درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 29 شهریور 1398 - 06:34   

انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان

  انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان


ادامه ادامه مطلب یک

20 کنفرانس جالب بازاریابی  در سال 2020

  20 کنفرانس جالب بازاریابی در سال 2020


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیر روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور

  انتصاب مدیر روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور


ادامه ادامه مطلب سه

بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد

  بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گرایش فزاینده کودکان و نوجوانان آلمان در استفاده از اینترنت
  تعاون آنلاین/ رئالیسم تعاون‌گرایی
  احساسات، کاپیتالیسم و رسانه جمعی
  خبرنگار زن افغان برنده جایزه "پر آنگر" شد
  مدیر روابط عمومی هیئت والیبال شهرستان ورامین منصوب شد
  ضرورت بهبود وضعیت اطلاع رسانی در لرستان
  آخرین خبر/2/ کنفرانس روابط عمومی، تجربه محور می شود
  آخرین خبر/ کنفرانس روابط عمومی، تجربه محور می شود
  مدیرکل روابط عمومی شهرداری مشهد: روابط عمومی باید تعریف مشخص و واضحی داشته باشد
  "نه" بزرگ ۸ بنگاه جهانی روابط عمومی به دولت هنگ کنگ
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39864صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 26 مرداد 1398 - 11:38
مزیت های کسب و کارهای کوچک بر برندهای بزرگ در حوزه روابط عمومی
در این مقاله هدف اصلی من بررسی برخی از مزیت های کسب و کارهای کوچک نسبت به برندهای بزرگ در زمینه روابط عمومی و شیوه های کسب موفقیت آنهاست. در ادامه تحت سه بخش جداگانه به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| حوزه روابط عمومی و توسعه رسانه ای فقط مخصوص برندهای بزرگ با بودجه های کلان نیست. به عنوان یک کسب و کار کوچک شما فرصت های بسیار زیادی به منظور فعالیت در حوزه روابط عمومی و کسب موفقیت دارید. کلید موفقیت در روابط عمومی شناخت درست مخاطب هدف و تلاش برای تعامل نزدیک با آنهاست. به این ترتیب کسب و کارهای کوچک توانایی ایجاد کنترل بر روی پیام های تولیدی و ارائه مناسب آنها به مخاطب برای تعامل بیشتر را خواهند داشت.

وقتی صحبت از برندهای بزرگ و مشهور می شود، بدون تردید بودجه آنها برای حوزه روابط عمومی و به طور کلی تمام بخش های کسب و کار بسیار بیشتر خواهد بود. همچنین آنها شهرت و حمایت بیشتر مشتریان را نیز در کنار خود دارند. نقطه ضعف کسب و کارهای کوچک درست در همین بخش قرار دارد، با این حال چنین امری به معنای ناتوانی کامل کسب و کارهای کوچک در زمینه فعالیت موفقیت‎آمیز در حوزه روابط عمومی نیست. یکی از ضرورت های موفقیت در روابط عمومی به عنوان کسب و کار کوچک تحقق سریع ایده هاست. برندهای بزرگ به دلیل بودجه و تیم مجرب توانایی کاهش شدید فاصله زمانی میان ایده‎پردازی تا تحقق آن را دارند، با این حال تحقق چنین امری معمولا برای کسب و کارهای کوچک با دشواری های بسیار زیادی مواجه است.

یکی از مزیت های اساسی کسب و کارهای کوچک در مقایسه با برندهای بزرگ امکان امتحان الگوهای روابط عمومی بسیار متنوع به منظور یافتن نمونه مناسب است. این امر معمولا برای برندهای بزرگ امکانپذیر نیست. آنها باید شیوه قبلی خود را با دقت حفظ و به‎روز رسانی کنند. هرگونه تغییر و تحول ناگهانی در شیوه کار برندهای بزرگ موجب ایجاد نارضایتی در مشتریان می شود. کسب و کارهای کوچک به دلیل سطح محدودتر مشتریان با چنین مشکلی مواجه نیستند، بنابراین امتحان الگوهای مختلف به منظور یافتن شیوه منحصر به فرد و مخصوص برندمان ایده جذابی خواهد بود. در این مقاله هدف اصلی من بررسی برخی از مزیت های کسب و کارهای کوچک نسبت به برندهای بزرگ در زمینه روابط عمومی و شیوه های کسب موفقیت آنهاست. در ادامه تحت سه بخش جداگانه به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.

1. استفاده از ابزارهای مناسب برای یافتن فرصت مطلوب
گاهی اوقات کسب و کارهای کوچک داستان های جذاب یا آخرین اطلاعات موردنیاز برای تعامل با مشتریان را در اختیار ندارند. بسیاری از مدیران این امر را فاجعه ای جبران‎ناپذیر تلقی می کنند. به نظر من عدم اطلاع این امر پایان دنیا نیست. همچنان امکان تاثیرگذاری بر روی رسانه ها و شکلدهی به روابط عمومی برندمان به شیوه ای مطلوب وجود خواهد داشت. به طور مشابه اغلب کسب و کارهای کوچک بودجه و تیم روابط عمومی بزرگی در اختیار ندارند. این امر از طریق تلاش برای ارائه بهترین توضیحات در مورد محصولات مان در سایت رسمی شرکت و رصد مداوم آخرین اخبار حوزه کسب و کارمان از طریق رسانه ها قابل جبران خواهد بود.

خوشبختانه امروزه روابط عمومی حوزه ای بسیار انعطاف‎پذیر به نظر می رسد. وجود ابزارهای مختلف در این زمینه کار کسب و کارهای کوچک برای رقابت با برندهای بزرگ و بهره‎مندی از سهم مناسب در این بازار را ساده‎تر از هر زمان دیگری کرده است. به این ترتیب دیگر هیچ بهانه ای برای فعالیت بی‎کیفیت در این حوزه وجود ندارد.

امروزه ابزارهای بسیار متنوع و کاربردی در زمینه روابط عمومی وجود دارد، با این حساب دست ما در انتخاب ابزار مناسب بسیار باز خواهد بود. وقتی ما از ابزارهای مناسب استفاده کنیم، امکان انجام کارهای مختلف در زمانی کمتر فراهم می شود. یکی از مزیت های نسل جدید ابزارهای حوزه روابط عمومی بهره‎مندی از هوش مصنوعی است. این امر موجب انجام بسیای از کارهای زمانبر در این حوزه به صورت کاملا هوشمند و سریع می شود. در ابتدای مقاله به مشکل کسب و کارهای کوچک در زمینه اجرای سریع ایده ها اشاره کردم. بخشی از مشکل فوق با استفاده از این ابزارها رفع خواهد شد.

یکی از ابزارهای مناسب در زمینه روابط عمومی گوگل ترندز تاکتیک نام دارد. این ابزار شرکت گوگل توانایی جمع‎آوری اطلاعات مختلف و طبقه‎بندی آنها براساس نیاز شرکت ها را دارد. البته خدمات این ابزار حرفه ای فقط مخصوص بخش روابط عمومی نیست، بنابراین با استفاده از آن امکان پیگیری چندین کار مختلف به صورت همزمان وجود خواهد داشت.

اکنون داده های موردنیاز شرکت ها در زمینه های مختلف همه جا وجود دارد. دیگر برندها مشکلی در زمینه دسترسی به داده های موردنیازشان ندارند، با این حال چالش اصلی تحلیل درست داده ها و تبدیل شان به اطلاعات کاربردی است. در این زمینه بسیاری از شرکت ها به ویژه کسب و کارهای کوچک دچار مشکل هستند. راهکار پیشنهادی من در این زمینه علاوه بر استفاده از ابزارهای کمکی مانند گوگل، همکاری با افراد متخصص در این زمینه است. به این ترتیب اطلاعات کاربردی و موردنیاز ما به سرعت فراهم خواهد شد.

مارک تامسون، مسئول بخش روابط عمومی شرکت PayKickStart، اظهار نظر جالبی در زمینه روابط شرکت ها با خبرنگارها دارد: «گاهی اوقات همکاری با خبرنگارها موجب شهرت هرچه بیشتر کسب و کارهای کوچک در زمینه روابط عمومی می شود. این امر نیازمند بیان محتوای مورد انتظار خبرنگارها و ترکیب آن با کلیدواژه های مدنظر برندمان است. من همیشه به هنگام مصاحبه با خبرنگارها به سراغ ترندهای برتر در گوگل می روم. این امر فرصت آگاهی از خواسته های خبرنگاران را به من می دهد.» همانطور که مارک اشاره می کند، آگاهی از مطالب موردنظر خبرنگارها در مصاحبه تاثیرگذاری خاصی دارد. این امر موجب ترغیب خبرگزاری های هرچه بیشتر به منظور مصاحبه با ما خواهد شد. به این ترتیب شهرت برند ما افزایش چشمگیری خواهد داشت.

یکی از نکات مهم پیش از مصاحبه با خبرگزاری ها پیش‎بینی نحوه واکنش و پاسخ به پرسش ها از سوی ماست. در این زمینه مشورت با کارشناس های حوزه روابط عمومی تاثیر انکارناپذیری بر روی کیفیت مصاحبه مان خواهد داشت.

2. اهمیت روابط مطلوب با رسانه ها
به عنوان یک کسب و کار کوچک از هر فرصتی در زمینه افزایش شهرت و آگاهی پیرامون برندمان باید نهایت استفاده را برد. یکی از بهترین فرصت ها برای توسعه روابط عمومی کسب و کارهای کوچک افزایش ارتباط و تعامل دوجانبه با رسانه هاست. در بخش قبلی اندکی در مورد ضرورت رابطه مطلوب به خبرگزاری ها صحبت کردیم، با این حال حوزه رسانه‎ای بسیار بزرگتر از این حرف هاست. به نظر من در رابطه با رسانه ها دو اشتباه بزرگ از سوی کسب و کارهای کوچک روی می دهد. اجازه دهید به بررسی هر کدام از این اشتباه ها بپردازیم.

خبرنگارها زوایه دید منحصر به فردی دارند. به این ترتیب سوژه های مورد علاقه شان با تصور عمومی اندکی متفاوت است. در بیشتر مواقع رسانه ها و خبرنگارهای آنها به شرکت های علاقه مند در زمینه انجام تحقیقات کاربردی در مورد مشتریان شان چراغ سبز نشان می دهند این امر به دلیل پیگیری هرچه جدی تر کسب و کار از سوی چنین برندهایی است. همچنین مخاطب نیز تمایل بیشتری به مطالعه مقاله پیرامون این برندها خواهد داشت.

هدف اصلی در این بخش تامل بیشتر در مورد رابطه برندمان با خبرنگارهاست. متاسفانه بسیاری از کسب و کارهای کوچک نسبت به اهمیت رابطه مناسب با خبرنگارها بی‏توجه هستند. در نتیجه صحبت زیادی در مورد آنها در خبرگزاری های رسمی و محلی نمی شود. پیش‎نیاز اصلی تعامل مناسب با خبرنگارها شناخت درست سلیقه شان است. به این ترتیب باید زمان بیشتری برای شناخت آنها اختصاص دهیم.

رویای هر کسب و کاری پوشش رسانه‎ای مناسب فعالیتش است، با این حال این امر همیشه امکانپذیر نیست. در برخی از کسب و کارها مانند B2B تحقق این امر با مشکلات بسیار زیادی مواجه است. به این ترتیب در حوزه B2B به منظور دستیابی به پوشش رسانه‎ای مطلوب باید رقابت سنگینی با سایر رقبا داشت.
یکی از مشکلات اصلی رسانه ها در زمینه پوشش رسانه ای کسب و کارها عدم شناخت درست شرکت ها از حوزه رسانه ای است. به این ترتیب در عمل همکاری میان این دو بخش بسیار دشوار می شود. اگر شرکت ما اطلاعات مناسبی در این زمینه داشته باشد، رسانه ها توجه ویژه ای به ما خواهند کرد. به هر حال تلاش برای تبدیل نقطه شعف اغلب رقبا به نقطه قوت مان مزیت بالایی به بار می آورد.

3. طراحی تقویم کاری
دو توصیه قبلی باید در قالب یک برنامه دقیق و هدفمند پیگیری شود. به این ترتیب تدوین تقویم مناسب در زمینه پیگیری اهداف ضروری خواهد بود. مزیت اصلی طراحی تقویم امکان پیگیری مداوم اهداف و اطلاع دقیق از میزان پیشرفت هر پروژه است. امروزه استفاده از تکنولوژی های نوین طراحی تقویم را با الگوی سنتی اش کاملا متفاوت کرده است. به این ترتیب دیگر خبری از طراحی دستی تقویم ها نیست. اکنون تقویم های هوشمند امکان دسترسی شمار بالایی از کاربران را به اطلاعات موجود در آنها فراهم می کند. به این ترتیب برندها فرصت اطلاع‎رسانی در قالب تقویم شان را نیز خواهند داشت.

یکی از مهم ترین اقدامات هر برندی در زمینه طراحی تقویم کاربردی تلاش برای جمع آوری اطلاعات موردنیاز است. در این زمینه علاوه بر جمع‎آوری اطلاعات کاربردی بازار کسب و کار باید به کارمندان نیز توجه داشت. در بسیاری از موارد کارمندان ما منبع اطلاعاتی بسیار مهمی محسوب می شوند. با همکاری آنها امکان طراحی تقویم کاربردی تر وجود خواهد داشت. نکته جالب در مورد طراحی تقویم کاری امکان استفاده مناسب از آن در زمینه بازاریابی و تبلیغات است چرا که یکی از کاربردهای اساسی چنین تقویم هایی دسته‎بندی اطلاعات به صورت دقیق است.

با توجه به اطلاعات مورد بررسی در این مقاله اکنون شما توانایی مناسبی در زمینه شروع فرآیند روابط عمومی کسب و کار کوچک تان خواهید داشت. نکته مهم در این میان استفاده همزمان از توصیه های این مقاله و بررسی مداوم ترندهای برتر است. هماهنگی با ترندهای تازه و دستاوردهای جدید فناوری در حوزه روابط عمومی نقش مهمی در زمینه موفقیت برندها بازی می کند. به این ترتیب امکان رقابت با برندهای بزرگ و کسب سهم مناسب از بازار کسب و کار برای شرکت های کوچک فراهم خواهد شد.
 

نویسنده: دامیتری دراگیلف
مترجم: علی آل‌‌علی
منبع: smallbiztrends
روزنامه فرصت امروز
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چگونه می توان روابط عمومی را توصیف کرد?


  انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان


  ترکیبی از مهارت های جدید و قدیمی که متخصصین روابط عمومی باید بر آن تسلط داشته باشند


  بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد


  کارگاه آموزشی روابط عمومی الکترونیک در رباط کریم برگزار شد


  عضو شورای اسلامی شهر فردیس: روابط عمومی شهرداری باید از انتشار سلیقه ای اخبار بپرهیزد


  دبیری شورای اطلاع رسانی استان کرمان از استانداری به ارشاد انتقال داده شد


  تحمیل نیرو به شهرداری رشت، اینبار به بهانه تغییر در مدیریت روابط عمومی شورا


  عملکرد روابط عمومی های استان با برگزاری جشنواره روابط عمومی ها سنجش می شود


  "نه" بزرگ ۸ بنگاه جهانی روابط عمومی به دولت هنگ کنگ


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران