درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 2 آذر 1398 - 06:10   

یک استاد دانشگاه: قرآن، محتوای گفتمانی دارد

  یک استاد دانشگاه: قرآن، محتوای گفتمانی دارد


ادامه ادامه مطلب یک

روز جهانی تلویزیون

  روز جهانی تلویزیون


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری

  کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری


ادامه ادامه مطلب سه

اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران

  اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو عنوان کرد: شفافیت و پاسخگویی دو رکن اصلی روابط عمومی هاست
  نشست دبیران انسجام بخشی روابط عمومی‌های صنعت آب و برق کشور در مشهد
  تمدید مهلت ارائه اثر به نخستین جشنواره تخصصی «شهر و رسانه»
  نکاتی سودمند در مورد روابط مطبوعات/3
  یک استاد دانشگاه: قرآن، محتوای گفتمانی دارد
  اینترنت همه چیزها و روابط عمومی هوشمند
  آیا قطع اینترنت راه‌حل است؟
  روز جهانی تلویزیون
  آیا صدا و سیما مورد اعتماد مخاطبانش است!؟
  معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد: اساس کار روابط عمومی ها اطلاع رسانی است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40128صفحه نخست » فناوری نوجمعه، 22 شهریور 1398 - 00:03
حقه های سیستم تبلیغات گوگل
گوگل اتهام «کنترل بازار تبلیغات تجاری» را رد می‌کند. سخنگوی این شرکت گفت: «تجارت و تبلیغات اینترنتی بازار پر ازدحامی است و گوگل ناگزیر است با صدها شرکت دیگر رقابت کند. ناشران و موسسات تبلیغاتی برای پاسخگویی به نیازهای خود از خدمات شرکت‌های گوناگون استفاده می‌کنند که در نتیجه باعث رقابت و نوآوری می‌شود.»
  

شیوه‌های گوگل برای «خفه کردن تجارت رقبا»


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| دادستان کل آمریکا بررسی پرونده شرکت آلفابت، مالگ گوگل، و اتهامات این شرکت مبنی بر استفاده از شیوه‌های ضدرقابتی در عرصه تبلیغات تجاری را آغاز کرد.

مبنای تحقیقات دادستانی کل و وزارت دادگستری آمریکا اتهاماتی است که از سوی شرکت‌های رقیب، قانونگذاران و نهادهای مدافع حقوق مصرف‌کنندگان در مورد «روش‌های ناعادلانه» گوگل مطرح شده است.

گوگل اتهام «کنترل بازار تبلیغات تجاری» را رد می‌کند. سخنگوی این شرکت گفت: «تجارت و تبلیغات اینترنتی بازار پر ازدحامی است و گوگل ناگزیر است با صدها شرکت دیگر رقابت کند. ناشران و موسسات تبلیغاتی برای پاسخگویی به نیازهای خود از خدمات شرکت‌های گوناگون استفاده می‌کنند که در نتیجه باعث رقابت و نوآوری می‌شود.»

نایب رئیس شرکت گوگل نیز تأکید کرد که خدمات این شرکت باعث تقویت رقابت می‌شود.

خبرگزاری رویترز بر اساس گفت‌وگو با ۱۰ مدیر موسسات تبلیغاتی که حاضر نشدند نامشان در گزارش قید شود ۵ شیوه کار شرکت گوگل را که باعث اعتراض و نگرانی شده بررسی کرده است.

جستجو و یوتیوب
حدود ۸۰ درصد از درآمد گوگل از تبلیغات و بخش عمده‌ سود آن از طریق جستجو در این وبسایت، یوتیوب، جی‌میل و سایر خدمات متعلق به این شرکت تامین می‌شود. شرکت‌های رقیب می‌گویند گوگل به شیوه‌ای این خدمات را کنترل می‌کند که تبلیغات رقبا دیده نمی‌شود.

برایان اوکلی، بنیانگذار و مدیرعامل سابق یک شرکت تبلیغاتی اینترنتی، چند ماه پیش در مصاحبه‌ای گفت: «رقابت با انحصار در وبسایت جستجوگر و وبسایت‌های پخش ویدئو بسیار دشوار است».

خرید شرکت‌های کوچکتر
حدود ۲۰ درصد دیگر از درآمد گوگل از تبلیغات مربوط به امکاناتی است که اصطلاحا به آن «حضور تجاری» می‌گویند. گوگل طی سال‌های اخیر با پرداخت میلیاردها دلار چندین شرکت آگهی‌های تجاری را خریداری کرده است.

مالکیت این شرکت‌ها به گوگل این امکان را می‌دهد که به شکل بی‌سابقه‌ای آمار پدیدار شدن آگهی‌ها در وبسایت‌ها و اپ‌های شبکه‌های تلفن موبایل در سراسر دنیا را کنترل کند. رقبای گوگل می‌گویند هر چند نهادهای مسئول در آمریکا خریداری این شرکت‌ها توسط گوگل را تایید کرده‌اند ولی اکنون کابوس آنها در مورد قدرت بیش از حد گوگل به واقعیت بدل شده است.

ارائه آگهی به صورت مجموعه خدمات
توانایی‌های گوناگون گوگل به این شرکت امکان می‌دهد که آگهی‌های تجاری را به صورت یک مجموعه خدمات ارائه دهد در حالی که رقبای آن توانایی چنین کاری را ندارند. اکثر صاحبان وبسایت‌ها و اپ‌ها که اصطلاحا به آنها ناشر می‌گویند با گذشت زمان به این شیوه کار گوگل به شدت وابسته شده‌اند. تنها راه دسترسی به بازار مجازی آگهی‌های گوگل به نام ادکس استفاده از ابزارهای این شرکت است.

رقبای گوگل می‌گویند هر شرکت آگهی‌های تجاری که از این ابزارها استفاده کند خدمات بهتر و بیشتری دریافت می‌کند و در نتیجه روش‌های گوگل برای توسعه و تقویت بازار مجازی خرید و فروش آگهی ضد رقابتی است.

فرصت و نگاه آخر
گوگل به شرکت‌های دیگر نیز اجازه می‌دهد از بازار مجازی آگهی‌های این شرکت استفاده کنند اما در عین حال برتری‌های ویژه‌ای را برای خود حفظ کرده است. این شرکت در آخرین لحظات به مشتریان امکان آن را می‌دهد که آگهی تجاری مورد نظر را به جای شرکت‌های رقیب با قیمت کمتری از بازار گوگل خریداری کنند.

این «نگاه آخر» یکی از شیوه‌های کار گوگل است که به گفته رقبا به این شرکت امتیازهای ویژه‌ای می‌دهد. شرکت گوگل هفته گذشته اعلام کرد که با شروع کار یک روش جدید فروش «نگاه آخر» حذف خواهد شد.

ولی ناشران و شرکت‌های رقیب معتقدند که گوگل با توجه به قابلیت‌ها و برتری‌هایش در عرصه اینترنت ممکن است با پایین نگاه داشتن بهای انتشار آگهی در وبسایت خود و کپی کردن روش کار در بازارهای مجازی دیگر آگهی‌های تجاری رقبای خود را تضعیف کند.

کروم
جدیدترین منبع نگرانی نحوه استفاده گوگل از «کروم» مرورگر اینترنتی این شرکت برای محدود کردن سایر سیستم‌های تبلیغاتی در جمع‌آوری اطلاعات مربوط به عادات کاربران هنگام جستجو در اینترنت است. «کروم» اکنون حدود ۵۰ درصد از بازار آمریکا را در اختیار دارد.

اعمال این محدودیت‌ها در حال حاضر در حد پیشنهاد است ولی در صورت اجرا خود گوگل تا حد زیادی تحت تاثیر آن قرار نخواهد گرفت چون کاربرانی که از «کروم» استفاده می‌کنند توسط گوگل قابل ردیابی هستند.

گوگل می‌گوید هدف از این پیشنهاد کمک به کاربران برای مقابله با ردیابی و کمک به حفاظت از اطلاعات خصوصی آنهاست. سایر تولیدکنندگان مرورگرهای اینترنتی محدودیت‌های سختگیرانه تری را برگزیده‌اند ولی گوگل می‌گوید به دنبال یک روش بینابینی بین نقض حریم خصوصی کاربران و نقض قوانین ضد انحصاری است.

 

منبع: فردا

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روز جهانی تلویزیون


  اینترنت همه چیزها و روابط عمومی هوشمند


  آیا صدا و سیما مورد اعتماد مخاطبانش است!؟


  نکاتی سودمند در مورد روابط مطبوعات/2


  بهره‌گیری ناروا از روابط عمومی


  معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد: اساس کار روابط عمومی ها اطلاع رسانی است


  آیا قطع اینترنت راه‌حل است؟


  یک استاد دانشگاه: قرآن، محتوای گفتمانی دارد


  مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو عنوان کرد: شفافیت و پاسخگویی دو رکن اصلی روابط عمومی هاست


  نکاتی سودمند در مورد روابط مطبوعات/3


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود