مطالب فیسبوک که برای موسسات تجاری طراحی شده به انتشار مطالب گروه‌های تندرو و تروریستی در خاورمیانه و گروه‌های طرفدار برتری نژاد سفید در آمریکا کمک می‌کند. به نظر می‌رسد که فیسبوک طی چهار ماه گذشته در این زمینه پیشرفت چندانی نکرده است.

شماری از مسئولین فیسبوک از جمله مونیکا بیکرت، مسئول مبارزه با تبلیغات گروه‌های تندرو برای پاسخگویی به سئوالات سناتورها به جلسه کمیته امور تجاری، علوم و حمل‌و‌نقل مجلس سنا فراخوانده شدند.

جزییات جدید در مورد ضعف‌های فیسبوک مربوط به شکایت جدیدی است که به کمیسیون امنیت و تبادل تسلیم شده و مرکز ملی افشاگری آمریکا قرار است به زودی آن را به اجرا بگذارد.

در این شکایت که جزییات آن در اختیار خبرگزاری آسوشیتدپرس قرار داده شده گفته می‌شود که حدود ۲۰۰ صفحه‌ای که به طور خودکار در فیسبوک بازنشر شده‌اند به طور مشخص به گروه «خلافت اسلامی» مرتبط می‌شوند و ده‌ها مورد دیگر بازتاب‌دهنده دیدگاه‌های القاعده و سایر گروه‌های تندروی شناخته شده هستند.

یک سخنگوی فیسبوک در واکنش به این موضوع به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «اولویت ما شناسایی و حذف مضامینی است که سیاست ما در مبارزه با افراد و گروه‌های خطرناک را نقض می‌کند. صفحاتی که به طور خودکار بازنشر می‌شوند، مانند صفحات معمولی فیسبوک نیستند که مردم بتوانند در آنها اظهارنظر کرده و یا پیام ارسال کنند. با وجودی که ما نمی‌توانیم تمامی این موارد را شناسایی و حذف کنیم ولی در این مورد بسیار هوشیار و فعال عمل می‌کنیم.»

بازنشر خودکار صفحات یکی از روش‌های فیسبوک برای فعال کردن صفحات متعلق به شرکت‌های تجاری و موسسات عمومی است. با وجودی که امکان اظهار نظر و ارسال پیام دراین صفحات وجود ندارد ولی بازدیدکنندگان می‌توانند در آنها لایک بگذارند. در نتیجه گروه‌های تروریستی و تندرو با استفاده از لایک‌ها می‌توانند فهرستی از طرفداران خود تهیه کرده و به دنبال جذب آنها بروند.

در این شکایت همچنین گفته شده که پیدا کردن صفحات گروه‌های تندرو در فیسبوک بسیار آسان است و فقط با استفاده از نام آنها می‌توان این صفحات را پیدا کرد.

جمع‌بندی کار فیسبوک در مبارزه با گروه‌های تندرو حاکی از دستیابی به موفقیت‌ها و در عین حال کوتاهی‌ها و ناکارآمدی است. این شرکت در ماه مارس گروه‌های سفیدپوست افراطی و جدایی‌طلب آمریکایی و گروه‌های تروریستی بین‌المللی را در فهرست مطالب و مضامین ممنوعه قرار داد.

فیسبوک می‌گوید فعالیت بیش از ۲۰۰ گروه طرفدار برتری نژاد سفید را ممنوع و حدود ۲۶ میلیون مطلب مرتبط با گروه‌های تروریستی بین المللی مثل «خلافت اسلامی» و القاعده را حذف کرده است.

همچنین مفهوم تروریسم را گسترش داده که علاوه بر استفاده از خشونت برای اهداف سیاسی و ایدئولوژیک، طراحی و اقدام به خشونت به خصوص علیه غیرنظامیان را شامل می‌شود.

با این همه همانطور که این گزارش نشان می‌دهد حجم قابل توجهی از این نوع مضامین از فیلتر کنترل فیسبوک عبور کرده و به طور خودکار بازنشر می‌شوند.


منبع: با استفاده از گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ ش.ر/ت

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز فناوری/ روزنامه ها در عصر اینترنت - تحولات 2004 تا 2008


  تقویم روز ارتباطات/ قطعنامه مهم هلسینکی درباره روزنامه نگار و روزنامه نگاری


  اولین نشریه دیپلماسی رسانه منتشر شد


  رئیس اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران منصوب شد


  آیا روابط عمومی می تواند اعتبار خود را بدست آورد؟


  انتصاب مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس


  بانوان شاخص ترین مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان هرمزگان هستندشاخص ترین مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان هرمزگان هستند


  می خواهم به بچه ها انسان بودن را بیاموزم


  حقوق سالانه مدیرعامل مایکروسافت


  سواد آمارى


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود