درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 03:44   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39853صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیپنجشنبه، 24 مرداد 1398 - 23:58
ندای درون کارکنان تان را گوش دهید
فرزام معماری - سطح توقعات کارمندان در گذشته این قدر بالا نبود، یعنی کارمندان خواستار انعطاف پذیری بالا، شفافیت کاری، فرهنگ سازمانی گرم و دوستانه نبودند و اصراری نداشتند که حس کنند نقش مهمی در پیشرفت سازمان ایفا می‌کنند. امروزه اگر کارفرما نتواند به خوبی شنونده ندای درون منابع انسانی باشد دیری نخواهد پایید که خلاقیت و انگیزه یکایک این منابع ارزشمند فروکش کرده و سازمان در سراشیبی تندی قرار خواهد گرفت؛ پس پیش از آنکه دیر شود ضروری است همه ما و به ویژه مدیران مهارت های شنیداری خود را بهبود ببخشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| ارتباطات فرایند انتقال پیام از فرستنده به گیرنده به شرط همسان بودن معانی بین آن‌هاست. معنا در علم ارتباطات شامل مفاهیم ذهنی و احساسات می شود. این تعریفی کلاسیک از ارتباطات است. در سازمان ها اما انواع مختلفی از ارتباطات جاری است.

 

ارتباط کارمندان با یکدیگر، ارتباط کارمندان با ارباب رجوع و حتی ارتباط فی مابین ارباب رجوع انواعی از ارتباطات است که مطالعه و پژوهش در کیفیت و کمیت هر یک از آنها سودمند است. معتقدم در سازمان های ایرانی ارتباطات موثر در تمامی رده ها با چالش و کاستی رو به رو است، اگر ارتباطات را آبشاری در نظر بگیریم که سرچشمه آن از مدیریت شروع می شود می توان گفت که ارتباط مدیر و کارمند به بهترین شیوه جاری باشد ارتباطات در کالبد سازمان تبلور یافته و روح افزاست.

 

حال اگر سرچشمه آبشار نتواند به درستی به این وظیفه عمل کند چگونه می توان متصور بود که جویبار ارتباطات بر بستر سازمان جاری شود و ترک هایی که از نبود دیالوگ های سازنده حاصل شده است را آبیاری کند؟ در این وادی اما مدیران حرفه ای روابط عمومی می توانند با کسب مهارت های کوچینگ بر قدرت ارتباطات مدیران بیفزایند و کلاف های سردرگم را که ناشی از عدم وجود ارتباطات سازنده است به کمک طرفین یعنی کارکنان و مدیران از هم بگشایند.

 

برای گشایش این کلاف ها اولین اقدام شنیدن و دیدن است؛ اکثر مدیران فقط می شنوند در حالی که آنان باید به صورت موثر گوش فرا دهند، شنیدن بحثی فیزیولوژیک است در صورتی که گوش دادن مهارتی شناختی است و تنها مدیرانی می توانند گوش دهند که این فعالیت ذهنی و تحلیلی را آموخته باشند.

 

یادگیری مهارت گوش دادن ساده نیست. این یادگیری مستلزم زمان و تمرین است. در ادامه به مانند دیگر یادداشت ها در این نوشتار نیز سطوح مختلف گوش دادن را تقسیم بندی کرده ام و برای افزایش مهارت شما راهکارهایی مستتر را تقدیم شما خوانندگان نموده ام:

1سطح اول؛ گوش دادن بسیار ضعیف
شما نزد مدیربالادستی خود می روید، تلاش کرده اید تا زمانی مناسب را برای ارائه یک پیشنهاد انتخاب کنید، بیان می دارید که می خواهید مشتریان سازمان را افزایش دهید و برنامه ای دارید تا شرایط B را به C اعتلا دهید و ساعت ها فکر کرده اید. مدیر بالادستی صحبت شما را قطع می کند و به بهانه ای می خواهد زمان دیگری را برای ارائه مبحث انتخاب کنید و بسیار کوتاه تر از امروز طرح موضوع نمایید؛ در اینجا گوش دادن بسیار ضعیف تلقی می شود.

 

وضعیت اینگونه مدیران بحرانی است، شیوه مدیریت آنان نیازمند بازنگری داخلی و حتی بازرسی خارجی است، آری، برای یک آغاز بازرسی با هدف بهبود عملکرد حتی ضعف مدیر در مهارت گوش دادن نیز می تواند یک جرقه باشد چرا که در چنین شرایطی ساز مخالف کارمندانی که صدایشان شنیده نشده است به زودی کوک خواهد شد.

2سطح دوم؛ گوش دادن ضعیف
در نظر دارید که پروژه را از نقطه B به نقطه ی C ببرید، پیش تر با مشقت بسیار و قبول زحمت توانسته اید با وجود اینکه مدیر به حرف شما گوش نداده است این پروژه را آغاز و تا مرحله B ادامه دهید؛ برنامه خود را اعلام می دارید، مدیر در ظاهر به شما گوش می دهد دقایقی را صرف حضور شما می کند و اما او به داستان خود باز می گردد؛ او می گوید: جناب آقای احمدی، روزگاری که ما استخدام شدیم مگر از این خبرها بود! یک ساختمان کوچک داشتیم و حتی از میز هم خبری نبود! با دل و جان کار می کردیم! نیازی هم به این پروژه ها نداشتیم! باید خدارا شکر کنیم الان در این نقطه هستیم!


این دسته از مدیران شنونده ضعیفی هستند آنان برای سالیان متمادی در یک نقطه مانده اند قانون پیتر یا همان اصل بی کفایتی در مورد آنان صدق می کند. به عبارتی این افراد قبل از اینکه مدیر شوند و یا در طول سالهای نخست مدیریت نتوانسته اند ویژگی های جایگاه فعلی را کسب کنند و بدون هیچگونه اعتراض و افت و خیزی به کار ادامه می دهند، به نظر ضروری است که مدیران عالی تدبیری در خصوص این گروه از مدیران بیاندیشند.

3 سطح سوم؛ گوش دادن متوسط
پس از ارائه برنامه و حتی در خلال صحبت های شما مدیر چند پیشنهاد ارائه می کند، قدری تامل می کنید و این احساس به شما دست می دهد که مدیر حواسش خیلی جمع نیست چرا که پیشنهادها در راستای پروژه شما نیست، به هر جهت این مدیر شنونده متوسطی است، کم و بیش صحبت های شما را گوش داده اند و سعی کرده تا با شما همراه شود، مدیر ارتباطات کلامی خود را حفظ کرده و قدری هم از ارتباطات چشنمی خود کمک گرفته است، او پاسخی به شما نداده است و این نکته مثبتی است که آری یا نه را از او نشنیده اید بلکه پیشنهادی هرچند غیر مرتبط از طریق او ارائه شده است. این دسته از مدیران قابل کوچ Coachable هستند و مدیران روابط عمومی توانمند می توانند به آنان یاری برسانند تا توانایی گوش دادن را بیاموزند.
 

4سطح چهارم؛ گوش دادن خوب
مدیر برنامه شما را می شنود، او چند پیشنهاد نیز ارائه می کند و هیچگاه در میان صحبت های شما به موضوع ورود نکرده و از این بابت بسیار مبادی آداب رفتار می کند. کنجکاو می شود، سعی دارد تا بیشتر زمان را به شما اختصاص دهد و از چند و چون برنامه شما سوال می پرسد او برای پاسخ دادن بدون کسب اطلاعات اقدامی نمی کند. چند یادداشت نیز برداشته است و شما را خوشبین به آینده می کند تا بیشتر در این باره گفتگو کنید. این مدیران نگران پاسخ دادن نیتسند و از فرصتی که طرف مقابل حرف می‌زند و ما سکوت کرده‌ایم، برای فکر کردن به پاسخ استفاده می کنند.

5 سطح پنجم؛ گوش دادن عالی
در این سطح مدیر با روح و جانش در خدمت شماست، او در هنگام گوش دادن دغدغه دیگری ندارد. برای مثال درگیر این مساله نیست که استکان چای اش را چگونه هورت بکشد و به این فکر نمی کند که آیا شما از این نحوه چای خوردن او چه برداشتی خواهید کرد. به عبارتی این مدیر پارازیت ها را حذف می کند تا شنونده بهتری باشند، او با خودکارش بازی نمی کند و سعی دارد ارتباط چشمی مستمری با شما در طول مذاکره داشته باشد، به اندازه کافی سکوت می کند و گاهی پرسشی کلیدی را مطرح می کند، پاسخ هایش از سر بازکردن دریچه های جدید در مذاکره است و اساسا چیزی را تایید یا رد نمی کند، این مدیر ناگفته های شما را نیز می شنود.

 

برای مثال متوجه می شود که شما چقدر با انگیزه موضوع را طرح کرده و برنامه خود را اظهار می کنید و پیش بینی می کند که با این سطح از انگیزه شما اگر منابع مالی را تزریق کند موفقیت سازمان بیشتر خواهد بود. بنابر این گوش دادن در سطوح عالی به معنای شنیدن ناگفته ها و ندای درون منابع انسانی معنا می شود.

در پایان باز لازم به یادآوری است که سطح توقعات کارمندان در گذشته این قدر بالا نبود، یعنی کارمندان خواستار انعطاف پذیری بالا، شفافیت کاری، فرهنگ سازمانی گرم و دوستانه نبودند و اصراری نداشتند که حس کنند نقش مهمی در پیشرفت سازمان ایفا می‌کنند. امروزه اگر کارفرما نتواند به خوبی شنونده ندای درون منابع انسانی باشد دیری نخواهد پایید که خلاقیت و انگیزه یکایک این منابع ارزشمند فروکش کرده و سازمان در سراشیبی تندی قرار خواهد گرفت؛ پس پیش از آنکه دیر شود ضروری است همه ما و به ویژه مدیران مهارت های شنیداری خود را بهبود ببخشند.

 

منبع: مدیریت رفتار سازمانی

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد