درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 18 فروردین 1399 - 14:17   

انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت بهره‎ برداری نفت و گاز غرب

  انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت بهره‎ برداری نفت و گاز غرب


ادامه ادامه مطلب یک

آیفون۹: بالا گرفتن شایعه تلفن جدید و ارزان‌تر اپل

  آیفون۹: بالا گرفتن شایعه تلفن جدید و ارزان‌تر اپل


ادامه ادامه مطلب دو

داده‌های برنامه نقشه‌های گوگل در خدمت نبرد با کووید ۱۹

  داده‌های برنامه نقشه‌های گوگل در خدمت نبرد با کووید ۱۹


ادامه ادامه مطلب سه

کرونا تهدیدی برای نسل جدید تلفن‌های هوشمند

  کرونا تهدیدی برای نسل جدید تلفن‌های هوشمند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کرونا تهدیدی برای نسل جدید تلفن‌های هوشمند
  روابط عمومی در هنگامه کرونا/ 6 توصیه
  داده‌های برنامه نقشه‌های گوگل در خدمت نبرد با کووید ۱۹
  آیفون۹: بالا گرفتن شایعه تلفن جدید و ارزان‌تر اپل
  شکل‌گیری دوباره نقش روابط‌عمومی در دوران کروناویروس
  نخستین اجرای آنلاین تئاتر افتتاح شد
  انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت بهره‎ برداری نفت و گاز غرب
  ابتکارات بازاریابی و روابط عمومی
  4 نکته برای تقویت تصویر برند تجاری
  پیام وزیر اقتصاد به مناسبت روز جوان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40122صفحه نخست » رادیو روابط عمومیچهارشنبه، 20 شهریور 1398 - 12:43
سه تاثیر و کارایی آینده نگری
سامر الن- رسانه کامیابی جهانی - گرچه هنوز پژوهش ها در مورد آینده نگری ادامه دارد، اما اگر چنین بینشی به بخشنده تر بودن، خرسندتر زیستن، و زندگی معنادارتر کمک می کند، لزومی ندارد که منتظر نتایج تحقیقات بیشتردر باره آینده نگری ماند. به عبارت دیگر باید از هم اینک آن را آغاز کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| شمار رو به افزایشی از پژوهش ها نشان می دهند، فکر کردن در مورد آینده زندگی را معنی دارتر می کند. البته این امر تنها به خیالپردازی در مورد تعطیلات بعدی محدود نمی شود. بلکه سبب می گردد مثلا از دهه ها پیش از فرارسیدن دوران بازنشستگی، برای آن طرحی کارا در نظر گرفت. کارشناسان مربوطه به چنین روند آینده نگری می گویند. پژوهش ها نشان می دهند، آینده نگری دست کم از چهار طریق به غنی شدن زندگی در حال و آینده کمک می کند.

یاری به گرفتن تصمیمات محتاطانه تر
احتمالا یکی از اساسی ترین و مهمترین کارایی های آینده نگری کمک به تصمیم در مورد چگونگی عملکرد است. زیرا تفکر در این مورد که آینده برای انسان چه ارمغانی به همراه خواهد آورد، به او یاری می دهد در حال حاضر کدام راه را در پیش بگیرد. پژوهشگران به ویژه به روانشناسی روندی که محرک تصمیم گیری انسان در زمان حال جهت کسب دستاورد ارزشمندی در آینده است، علاقمندند. زیرا در مجموع مردم دستاورد های کوچکتر را که زودتر می توان به آنها دست یافت را به دستاوردهای بزرگتر که باید برای رسیدن به آنها صبر کرد، ترجیح می دهند و دسته نخست را برمی گزینند.

 

این پدیده تنزیل تأخیر نامیده می شود.اما در چندین پژوهش از جمله تحقیق به عمل آمده از سوی پژوهشگران بریتانیایی آشکار شده، که اینگونه نیست که مردم همواره چنین ترجیحی داشته باشند. کمااینکه آن دسته از افراد شرکت کننده در این تحقیق که برای تصمیم گیری به آینده فکر کردند، رفتارشان برخلاف پدیده مورد اشاره بود. 

ایجاد انگیزه برای رسیدن به هدف ها
دیگر تأثیر مهم آینده نگری ایجاد انگیزه برای رسیدن به هدف هاست. اما رابطه بین این دو مقوله ساده نیست. کمااینکه از جمله کندوکاوهای گبریل اوتینگن روانشناس آلمانی و همکارانش نشان داده، که چگونگی فکر کردن در مورد آینده دراین مورد تأثیر تعیین کننده دارد. مثلا کسانی که در باره رسیدن به اهداف خود به شکلی مثبت خیالپردازی می کنند، برای کسب این هدف ها کمتر تلاش می نمایند.

 

اما داشتن انتظارات مثبت نتیجه عکس دارد. کمااینکه دانشجویانی که انتظارداشتند پس از خاتمه تحصیلات کار خوب و مناسب پیدا کنند، واقعا پیدا کردند. اما آنهایی که تنها در باره چنین دستاوردی خیالات خوش در سر می پروراندند، چنین توفیقی به دست نیاوردند. به گفته پژوهشگران مربوطه بنابراین داشتن انتظارات مثبت به ویژه خوش بینی می توانند، توانایی دستیابی به اهداف را افزایش دهند. اما خیالپردازی در باره آینده تأثیر عکس دارد، و سبب کاهش احتمال رسیدن به هدف ها می شود.

بهبود سلامت روانی
مارتین اسلیجمن وماری روپکه از جمله کارشناسان مربوطه هستند که به این نتیجه رسیده اند، که تصمیم گیری و رسیدن به اهداف در بهبود سلامت روانی تأثیر دارد. این دو در کتاب خود زیر عنوان آینده نگری انسان از جمله نوشته اند کسانی که با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند، اما در عین حال با تصمیم گیری به اهدافشان دست می یابند، راحت تر از این عارضه خلاص می شوند. زیرا افراد افسرده درمجموع آینده را منفی تر از کسانی تصور می کنند، که دچار افسردگی نیستند. فراتراینکه مبتلایان احتمال مخاطرات را بیش از اندازه واقعی می دانند، و در مورد آینده بدبین ترند.


بنابراین توصیه کارشناسان مربوطه این است که کسانی که در حال درمان و بهبودی از اینگونه ناراحتی های روانی هستند، در مورد آینده مطالب مثبت بنویسند. زیرا احتمالا این کار که نگارش آینده نگرانه نام دارد سبب ایجاد وضعیت مثب روانی، و در نتیجه تقویت روند درمان و بهبودی می شود.
 
انسان را مهربان تر و بخشنده تر می کند
چگونگی تفکر در مورد آینده تنها بر زندگی خود انسان تأثیرندارد. بلکه می تواند، بر نحوه رفتارش با دیگران نیز مؤثر واقع شود. کمااینکه دست کم دو پژوهش نشان داده اند به تصویر کشیدن خود در حال کمک به دیگران، احتمال عملی کردن چنین تصویری را افزایش می دهد. این احتمال به ویژه زمانی بیشتر می شود، که فرد تجربه این را داشته باشد که پیشترها کسی از وی تقاضای یاری کرده باشد. 


همچنین کسانی که بیشتر در مورد پیامدهای مثبت کمک به دیگران فکر می کنند، برداشت دقیق تر و عملی تر در مورد تکرار چنین کاری در آینده دارند. مثلا پژوهشگران از یاری رسانندگان داوطلب به قربانیان طوفان کاترینا خواستند، به پیامدهای کمکشان به این قربانیان بیندیشند. آنهایی که چنین پیامدهایی را به تصویر کشیدند، می خواستند درصورت وقوع بلایایی از این دست در آینده، بیشتر به قربانیان آنها کمک کنند.


بنابراین گرچه هنوز پژوهش ها در مورد آینده نگری ادامه دارد، اما اگر چنین بینشی به بخشنده تر بودن، خرسندتر زیستن، و زندگی معنادارتر کمک می کند، لزومی ندارد که منتظر نتایج تحقیقات بیشتردر باره آینده نگری ماند. به عبارت دیگر باید از هم اینک آن را آغاز کرد.
 

منبع: http://iranjavan.net

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روز جهانی درستی‌سنجی/ چه کسی باید درستی اخبار و شایعات را در ایران بررسی کند؟


  «اینفودمیک» در عصر «پاندمیک» کووید-۱۹


  مبارزه با COVID-19 یک جنگ است


  بیل گیتس برای ساخت واکسن کرونا میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری می‌کند


  تعطیلی روزنامه‌ها در عصر کرونا، معادله‌ای چند مجهوله


  چهار نکته آسان برای برجسته کردن رویداد مجازی


  روزنامه ها در فهرست جدید کسب و کارها و خدمات ضروری در کانادا در دوران شیوع کرونا


  چرا تجارت شما بیش از هر زمان دیگری به روابط عمومی و بازاریابی احتیاج دارد


  دفترچه راهنمای بانکی برای عبور از بحران کروناویروس


  مدیریت پروژه نمونه کارها؛ فرآیند تصمیم گیری منطقی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"