درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 18:09   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40146صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومییکشنبه، 24 شهریور 1398 - 11:03
ابرقدرت ‎های صنعت نشر
جدای از آمریکا که یک کشور جاافتاده با بزرگ‎ترین صنعت نشر داخلی دنیاست، تعدادی از کشورهای دیگر نیز در میان قدرتمندان صنعت نشر دنیا جای می‌گیرند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| به مدت بسیار طولانی، صنعت نشر جهان تحت سلطه‎ گروه کوچکی از کشورها قرار داشت – همان کشورهایی که بیشترین قدرت خرید را داشتند. آن‌ها عمدتاً در غرب حضور داشتند، اما با ورود قدرت‌های جدید به این عرصه، تغییرات زیادی در راه است.


همان‌طور که جهانی‌سازی تاثیر خود را بر بسیاری از حوزه ‎های دیگر گذاشته، می‌توان تاثیرات آن بر صنعت نشر را نیز مشاهده نمود. اما پیش‌بینی این اثرات برای صنعتی که از دیرباز در معرض مرزبندی‎ های زبان‌شناسی و کشوری قرار گرفته، بسیار دشوار است و وقتی این دشواری را در کنار رشد محتوای دیجیتال بگذاریم، یک دگرگونی اساسی را مشاهده خواهیم کرد.

تغییرات وارده بر صنعت نشر
تغییرات به شکلی بسیار سریع و اساسی رخ می ‏دهند. غالباً این تحول قابل توجه از رسانه‎ های چاپی به سمت قالب‌های دیجیتال است که بیشترین توجهات را به سمت خود جلب می‎ کند، اما تغییرات صنعت نشر به فرم ‎های مختلف و فراوانی رخ می‎ دهند. این تغییرات بسیار پیچیده‌تر و نظام‌مندتر از تصورات ما هستند، بنابراین با تمرکز صِرف بر روی تحولات دیجیتال، احتمالاً سایر عواملی که به همان میزان اهمیت دارند را نادیده می‌‎گیریم.


پیش‌تر صنعت نشر جهان توسط کمپانی‎ های واقع در آمریکای شمالی، ژاپن، کره و اروپا کنترل می ‎شد، اما با پیشرفت سریع سایر کشورها، این کسب‎وکار جهانی‌تر از قبل شده است.


انگلستان به خاطر موقعیت و جایگاه خود که یک کشور کوچک ولی در خدمت یک قلمرو زبان‌شناسی بزرگ است، کماکان عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده‎ کتاب دنیا را یدک می ‎کشد؛ این ویژگی درباره‎ آمریکا نیز صدق می‎ کند که کماکان بزرگ‌ترین بازار دنیاست. درهرحال رشد سریع و درخشان چین طی سالیان اخیر، موجب افزایش تمایل آن‎‌ها به مطالعه شده است، به گونه‌ای که هم ‎اکنون دومین بازار بزرگ کتاب دنیا تلقی می‎ شود.

کدامین کشورها قدرتمند هستند؟
جدای از آمریکا که یک کشور جاافتاده با بزرگ‎ترین صنعت نشر داخلی دنیاست، تعدادی از کشورهای دیگر نیز در میان قدرتمندان صنعت نشر دنیا جای می‌گیرند.


جای تعجب ندارد که در شرایط کنونی، چین جایگاه دوم بزرگ‌ترین بازارهای کتاب دنیا را در اختیار داشته باشد. میزان رشد آن‎ها نیز بسیار سریع است، به گونه ‎ای که بر اساس برآوردها، سالانه 300 میلیون دلار بر فروش آن‎ها افزوده می‎ شود و جمعیت بسیار زیاد این کشور در حال مطالعه‎ حجم عظیمی از کتاب‎ها به دو زبان اصلی رایج در آنجا هستند.


از آنجایی که آن‎ها با سرعت هرچه تمام‎تر از شرایط صنعتی عبور کرده و وارد دوران پساصنعت می‏‎شوند، احتمالش زیاد است که در سالیان پیش رو، شاهد رشد تصاعدی صنعت نشر در این کشور باشیم. در نتیجه، خیلی غافلگیرکننده نیست که این کشور به بزرگ‌ترین بازار هدف برای ناشران بین‎ المللی تبدیل شده است.


یکی دیگر از حقایق آماری شگفت‌آور درباره‎ بازار کتاب چین این است که بنا به گفته‎ سالنامه‎ آماری این کشور، تقریباً نیمی از کتاب‎های خریداری‎ شده‌ آن‎ها در زمره‎ کتاب‎های درسی جای می ‎گیرند. این امر قطعاً انعکاسی از تمایل عظیم آن‎ها به توسعه و تشنگی جامعه‎ آن‎ها برای کسب دانش است، کمااینکه استانداردهای آموزشی و ثروت آن‎ها فراتر از همیشه شده است.


در جایگاه بعدی، انگلستان با آن صنعت نشر قدیمی و جاافتاده و تولیدات عظیم و پرتیراژش قرار دارد. انگلستان نقش‌آفرین اصلی در بازار صادرات کتاب است و این امر به سلطه‌ بین ‎المللی زبان انگلیسی بر کل کشورهای دنیا برمی‎ گردد؛ این امر یکی از مزایای صنعت انگلستان است که کمتر مورد توجه قرار گرفته، و اسپانیا نیز به خاطر صادرات گسترده‎ خود به آمریکای لاتین، از این ویژگی بهره‌مند است.


ناشران حاضر در سایر کشورهای اروپایی، با مشکلاتی بدیهی مواجه می ‎‏شوند که مفسران انگلیسی خیلی با آن‎ها دست‌وپنجه نرم نمی‌‌کنند و غالباً آن‎ها را سرسری می‎ گیرند. درهر حال چطور می‌توانید گستره‎ کاملی از متون ادبی را داشته باشید، درحالی‏ که تنها 20 میلیون نفر به زبان شما صحبت می‎ کنند؟


نروژ به عنوان یک کشور کوچک و ثروتمند، مجبور است که حمایت‏‎ های گسترده ‏ای از ناشران خود داشته باشد تا نیازهای این کشور را برای تولید محتوا به زبان نروژی تامین نمایند. این مخارج و حمایت‎های اجتناب‌ناپذیر دولتی، در بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر که زبان انحصاری و مختص خودشان را دارند، مشاهده می ‎شود.


ترکیه هم می‌تواند در زمره‎ یکی از قدرت‎های آتی جای بگیرد. آن‎ها همین الان هم دوازدهمین بازار بزرگ دنیا محسوب می‎ شوند و بنا به گفته‎ وزارت فرهنگ این کشور، تعداد شابک ‎های منتشر شده‌ آن‎ها از 16 هزار مورد در سال 2002 به 50 هزار مورد در سال 2014 افزایش یافته است. می‌توان این رشد را به جمعیت فراوان و روب‎ر شد این کشور نسبت داد که هم ‎اکنون از افزایش مدت‌زمان آموزش اجباری بهره ‎مند می‎ شوند.

آینده
تداوم سلطه‌ انگلیسی‌زبان‌ها بر دنیای نشر، یک دورنمای محتمل برای سالیان پیش رو است، چرا که تعداد کتاب‎های منتشره به زبان انگلیسی، درصد کمتری از کل مصرف جهان را شامل خواهد شد.


درهرحال مسئله‎ کاهش فروش در دنیای غرب، چالش‎های کلی و بیشتری را به وجود خواهد آورد. با افزایش دیجیتال ‎سازی مطالب و مشکلات ناشی از این رویه، امکان دارد ناشران سنتی به مشکلاتی برخورد کنند.


این موضوع طی همین چند سال هم تلفاتی به دنبال داشته و موجب ورشکستگی تعدادی از خرده‌فروش‌ها و ناشران کشورهای اروپایی شده است و قطعاً تلفات بیشتری در راه خواهد بود.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد