درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 19:19   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40052صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیدوشنبه، 1 مهر 1398 - 16:00
انتشار 52 امین شماره فصلنامه کارگزار روابط عمومی
52 امین شماره فصلنامه کارگزار روابط عمومی توسط موسسه کارگزار روابط عمومی و انتشارات کارگزار روابط عمومی در 104 صفحه رنگی منتشر شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||  52 امین شماره فصلنامه کارگزار روابط عمومی توسط موسسه کارگزار روابط عمومی و انتشارات کارگزار روابط عمومی در 104 صفحه رنگی منتشر شد.


به گزارش شارا، در بخشی از سرمقاله این شماره که به قلم مهدی باقریان نوشته شده، آمده است: "باید این واقعیت را پذیرفت که نشر الکترونیکی به طور چشمگیری الگوی انتشار را تغییر داده و درهایی را برای مدل های تازه در صنعت نشر باز کرده است. به همین دلیل به نظر می رسد روابط عمومیهای ما باید خودشان را با تغییر این الگوها، تغییر داده و همزمان به استفاده ترکیبی از تکنیک ها و فنون انتشاراتی قدیم و جدید برای حصول به بهترین نتایج روی بیاورند.


هر چند دنیای نشر تحت تأثیر فناوری قرار گرفته است اما شاغلان روابط عمومی همچنان اعتقاد دارند نشر سنتی حتی با رشد سریع نشر دیجیتال منسوخ نخواهد شد و جایگاه خود را از دست نخواهد داد. شواهد کافی وجود دارد که ثابت کند چاپ وجود خواهد داشت و به صورت های مختلف ادامه خواهد یافت و در همه جا در دسترس خواهد بود.

 

در مقاله "تحلیل محتوای سازمان بر پایه OKR (اهداف و نتایج کلیدی)دکتر حسن بشیر استاد ارتباطات بین الملل دانشگاه امام صادق علیه السلام بر این نکته اشاره می کند: "«روش تحلیل محتوا » به هر دو شکل کمی و کیفی از مهمترین روش های شناسایی و جمع آوری داده ها در حوزه های علوم انسانی و اجتماعی است که دارای کارکردهای متعدد و متنوعی می باشد.


در این روش، معمولاً، اسناد مکتوب نظیر نشریات مختلف، انتشارات عمومی، نسخه های محدود، اسناد کمیاب و نقشه ها و اسناد غیرمکتوب نظیر عکس ها، فیلم ها، آثار هنری به جای مانده از گذشتگان و سخنرانی ها مورد بررسی می گیرد و نتایج حاصل از آن به گونه های مختلفی منتشر می شود."

 

"نشر الکترونیک؛ یک مطالعه تحلیلی" اثر دکتر م. م. کوگانوراماث کتابدار دانشگاه، سورش یانگه دستیار کتابدار انستیتوی علوم اجتماعی تاتا و مالیکارجون آنگادی داده شناس انستیتوی علوم اجتماعی تاتا از جمله مقالاتی است که در این نشریه منتشر شده است: "هدف نهایی هر سیستم اطلاعات، بهره برداری و استخراج اطلاعاتی است که موجب افزایش سطح آموزش، تقویت پیوندهای جامعه و تحریک مشارکت افراد در فرآیند تصمیم گیری برای توسعه بشر می شوند. اطلاعات تولیدشده، با استفاده از مدل های گوناگون انتشار اطلاعات توزیع می شوند. فناوری های جدید، فرایند انتشار و توزیع اطلاعات را متحول کرده اند. در سایه رشد اطلاعات، انتشار الکترونیکی به یکی از مبانی اعضای حاضر در جامعه اطلاعات تبدیل شده تا از آن برای ارائه اطلاعات صحیح، به افراد صحیح و در زمان صحیح بهره بگیرند.

 

این مقاله در تلاش است تا تاثیرات نشر الکترونیک و تغییرات رادیکال صنعت نشر را بررسی کند، علی الخصوص تاثیری که رسانه های الکترونیک و اینترنت به همراه دارند. محققین، مدل های مختلف نشر الکترونیک و تغییرات و پیچیدگی های محتمل در این فرایند را ارائه کرده اند."


در مقاله "نشریه پیام صادق؛ یک مطالعه موردی" تلاش شده است که "یکی از اقدامات و فعالیت های مهم دانشگاه امام صادق علیه السلام یعنی محتوای نشریه «پیام صادق» که 24 سال بطور مستمر از طرف روابط عمومی این دانشگاه منتشر می شود، مورد تحلیل قرار گیرد.


تحلیل محتوای این نشریه بیانگر این است که اخبار، گزارشها، فعالیتها، عکسها و همه موارد مطرح شده در این نشریه، از یک سو از جامعیت خوبی نسبت به طرح مسائل دانشگاه مزبور داشته و از سوی دیگر از تعادل مطلوبی در پوشش همه بخشهای آن برخوردار است."

 

دکتر مریم سلیمی مولف و مدرس حوزه اینفوگرافیک و نیوزگرافیک در مقاله "الگویی برای طراحی و تولید آثار اینفوگرافیک در روابط عمومی ها"، تلاش می کند به توضیح و معرفی یک اثر اینفوگرافیکی مناسب بپردازد. وی معتقد است یک اثر اینفوگرافیکی باید از یک ساختار گرافیکی و یک روایت مناسب برخوردار باشد و در آن تعادل و توازن، سفیدخوانی، هارمونی، کنتراست و... رعایت شود. یادمان باشد که اینفوگرافیک، صرفاً کنار هم قرار دادن چند عکس و متن داخل یک باکس یا کادر با تنوع رنگی نیست.

 

در بخش گفتگو، حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی میرلوحی عضو هیأت أمناء و مدیر کل روابط عمومی و بین الملل دانشگاه امام صادق علیه السلام به بررسی روابط عمومی مطلوب از دیدگاه قرآن و روایات و بررسی تجربه عملی روابط عمومی دانشگاه امام صادق علیه السلام پرداخت.

 

وی در بخشی از این گفتگو، اظهار داشت: روابط عمومی در همه تصمیم گیریها و تصمیم سازی ها باید مشارکت کند و بلافاصله با انعکاس آنها در میان طبقات مختلف مردم بازخورد آنها را به مدیران برساند. پس روابط عمومی دست راست و بازوی قوی مدیریت است. اگر احیانا مدیر یک دستگاهی احساس کرد که روابط عمومی اسباب زحمت اوست و باید یک جایی آن را مشغولش کنیم و نگذاریم که حقایق را بیان کند اینجا بزرگترین ظلم را به خودش و سازمانش کرده است. به عبارت روشن تر، روابط عمومی کلید توسعه و رمز رشد یک سازمان و دستگاه است و پل ارتباطی میان سازمان و جامعه مخاطب آن سازمان می باشد.

 

همچنین در این نشریه، یادداشت "15 درس مهم از روابط عمومی استاد هوشنگ عباس زاده" به مناسبت درگذشت ایشان منتشر شده است: دانش آموختگان روزنامه نگاری و روابط عمومی در حوزه کار حرفه ای، وارد رابطه ای پیوسته با یکدیگر می شوند که سالهاست در میانه شفافیت و تیرگی، تلخکامی و شادکامی و بدبینی و خوشبینی در نوسان است و هوشنگ عباس زاده سالهاست که به این دانش آموختگان که بسیاری از آنان در سطوح عالی مدیریت سازمانها و وزارتخانه ها و شرکت های بزرگ دولتی و خصوصی فعال بوده و هستند می گوید که «همیشه حق با مشتری است و این شما هستید که در قضاوت افکار عمومی از عملکرد سازمان موثرید. »


این یادداشت، دربرگیرنده نکات و توصیه های بسیار مهمی است که از بخشی از مقالات، نوشته ها و سخنرانی های شادروان استاد هوشنگ عباس زاده استخراج شده است.

 

در بخش یادداشت ها چند مطلب ارزشمند درج شده است. سعید معادی مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک توسعه تعاون در یادداشت "روابط عمومی، تولید محتوا و شبکه های اجتماعی" به این نکته اشاره کرده است که: "یکی از مشکلات اصلی روابط عمومی، ایجاد محتوای مناسب با کسب و کار می باشد. اینکه چگونه محتوایی را تولید کنند که مناسب با مخاطبان وبسایت باشد و پیدا کردن یک منبع معتبر کاملا سخت است. امروزه چالش اصلی روابط عمومی داشتن ایده برای تولید محتواست و ایده پردازی مستلزم خلاقیت و نوآوری است ضمن آنکه امروزه مهم این است که روابط عمومی در امر ارتباطات، اطلاع یابی، اطلاع رسانی و اعتماد سازی به مزیت های چندگانه تکیه کند تا فقط به یک مزیت."


علی چراغ زاده مدرس گرافیک و پژوهشگر حوزه انتشارات در یادداشت "تاثیرات متقابل فرم و محتوا در زیباشناسی اثر" چنین می نویسد: "انتخاب فرم مناسب می تواند محتوا را مورد توجه قرار داده و در تاثیرگذاری محتوا دخالت مستقیم داشته باشدو همین طور محتوای پربار و وزین می تواند توجه به یک فرم و قالب را بیشتر کند مانند اشعار مولانا یا عطار که فی المثل عطار معتقد است که اگر اطمینا ن داشتم که حرف های من با بیان معمول مورد توجه قرار می گیرد، هیچ گاه به سراغ شعر نمی رفتم و این قدرت و توانایی فرم یا قالب که همان شعر است را می رساند و متقابلا ما می بینیم که محتوای پربار اشعار مولانا و عطار و دیگران ... چقدر در گرایش ما به شعر موثر بوده اند."

 

"هیچ کارخانه ای به اندازه ذوب آهن در اجتماع ریشه دار نیست"، عنوان یادداشتی است که توسط منصور یزدی زاده مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان به نگارش درآمده است: در عصر رقابتی امروز مفهوم نام تجاری (برند) عامل اصلی ترویج، توسعه و پیشرفت کالا یا خدمات در بازارهای ملی و بین المللی به شمار می رود. در این راستا راهبرد هوشمندانه ای که دانش روابط عمومی برای مدیران طرح ریزی می نماید، تغییر رویکرد از تولید محور به مشتری محور است. صاحبان کالا مبالغ هنگفتی خرج می کنند تا بگویند محصول یا خدمات ما از دیگر محصولات متمایز است و جایگاه ویژه ای در بازار دارد اما این خط مشی مردود است. در حال حاضر مطابق با طبقه بندی ذینفعان در گروه برون سازمانی، این مشتری است که تصمیم گیرنده نهایی است و نه تولید کننده.


"مسئولیت اجتماعی در گروه اویک"، عنوان یادداشتی است از حمید مختاری که مدیر روابط عمومی شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت می باشد. وی در خصوص فعالیتهای شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت در حوزه مسئولیت اجتماعی چنین نوشته است: مسئولیت اجتماعی، از همان آغاز شکل گیری اویک در مأموریتها و سیاست های این شرکت تعریف شد و اویک در طول بیش از سه دهه فعالیت تلاش کرده است توجه ویژه ای به محیط پیرامون خود داشته باشد. از این رو، نه تنها خود را در برابر کارکنان و سازمان، بلکه در نگاهی کلان تر، در برابر جامعه و محیط پیرامون نیز مسئول و پاسخگو می داند و درباره مسائل اجتماعی و دغدغه های اقشار مختلف مردم احساس مسئولیت می ‌کند.


همچنین فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه و محمود باوندپور مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاد ه ای استان کرمانشاه با انتشار یادداشت هایی در این شماره از فصلنامه با عناوین "روابط عمومی، تریبون زنده هر سازمانی است" و "روابط عمومی کاهش دهنده شکاف میان جامعه و دستگاههای اجرایی است"، نظرات شان را در باره اهمیت و جایگاه روابط عمومی در ایران و سازمان ارایه دادند.


یادداشت "مسئولیت اجتماعی محور فعالیتهای روابط عمومی ذوب آهن اصفهان" را علیرضا امیری مدیر روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان به رشته تحریر درآورده است. وی در این نوشته تصریح می کند: ذوب آهن اصفهان در اغلب فعالیتهای خود ضمن بهره گیری از متخصصان حوزه های مختلف روابط عمومی بر توان داخلی کارکنان این مجموعه تکیه دارد و فعالیتهای مختلف از جمله تولید محتوا، شرکت در نمایشگاههای مختلف، برگزاری مراسم، فعالیت در حوزه وب، ساخت تیزر و کلیپ، افکارسنجی و.... را با استفاده از کارکنان خود ساماندهی می نماید.


«روابط عمومی» و مسئولیت اجتماعی سازمان" نوشته محمد مظفرخرمی مدیر روابط عمومی بیمه آسیا از منظر بیمه ای، مساله مسئولیت اجتماعی را مورد واکاوی قرار داده است: روابط عمومی، «روح» مسئولیت اجتماعی در سازمانها را بیدار می کند. اساسا مسئولیت اجتماعی چهارچوبی است که شرکت ها و موسسات از طریق آن با هدف ایجاد تاثیر مثبت بر محیط پیرامون خود، استفاده می کنند و به وسیله آن، نه تنها به دیگران یاری می رسانند بلکه باعث جلب نظر و تشویق مخاطبان خود می شوند.


مهندس وحید قربانی مدیر ارتباطات و حوزه ریاست شرکت مبین وان در یادداشت خود تحت عنوان "استارتاپ ها و روابط عمومی دیجیتال" نوشته است: با روابط عمومی دیجیتال، شما با خواسته ها و نیازهای بازار هماهنگی بیشتری دارید و می توانید استراتژی های بازاریابی بهتری ایجاد کرده و عملکرد خود را در بازار بهبود بخشید. این کار پایگاه مشتریان شما را گسترش داده و کسب وکارتان را نیز رشد می دهد. زمانی که شما استفاده از ابزارهای جدید و دیجیتال را در روابط عمومی تعطیل کرده اید، سایر کسب وکارها در حال جلب مشتریان و گسترش دسترسی به محصولاتشان در سطح جهان هستند. بنابراین حرکت کنید و روابط عمومی دیجیتال را شروع کنید.


"برسیم"/ نگاهی مسئولانه به برنامه های ارتباطی اثر دکتر فرید میرموسوی- مدیر روابط عمومی بیمه دی، نگاهی دارد به کارزار تابستانه بیمه دی و می نویسد: هدف اصلی بیمه دی از برنامه «برسیم» انتقال پیامی بود با مقصود برندسازی و ایفای مسئولیتهای اجتماعی به تناسب شرایط زمانی و مکانی) افزایش سفرهای جاده ای در فصل تابستان). با توجه به این هدف ارتباطی، از میان تمامی حوزه ها و موضوع هایی که بیمه دی می توانست در بستر آنها مسئولیت اجتماعی خود را با مخاطبان در میان بگذارد، حوزه رانندگی ایمن و مسئولانه انتخاب شد تا تأکید بیشتری باشد بر فرهنگ درست رانندگی و کاهش مخاطرات آن. ناگفته پیداست که این حوزه به شکلی گسترده با زمینه کاری بیمه مرتبط است.
 

در گزارش "ارزیابی چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی" آمده است: "هیات داوران چهاردهمین دوره جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی ضمن تقدیر از تمامی روابط عمومی های کشور که با حضور خود در این رقابت علمی و آموزشی شرکت کرده و بر غنای آن افزودند، بر بهره گیری بیشتر روابط عمومی ها از تکنولوژیهای نوین ارتباطی در مسیر انتشارات مکتوب و الکترونیکی توام به آموزش های علمی و کاربردی در این حوزه تاکید می نمایند."

 

این نشریه که همزمان با برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی منتشر شده با اشاره به این که این جشنواره مورد استقبال قرار گرفته، آورده است: "آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی همزمان با برگزاری پنجمین همایش تخصصی تولید محتوا در روابط عمومی با هدف تبیین و بررسی جایگاه و اهمیت تولید محتوا در فعالیت های انتشاراتی، شنبه نهم شهریور ماه از سوی انجمن متخصصان روابط عمومی در مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.


در این مراسم که با حضور اساتید دانشگاه، مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه ها، سازمان ها و نهادهای بخش های دولتی و غیر دولتی برگزار شد، دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با موضوع نشر دیجیتال محمل ورود به همه انواع نشر همه رسانه ای و چند رسانه ای شدن نشر روابط عمومی ها، مهدی باقریان رییس انجمن متخصصان روابط عمومی با موضوع گریز ناپذیری اعمال تغییرات در روند برگزاری جشنواره با نگاهی به آثار و محصولات روابط عمومی ها در چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات، محمود مختاریان مدرس دانشگاه و رییس هیئت داوران چهاردهمین جشنواره با موضوع تایپوگرافی و کاربرد عملی آن در روابط عمومی با تاکید بر کتاب و پوستر ، حسن بشیر استاد ارتباطات بین الملل دانشگاه امام صادق ع با موضوع تحلیل محتوا و نقش آن در برند سازی سازمان و مطالعه موردی نشریه پیام صادق و همچنین علی چراغ زاده مدرس دانشگاه با موضوع تاثیرات متقابل فرم و محتوا سخنرانی کردند."

 

همچنین در این شماره برخی رویدادهای مهم روابط عمومی پوشش داده شد.

فصلنامه کارگزار روابط عمومی «به صاحب امتیازی و مدیرمسوولی مهدی باقریان و با سردبیری زهرا بابازاده گان» منتشر می شود.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد