درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 30 دی 1398 - 04:53   

روابط عمومی انسان محور

  روابط عمومی انسان محور


ادامه ادامه مطلب یک

محبوب‌ترین اپلیکیشن سال ۲۰۱۹

  محبوب‌ترین اپلیکیشن سال ۲۰۱۹


ادامه ادامه مطلب دو

روابط عمومی را در نوجوانی از یک بروجردی باحال یاد گرفتم....

  روابط عمومی را در نوجوانی از یک بروجردی باحال یاد گرفتم....


ادامه ادامه مطلب سه

کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی

  کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نقد منصفانه، اخبار درست و صادقانه گوهری است که اصحاب رسانه بدان دست پیدا کرده اند
  پنجمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان گلستان تشکیل شد
  دومین جلسه آموزش خبر نویسی در حوزه معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان
  کتاب نقش رسانه ها در مدیریت سیل (مجموعه ابزارهای یکپارچه‌ مدیریت سیل) منتشر شد
  روابط عمومی را در نوجوانی از یک بروجردی باحال یاد گرفتم....
  محبوب‌ترین اپلیکیشن سال ۲۰۱۹
  ارتقای منزلت بازنشستگان با خدمات بانک رفاه
  معرفی شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری به‌عنوان واحد نمونه ایمنی
  برگزاری همایش دوچرخه سواری و پیاده روی در شرکت فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا
  طراحی و ساخت دستگاه پیچش گرم با نرخ کرنش بالا با حمایت و همکاری فولاد مبارکه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40112صفحه نخست » ادامه مطلب دودوشنبه، 18 شهریور 1398 - 14:05
هشت مرحله تحول روحی انسان
بزرگترین سئوالی که هر فرد از دید اریکسون، در این مرحله روبرو می شود این است که آیا زندگی معناداری داشته ام؟ آیا وقتی به عقب برمی گردم احساس سرزنش، گناه و شرم از کارهایی که صورت گرفت خواهم داشت؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| نظریات بسیار متفاوتی در دنیای روانشناسی برای مراحل تحول شعور و شخصیت انسان ها وجود دارد. از میان آنها نظریه روانشناس معروف « اریک اریکسون» یک ویژگی اساسی دارد. او توانسته است مشخصات سلامت روحی انسانها را در تمامی طول زندگی توضیح دهد. از دید اریکسون در هر مرحله از زندگی، افراد با یک بحران اصلی روبرو هستند که حل و عبور از آن، باعث تحول سالمِ شان می گردد.

۱- اعتماد یا بی اعتمادی
در این مرحله که مصادف است با سال اول زندگی یک کودک، نوزاد کاملا وابسته به فردی است که از او نگهداری می کند. اگر والدین به نیازهای وی به درستی پاسخ دهند کودک یاد می گیرد که احساس امنیت کند و به دنیا و افراد پیرامونش اعتماد ورزد.

۲- رویارویی حس کنترل در مقابل شرم و تردید
کودکان دو و سه ساله به سرعت یاد می گیرند که از خود توانایی های فیزیکی نشان دهند. راه بروند و از قدرت بیان تا حدودی استفاده کنند و برای اولین بار حس کنند که می توانند تصمیم بگیرند. این قابلیت ها برای کودک یک بحران اساسی ایجاد می کند و آن کنترل غریزه دفع مواد از بدن است. به طور طبیعی فرزند انسان هم مثل بقیه موجودات دوست دارد هر جا و هر موقع این کار را انجام دهد ولی متوجه می شود که باید غریزه اش را براساس تمدن پیرامونش، کنترل کند. کودک در این مرحله حق انتخاب پیدا می کند و پی می برد کنترلی که می تواند داشته باشد هم با خواسته های والدین همسوست و هم به نفع خودش خواهد بود.

۳- رویارویی حس ابتکار با حس گناه
از سه تا پنج سالگی، کودک با ولع و اشتیاق زیاد، خواهان انجام انواع فعالیت ها و آزمایش توانایی هایش است. خیالپردازی می کند و قرارو مدارهای کودکانه می آفریند. اگر بفهمد که ابتکارهایش مورد تشویق قرار می گیرد و سرزنش نمی شود اتفاق بزرگی برایش ایجاد می شود. کودک یاد می گیرد نترسد و احساس گناه نکند. او به ابتکار و قدرت مستقلش برای انتخاب اعتماد می کند.

۴- احساس کفایت در مقابل عجز و ناتوانی
کودکان بین ۶ تا ۱۱ ساله، مقدمتا در رویارویی با محیط مدرسه و جمع دوستان، نسبت به رفتار و حتی حس یادگیری شان، احساس غرور می کنند. کودکانی که در این دوره سنی مورد تشویق قرار می گیرند باور می کنند که موجودی توانمند و قابل هستند در غیر این صورت دچار خودکم بینی می شوند.

۵- تلاش برای ایجاد هویت
از نظر اریکسون، دوره نوجوانی نقش تعیین کننده در شکل گیری شخصیت فرد در بزرگسالی دارد. در دوره نوجوانی، افراد به دنبال یافتن یک تعریف از خود به عنوان یک هویت مستقل از دیگران هستند. وفاداری و دوستی را تجربه می کنند. بعضی از نوجوانان به یک درجه مشخصی از ساختن هویت می رسند. احساس امنیت می کنند. بعضی از نوجوانان آنطور که باید به یک خودانگاره نمی رسند. نمی دانند دقیقا چه شخصیت و هویتی دارند و نسبت به آینده نیز اطمینان خاطر ندارند. برای همین راه و مسیر مشخصی پیدا نمی کنند.

۶- عشق یا انزوا
این دوره طولانی که از ۱۹ سالگی تا ۴۰ سالگی است مرحله یافتن رابطه های درازمدت، اعتماد و ابراز عشق به دیگران است. افرادی که قادر به ایجاد عاطفی بیشتری هستند شخصیتی اجتماعی پیدا می کنند. در غیر اینصورت، افرادی می شوند که بر دامنه تنهایی و دور شدن شان از جمع و رابطه های صمیمی افزوده خواهد شد. این گروه از افراد به این نتیجه می رسند که در این دنیا جز خودشان، هیچکس آنها را درک نمی کند.

۷- هدف مفید داشتنن در برابر درجا زدن
افراد در دوره میانسالی به این نتیجه می رسند که با شغل خوب یا با پدر و مادر بودن، بخشی از قابلیت های شان را به صورت هدفمند در اختیار جامعه بگذارند. اما آنها که رابطه مثبتی با خود و جامعه ندارند انگیزه و هدف مشخصی ندارند. افسرده و بی حوصله هستند و احساس غیرمفید بودن و حتی مهم نبودن، آنها را مستاصل خواهد کرد.

۸- وقار در برابر ناامیدی
مرحله نهایی تحول یک انسان، رسیدن به یک هماهنگی متین با زندگی است. رسیدن به یک شعور و تعادل آرام با پیرامون … موقعیتی که توام با حس وقار و کمال است.

بزرگترین سئوالی که هر فرد از دید اریکسون، در این مرحله روبرو می شود این است که آیا زندگی معناداری داشته ام؟ آیا وقتی به عقب برمی گردم احساس سرزنش، گناه و شرم از کارهایی که صورت گرفت خواهم داشت؟
 

منبع: https://www.verywellmind.com
https://marde-rooz.com
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گزارش برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


  گزارش تصویری/ شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


  ایده منتخب/ پیوست اطلاع رسانی طرحها و پروژه های عمرانی و خدماتی دستگاههای اجرایی


  محبوب‌ترین اپلیکیشن سال ۲۰۱۹


  روابط عمومی انسان محور


  به یاد هارولد بورسون


  مسئول جدید روابط عمومی اداره‌کل اوقاف مازندران منصوب شد


  چکیده/ گزارش برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


  بازدید جف بزوس از هند و اعلام سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در این کشور


  روابط عمومی را در نوجوانی از یک بروجردی باحال یاد گرفتم....


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی