درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 2 اسفند 1398 - 23:51   

بیماری کرونا در ۸۰ درصد موارد خفیف است

  بیماری کرونا در ۸۰ درصد موارد خفیف است


ادامه ادامه مطلب یک

استارباکس 2000 مغازه در چین را به علت شیوع ویروس کرونا بست

  استارباکس 2000 مغازه در چین را به علت شیوع ویروس کرونا بست


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399

  فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"

  فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه روابط عمومی می تواند به شیوع کرونا پاسخ دهد؟
  استارباکس 2000 مغازه در چین را به علت شیوع ویروس کرونا بست
  بیماری کرونا در ۸۰ درصد موارد خفیف است
  برای حضور در مصاحبه شغلی چگونه لباس بپوشیم؟
  نقش روابط عمومی‌ها در شفافیت اطلاع رسانی یک ضرورت است
  ساخت دوربین عکس فوری (پولاروید)
  از ROI و NPV برای اولویت بندی پروژه ها استفاده کنید
  3 مورد ضروری برای محافظت و تقویت شهرت شرکت
  عضو هیات مدیره بانک/ لازمه خدمت مناسب، داشتن نیروهای متعهد و متخصص است
  تقدیر از بانک در مراسم تجلیل و تکریم از کارآفرینان و مدیران اشتغال زای کشور
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39934صفحه نخست » ادامه مطلب دوچهارشنبه، 30 مرداد 1398 - 17:19
روابط بر اساس طینت انسان ها
پروین خدادادی حدادان/ دکتری علوم ارتباطات - تعمیم این موضوع به روابط انسان ها در دنیای کنونی می تواند بر این اساس شکل گیرد که طینت پاک در تمامی انسان ها به صورت نهادینه و غریزی وجود داشته و دارد، اما در طول زندگی این امور اکتسابی از جامعه است که می تواند بر روی این موضوع اثر منفی یا مثبت بگذارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در جایی می خواندم که قرن ها موضوع بحث فلاسفه این بوده است که آیا انسان ها خوش طینت و نیک نهاد یا خبیث و بدذات به دنیا می‌آیند؟!


ارسطو معتقد بود اخلاق اکتسابی است و ما به صورت "موجوداتی فاقد حس اخلاقی" به دنیا می‌آییم، در حالی که زیگموند فروید نوزادان را از لحاظ اخلاقی لوح سفید تلقی می‌کرد.


هر کس "سالار مگس‌ها" اثر ویلیام گلدینگ را خوانده باشد فکر می‌کند کودکان به طور کامل جامعه‌ستیزهایی هستند که تنها منتظرند از زنجیری که بزرگسالان به آن‌ها تحمیل کرده‌اند رها شوند تا یک فرقه راه بیندازند و وحشیانه سعی کنند یکدیگر را بکشند.


احتمالا معروف‌‌ترین دیدگاه‌های متضاد در این بحث مربوط به توماس هابز و ژان ژاک روسو می شود. هابز، انسان‌ را "هرزه" و "وحشی" توصیف می‌کرد که برای کامیابی نیازمند جامعه و قوانین می داند تا بر غریزه‌‌های او فرمانروایی کند. بعدها روسو علناً از او انتقاد می کند و استدلال می نماید که بدون فساد ناشی از حرص و آز و نابرابری ناشی از نظام طبقاتی، انسان موجودی مهربان و پاک است.


در یکی از مطالعاتی که در پژوهشی به نام "کودکان و دنیای شگفت‌انگیز آن‌ها" در اروپا انجام شده است، بررسی گردیده که آیا کودکان ترجیح به رفتار "نیک" دارند و اگر پاسخ مثبت است از چه سنی؟!


برای انجام این کار، یک نمایش عروسکی برای کودکان زیر یک سال گذاشتند که در آن‌ شکل‌های مختلف با رنگ‌های متفاوت به وضوح دارای نقش اخلاقی خوب یا بد بودند. در این نمایش، دایره قرمزی نشان داده می‌شد که برای بالا رفتن از تپه مشکل دارد و مربع آبی "بد" سعی می‌کرد او را به پایین هل دهد. در عین حال مثلث زرد "خوب" سعی می‌کرد با هل دادن دایره قرمز به بالا به او کمک کند.


پس از نمایش از بچه‌ها پرسیدند با کدام شکل می‌خواهند بازی کنند؟ با دایره آبی بد یا مثلث زرد خوب؟! همان‌طور که احتمالا حدس زده می شد‌؛ همه، دومی را انتخاب کردند! مثلثی که سعی داشت کمک کند و نوع‌دوستی را به نمایش می گذاشته بود.


در مطالعه‌ دیگری در دانشگاه کیوتو در سال ۲۰۱۷، ویدیوهایی را برای کودکان پخش کردند که شخصیت‌هایی شبیه به پک-‌من داشتند و آن‌ها را "مامور" صدا می‌کردند. یک "قربانی"، یک "زورگو" که وحشیانه به قربانی حمله می‌کرد و او را به دیوار می‌کوبید، و یک مامور "شخص ثالث".


مامور شخص ثالث در برخی مواقع سعی می‌کرد با قرار دادن خود بین قربانی و زورگو به قربانی کمک کند و بعضی وقت‌ها هم خود فرار می‌کرد. بعد از تماشای ویدیو، کودکان باید شخصیت مورد علاقه‌شان را انتخاب می‌کردند که بیشتر آن‌ها مامور مداخله‌گر "شخص ثالث" را که سعی کرده بود قربانی را نجات دهد انتخاب کردند.


با وجود این‌که این مطالعات نمی‌توانند به طور کامل دیدگاه‌های بدبینانه‌‌تر فروید و هابز را نسبت به طبیعت انسانی رد کنند، اما به نظر می‌رسد که کودکان به طور طبیعی، گرایش به نوع‌دوستی دارند و اگر والدین به عنوان مثال، کودکان خود را در یک جزیره دورافتاده رها کنند، حداقل خیالشان می‌تواند راحت باشد که سعی نمی‌کنند ضعیف‌ترین فرد گروه را با سنگ درهم بکوبند.


تعمیم این موضوع به روابط انسان ها در دنیای کنونی می تواند بر این اساس شکل گیرد که طینت پاک در تمامی انسان ها به صورت نهادینه و غریزی وجود داشته و دارد، اما در طول زندگی این امور اکتسابی از جامعه است که می تواند بر روی این موضوع اثر منفی یا مثبت بگذارد.


البته مطالعات جدید روانشناسی رشد نیز، منجر به این قاعده گردیده است که احتمالا "نیکی" در انسان ها ذاتی است.


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ساخت دوربین عکس فوری (پولاروید)


  «مدیریت دولتی» در ایران دوران ساسانیان


  قانون سانسور در ایالت جورجیای آمریکا! ـ اشاره ای به تعریف سانسور و انواع آن


  نبض روابط عمومی: آیا پیام رسانی درباره ویروس کرونا به ترس غیر منطقی می انجامد؟


  مدیران برنامه نیازهای برنامه را جمع می کنند


  چگونه روابط عمومی می تواند به شیوع کرونا پاسخ دهد؟


  3 مورد ضروری برای محافظت و تقویت شهرت شرکت


  بیماری کرونا در ۸۰ درصد موارد خفیف است


  برای حضور در مصاحبه شغلی چگونه لباس بپوشیم؟


  استارباکس 2000 مغازه در چین را به علت شیوع ویروس کرونا بست


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"