درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 27 مهر 1397 - 13:52   

جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد

  جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

پرزیدنت ترامپ با تایید ضمن مرگ خاشقجی: تبعات برای سعودی‌ها شدید است

  پرزیدنت ترامپ با تایید ضمن مرگ خاشقجی: تبعات برای سعودی‌ها شدید است


ادامه ادامه مطلب دو

دیوار یادبود از خبرنگاران افغان در فرانسه

  دیوار یادبود از خبرنگاران افغان در فرانسه


ادامه ادامه مطلب سه

رئیس روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران منصوب شد

  رئیس روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پرزیدنت ترامپ با تایید ضمن مرگ خاشقجی: تبعات برای سعودی‌ها شدید است
  کاهش شدید کیفیت روزنامه‌ها را شاهد هستیم
  تقویم روز فناوری/ مورخی که واژه تکنولوژی از اوست
  تکنیک‌های نوین خلاقیت و نوآوری
  نقش وسایل ارتباط جمعی در خلاقیت، نوآوری و تمایز
  نظام جامع اطلاع رسانی ارائه و تصویب شود
  روزنامه‌نگاری خاندان ذکاء‌الملک
  برگزاری انتخابات سراسری خانه‌های مطبوعات
  رئیس روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران منصوب شد
  دیدار اعضای کمیته اجرایی نخستین رویداد روابط عمومی استان سمنان با رئیس شورای اسلامی شهر سمنان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 402صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 26 اردیبهشت 1397 - 07:49
روابط عمومی به روایت روز روابط عمومی
غلامرضا شمس ناتری دانشجوی کارشناسی ناپیوسته روابط عمومی - روز 27 اردیبهشت به نام روز ارتباطات و روابط عمومی در واقع سنگ محکی است برای روابط عمومی ها که بدانند در هزاره سوم در چه جایگاه و موقعیتی قرار گرفتند.
  

با رسیدن به آخرین روز های اردیبهشت ماه، گل از رخسار روابط عمومی ها می شکفد وبه خود می بالند که حداقل روزی نیز به نام آنان در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است. روز 27 اردیبهشت به نام روز ارتباطات و روابط عمومی در واقع سنگ محکی است برای روابط عمومی ها که بدانند در هزاره سوم در چه جایگاه و موقعیتی قرار گرفتند. در واقع پاسداشت و گرامی داشت این روز خجسته و میمون برای روابط عمومی چی ها که همواره مهجور قرار می گیرند می تواند چه دستاوردی عظیمی داشته باشد؟!

 

برگزاری چند مراسم در گوشه کنار کشور و سخنرانی در باب اهمیت و جایگاه روابط عمومی تنها کاری است که می شود انجام داد. قدر مسلم اینکه اگر این روز هم نبود هیچ اتفاقی برای روابط عمومی ها نمی افتاد. مشکلاتی که امروزه روابط عمومی ها وکارکنان آن با دست و پنجه نرم می کنند همواره از دید مسوولان بالادست آنها پنهان مانده است. هیچ کوششی ولو اندک برای ارتقاء و جایگاه روابط عمومی برداشته نمی شود.

 

روابط عمومی در ایران همچنان در حد حرف باقی مانده است. در واقع نامگذاری این روز نقطه عطفی در تاریخ هفتاد ساله روابط عمومی در ایران است.

 

این نامگذاری از اینرو واجد اهمیت است که بدانیم که روابط عمومی به عنوان یک فرایند و نه یک رویداد چه نقش مهم و پر رنگی در مناسبات اجتماعی سازمانی ایفا می کند. مناسباتی که هرچند در برخی مواقع به دست فراموشی سپرده می شود و یا اینکه مورد بی مهری قرار می گیرد، اما با این حال روابط عمومی چون زورقی در دریای طوفانی و مواج ناملایمتی ها به راه خود ادامه می دهد.

 

متاسفانه نگاهی که بعضاً در جهت تعامل با روابط عمومی نیست، نگاهی که روابط عمومی را به سمت پیشرفت سوق نمی دهد، نگاهی که روابط عمومی را به عنوان تدارک چی می نگرد و هزاران نگاهی که هیچگاه روابط عمومی را به سوی آرمان ها و آرزوهایش نبرده است.

 

توجه به روابط عمومی باید از جنس روابط عمومی باشد و بدانند سازمانی پویا است که روابط عمومی عملگرا داشته باشد. روابط عمومی ای که بداند چه نقش ارزنده وممتازی به آن سپرده شده است و بدیلی در سازمان وهم عرض او وجود ندارد. با ناکارآمد ساختن روابط عمومی چه کسی سود می برد؟! و چه دایره واداره ای می تواند کاراکتر و شخصیت روابط عمومی در سازمان را در معرض نمایش قرار دهد؟

 

روابط عمومی ای که بتواند با ایجاد ارتباط درون و برون سازمانی و اطلاع رسانی مناسب و اقناع افکار عمومی نقش خود را به خوبی ایفا کرده باشد. امروزه روابط عمومی آمیزه ای از علم، هنر و فن است. علم است زیرا مبتنی بر تئوری ها و نظریه های علمی است. فن است چون از ابزارهای گوناگون بهره می گیرد و هنر است چون برقراری ارتباط خوب با مخاطبان نیازمند هنرمندی و فرهیختگی است.

 

بی شک مسوولان باید به مطالبات و انتظارات انباشته شده روابط عمومی های خود در پیشبرد اهداف سازمانی اهمیت قائل شوند. آنان را یاری داده ومشوق آن ها در انجام وظایف محوله باشند. انتظار می رود در روزی که به نام روز ارتباطات و روابط عمومی نام نهاده شده است موجبات خرسندی روابط عمومی ها فراهم آید و با نگاهی توام با شفقت و مهربانی به روابط عمومی ها نگریسته شود و بدانند که روابط عمومی شوق اداری است و نه شغل اداری!

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
سیروس فخاری
| 1391/2/8 - 16:30 |     0     0     |
متاسفانه هرروز روابط عمومی ها بیشتر وبیشتر از تخصص فاصله میگیرند .تازمانیکه شرایط احراز مدیران روابط عمومی تهیه وتصویب نشود این فاصله هم سرعت بیشتری خواهذ یافت. و نامگذاری هم چاره ساز نخواهدبود.!!


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  زادروز «پیر سالینجر» روزنامه نگار آمریکایی


  تقویم روز ارتباطات/ سالروز تاسیس بی بی سی بازوی روابط عمومی دولت انگلستان


  کتاب "رویکردهای نوین کاربردی خلاقیت در روابط‌عمومی" منتشر شد


  مدیر ارتباطات ایران خودرودیزل منصوب شد


  نشست شورای اطلاع رسانی شرکت شهرک های صنعتی سمنان برگزار شد


  اولین گردهمایی و نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه های کلان منطقه ۱ سلامت کشور


  شهردار هشتگرد: نقش روابط عمومی در جلب نظر شهروندان بی تاثیر نیست


  سرپرست روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منصوب شد


  تقویم روز فناوری/ مورخی که واژه تکنولوژی از اوست


  قائم مقام وزیر علوم خبر داد: نقش روابط عمومی دانشگاهها در فضای تحریم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد