درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 13:36   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40116صفحه نخست » روابط عمومی الکترونیک و هوش مصنوعیسه شنبه، 19 شهریور 1398 - 21:31
تحول در روابط عمومی با ابزارهای بازاریابی محتوایی
نقش روابط عمومی ایجاد پیوند میان بخش‎های مختلف یک شرکت است. اگر شرکت ما توانایی فعالیت مناسب در بخش های مختلف را نداشته باشد، به زودی با شکست مواجه خواهد شد. خوشبختانه امروزه راهکارهای زیادی برای ارتقای سطح روابط عمومی برندها وجود دارد. در این مقاله قصد بررسی نحوه ایجاد تحول در روابط عمومی با استفاده از ابزارهای بازاریابی محتوایی را داریم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| روابط عمومی کلید موفق در زمینه توسعه جایگاه برندهاست. در بازارهای شلوغ و پر از رقابت مدرن مزیت اصلی برندها توانایی در ایجاد ارتباط پایدار و نزدیک با مشتریان و سایر شرکا خواهد بود. به هر حال در یک بازار مشخص چندین برند مشابه در حال فعالیت هستند، با این حساب تلاش برای ایجاد تفاوت میان برندمان با آنها بسیار دشوار خواهد بود. از نظر من بهترین راهکار برای جلب نظر مشتریان و سایر برندها استفاده از استراتژی مناسب در زمینه روابط عمومی است. اغلب افراد حوزه روابط عمومی را یکی از بخش‎های جانبی کسب و کار تلقی می کنند. این امر بزرگترین اشتباه ممکن است.

 

نقش روابط عمومی ایجاد پیوند میان بخش‎های مختلف یک شرکت است. اگر شرکت ما توانایی فعالیت مناسب در بخش های مختلف را نداشته باشد، به زودی با شکست مواجه خواهد شد. خوشبختانه امروزه راهکارهای زیادی برای ارتقای سطح روابط عمومی برندها وجود دارد. در این مقاله قصد بررسی نحوه ایجاد تحول در روابط عمومی با استفاده از ابزارهای بازاریابی محتوایی را داریم. شاید در ابتدا این ادعا عجیب به نظر برسد. با این حال در ادامه آن را کاملا دقیق مورد بررسی قرار خواهیم داد.

امروزه روابط عمومی در زمینه مدیریت سئو اهمیت زیادی دارد. به هر حال برترین کارشناس های حوزه روابط عمومی نیز در فضای آنلاین فعالیت دارند. در طول یک دهه گذشته توسعه سریع فناوری اینترنت موجب انتقال بسیاری از بخش های کسب و کار به این حوزه شده است. در نتیجه اغلب برندها بخش روابط عمومی را به طور کاملا آنلاین مدیریت می کنند.

 

به راستی چرا نباید از مزیت های روابط عمومی مانند تولید محتوای ارزشمند، انجام مصاحبه های مطبوعاتی، نگارش مقالات تخصصی و بسیاری امور مشابه دیگر در راستای بهبود وضعیت سازگاری سایت مان با موتورهای جست‎وجو استفاده کرد؟ همانطور که پیش از این اشاره کردم، حوزه روابط عمومی نقش هماهنگی میان بخش های مختلف کسب و کار را دارد. در این مقاله هدف اصلی من بررسی سه ابزار مفید بازاریابی محتوایی در حوزه روابط عمومی است.

1. شناخت بهترین گونه محتوا با ابزار BuzzSumo
وقتی صحبت از تولید محتوای ارزشمند می شود، بسیاری از افراد به بازاریابی محتوایی فکر می کنند. اگرچه بازاریابی محتوایی در پیوند نزدیک با تولید محتواست، با این حال سایر بخش های مهم کسب و کار نیز به تولید محتوا به چشم تکنیکی مفید نگاه می کنند. تصور سنتی از حوزه روابط عمومی بخش پاسخگویی به پرسش ها و تماس های مشتریان است. اگرچه این برداشت انطباق زیادی با وظیفه سنتی و اصلی روابط عمومی دارد، اما امروزه دیگر بیانگر تمام وظایف این بخش نیست.تکنولوژی مدرن تقریبا تمام حوزه های کاری را دگرگون کرده است.

بخش روابط عمومی نیز در این میان تحولات زیادی را پشت سر گذاشته است. یکی از این تحولات اصلی دامنه کاری است. امروزه وظیفه اصلی بخش روابط عمومی بسیار بیشتر از صرف پاسخگویی به مشتریان است. تلاش برای جلب نگاه مشتریان به شرکت یکی از وظایف کاملا تازه در این عرصه محسوب می شود.

همانطور که در بخش قبل اشاره شد، اکنون بخش روابط عمومی اغلب برندها در فضای آنلاین پیگیری می شود. مدیریت بهینه سایت و شبکه های اجتماعی نقش مهمی در نمایش جلوه ای موفق از برندها برای مشتریان بازی می کند. به همین دلیل اغلب کارشناس های روابط عمومی تولید محتوای ارزشمند و جذاب برای مخاطب را ضروری می دانند. در این زمین حوزه روابط عمومی و بازاریابی محتوایی نزدیکی زیادی با هم پیدا خواهند کرد. گام نخست در راستای تولید محتوای ارزشمند شناخت سلیقه مخاطب است. ما محتوا را برای مشتریان، نه خودمان، تولید می کنیم. اشتباه بسیاری از برندها در این میان تمرکز صرف بر روی سلیقه و زاویه دید خودشان در زمینه تولید محتواست. به این ترتیب در عمل محتوای موردنظر فقط به سلیقه خودشان، نه مخاطب، جذاب می آید.

ابزار BuzzSumo یک پلتفرم واکاوی و مطالعه محتواست. با استفاده از این ابزار امکان شناخت برترین ترندها و کلیدواژه های مورد علاقه مخاطب های هدف مان وجود خواهد داشت. کار با این نرم‎افزار بسیار ساده است. فقط باید موضوعات موردنظرمان را در آن جست‎وجو کنیم. سپس هوش مصنوعی BuzzSumo به پردازش اطلاعات موجود در حوزه کسب و کارمان خواهد پرداخت. در نهایت نیز اطلاعات کاربردی در مورد سلیقه و نحوه فعالیت مخاطب های برندمان در موتورهای جست‎وجو مشخص خواهد شد. از این جا به بعد کار ما استفاده از کلیدواژه ها و دقت به نیازهای اساسی مشتریان در زمینه تولید محتوا خواهد بود.

2. افزایش شهرت لینک ها با ابزار Moz
ابزار Moz یکی از پلتفرم های برتر در زمینه رتبه‎بندی مطالب و صفحات سایت است. این ابزار بخشی از شرکت مادر SEOmoz است. شهرت اصلی این شرکت در زمینه استفاده از الگوریتم های هوشمند برای ارزیابی دقیق وضعیت محبوبیت سایت ها و صفحات شان در موتورهای جست‎وجو است. به طور معمول سایت های تحلیلی فقط وضعیت کلی سایت یک برند را نشان می دهد. مزیت اصلی Moz در این میان نمایش وضعیت کلیه بخش های سایت است. به این ترتیب دیگر هیچ بخشی از سایت مان بدون تکلیف نخواهد ماند. علاوه بر نمایش وضعیت واقعی سایت ها، سیستم Moz براساس هوش مصنوعی خود اقدام به تعیین امتیاز برای سایت می کند. فرآیند تعیین امتیاز از 10نمره و براساس ارزیابی وضعیت مدیریت سئو، روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغات صورت می گیرد. اگر از ابزار Moz برای توسعه وضعیت روابط عمومی برندمان استفاده کنیم، امکان دسترسی به مشاوره آنلاین و رایگان نیز فراهم خواهد بود. همچنین یکی از کارشناس های شرکت نیز برنامه ای کاربردی برای توسعه وضعیت آنلاین روابط عمومی شرکت مان طراحی خواهد کرد.

3. افزایش ترافیک سایت با ابزار Ahrefs
ابزار Ahrefs یکی از پرکاربردترین پلتفرم های حوزه مدیریت روابط عمومی محسوب می شود. در حقیقت این ابزار توانایی مدیریت کسب و کار را دارد، با این حال به نظر من اتکا به چند نرم افزار مختلف برای مدیریت حوزه روابط عمومی بهتر از امتحان یک نمونه است. همچنین انتخاب نرم‎افزار مناسب بستگی به سطح نیازهای هر شرکت نیز دارد.

نکته جالب در مورد ابزار Ahrefs ارائه آن در دو نسخه رایگان و ویژه است. به این ترتیب استارت‎آپ ها یا کسب و کارهای کوچک با استفاده از نسخه رایگان امکان رفع تمام نیازهای خود را خواهند داشت. فقط برندهای بزرگ به خرید نسخه ویژه احتیاج پیدا خواهند کرد. تخصص اصلی دست پلتفرم Ahrefs بررسی وضعیت سایت ها و ارائه راهکارهایی برای افزایش ترافیک شان است. به این ترتیب ترافیک سایت شرکت ها بیش از هر زمان دیگری افزایش خواهد یافت. این امر از نظر روابط عمومی اهمیت بالایی دارد. متاسفانه برخی از برندها با استفاده از روش های غیرطبیعی اقدام به افزایش ترافیک سایت شان می کنند، با این حال پلتفرم Ahrefs به صورت کاملا طبیعی و با توصیه های کاربردی امکان افزایش ترافیک را برای برندها فراهم می کند.
 

نویسنده: دیوید لیبی
مترجم: علی آل‌‌علی
منبع: business2community
www.forsatnet.ir

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد