درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 26 شهریور 1398 - 07:24   

زادروز نیویورک تایمز

  زادروز نیویورک تایمز


ادامه ادامه مطلب یک

میزگرد تخصصی " تبلیغات در فضای تحریم" برگزار شد

  میزگرد تخصصی " تبلیغات در فضای تحریم" برگزار شد


ادامه ادامه مطلب دو

اتتصاب مدیرکل روابط عمومی شهرداری مشهد

  اتتصاب مدیرکل روابط عمومی شهرداری مشهد


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب سرپرست اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد

  انتصاب سرپرست اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بحران های روابط عمومی که در سال ۲۰۱۹ مشخص شده اند
  زادروز نیویورک تایمز
  اینترنت و ترویج دمکراسی
  استقبال از آیفون 11 بیش از انتظار است
  بنیانگذار روانشناسی رشد
  روان‌شناسی رشد
  روان‌شناسی
  انتصاب سرپرست روابط عمومی شورای شهر شیراز
  دفتر جدید روابط عمومی شهرداری کوهسار راه اندازی شد
  آیین معارفه و تکریم رئیس مرکز روابط عمومی دانشگاه آزاد برگزار شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40107صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 20 شهریور 1398 - 08:04
راه های درست و نادرست برای نزدیک شدن به طنز در محیط کار
محققان خاطرنشان کردند که طنز نوعی ارتباطات پر فشار است، زیرا یک مکانیسم فوری و مبهمی از بازخورد را فراهم می کند: مردم می خندند یا نمی خندند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||نویسنده| ربکا لیف |||مترجم|مریم میرعبدالحق|| کدام نوع طنز هنوز هم کار می کند و چرا؟ تأثیرات اجتماعی و روانی شوخ طبعی در محل کار چیست؟ پاسخ ها به ما می گویند که چه زمانی، کجا و چگونه از شوخ طبعی استفاده کنیم.


ملاحظات اولیه برای استفاده از طنز در محیط کار
درک استفاده و سوء استفاده از طنز از اهمیت ویژه ای برای کارفرماها، مدیران و هر فرد دیگری دارد که مسئول ایجاد و حفظ فرهنگ سالم در محل کار است. اگرچه طنز می تواند کارمندان را گرد هم آورد و یک محیط کار آرام تر ایجاد کند، اما در صورت استفاده بی وقفه نیز می تواند تفرقه افکن و ضد تولید باشد.


طنز در محیط کار موضوع گزارش اخیر شرکت آموزش آگاهی امنیتی Ninjio است که مزایا و خطرات طنز در محیط کار را بررسی می کند. به گفته نینجیو، سه نکته اصلی وجود دارد که باید برای استفاده از شوخ طبعی در یک محیط حرفه ای آگاه شوید. اولا، شوخ طبعی باید مناسب باشد و این به معنی در نظر گرفتن زمینه، مخاطب و ماهیت شوخی است.


دوم ، شرکت ها باید کاملاً از پیامدهای رفتاری و فرهنگی شوخ طبعی آگاه باشند، که اگر با آن درست برخورد نشود، می تواند ظریف و در عین حال عمیقا به روحیه آسیب برساند.


سوم، طنز باید همبستگی سازمانی ایجاد کند. حرف های کنایه داری که به کارکنان حمله کرده و آنها را تخریب می کند، می تواند منجر به بیگانگی، خصومت و دوری شود. اصلاح طنز می تواند کارمندان را با هم جمع کند.


وقتی طنز به بیراهه می رود
براساس مطالعه ای که در مجله تجارت و روانشناسی منتشر شده است، "طنز شکست خورده، موضوعی است که خنده دار نیست." محققان گزارش می دهند که "این موضوع نه تتها باعث از بین رفتن مزایای احتمالی تأثیرات مثبت مانند رفتار مفید، رفتار اجتماعی، تصمیم گیری پیشرفته و خلاقیت می شود، بلکه ممکن است منجر به اثرات منفی، کاهش عزت نفس و عدم تمایل به ادامه فعالیت در تنظیم مقررات شود."


محققان همچنین خاطرنشان کردند که طنز نوعی ارتباطات پر فشار است، زیرا یک مکانیسم فوری و مبهمی از بازخورد را فراهم می کند: مردم می خندند یا نمی خندند.


مطالعه دیگر نشان داد که اندکی از اهمیت استراتژیک طنز می تواند با انتقال اعتماد به نفس، شایستگی و کاریزما "وضعیت محیط کار را ارتقا بخشد". نکته منفی این است که تلاش های طنزآمیز باعث می شود شما را به عنوان یک دلقک" مسخره" قرار دهد؛ کسی که نباید او را زیاد جدی گرفت.


البته، این مورد در تمامی موارد از جمله پذیرایی از مخاطبان شما تا احترام گذاشتن به آنها صادق است. همانطور که ژورنال بین المللی مدیریت و سیستم های اطلاعاتی توضیح می دهد: "مهم است که توجه داشته باشید هر آنچه را که یک گروه جمعیتی ممکن است طنز تلقی کنند، ممکن است توسط یک گروه جمعیتی دیگر توهین تلقی شود."


یک محیط پر از طنز حتی می تواند باعث شود که کارمندان بیشتر قوانین را زیر پا بگذارند: مطالعه ای در سال ۲۰۱۷ در ژورنال آکادمی مدیریت نشان داد که طنز می تواند "به طرفداران، علامت پذیرش نقض هنجار در محل کار" را بدهد و این امر می تواند منجر به رفتارهای ناهنجار مانند غیبت و انزجار شود. یکی از محققان ابراز نگرانی کرد که طنز بیش از حد یا کنترل نشده می تواند منجر به "رفتارهای انحرافی بیش از حد" شود.


تأثیرات مثبت طنز
آخرین باری که روز کاری خشنی داشتید و یا موضوع خنده داری در محل کار اتفاق افتاده بود را تصور کنید. شاید یک زنگ خنده در وسط یک جلسه یا یک داستان خنده دار درباره آخر هفته یک همکار بوده باشد.


لحظاتی مانند اینها از یکنواختی کار فراتر می رود، تنش را تسکین می دهد و ارتباطات بین مردم را تقویت می کند. طنز یک بازخوانی شیرین است و تأثیر آن بر رفاه کارمندان بارها و بارها نشان داده شده است.


به گفته گالوپ، بیش از ۹۰ درصد از کارمندانی که "مشغول" گزارش دادن هستند، نسبت به دیگر کارمندانی که "به طور مداوم فعال" هستند، در طول هفته بیشتر "لبخند می زنند و می خندند".


شوخ طبعی می تواند کارمندان را شادتر و کارآمدتر کند، اما این موضوع یک رویکرد متفکرانه، استراتژیک و احترام آور را می طلبد. در غیر این صورت، آنچه که می تواند به عنوان یک دارایی قدرتمند باشد، می تواند به سرعت به یک مسئولیت جدی تبدیل شود.
 

۳ سپتامبر ۲۰۱۹

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تحلیل محتوای نشریه پیام صادق: مطالعه موردی


  ابرقدرت ‎های صنعت نشر


  بررسی اهمیت آموزش در روابط عمومی ها


  انتصاب سرپرست اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد


  گوگل یک میلیارد یورو جریمه و مالیات به فرانسه پرداخت می کند


  تحلیل محتوای سازمان بر پایه OKR (اهداف و نتایج کلیدی)


  شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان فریدونکنار فعالیت خود را آغاز کرد


  تور رسانه‌ای روستا مشکلات و موانع پیشرفت روستایی را منعکس می‌کند


  دفتر جدید روابط عمومی شهرداری کوهسار راه اندازی شد


  مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی: گفتمان‌ نو برای تقویت فضای حرفه‌ای رسانه‌ها ضروری است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران