درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 03:10   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40034صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومییکشنبه، 10 شهریور 1398 - 23:39
گزارش برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
گزارش از: موسی الرضا شبرنگی - آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی کشور همزمان با برگزاری پنجمین همایش تخصصی تولید محتوا در روابط عمومی با هدف تبیین و بررسی جایگاه و اهمیت تولید محتوا در فعالیت های انتشاراتی، شنبه نهم شهریور ماه از سوی انجمن متخصصان روابط عمومی در مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی برگزار شد


آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی کشور همزمان با برگزاری پنجمین همایش تخصصی تولید محتوا در روابط عمومی با هدف تبیین و بررسی جایگاه و اهمیت تولید محتوا در فعالیت های انتشاراتی، شنبه نهم شهریور ماه از سوی انجمن متخصصان روابط عمومی در مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.


به گزارش شارا در این مراسم که با حضور اساتید دانشگاه، مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه ها، سازمان ها و نهادهای بخش های دولتی و غیر دولتی برگزار شد، دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با موضوع نشر دیجیتال محمل ورود به همه انواع نشر همه رسانه ای و چند رسانه ای شدن نشر روابط عمومی ها، مهدی باقریان رییس انجمن متخصصان روابط عمومی با موضوع گریز ناپذیری اعمال تغییرات در روند برگزاری جشنواره با نگاهی به آثار و محصولات روابط عمومی ها در چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات، محمود مختاریان مدرس دانشگاه و رییس هیئت داوران چهاردهمین جشنواره با موضوع تایپوگرافی و کاربرد عملی آن در روابط عمومی با تاکید بر کتاب و پوستر ، حسن بشیر استاد ارتباطات بین الملل دانشگاه امام صادق ع با موضوع تحلیل محتوا و نقش آن در برند سازی سازمان و مطالعه موردی نشریه پیام صادق و همچنین علی چراغ زاده مدرس دانشگاه با موضوع تاثیرات متقابل فرم و محتوا سخنرانی کردند که از نظر می گذرد:

 

نقش روابط عمومی ها در شرایط و فضای جدید
سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با طرح این پرسش که آیا می توان بطور عام گفت که همه فناوری ها نسبت مساوی و خنثی با همه فرهنگ ها دارند تصریح کرد: باید بین فناوری ها تفکیک قایل شد چرا که برخی از فناوری ها را با تسامح می توان حایز بعد جهانی و عام گرایانه قلمداد کرد که چگونگی آن، ارتباطی با فرهنگ و تفاوت های فرهنگی ندارد.


وی برخی از فناوری ها را دارای موجودیت فرهنگی دانست و افزود: برخی فناوری ها که موجودیت فرهنگی دارند بدون توجه به ارزش های فرهنگی بومی، موجب تنش فرهنگی می شوند و همه فناوری های بزرگ نیازمند ملاحظات و پیوست فرهنگی هستند.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فناوری یک امر انسانی و ادامه ذهنیت های انسان است خاطر نشان ساخت: قوانین و مقررات، سواد فرهنگی فناورانه، تامین مقدمات مرتبط با اولویت های زندگی و مسیر زندگی اجتماعی از الزامات و پیوست های فرهنگی فناوری به شمار می روند.


دکتر عاملی در بخشی دیگر از سخنان خود به تبیین شرایط جدید روابط عمومی در پیوند ناگستنی با انواع نشر الکترونیک پرداخت و در این باره گفت: نشر الکترونیک بر بستر رقومی دیجیتال و توانایی خلق انواع تنوع های محتوا و طراحی الگوریتم پیوند یکی با یکی، یک با همه و همه با همه، مناسب با اولویت ها و تقاضاهای متفاوت، نمادی سازی و شخصی سازی محتوا را به همراه دارد.


وی با تاکید بر لزوم باز مهندسی فهم معرفت شناسانه و ظرفیت در پی افزوده شدن نشر الکترونیک و دو فضایی شدن نشر تصریح کرد: نشر دیجیتال عرصه ای برای ورود همه به انواع نشر و چند رسانه ای شدن محتواست و پاسخ منطقی صنعت نشر به فناوری های نوظهور اطلاعاتی و ارتباطی قلمداد می شود.


سیر تحول نشر الکترونیک و مدل های آن، نشر هوشمند الکترونیک، نشر معنایی الکترونیک، نشر تعاملی الکترونیک و نشر اطلاعاتی الکترونیک از دیگر محورهای سخنان دکتر عاملی بود که نقش روابط عمومی ها را در شرایط و فضای جدید، عمق بخشیدن بر فهم و اندیشه مخاطبان با زیبا خواندن توام با زیبا فهم شدن توصیف کرد.

 

 

گریز ناپذیری اعمال تغییرات در روند برگزاری جشنواره
مهدی باقریان از دیگر سخنرانان آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره و همچنین پنجمین همایش تولید محتوا در روابط عمومی بود که در سخنان خود
با اشاره به اقدامات انجمن متخصصان روابط عمومی در زمینه ارتقای سطح علمی و کارکرد حرفه ای روابط عمومی ها اظهار داشت: در نظر گرفتن معیارها و شاخص های حرفه ای برای ارزیابی آثار شرکت کنندگان در بخش های رقابتی بر این مبنا بوده و هست که جانب انصاف رعایت شود و تغییرات سریع ملهم از رشد فناوری ها و ابزارهای ارتباطی، تغییر در معیارهای ارزیابی را لاجرم ساخته که در جشنواره چهاردهم شاهد آن بودیم.


ایجاد و بهره گیری از فرصت های آموزشی، ارایه مشاوره های حرفه ای به روابط عمومی ها، شناسایی و معرفی الگوهای برتر و برگزاری دوره های آموزشی منطبق با نیازهای روز روابط عمومی ها از دیگر اهداف انجمن متخصصان روابط عمومی در برگزاری جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی بود که باقریان به آن اشاره کرد.

 

رییس انجمن متخصصان روابط عمومی در خصوص اهمیت دریافت جایزه در روابط عمومی گفت: در جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، چیزی که بیش از دریافت جایزه اهمیت دارد این است که "تلاش های ارزشمند شاغلان روابط عمومی" به رسمیت شناخته شود.


وی ایجاد فرصت های اطلاع رسانی برای برگزیدگان جشنواره را از نکات مهم حضور روابط عمومی ها در بخش رقابتی قلمداد کرد و در این باره اذعان داشت: روابط عمومی ها بخش بزرگی از سازمان ها را تشکیل می دهند و قطعا دریافت جایزه علاوه بر اینکه فرصت سنجش و ارزیابی و مقایسه آثار و محصولات آنها را فراهم می کند سبب ارتقای جایگاه و ارزش وجودی روابط عمومی ها در سطح سازمان و در منظر ذینفعان درون و برون سازمان نیز می شود.


باقریان افزود: گسترش و تقویت اعتبار، قدرت و شهرت سازمان از دیگر مزایای دریافت جایزه است و در این میان، بایسته است مدیران مجموعه ضمن در نظر گرفتن پاداش های مادی و معنوی به تقویت همدلی و تجلیل از تلاشگران و کارگزاران روابط عمومی خود نیز اهتمام ورزند.


رییس انجمن متخصصان روابط عمومی در تشریح نقاط ضعف و قوت روابط عمومی ها پس از بررسی آثار واصل شده به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره، از فقدان برنامه ریزی در حوزه انتشارات، عدم استفاده مطلوب و مناسب از رسانه های دیجیتال و عدم تحلیل محتوای حرفه ای برای بررسی میزان اثربخشی پیام ها و محتوای تولیدی روابط عمومی ها خبر داد و خاطر نشان کرد: در گذشته اعتقاد بر این بود که محتوا، پادشاه است اما الان باید گفت محتوای چند رسانه ای، پادشاه است. بنابراین تولید و انتشار محصولات بصری جذاب مستلزم ورود به عصر "نمایش" محتواست و نباید صرفا به تولید و "بیان" نسخه های خبری سنتی بسنده کرد.

 

باقریان در ادامه با اشاره به اهمیت و ضروت تولید "محتوای چند رسانه ای"، گفت: اگر متون خبری ما یک تیتر قوی داشته باشد و به آن تصاویر جذاب هم اضافه شود؛ یک نمودار و مقداری آمار و عدد و فیلم و اینفوگرافی هم چاشنی اش بشود، قطعا محتوای خبری مان جذاب تر می شود؟ 


وی تصریح کرد: "خبر چندرسانه ای به میزان ۲۰۰ درصد بیشتر از نسخه های خبری سنتی که تنها دارای متن هستند، ارزش دارند." این نتیجه تحقیقی است که سه روز پیش در وبینار اخیر Business Wire ارایه شد.

باقریان اظهار داشت: توجه داشته باشیم ملاک ما روابط عمومی ها در انتخاب یک ابزار، میزان تاثیرگذاری است. در واقع ما امروز یک خورجینی از ابزارهای کامل تر روابط عمومی در اختیار داریم که شامل رسانه های سنتی و دیجیتال است. منتهی بستگی به برنامه ارتباطی ما دارد و این که کدام یک از این ابزارها می توانند در تحقق اهداف آن برنامه ارتباطی، مفید و کمک رسان باشند.

 

وی بیان کرد: ارزیابی ها نشان می دهد بیشترین استفاده ای که روابط عمومی ها از اینترنت می کنند، اطلاع رسانی و بازنشر اخبار در فضای مجازی است. در واقع روابط عمومی ها به جز اطلاع رسانی به سایر کارکردهای فضای مجازی بویژه در حوزه های ارایه خدمت و ایجاد امکانات لازم برای تعامل با مخاطبان، توجه چندانی نشان نمی دهند.

رییس انجمن متخصصان روابط عمومی گفت: امروزه نه رسانه های سنتی و نه رسانه های اجتماعی، هیچ کدام شان به تنهایی حاکم مطلق نیستند و هیچ کدام شان به تنهایی برای ایجاد ارزش های روابط عمومی کافی نیستند و نمی توانند جوابگوی همه نیازهای شاغلان روابط عمومی باشند.
 

باقریان با بیان اینکه وجود محدودیت های متعدد در مسیر حرکت روابط عمومی ها واقعیتی غیرقابل انکار است، تلاش مضاعف روابط عمومی ها را برای تغییر نگرش سازمان و به فعلیت رسانیدن پتانسیل های بالقوه روابط عمومی ها با هدف خدمت هرچه بیشتر به مردم، خواستار شد.


وجود ظرفیت های بالا برای استفاده روابط عمومی از تکنیک تایپوگرافی
استاد محمود مختاریان مدرس دانشگاه با موضوع تایپوگرافی و کاربردهای آن در روابط عمومی با تاکید بر کتاب و پوستر از دیگر سخنرانان این همایش بود که ضمن اشاره به آثار فاخری از جمله کتاب های منتشر شده شرکت راه آهن و مس ایران گفت: با بررسی آثار روابط عمومی در بخش کتاب شاهد ارتقای مطلوب و بسیار بالایی در حوزه نشر کتاب توسط روابط عمومی های شرکت کننده بودیم که به نظر بنده برخی از آثار در کلاس جهانی و منطبق با استانداردهای بین المللی بود و جز آثار ماندگار تاریخ نشر کشور ایران به شمار می روند.


وی در تشریح هنر تایپوگرافی و کاربردهای آن در روابط عمومی اظهار داشت: خط نستعلیق، عروس خط های مشرق زمین توصیف می شود و پیوند خط و تصویر منجر به خلق محتوایی خلاقانه با قدرت انتقال سریع پیام خواهد شد.


عضو هیئت داوران چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی های کشور با اشاره به حضور بیش از دوهزار متخصص ایرانی در عرصه سینمای انیمیشن جهان اظهار داشت: هنر ذاتی ایرانیان باعث شده سینمای کامیپوتری دراختیار ما قرار گیرد که نشان دهنده وجود ظرفیت های بالایی برای استفاده روابط عمومی، از تکنیک تایپوگرافی و تولید محتوا مبتنی بر پیوند خط و تصویر و برقراری ارتباط با زبان بصری است.


ارایه نمونه هایی از پوسترها و آثار برتر تایپوگرافی ایران و جهان از دیگر بخش هایی بود که استاد مختاریان ضمن در معرض دید قراردادن آنها به تبیین زوایا و یژگی های هر یک پرداخت.

 

اهمیت سنجش اثربخشی محتوای تولید شده در روابط عمومی
تحلیل محتوا و نقش آن در برندسازی سازمان با مطالعه موردی نشریه پیام صادق عنوان سخنرانی دکتر حسن بشیر استاد ارتباطات بین الملل دانشگاه امام صادق علیه السلام بود که به ارایه آن پرداخت.


دکتر بشیر با تاکید بر نقش پژوهش در روابط عمومی ها و تحقق پیرامون اثربخشی محتوای تولید شده افزود: مخاطب شناسی و بررسی اثرات پیام ها بر مخاطبان، از ماموریت های اصلی روابط عمومی ها به شمار می رود که نیازمند اهتمام جدی و توجه ویژه به این بخش، بیش از هر زمانی احساس می شود.


وی با اعلام آمادگی کامل برای انتقال دانش و ارتقای سطح علمی روابط عمومی ها در این حوزه با همکاری انجمن متخصصان روابط عمومی به تبیین اهمیت تحلیل محتوا پرداخت و خاطر نشان کرد: چنانچه روابط عمومی ها تحقیق جدی و تحلیل محتوای حرفه ای نداشته باشند، قادر به ارایه نمایه ای کامل از برند و چهره سازمان نخواهند بود.


وی افزود: تولید محتوای مناسب، ارزیابی مداوم فعالیت ها، پاسخگویی مطلوب به شکایات، پیگیری مطالبات سازمان و مردم، ارایه گزارش مداوم از سازمان، تحلیل دایمی چهره سازمان، تحلیل دایمی رابطه مردم با سازمان، تحلیل ضعف ها و قوت های سازمان، و از همه مهم تر تحلیل آینده از اولویت های اصلی روابط عمومی ها با تکیه بر ساختار مطلوب راهبرد محتوا به شمار می رود.


دکتر بشیر با بیان اینکه تولید محتوا اساس کار سازمان است، اظهار داشت: محتوا، متن، چهره و برند سازمان و پل ارتباطی سازمان با مردم محسوب می شود که منعکس کننده شیوه مدیریت است.


استاد ارتباطات بین الملل دانشگاه امام صادق علیه السلام در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عوامل موثر در تولید انواع محتوا پرداخت و رویکرد مدیریت، رویکرد روابط عمومی، بودجه و امکانات سازمان، گرایش و سلیقه مردم، شناخت و آموزش کافی، تنوع و دسترسی به وسایل تولید محتوا را از موثرترین عوامل تولید انواع محتوا قلمداد کرد.


دکتر حسن بشیر در تبیین مدل ساختار مطلوب راهبرد محتوا گفت: اصل محتوای مطلوب، جریان کار موثر، مدیریت راهبردی و ساختار مناسب از مولفه های اصلی ساختار مطلوب راهبرد محتواست.


وی با اشاره به اینکه شیوه پیام رسانی، مخاطبان مورد نظر و چگونگی ارایه نخستین بخش ساختار محتوای مطلوب است تصریح کرد: در جریان کار موثر ما باید نقش موثر وظایف و مسئولیت ها و ابزارهای لازم را در نظر داشته باشیم.


دکتر بشیر با اعتقاد به اینکه برنامه ریزی داده ها، ارتباطات و توزیع در زمره مقوله های مرتبط با بخش مدیریت راهبردی، محسوب می شود اظهار داشت: در ساختار مناسب برای راهبرد محتوا باید اولویت بندی، سازماندهی و قابلیت دسترسی را نیز لحاظ کنیم.


شایان ذکر است دکتر بشیر در ادامه سخنرانی خود به ارایه فعالیت ها و چگونگی اجرای تحلیل محتوای مجله خبری – اطلاع رسانی و فرهنگی پیام صادق دانشگاه امام صادق ع پرداخت و افزود: در این پژوهش تلاش شده است تا آنجا که ممکن است چهار شماره از نشریه پیام صادق به روش تحلیل محتوا و به عنوان الگویی برای سایر روابط عمومی ها مورد بررسی قرار گیرد.


وی با بیان اینکه اینگونه تحلیل ها می توانند عمیق تر و از جنبه های فراگیرتر انجام شوند تصریح کرد: آنچه که مهم بوده است بازنمایی آماری بخش کوچکی از فعالیت های دانشگاه در سال 1397 است که در نشریه پیام صادق تا آنجا که ممکن بود منعکس شده است.


لازم به ذکر است کتابچه تحلیل محتوای نشریه پیام صادق به صورت مکتوب در اختیار شرکت کنندگان حاضر در همایش قرار گرفت.

 

 تاثیرات متقابل فرم و محتوا
 آخرین سخنران پنجمین همایش تولید محتوا در روابط عمومی استاد علی چراغ زاده بود که پیرامون تاثیرات متقابل فرم و محتوا سخنرانی کرد.


وی به عنوان آخرین سخنران این بخش به تشریح عناصر زیباشناسی و ویژگی های زیباشناختی در خلق آثار هنری به عنوان محتوایی منطبق بر فطرت انسان ها پرداخت و گفت: هنر، خلق آفرینش اثری است که به صورت عینی وجود ندارد اما در اصل عوامل و ابزارهای آن وجود داشته اند.


استاد چراغ زاده، ذهن خلاق انسان و احساسات درونی او را در خلق محتوای مناسب، موثر دانست و به تشریح شیوه های خلاقانه برای تولید محتوای موثر و کاربردی پرداخت.

 

11 روابط عمومی دیپلم زرین افتخار گرفت
در چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی که با حضور سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از مدیران و کارشناسان روابط عمومی در مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی (سازمان مطالعات و بهره وری نیروی انسانی) برگزار شد، به 11 روابط عمومی برتر، دیپلم زرین افتخار اعطا شد.


دیپلم زرین افتخار چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی به سید مصطفی میر لوحی مدیرکل روابط عمومی دانشگاه امام صادق علیه السلام، احسان بعیدی رئیس اداره ارتباطات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، حمید مختاری کرچگانی مدیر روابط عمومی شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت، صادق سکری مدیرکل روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مهدی احمدی رییس اداره روابط عمومی بانک مسکن، سعید معادی مشاور مدیر عامل و مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک توسعه تعاون، ایرج ترابی مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، مریم ذوالفقار پور مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان، سید قاسم بی نیاز رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، مریم وحیدنیا مدیرکل روابط عمومی بانک پارسیان و محمدرضا بیدخام مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران اهدا شد.


همچنین در این مراسم، از غلامرضا اسکندری رئیس اداره روابط عمومی بانک سپه، کوروش سعیدی مدیر روابط عمومی بانک رفاه کارگران، حسین امامی رییس اداره روابط عمومی و بین الملل بانک توسعه صادرات ایران، علیرضا امیری مدیر روابط عمومی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، منصور فخاران مشاور و مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، وحید رحمتی رودسری مدیرکل روابط عمومی و تشریفات بین الملل سازمان بنادر و دریانوردی ج.ا.ا، محمد ایرانمنش مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان، محمدرضا رجب پور مدیر روابط عمومی و خدمات مجتمع مس سرچشمه، مجید خرمی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد و رضا براتی مدیر روابط عمومی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی تجلیل بعمل آمد.

برترین‌های چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
فرنود حسنی مدیر بازاریابی و توسعه مشتریان بانک سامان
الهام انصاری مدیر روابط عمومی موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (محک)
فرید میرموسوی مدیر روابط عمومی بیمه دی
جمشید قزوینیان مدیر روابط عمومی بانک دی
رضا سخن سنج مدیر روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد
منیژه جاوید سرپرست اداره روابط عمومی بانک کار آفرین
محمود ترابیان مدیر روابط عمومی بانک آینده
زهرا گنجی سرپرست روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
مریم زمردیان رییس روابط عمومی بیمه سامان
وحید قربانی مدیر روابط عمومی شرکت مبین وان کیش
سید علی میر محمدی مدیر روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی
مهدی جمشیدیان مدیر روابط عمومی بیمه ملت
محمدرضا فاتحی مدیر روابط عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس شهر بابک
سید مصطفی فخری بافقی مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق یزد
سیدعلی درخشان مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
منصور لیاقت مهر رییس روابط عمومی پتروشیمی کارون
رضا صفریان مدیر روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان جنوب
محمود باوند پور رییس روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه
عادله محرابی مدیر روابط عمومی شهرداری قزوین
محمدحسن ایازی مدیر روابط عمومی و نظارت بر خدمات شرکت مس سونگون
علیرضا اخوین مدیر روابط عمومی شهرداری شاهرود
سید احمد قلعه نوئی رییس روابط عمومی شرکت آلومینای ایران
یونس مرامی شیروانه سرپرست روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز
فاطمه جافر مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی
مهندس مسعود زیدونی رییس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری

کارشناس برتر انتشارات روابط عمومی
در این جشنواره از بنت الهدی یوسف زاده (شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت) و مریم ذوالفقارپور (اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان) در دو سطح ملی و استانی تجلیل بعمل آمد.

 

 بنا بر این گزارش، در جشنواره امسال بیش از 4100 اثر در بخش های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. متاسفانه به رغم تمدید مهلت ارسال آثار، تعدادی از آنها خارج از موعد اعلام شده به دبیرخانه رسید و فرصت ارزیابی پیدا نکرد.
 

برپایه برنامه ریزی انجام شده، تمامی آثار رسیده در دو مرحله مجزا به وسیله استادان و کارشناسان خبره این بخش مورد نظر ارزیابی و داوری قرار گرفت و از این میان، 239 اثر برگزیده شد.

گفتنی است فقط در بخش رسانه های دیداری و شنیداری که پر مخاطب ترین بخش بوده بیش از 2100 اثر اعم از فیلم مستند، تیزر، کلیپ، انیمیشن، موشن گرافیک و برنامه های ویدیوئی کوتاه مورد ارزیابی قرار گرفت.

یادآور می شود "دیپلم زرین افتخار" به روابط عمومی هایی تعلق می گیرد که حداقل در هفت بخش جشنواره، حایز رتبه شده و رتبه های اول شان از مرز سه شماره گذشته باشد. البته برخی دستاوردهای خلاقانه ناب و متمایز در این بخش پس از به رسمیت شناخته شدن، دیپلم زرین افتخار دریافت می کنند.



کارگاه های آموزشی
کارگاه آموزشی “روابط عمومی و رویکردهای نوین درتولید محتوا"

کارگاه آموزشی تخصصی “روابط عمومی و رویکردهای نوین درتولید محتوا" همزمان و در حاشیه چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی و پنجمین همایش تولید محتوا، در محل مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی ایران برگزار شد.


سیدشهاب سید محسنی عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی و مدرس این کارگاه ضمن اشاره به اهمیت تولید محتوا در عصر حاضر گفت: امروزه با توسعه رسانه ها بویژه شبکه های اجتماعی افراد جامعه با چنان حجم وسیعی از اطلاعات و داده روبرو شده اند که حتی امکان و فرصت لازم را برای تشخیص مناسب وگزینش دقیق اطلاعات مورد نیاز در اختیار ندارند و به نوعی در باتلاقی از اطلاعات گرفتار شده اند.


وی افزود: در این وضعیت شوک آور در تولید و انتشار انواع محتوای تولیدی از بی ارزش تا ارزشمند ، محتواهایی بر روی مخاطبان تاثیرگذار است که از استانداردهای لازم و حرفه ای برخوردار باشد.


سید شهاب سید محسنی، نقش روابط عمومی ها را در تولید محتواهای اثربخش مهم خواند وافزود: واحدهای روابط عمومی با بهره مندی از ابزارهای اطلاع رسانی ارزان و برخط توان انتقال پیام های شان را به انبوه بی شماری از مخاطب به صورت آنلاین دارند، ولی آنچه از اهمیت دوچندانی برخوردار شده تولید محتواهایی غنی، جذاب و با رویکردی تعاملی و بردبرد با مخاطبان است.


عضوهیات مدیره انجمن متخصصان، داشتن ساختار مناسب، بهره مندی از اطلاعات مستدل، به‌روزبودن اطلاعات وداده های محتوایی، ساده بودن و قابلیت فهم بالای محتوا توسط گروههای مخاطب، انتخاب عنوان مناسب و جذاب، استفاده از تصویر، فیلم، صوت، طرح و...، تعاملی بودن و امکان دریافت بازخورد از مخاطب را از مهمترین ویزگی های محتوای خوب وموفق بیان کرد.

کارگاه آموزشی "مدیریت رسانه های اجتماعی"
کارگاه آموزشی تخصصی "مدیریت رسانه های اجتماعی" همزمان و در حاشیه چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی و پنجمین همایش تولید محتوا، در محل مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی ایران توسط حسین امامی برگزار شد.

کارگاه آموزشی "مدیریت رویدادها در روابط عمومی"
این کارگاه آموزشی توسط قربانعلی تنگ شیر، مدرس روابط عمومی ارایه شد.


وی در کارگاه آموزشی "مدیریت رویدادها در روابط عمومی" گفت: رویداد یکی از فنون ارتباطات چهره به چهره در روابط عمومی است و همه روابط عمومی ها در طول سال، برگزاری چندین نوع رویداد را در سازمان و شرکت شان تجربه می کنند.


این مدرس روابط عمومی افزود: صنعت رویداد، دارای ارزش اقتصادی است و در دهه گذشته صنعت رویدادها بسیار رشد کرده است. طبق تحقیقات اخیر انجام شده، هزینه برگزاری رویدادهای ویژه در سراسر جهان سالانه 500 میلیارد دلار است.
صنعت رویدادها از سال 2010 تا 2020، 44 درصد رشد خواهد کرد.


وی اظهار داشت: هر چیز اتفاقی و غیر معمولی را رویداد می گویند و رویدادها، نقش مهمی در ارتباطات، فرهنگ سازی، چاره جویی مشکلات سازمانی و کسب درآمد دارند.


در این کارگاه مباحثی همچون تعریف رویداد، انواع رویداد، ویژگی های رویدادها، مزایای رویدادها، مدیریت رویدادها، برنامه ریزی رویدادها و تدوین کلیات طرح رویداد مورد بررسی قرار گرفت.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد