درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 1 آبان 1398 - 02:29   

گزارش روزنامه اطلاعات درباره تأسیس تلویزیون ملّی ایران

  گزارش روزنامه اطلاعات درباره تأسیس تلویزیون ملّی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط عمومی صندوق احیاء منصوب شد

  مدیر روابط عمومی صندوق احیاء منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

مسئولیت اجتماعی و آموزش؛ دو رکن پیشرو بودن فولاد مبارکه

  مسئولیت اجتماعی و آموزش؛ دو رکن پیشرو بودن فولاد مبارکه


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط عمومی استانداری لرستان معرفی شد

  مدیر روابط عمومی استانداری لرستان معرفی شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرعامل گروه فولاد مبارکه : خام فروشی و عدم تخصیص سنگ‌آهن داخلی معضل اصلی فولادسازان کشور است
  آغاز فرآیند بومی‌سازی لامپ‌های وارداتی اشعۀ X
  معاون وزیر صمت: تأمین سنگ آهن فولاد مبارکه از اولویت های ایمیدرو
  تأکید مدیرعامل فولاد مبارکه بر نقش‌آفرینی هرچه بیشتر شرکت‌های زیرمجموعه
  افزایش 10 مگاواتی ظرفیت تولید توربین گازی نیروگاه فولاد مبارکه
  بهینه‌سازی سیستم کنترل واحدهای تولید هیدروژن فولاد مبارکه
  تعمیر اساسی و ساخت دو عدد بدنۀ کوره قوس الکتریکی مجتمع فولاد سبا
  از یک کمپین روابط عمومی چه انتظاری داشته باشیم
  سلبریتی‌ها چه اهمیتی دارند؟
  گزارش روزنامه اطلاعات درباره تأسیس تلویزیون ملّی ایران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40210صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیجمعه، 29 شهریور 1398 - 02:01
گرایش فزاینده کودکان و نوجوانان آلمان در استفاده از اینترنت
نتایج یک نظرسنجی در آلمان در رابطه با کودکان و نوجوانان خبر از گرایش رو به رشد استفاده از اینترنت در میان آنان می‌دهد. کارشناسان از رویارویی فزاینده کودکان و نوجوانان با محتویات مغشوش‌کننده نگرانند و هشدار می‌دهند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| نتایج یک نظرسنجی در آلمان در رابطه با کودکان و نوجوانان خبر از گرایش رو به رشد استفاده از اینترنت در میان آنان می‌دهد. کارشناسان از رویارویی فزاینده کودکان و نوجوانان با محتویات مغشوش‌کننده نگرانند و هشدار می‌دهند.

نتایج تحقیق تازه‌ای که توسط انستیتوی هانس بردو، روز پنجشنبه، ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) در آلمان منتشر شد، نشان می‌دهد، کودکان خردسال در آلمان روزانه به طور متوسط ۴ / ۲ ساعت آنلاین هستند. در این میان استفاده از اینترنت در میان نوجوانانی که بین ۱۵ تا ۱۷ سال سن دارند به مراتب شدیدتر است؛ ۴ / ۳ ساعت در روز و ۴ ساعت در روزهای پایان هفته. ۲۸ درصد از این گروه سنی می‌گویند، چندین بار تلاش کرده‌اند زمان استفاده از اینترنت را کاهش دهند اما تلاش‌شان بی‌نتیجه بوده است.

این تحقیق که با پشتیبانی یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل متحد، صورت گرفته است، نشان می‌دهد نیمی از شرکت‌کنندگان "حوصله‌شان سر می‌رود" اگر نتوانند آنلاین باشند. در تحقیق این انستیتو، ۱۰۴۴ کودک و نوجوان با پدر "یا" مادر خود شرکت کردند.

یک چهارم جوانان شرکت‌کننده در این تحقیق گفته‌اند، صحبت‌هایشان با دیگران در شبکه، در مورد سرگرمی‌ها و علایق مشترک است و یک سوم می‌گویند در اینترنت اخبار را پیگیری می‌کنند. در این ارتباط می‌توان تفاوت‌هایی هم میان دختران و پسران مشاهده کرد؛ دختران بیشتر در ارتباط با فعالیت‌ و شغل مورد نظرشان به دنبال اطلاعات می‌گردند و به مراتب بیشتر از پسران هم‌سن خود در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند، در حالی که پسران وقت بیشتری را در شبکه صرف بازی‌های آنلاین می‌کنند.

یک چهارم از پرسش‌شوندگان گفته‌اند که رفتارهای مغرضانه و آسیب‌‌رسان را هم آنلاین و هم در زندگی واقعی تجربه‌ کرده‌اند. دو سوم از پرسش‌شوندگان از تمسخر، اظهارنظرهای تند و زننده و آزار و اذیت در اینترنت گزارش می‌دهند.

پدر و مادرها نگران اما پا به پای کودکان در اینترنت

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد اگرچه پدر و مادرها نگران کودکانشان در برخورد با اینترنت هستند اما خود آنها هم به اندازه بچه‌ها در اینترنت فعال هستند. برخی پدر و مادرها بدون نگرانی تصاویر کودکانشان را در اینترنت منتشر می‌کنند. ۹ درصد از بچه‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی گفته‌اند که گاه‌گداری از انتشار عکس‌هایشان توسط پدر و مادر مطلع شده‌اند، اما در اغلب موارد با این مسئله موافق نبوده‌اند.

۶۲ درصد پدر و مادرها می‌گویند که خود آنها هم روزانه چندین بار از اینترنت استفاده می‌کنند. افزون بر این، بیش از نیمی از پدر و مادرها گفته‌اند که بیمناک تماس غریبه‌ها با کودکانشان در اینترنت هستند. از هر دو پدر و مادر یکی معتقد است که فرزندش به محتوای نامناسب در شبکه دسترسی دارد.

۹ درصد از کودکان و نوجوانان پرسش‌شونده گفته‌اند که در اینترنت "چیز بد یا مغشوش‌کننده‌ای" را تجربه کرده‌اند که این مسئله دختران را پیش از پسران تحت تأثیر قرار داده است. یک سوم از پرسش‌شوندگان ۱۲ تا ۱۷ سال می‌گویند، در یک سال گذشته ناخواسته با مسائل بسیار خصوصی یا پیشنهادهای ناپسند روبرو شده‌اند.

بیش از دو سوم از پرسش‌شوندگان گفته‌اند که می‌دانند چه اطلاعاتی را نباید در شبکه منتشر کنند. با وجود این، نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که ۲۰ درصد از ۱۲ تا ۱۷ ساله‌ها در سال گذشته پیام‌هایی را ارسال کرده‌اند که خلاف این مسئله را نشان می‌دهد.

گردآورندگان این تحقیق با توجه به نتایج نظرسنجی، خواهان تقویت حقوق کودکان و کمک و پشتیبانی به ویژه برای آن دسته از نوجوانانی شده‌اند که موارد بد و مغشوش‌کننده‌ای را در اینترنت تجربه‌ کرده‌اند. آموزش مهارت‌های اجتماعی لازم برای برخورد با اینترنت توسط خانواده‌ها و مدرسه به کودکان، از دیگر مواردی است که تهیه‌کنندگان گزارش بر آن تأکید می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انتقاد یک استاد دانشگاه از تعدد خبرگزاری ها و ضعف دفاتر روابط عمومی سازمانها


  روزنامه نگار انقلابی آمریکا که در انقلاب های روسیه و مکزیک شرکت داشت


  تقویم روز فناوری/ روزنامه ها در عصر اینترنت - تحولات 2004 تا 2008


  ۴ روش تاثیرگذاری بیشتر خبر


  چرا دیدن شخصیت های سینمایی و تلویزیونی متنوع برای کودکان اهمیت دارد؟


  نگذاریم شخصیت بزرگسال درون ما ساکت باشد


  لزوم پاسخگویی روابط عمومی‌ها در روزهای تعطیل


  ایرانسل ۱۳ ساله شد


  بحران روابط عمومی: چگونه آن را برطرف کنیم؟


  مدیر روابط عمومی صندوق احیاء منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود