درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 1 آبان 1398 - 02:29   

گزارش روزنامه اطلاعات درباره تأسیس تلویزیون ملّی ایران

  گزارش روزنامه اطلاعات درباره تأسیس تلویزیون ملّی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط عمومی صندوق احیاء منصوب شد

  مدیر روابط عمومی صندوق احیاء منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

مسئولیت اجتماعی و آموزش؛ دو رکن پیشرو بودن فولاد مبارکه

  مسئولیت اجتماعی و آموزش؛ دو رکن پیشرو بودن فولاد مبارکه


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط عمومی استانداری لرستان معرفی شد

  مدیر روابط عمومی استانداری لرستان معرفی شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرعامل گروه فولاد مبارکه : خام فروشی و عدم تخصیص سنگ‌آهن داخلی معضل اصلی فولادسازان کشور است
  آغاز فرآیند بومی‌سازی لامپ‌های وارداتی اشعۀ X
  معاون وزیر صمت: تأمین سنگ آهن فولاد مبارکه از اولویت های ایمیدرو
  تأکید مدیرعامل فولاد مبارکه بر نقش‌آفرینی هرچه بیشتر شرکت‌های زیرمجموعه
  افزایش 10 مگاواتی ظرفیت تولید توربین گازی نیروگاه فولاد مبارکه
  بهینه‌سازی سیستم کنترل واحدهای تولید هیدروژن فولاد مبارکه
  تعمیر اساسی و ساخت دو عدد بدنۀ کوره قوس الکتریکی مجتمع فولاد سبا
  از یک کمپین روابط عمومی چه انتظاری داشته باشیم
  سلبریتی‌ها چه اهمیتی دارند؟
  گزارش روزنامه اطلاعات درباره تأسیس تلویزیون ملّی ایران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40182صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 26 شهریور 1398 - 22:14
10 تاکتیک کارآمد برای نوشتن
هر نویسنده حرفه ای به شما خواهد گفت که نوشتن یا حداقل خوب نوشتن زمان می برد. هر نویسنده حرفه ای درباره سرعت نوشتن مشورت خواهد کرد: نوشتن یک مطلب چقدر زمان می برد؟ هرچه بیشتر زمان ببرد، مورد پذیرش است. بنابراین اگر احساس می کنید کند هستید، شانس دارید این کار را به درستی انجام دهید.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||نویسنده| تد کیترمن |||مترجم|مریم میرعبدالحق|| "چگونه می توانم سریعتر و کارآمدتر بنویسم؟" این سؤالی است که اغلب مردم از من می پرسند.


در اینجا ۱۰ نکته برای بهتر شدن ایده های شما برای ابتدا و داخل متن آورده شده است:


۱. سعی نکنید همه چیز را بگویید.
احساس نکنید که مجبور هستید تا هر آنچه را که می دانید در مورد یک موضوع بنویسید.


قبل از شروع به نوشتن در مورد حذف آنچه می خواهید، فکر کنید. این نه تنها زندگی شما را آسان می کند؛ بلکه این کار باعث می شود تا خواندن برای همه افراد دیگر نیز بسیار رضایت بخش و لذت بخش باشد.


اخیرا یک دانش آموز به من گفت او متوجه شده است که چقدر پیشنهاد من درباره حذف آنچه که خوانندگان قبل از شروع نیاز ندارند، مفید بوده است. این شفافیت لازم را در مورد آنچه باید بدانند به او می داد.

۲. با پیدا کردن زاویه دید خود از روزنامه نگاران خبری نکته برداری کنید
روزنامه نگاران حرفه ای عادت دارند نوشته را در مهلت مقرر تنظیم کنند. یک راه صرفه جویی در وقت، نزدیک شدن به مبحث آنها از یک دیدگاه واحد است؛ چیزی که آن را "یافتن زاویه دید" می نامند.


به جالب ترین، قانع کننده ترین یا تعجب آورترین قسمت های سوژه خود بروید و از آنجا زاویه دید خود را ایجاد کنید.

۳. یک استراتژی تحقیقاتی داشته باشید.
استفاده از تحقیقات برای به تأخیر انداختن نوشتن اولین کلمات در صفحه شروع وسوسه انگیز است. برای جلوگیری از تبدیل تحقیقات خود به تعلل در زمان، باید در مورد آن هدفمند باشید. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر چیزی یا هرآنچه که به موضوع شما مرتبط است را نخوانید.


در عوض با یک ایده روشن درباره موضوع یا سوالی که می خواهید به آن پاسخ دهید، شروع کنید و درباره هر منبع مرتبط با آن مورد و یا سوال بررسی کنید. از خود بپرسید، "چرا من این را می خوانم؟" "چگونه می توانم از آن استفاده کنم؟" و "چگونه این نکته را تأیید می کنند یا به چالش می کشند؟" اگر نمی توانید به جواب های قانع کننده ای برسید، خواندن را متوقف کرده و شروع به نوشتن کنید یا به سمت منبعی بروید که به شما در پیشبرد استدلال کمک می کند.

4. قبل از شروع، ارایه آسانسوری (توصیفی کوتاه از موضوع در مدت زمان کم) تولید کنید.
راز نوشتن به صورت مؤثرتر این است که با هدف بنویسید؛ بدانید قبل از آنکه بنشینید و بنویسید، قصد دارید به کجا بروید.


بنابراین از خود بپرسید که پیام اصلی شما چیست؟ یا اگر از "ارایه آسانسوری" لذت می برید: یعنی تنها چیزی که می خواهید بدانید خواننده شما بعد از خواندن قطعه شما انجام می دهد، می داند، احساس یا فکر می کند، چیست؟ جواب را در بالای صفحه قرار دهید و بگذارید تفکر شما در کل مراحل نوشتن راهنما شود.

۵. با سه روش توییتی یک طرح کلی ایجاد کنید.
روش دیگر برای تمرکز تفکر شما، فکر کردن مثل یک مدیر رسانه های اجتماعی است. قبل از شروع به نوشتن سه نکته اصلی که می خواهید بیان کنید را در نظر بگیرید. با هر نکته بپرسید: اگر من یک توییت واحد برای جمع بندی این ایده داشتم، چه می گفتم؟

6. با بخشی شروع کنید که احساس راحتی بیشتری می کنید.
نوشتن یک فرآیند خطی نیست که از ابتدا شروع کنید و یک مسیر مستقیم را نقطه به نقطه تا انتها طی کنید.


بسیار آشفته تر از این است، بنابراین این آشفتگی را در آغوش بگیرید و با آن کار کنید.

7. با دقت بنویسید.
نوشتن مقدار زیادی از تمرکز را در بر می گیرد (بله، حتی برای افرادی که برای انجام این کار گمارده می شوند).


سر دردها را با کار در متون کوتاه و فشرده، با استفاده از تایمر آنلاین، نرم افزار تایمر تومیتو یا یک ابزار مشابه محدود کنید.


ابتدا (توییتر، ایمیل، Slack و هرآنچه که حواس شما را پرت می کند را خاموش کنید - می دانید اینها چیست). سپس متعهد شوید که به مدت ۲۵ دقیقه با حواس جمع به نوشتن ادامه دهید. ۵ دقیقه استراحت و دوباره شروع کنید. این کار را تا زمانی تکرار کنید که کارتان تمام شود.


شما از این که چگونه توانسته اید چنین کدماتی را در نوشته خود به کار ببرید، شگفت زده خواهید شد. این کار زمانی برای من مفید است که زمان کافی ندارم، من وقتی مهلت ندارم، مخصوصاً مفید است، زیرا این کار به هم ریختگی را متوقف می کند.

۸. آن را درست نکنید. آن را بنویسید.
بهترین قسمت نوشتن ویرایش است؛ این زمانی است که جادو اتفاق می افتد. اما برای رسیدن به مرحله ویرایش، شما باید چیزی برای ویرایش داشته باشید، درست است؟ بنابراین مرتباً خودتان حدس نزنید. در عوض به طور فعال متعهد شوید که یک پیش نویس اولیه وحشتناک را ایجاد کنید، با آگاهی از این که می توانید و می خواهید دوباره به آن برگردید و بعداً آن را ویرایش کنید.

۹. سعی نکنید نجات دهنده را نجات دهید.
چه می شود اگر با وجود همه اینها شما اشتباه کرده اید و نیاز به تجدید نظر در مورد خود دارید؟ بعضی اوقات شروع ساده تر است.
اگر نوشته فعلی خود را پاره کرده اید، یک گام بردارید. پیش نویس اول و به هم ریخته (یا گاهی اوقات غیرقابل استفاده) تماما بخشی از روند نوشتن است.

۱۰. اگر آهسته کار می کنید خودتان را اذیت نکنید.
همانطور که هر نویسنده حرفه ای به شما خواهد گفت که نوشتن یا حداقل خوب نوشتن زمان می برد. هر نویسنده حرفه ای درباره سرعت نوشتن مشورت خواهد کرد: نوشتن یک مطلب چقدر زمان می برد؟ هرچه بیشتر زمان ببرد، مورد پذیرش است. بنابراین اگر احساس می کنید کند هستید، شانس دارید این کار را به درستی انجام دهید.


منبع: www.publicrelationstoday.com
۱۲ سپتامبر ۲۰۱۹


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انتقاد یک استاد دانشگاه از تعدد خبرگزاری ها و ضعف دفاتر روابط عمومی سازمانها


  روزنامه نگار انقلابی آمریکا که در انقلاب های روسیه و مکزیک شرکت داشت


  تقویم روز فناوری/ روزنامه ها در عصر اینترنت - تحولات 2004 تا 2008


  ۴ روش تاثیرگذاری بیشتر خبر


  چرا دیدن شخصیت های سینمایی و تلویزیونی متنوع برای کودکان اهمیت دارد؟


  نگذاریم شخصیت بزرگسال درون ما ساکت باشد


  لزوم پاسخگویی روابط عمومی‌ها در روزهای تعطیل


  ایرانسل ۱۳ ساله شد


  بحران روابط عمومی: چگونه آن را برطرف کنیم؟


  مدیر روابط عمومی صندوق احیاء منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود