درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 3 بهمن 1397 - 02:01   

حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی

  حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب یک

پاسخگویی تلفنی حوزه طرح و برنامه بانک رفاه به مشتریان

  پاسخگویی تلفنی حوزه طرح و برنامه بانک رفاه به مشتریان


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی

  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

داووس ۲۰۱۹: کشاکش «جهانی شدن» و «پوپولیسم»

  داووس ۲۰۱۹: کشاکش «جهانی شدن» و «پوپولیسم»


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اعتماد سنج ادلمن: در دو دهه گذشته یک روند ویرانگر از اعتماد به نهادهای اجتماعی دیده می شود
  لزوم مردمی بودن روابط عمومی ها در پیشبرد اهداف سازمانی
  استراتژی بانک مهر اقتصاد بر مبنای ارزش های انسانی قرار دارد
  رییس روابط عمومی گروه صنعتی بارز منصوب شد
  کارنامه موفق بانک ملت در جذب سپرده/ جذب سپرده فقط در گروی افزایش سود بانکی نیست
  استعفای معاون مطبوعاتی پذیرفته شد
  داووس ۲۰۱۹: کشاکش «جهانی شدن» و «پوپولیسم»
  یک روزنامه ‌نگار در مکزیک به قتل رسید
  پرزیدنت ترامپ: به دلیل رفتار زشت رسانه‌های جعلی جلسات خبری کاخ سفید را کاهش دادیم
  کارگاه خبرنویسی با حضور مسئول روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین در کرمان برگزارشد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 402صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 26 اردیبهشت 1397 - 07:49
روابط عمومی به روایت روز روابط عمومی
غلامرضا شمس ناتری دانشجوی کارشناسی ناپیوسته روابط عمومی - روز 27 اردیبهشت به نام روز ارتباطات و روابط عمومی در واقع سنگ محکی است برای روابط عمومی ها که بدانند در هزاره سوم در چه جایگاه و موقعیتی قرار گرفتند.
  

با رسیدن به آخرین روز های اردیبهشت ماه، گل از رخسار روابط عمومی ها می شکفد وبه خود می بالند که حداقل روزی نیز به نام آنان در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است. روز 27 اردیبهشت به نام روز ارتباطات و روابط عمومی در واقع سنگ محکی است برای روابط عمومی ها که بدانند در هزاره سوم در چه جایگاه و موقعیتی قرار گرفتند. در واقع پاسداشت و گرامی داشت این روز خجسته و میمون برای روابط عمومی چی ها که همواره مهجور قرار می گیرند می تواند چه دستاوردی عظیمی داشته باشد؟!

 

برگزاری چند مراسم در گوشه کنار کشور و سخنرانی در باب اهمیت و جایگاه روابط عمومی تنها کاری است که می شود انجام داد. قدر مسلم اینکه اگر این روز هم نبود هیچ اتفاقی برای روابط عمومی ها نمی افتاد. مشکلاتی که امروزه روابط عمومی ها وکارکنان آن با دست و پنجه نرم می کنند همواره از دید مسوولان بالادست آنها پنهان مانده است. هیچ کوششی ولو اندک برای ارتقاء و جایگاه روابط عمومی برداشته نمی شود.

 

روابط عمومی در ایران همچنان در حد حرف باقی مانده است. در واقع نامگذاری این روز نقطه عطفی در تاریخ هفتاد ساله روابط عمومی در ایران است.

 

این نامگذاری از اینرو واجد اهمیت است که بدانیم که روابط عمومی به عنوان یک فرایند و نه یک رویداد چه نقش مهم و پر رنگی در مناسبات اجتماعی سازمانی ایفا می کند. مناسباتی که هرچند در برخی مواقع به دست فراموشی سپرده می شود و یا اینکه مورد بی مهری قرار می گیرد، اما با این حال روابط عمومی چون زورقی در دریای طوفانی و مواج ناملایمتی ها به راه خود ادامه می دهد.

 

متاسفانه نگاهی که بعضاً در جهت تعامل با روابط عمومی نیست، نگاهی که روابط عمومی را به سمت پیشرفت سوق نمی دهد، نگاهی که روابط عمومی را به عنوان تدارک چی می نگرد و هزاران نگاهی که هیچگاه روابط عمومی را به سوی آرمان ها و آرزوهایش نبرده است.

 

توجه به روابط عمومی باید از جنس روابط عمومی باشد و بدانند سازمانی پویا است که روابط عمومی عملگرا داشته باشد. روابط عمومی ای که بداند چه نقش ارزنده وممتازی به آن سپرده شده است و بدیلی در سازمان وهم عرض او وجود ندارد. با ناکارآمد ساختن روابط عمومی چه کسی سود می برد؟! و چه دایره واداره ای می تواند کاراکتر و شخصیت روابط عمومی در سازمان را در معرض نمایش قرار دهد؟

 

روابط عمومی ای که بتواند با ایجاد ارتباط درون و برون سازمانی و اطلاع رسانی مناسب و اقناع افکار عمومی نقش خود را به خوبی ایفا کرده باشد. امروزه روابط عمومی آمیزه ای از علم، هنر و فن است. علم است زیرا مبتنی بر تئوری ها و نظریه های علمی است. فن است چون از ابزارهای گوناگون بهره می گیرد و هنر است چون برقراری ارتباط خوب با مخاطبان نیازمند هنرمندی و فرهیختگی است.

 

بی شک مسوولان باید به مطالبات و انتظارات انباشته شده روابط عمومی های خود در پیشبرد اهداف سازمانی اهمیت قائل شوند. آنان را یاری داده ومشوق آن ها در انجام وظایف محوله باشند. انتظار می رود در روزی که به نام روز ارتباطات و روابط عمومی نام نهاده شده است موجبات خرسندی روابط عمومی ها فراهم آید و با نگاهی توام با شفقت و مهربانی به روابط عمومی ها نگریسته شود و بدانند که روابط عمومی شوق اداری است و نه شغل اداری!

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
سیروس فخاری
| 1391/2/8 - 16:30 |     0     0     |
متاسفانه هرروز روابط عمومی ها بیشتر وبیشتر از تخصص فاصله میگیرند .تازمانیکه شرایط احراز مدیران روابط عمومی تهیه وتصویب نشود این فاصله هم سرعت بیشتری خواهذ یافت. و نامگذاری هم چاره ساز نخواهدبود.!!


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه نگاری که اعلامیه استقلال آرژانتین را نوشت


  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


  شبکه های اجتماعی دریچه ورود به دنیای جدید


  مقاله/ چالش های سازمان های رادیو و تلویزیون داخلی و بین المللی


  روز بسیار غم‌انگیز روزنامه‌نگاری


  یحیایی، معاون روابط عمومی استانداری سمنان شد


  سیمان کرمان برترین شرکت در شفافیت اطلاع رسانی مالی دربین شرکت‌های سیمانی کشور


  توکلی کجانی: شفاف سازی و امید بخشی به مردم از وظایف کلیدی روابط عمومی هاست


  تقدیر مدیران روابط عمومی و تبلیغات فیلم‌های سینمایی از یک ادغام داروغه زاده


  آی‌بی‌ام


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز