درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 08:27   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40028صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 10 شهریور 1398 - 13:52
پیوست اطلاع رسانی؛ پلی برای ارتباط و سدی در برابر تخریب
سید محمدرضا بهشتی پور ـ مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم - یکی از ایرادات و اشکالات مهمی که همواره در دولت های مختلف به نوعی مطرح بوده و متأسفانه در دولت یازدهم و دوازدهم نیز بروز و ظهور جدی داشته است، ضعف در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از خدمات گسترده ای است که در حوزه های گوناگون ارائه شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| اطلاعات و ارتباطات در دوران معاصر از مهمترین معیارهای توسعه و پیشرفت جوامع بشمار آمده و نفوذ و تأثیرگذاری ارتباطات و رسانه ها تا جایی است که به باور بسیاری از صاحبنظران، اولویت ذهنی و رفتاری انسانها را تعیین کرده و در اقناع افکار عمومی جامعه و جهت دهی به دیدگاهها و نگرش های مردم بسیار مؤثر است.
 
 اطلاع رسانی درست، شفاف و بهنگام از خدمات دولت، نقش بی بدیل و انکارناپذیری در جلب اعتماد عمومی و همراه و همدل کردن مردم با اهداف و سیاست های کلان کشور و ارتقاء سرمایه اجتماعی دارد.
 
 احساس مثبت و مطلوب مردم نسبت به خدمات رسانی دولت، قضاوت ها و برداشت ها نسبت به عملکرد دستگاههای اجرایی را به سمت مثبت و منصفانه پیش می برد و با پرکردن خلاء های ارتباطی، فضای تخریب، سیاه نمایی و شایعه پراکنی علیه نظام اسلامی و دولت را نیز تنگ تر می کند.
 
 یکی از ایرادات و اشکالات مهمی که همواره در دولت های مختلف به نوعی مطرح بوده و متأسفانه در دولت یازدهم و دوازدهم نیز بروز و ظهور جدی داشته است، ضعف در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از خدمات گسترده ای است که در حوزه های گوناگون ارائه شده است.
 
 عدم اطلاع‌رسانی مناسب از ابعاد و زوایای مختلف طرح ها و پروژه های مختلف عمرانی، تولیدی، زیربنایی و خدماتی، امکان جلب مشارکت، همراهی و حمایت از این پروژه ها را سلب نموده و اگر یک پروژه با هر سطحی از موفقیت و تاثیرگذاری به مرحله اجرا و بهره برداری برسد، ولی از آن اطلاع‌رسانی مناسب صورت نپذیرد، در واقع بخش مهمی از طرح مذکور اجرا نشده است.
 
 * کمبود منابع مالی و نیروی انسانی متخصص؛ دو مشکل عمده روابط عمومی ها
 
روابط عمومی های دستگاههای اجرایی سال های متمادی است که از دو ضعف عمده در بدنه و ساختار خود رنج می برند. اول اینکه برخی سازمان ها و دستگاههای اجرایی از وجود نیروهای متخصص، آموزش دیده و باانگیزه در حوزه روابط عمومی بی بهره اند؛ دوم اینکه منابع مالی و اعتبارات اختصاص یافته به روابط عمومیها اعم از اعتبارات ملی و استانی بسیار اندک و حداقلی است.
 
 این دو معضل جدی سبب شده است تا فرهنگسازی و آگاهی بخشی در جامعه از سوی روابط عمومی ها، در خوشبینانه ترین حالت به تبیین شمای کلی از تکالیف و رسالت­های سازمانی خلاصه شود. بدون تردید بسیاری از این هزینه‌کردها نیز در راستای یک برنامه جامع و تاثیرگذار نبوده و کمتر توجهی به بیان ویژگی ها و مزایای طرح ها و پروژه­های گوناگون عمرانی و خدماتی دستگاهها می شود.
 
 روابط عمومی های دستگاههای اجرایی به لحاظ تنوع و گستردگی در وظایف و مخاطبان و نیازمندی های علمی، آموزشی و تجهیزاتی و سروکار داشتن با افکار عمومی، برای تأثیرگذاری هرچه بهتر در فضای فکری و فرهنگی جامعه و جلب مشارکت و اعتماد مردم، باید از حمایت حداکثری مدیران ارشد برخوردار بوده و به لحاظ منابع مالی و نیروی انسانی کاملا تأمین شده باشند.
 
 * پیوست اطلاع رسانی به تحرک و پویایی هرچه بیشتر روابط عمومی­ها می انجامد
 یک طرح و پروژه اعم از عمرانی و خدماتی که برای دستگاههای اجرایی تعریف می شود، برای اثرگذاری هرچه بهتر در جامعه و فراهم آوردن مشروعیت و مقبولیت در عرصه افکار عمومی و همچنین اطلاع رسانی به مردم در رابطه با خدمات دستگاههای اجرایی، با هر ابعادی که باشد نیازمند یک فرآیند اطلاع‌رسانی برای مخاطبان خود است.
 
 پیوست اطلاع‌رسانی مجموعه ای از اقدامات رسانه‌ای، تبلیغی، انتشاراتی و پژوهشی است که باید با برنامه­ریزی آگاهانه و سنجیده و تدوین شرح عملیات مناسب، برای تمامی طرح­ها و پروژه­ها تعریف شده و برای معرفی ابعاد و زوایای گوناگون آنها، با استفاده از همه امکانات و ظرفیت های رسانه­ای و هنری به مرحله اجرا برسد.
 
 پیوست اطلاع­رسانی طرح ها و پروژه های عمرانی و خدماتی، با توجه به شرایط کنونی اقتصادی در کشورمان می تواند کمبود شدید اعتبارات روابط عمومی ها که عمدتا به عنوان سربار هزینه های جاری سازمان بشمار آمده و مورد بی­مهری قرار می گیرد را به خوبی پوشش دهد.
 
 همچنین اجرای این طرح می­تواند واگذاری بخشی از وظایف و مأموریت­های روابط عمومی­ها به بخش خصوصی را تسهیل نموده و از این طریق علاوه بر ارتقاء کمی و کیفی محصولات رسانه­ای و تولید محتوای حرفه­ای و اثرگذار برای مخاطبان، ضعف روابط عمومی ها در کمبود نیروی متخصص را نیز جبران نماید.
 
 از سوی دیگر پیوست اطلاع رسانی می­تواند مشکل کم تحرکی برخی روابط عمومی­های دستگاههای اجرایی را نیز به خوبی برطرف کند، زیرا با تخصیص اعتبارات و تدوین شرح عملیات مربوطه در موافقتنامه های تملک دارایی سرمایه ای، روابط عمومی­ها ملزم به انجام فعالیت های مرتبط و تحرک و پویایی هرچه بیشتر خواهند بود.
 
 اجرای این طرح درکوتاه مدت می­تواند موج عظیمی از اطلاع رسانی، فرهنگسازی و آگاهی بخشی از خدمات دستگاههای اجرایی را ایجاد نموده و در بلند مدت نیز می­تواند به فعال­تر شدن هرچه بیشتر روابط عمومی های دستگاههای اجرایی و تربیت نیروی انسانی متخصص در روابط عمومی­ها منجر شود که اتفاق بسیار ارزشمندی خواهد بود.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد