درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 29 شهریور 1398 - 06:17   

انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان

  انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان


ادامه ادامه مطلب یک

20 کنفرانس جالب بازاریابی  در سال 2020

  20 کنفرانس جالب بازاریابی در سال 2020


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیر روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور

  انتصاب مدیر روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور


ادامه ادامه مطلب سه

بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد

  بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گرایش فزاینده کودکان و نوجوانان آلمان در استفاده از اینترنت
  تعاون آنلاین/ رئالیسم تعاون‌گرایی
  احساسات، کاپیتالیسم و رسانه جمعی
  خبرنگار زن افغان برنده جایزه "پر آنگر" شد
  مدیر روابط عمومی هیئت والیبال شهرستان ورامین منصوب شد
  ضرورت بهبود وضعیت اطلاع رسانی در لرستان
  آخرین خبر/2/ کنفرانس روابط عمومی، تجربه محور می شود
  آخرین خبر/ کنفرانس روابط عمومی، تجربه محور می شود
  مدیرکل روابط عمومی شهرداری مشهد: روابط عمومی باید تعریف مشخص و واضحی داشته باشد
  "نه" بزرگ ۸ بنگاه جهانی روابط عمومی به دولت هنگ کنگ
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39904صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 28 مرداد 1398 - 12:03
درس اخلاق روابط عمومی، احترام به "هک بزرگ"
مستند نتفلیکس به بررسی عمق رسوایی کمبریج آنالیتیکا و پیامدهای طولانی مدت آن می پردازد. نویسنده راه حل های اساسی برای متخصصان صنعت ارایه می دهد. مستند "هک بزرگ" پرچم های قرمز اخلاقی زیادی را که متخصصان روابط عمومی باید به آن بپردازند، برافراشته است.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||نویسنده| مایکل وانست |||مترجم|مریم میرعبدالحق|| مستند نتفلیکس به بررسی عمق رسوایی کمبریج آنالیتیکا و پیامدهای طولانی مدت آن می پردازد. نویسنده راه حل های اساسی برای متخصصان صنعت ارایه می دهد.

اگر فیلم مستند جدید نتفلیکس The Great Hack (هک بزرگ) را تماشا نکرده اید، فورا زمانی را تعیین و آن را تماشا کنید.


این مستند به مدت دو ساعت به بررسی چگونگی دستیابی گروه بررسی داده های کمبریج به اطلاعات خصوصی شهروندان ایالات متحده و انگلیس با هدف ایجاد بازاریابی و روابط عمومی در طول دوره رای گیری در مورد برگزیت در سال ۲۰۱۵ و ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ می پردازد.


مستند "هک بزرگ" پرچم های قرمز اخلاقی زیادی را که متخصصان روابط عمومی باید به آن بپردازند، برافراشته است.


در اینجا پنج مورد از مهمترین ها آورده شده است:
• هنگام تبلیغات در رسانه های اجتماعی، داده ها و پروفایل ها چه مقدار ارزش دارند؟
در مستند "هک بزرگ" ، شرکت بزرگ داده پرداز کمبریج آنالیتیکا پروفایل هایی از شهروندان و رای دهندگان را در بریتانیا و ایالات متحده ایجاد کرد تا محتوای شخصی خود را به منظور تاثیر بر احساسات آنها نسبت به موضوعات و نامزدها تهیج کند.


این شرکت قادر به دستیابی به داده های ۸۷ میلیون نفر بود. این اطلاعات به موسسه تحلیلی کمبریج کمک می کند تا "رأی دهندگان قابل اطمینان" را شناسایی کند. بنابراین این شرکت وبلاگ ها، وب سایت ها، مقالات، فیلم ها و تبلیغات هدفمند را بطور خاص در اختیار آن دسته از رای دهندگان قرار داد، تا زمانی که دنیا آنگونه که کمبریج آنالیتیکا می خواست آنها را ببینند.


ما به عنوان یک حرفه ای روابط عمومی وظیفه داریم تا ارتباط صادقانه برقرار کنیم. داده های استخراج شده که حریم شخصی افراد را به نفع مشاغل نقض می کند، بسیار غیر اخلاقی هستند. ما به عنوان حرفه ای روابط عمومی باید بدانیم که چه مقدار داده برای ذینفعان جمع آوری کنیم و بفهمیم که ارزش این اطلاعات چقدر است. علاوه بر این ما باید به روش های استفاده از داده ها توجه کنیم و متوجه باشیم که سوء استفاده از داده های ما نیز غیر اخلاقی است.

• آیا ما به عنوان حرفه ای روابط عمومی، هنگامی که محتوای خاصی را خلق می کنیم، اخلاق حرفه ای را در نظر می گیریم؟
پیام اصلی این مستند این است که کمبریج آنالیتیکا اطلاعاتی را به کارزارهای مختلف سیاسی داده و با ایجاد پروفایل رای دهندگان برای انتشار پیام های ترسناک و ترغیب رای دهندگان به رأی دادن به یک نامزد کمک کرده است.


بخش عمده ای از مطالب ایجاد شده اطلاعات غلط در قالب اخبار و اخبار ویدیویی بود. اطلاعات نادرست فروخته شده همان اطلاعاتی بودند که اکنون ما آن را اخبار جعلی می دانیم.


ما به عنوان حرفه ای روابط عمومی و مطابق با قوانین اخلاقی انجمن روابط عمومی آمریکا باید در تمام ارتباطات، صادقانه و دقیق باشیم و از اعمال فریبکارانه خودداری کنیم. ما به سادگی نمی توانیم اطلاعاتی را درباره اطلاعات حساس و خصوصی افراد بدست آوریم تا محتوای ترسناک و فریب دهنده ای را ایجاد کنیم.

• آیا می توانیم هنگام مواجهه با بحران اخلاقی برخورد کنیم؟
مطابق با این مستند، کمبریج آنالیتیکا به چندین شرکت روابط عمومی نزدیک شد و همانطور که جولیان وایتهد مدیر عامل سابق کمبریج گفت: "ما با ده ها شرکت روابط عمومی بحران صحبت کردیم، آنها به طور دقیق به حرف های ما گوش کردند، در مورد آن فکر کردند و وقتی برگشتند، گفتند: "متاسفیم. ما نمی توانیم با برند شما همکاری کنیم." من فکر می کنم آنها در هر صورت این کار را می کردند.


از دیدگاه روابط عمومی اخلاقی، نمایندگی یک شرکت درگیر در "رسوایی" می تواند دشوار باشد و زمانی به نظر غیر ممکن می آید که نمایندگی یک شرکت را در زمان رسوایی بدون نقض کد اخلاقی عهده دار باشیم، اما می تواند این چنین باشد.

• آیا به عنوان حرفه ای روابط عمومی وظیفه داریم وقتی چیزی به نظر غیر اخلاقی به می رسد، کارفرمایان را مطلع کنیم؟
بریتنی کایزر یکی از مهمترین افراد کمبریج آنالیتیکا بود که اطلاعات مربوط به شخص یا سازمانی را درگیر فعالیت غیرقانونی می کند. وی با وجود اینکه می دانست اگر وقایع کمبریج را افشا کند چه اتفاقی می افتد، اما احساس کرد که وظیفه اخلاقی دارد تا مردم حقیقت را بدانند.


تحمل آنچه که درست است می تواند مشکل باشد، به خصوص وقتی که ممکن است شغل و معیشت شما در اولویت باشد. اما به عنوان یک حرفه ای در عصر اطلاعات غلط و "اخبار جعلی"، این بسیار مهم است که ما شرکت های خود را در سمت راست اخلاق و اصول اخلاقی قرار دهیم. ما به خودمان، مشتریان و حرفه روابط عمومی، صداقت و درستی مدیون هستیم.

• ما به عنوان یک حرفه ای روابط عمومی، آیا به ذی نفعان خود، ارتباط شفاف تر با خصوصیات خوب مدیون هستیم؟
در این مستند، هر بار که شخصی به یک برنامه شخص ثالث اجازه ورود به حساب رسانه های اجتماعی را می داد، کاربر باید موافقت می کرد که اجازه دسترسی برنامه به پروفایل خود را بدهد. این امر اجازه می دهد تا شرکتی که برنامه شخص ثالث را اجرا کرده است (در مورد مستند کمبریج آنالیتیکا) به همه اطلاعات شخصی کاربر دسترسی داشته باشد. کاربر به ندرت به آنچه اجازه می دهد توجه می کند و حتی اگر پیوند کمی در صفحه شرایط و ضوابط وجود داشت، مردم به این شرایط توجه نمی کردند.


مطابق با قوانین اخلاقی انجمن روابط عمومی آمریکا، محافظت از اعتماد به نفس یکی از مؤلفه های مهم تمرین حرفه ای بودن است. جامعه حق استفاده از حریم خصوصی را دارد و ما به عنوان متخصصان روابط عمومی وظیفه داریم از حقوق مشتریها، مشاغل و ذینفعان حمایت کنیم. برقراری ارتباط صحیح از شرایط و مقررات، باید در خط مقدم وب سایت ها، صفحات فرود و سایر مناطقی باشد که اطلاعات شخصی به دست می آید.

۱۵ آگوست ۲۰۱۹


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چگونه می توان روابط عمومی را توصیف کرد?


  انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان


  ترکیبی از مهارت های جدید و قدیمی که متخصصین روابط عمومی باید بر آن تسلط داشته باشند


  بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد


  کارگاه آموزشی روابط عمومی الکترونیک در رباط کریم برگزار شد


  عضو شورای اسلامی شهر فردیس: روابط عمومی شهرداری باید از انتشار سلیقه ای اخبار بپرهیزد


  دبیری شورای اطلاع رسانی استان کرمان از استانداری به ارشاد انتقال داده شد


  تحمیل نیرو به شهرداری رشت، اینبار به بهانه تغییر در مدیریت روابط عمومی شورا


  عملکرد روابط عمومی های استان با برگزاری جشنواره روابط عمومی ها سنجش می شود


  "نه" بزرگ ۸ بنگاه جهانی روابط عمومی به دولت هنگ کنگ


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران