درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 26 شهریور 1398 - 07:23   

زادروز نیویورک تایمز

  زادروز نیویورک تایمز


ادامه ادامه مطلب یک

میزگرد تخصصی " تبلیغات در فضای تحریم" برگزار شد

  میزگرد تخصصی " تبلیغات در فضای تحریم" برگزار شد


ادامه ادامه مطلب دو

اتتصاب مدیرکل روابط عمومی شهرداری مشهد

  اتتصاب مدیرکل روابط عمومی شهرداری مشهد


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب سرپرست اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد

  انتصاب سرپرست اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بحران های روابط عمومی که در سال ۲۰۱۹ مشخص شده اند
  زادروز نیویورک تایمز
  اینترنت و ترویج دمکراسی
  استقبال از آیفون 11 بیش از انتظار است
  بنیانگذار روانشناسی رشد
  روان‌شناسی رشد
  روان‌شناسی
  انتصاب سرپرست روابط عمومی شورای شهر شیراز
  دفتر جدید روابط عمومی شهرداری کوهسار راه اندازی شد
  آیین معارفه و تکریم رئیس مرکز روابط عمومی دانشگاه آزاد برگزار شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39977صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 9 شهریور 1398 - 08:00
بایسته های روابط عمومی در تولید محتوا
نگارش در روابط عمومی ابعاد گسترده تری از صرف نوشتن دارد. روابط عمومی ها نگارش را در حوزه های مختلفی به کار می برند، که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:
  

ترجمه: دکتر عادل میرشاهی (دکترای مدیریت کسب و کار- گرایش استراتژیک)

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| یکی از توانایی های متخصصان
روابط عمومی خلق محتواست- آب و نان صنعت روابط عمومی برای سال ها از این توانایی آمده است. اینک در شرایطی قرار گرفته ایم که کانال های پخش محتوا به شدت رشد کرده و سال به سال متنوع تر می شوند، اما قوانین بنیادینی وجود دارند که هنوز به کار می آیند: درک مخاطبان، دریافت اینکه آنها به چه چیزی نیاز دارند و خلق مواد اصیلی که آگاهی بخش، سرگرم کننده و جذاب باشند.

 

در این نوشتار سعی داریم ضمن اشاره به این موارد، حداقل هایی را برای یک روابط عمومی که می خواهد در فضای رقابتی تولید محتوای فعلی کسب و کار خود را رونق بخشد بیان کنیم. اینکه چه نوع اطلاعاتی و در چه قالبی توسط مخاطب پسندیده می شوند. یکی از ضعف های فعلی در کسب و کارها، این تصور است که مخاطبان ما باید اطلاعات فنی دریافت کنند. اطلاعات فنی و کلمات نا مانوس می تواند باعث شود که مخاطب شما توجهش را از آنچه نوشته اید بردارد. آنچه برای یک روابط عمومی تعریف شده است نگارش متنی است که مخاطب را به دنبال خود بکشاند به گونه ای که نتواند چشم از سطور بردارد. بنابراین نگارش و ویراستاری متن باید مورد توجه قرار گیرد.

 

در واقع نگارش در روابط عمومی ابعاد گسترده تری از صرف نوشتن دارد. روابط عمومی ها نگارش را در حوزه های مختلفی به کار می برند، که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:


• گزارش های خبری
• مقالات فنی و مطالعات موردی
• قطعاتی از رهبران فکری
• گزارش های دقیق و جامع
• مواد بصری


ضمن اینکه تنها نگارش و ویرایش این موارد کافی نیست. بلکه علاوه بر آن روابط عمومی باید مطمئن شود که موادی که تولید می شوند در محل مناسبی به نظر مخاطبان می رسند و در این مرحله انتخاب رسانه صحیح برای مخاطب صحیح اهمیت ویژه ای خواهد داشت.

گزارش های خبری
شناسایی موقعیت ها و فرصت های طلایی خبری باعث شناخته شدن کسب و کار شما در کلاس جهانی می شود اما در این بین دشواری هایی نیز وجود دارد:
اول اینکه، استخراج علایق ویراستاران و خبرنگاران و لیست کردن اینها باید یکی از بخش های کار روزانه روابط عمومی ها باشد.
دوم فقدان شناخت و آگاهی روابط عمومی از اینکه چه اتفاقی در امور عمومی در شرف وقوع است و اینکه این موارد گاهی قابل اعلان نیستند. در نتیجه ما نمی توانیم به عنوان رهبران فکری نظرات و ایده هایمان را به رشته تحریر درآوریم.

مقالات فنی و مطالعات موردی
برگزاری جشن و به اشتراک گذاری موفقیت ها، استفاده از مقالات فنی برای آموزش مخاطبان در خصوص تکنولوژی ها، فرآیندها و روش ها یکی از تکنیک های روابط عمومی هاست. مطالعات موردی قوی و توصیف های درخشان می تواند مشتریان بالقوه را جذب کند.
مطالعات موردی در مورد برندهای تازه معرفی شده می تواند جلب توجه کرده و برایشان شهرت ایجاد کنند. نویسندگانی که سابقه فنی، مهندسی و بازاریابی دارند و گزارشگران اسبق روزنامه ها و ویراستاران می توانند در روابط عمومی مورد استفاده قرار گیرند. مجموعه تیم تحریریه در روابط عمومی باید شامل متخصصانی باشد که اطلاعات فنی را برای مخاطبان مختلف تولید کرده و آنها را برای بازار جهانی ترجمه کنند.

گزارش های دقیق و جامع (کاغذ سفید) و رهبران فکری
روابط عمومی ها باید این قابلیت را داشته باشند که توجه مردم را به آنچه قرار است بیان شود جلب کنند. هنر روابط عمومی در آغاز گفتگو و سپس اعتبار بخشی به آن گفتگوست. پیشرو بودن در گفتگو از طریق گزارش های دقیق و جامع که به اصطلاح به آن کاغذ سفید می گویند آغاز می شود و از طریق مقالات رهبران فکری در همکاری با کسب و کار شما ادامه می یابد. هماهنگی با موضوعی که مورد نظر متخصصان است و به اشتراک گذاری دانشی که شما را به عنوان یک بخش پیشرو معرفی می کند، یکی از وظایف سنگین در روابط عمومی است چراکه باید در این مصاف تفاوت های شما در رقابت با سایر بخش ها مشخص شود.

عناصر بصری
روابط عمومی ها عکاسان حرفه ای، فیلمبرداران و طراحانی گرافیکی را در اختیار دارند که تصاویری را با کیفیت بالا برای طیفی از اپلیکیشن ها پدید می آورند. محتوای بصری برای افزایش عملکرد مواد نوشتاری حیاتی اند. حتی می توان گفت یک عکس می تواند پیروزی یا شکست را برای یک روابط عمومی رقم بزند. عکس ها می توانند طیفی وسیع از مواد رسانه ای را پدید آورند که شامل وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی و نشریات کاغذی می شوند. بنابراین روابط عمومی بدون توجه به این بخش در محتوا قطعا با دشواری های جدی روبرو خواهد شد.

منبع: https://bcmpublicrelations.com/

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تحلیل محتوای نشریه پیام صادق: مطالعه موردی


  ابرقدرت ‎های صنعت نشر


  بررسی اهمیت آموزش در روابط عمومی ها


  انتصاب سرپرست اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد


  گوگل یک میلیارد یورو جریمه و مالیات به فرانسه پرداخت می کند


  تحلیل محتوای سازمان بر پایه OKR (اهداف و نتایج کلیدی)


  شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان فریدونکنار فعالیت خود را آغاز کرد


  تور رسانه‌ای روستا مشکلات و موانع پیشرفت روستایی را منعکس می‌کند


  دفتر جدید روابط عمومی شهرداری کوهسار راه اندازی شد


  مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی: گفتمان‌ نو برای تقویت فضای حرفه‌ای رسانه‌ها ضروری است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران