درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 25 آذر 1398 - 06:42   

شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند

  شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند


ادامه ادامه مطلب یک

آموزش؛ کلید واژه موفقیت صنعت بیمه

  آموزش؛ کلید واژه موفقیت صنعت بیمه


ادامه ادامه مطلب دو

فرهنگ سازی در جوامع، مهمترین نقش نظام های آموزش عالی

  فرهنگ سازی در جوامع، مهمترین نقش نظام های آموزش عالی


ادامه ادامه مطلب سه

شکلک های مسخره ی با معنی

  شکلک های مسخره ی با معنی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  واژه نامه توصیفی کاربردی روش پژوهش در علوم اجتماعی و ارتباطات
  اعلام روند سیاست گذاری اطلاع رسانی اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت از سوی وزارت کشور
  دوره دانش‌افزایی فوتسال در بانک رفاه برگزار شد
  برگزاری نخستین رویداد بزرگ فناوری های علوم روان شناختی و کار آفرینی سایتک
  برگزاری نشست تلفنی با موضوع رمز دوم پویا در مرکز فراد بانک رفاه کارگران
  پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک رفاه به ورزشکاران اعزامی به مسابقات جهانی کارگران اسپانیا
  مدیران روابط عمومی دستگاه ها باعث دلگرمی و امید برای مردم هستند
  نصب بنرهای خوش آمدگویی برای استاندار و معاونین ممنوع است
  رمز دوم پویا فرصتی جهت افزایش امنیت درپرداخت‌های غیرحضوری مبتنی برکارت
  انتشار کتاب «جامعه شناسی فرهنگ بیمه»
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39851صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریپنجشنبه، 24 مرداد 1398 - 23:03
اطمینان؛ آنچه همه به آن نیاز داریم
آلن دوباتن - ممکن است اطمینان بخشی را با تملق و چاپلوسی اشتباه بگیریم. چاپلوسی در خود دروغی به نیت کسب منفعت دارد، اما اطمینان‌بخشی به معنای مهر واقعی و تحسین توانایی دیگری است؛ چیزی که معمولا از روی شرمندگی بیانش نمی‌کنیم. چاپلوسی به قصد سود بردن است اما اطمینا‌ن‌بخشی برای کمک است. به علاوه، چاپلوسان با طعمه‌های خود تنها حرف می‌زنند اما مهربانان، کاری ارزشمند تر انجام می‌دهند: نشان می‌دهند که ضعف را دیده‌اند اما با وجود آن مهر و شفقت دارند.
  

 اغلب در موقعیتی هستیم که دل‌مان می‌خواهد با دیگران مهربان باشیم و به آنها کمک کنیم، اما نمی‌دانیم دیگران واقعا چه نیازی دارند. دوست داریم ارتباط‌مان را با دیگران بیشتر کنیم و به آنها خدمات بدهیم، اما نمی‌دانیم چه کار باید بکنیم. ذهن آنها غیرقابل نفوذ به نظر می‌رسد و مشکلاتشان مبهم است. در چنین شرایطی، باید به خاطر داشته باشیم که قدرتی فوق‌العاده داریم: ظرفیت اینکه به دیگران آن چیزی را بدهیم که قطعا به آن نیاز دارند؛ چیزی که بر مبنای بصیرت کهن و اساسی انسان ایجاد شده و آن این است که همه ما نیاز به اطمینان داریم.
 
 زندگی برای همه در اضطراری مداوم می‌گذرد. همه ما درباره ارزش‌هایمان گرفتار تردید هستیم، نگران آینده‌ایم، دچار اضطرابی بی‌شکلیم درباره آن چه انجام داده‌ایم، درگیر احساس گناه و شرمندگی از خودمان. هر روز، تهدیدهای تازه‌ای برایمان به همراه می‌آورد و به استثثنای برخی از لحظات که با دنیا یکی هستیم، اغلب حال روحی‌مان خوب نیست. پیر یا جوان، با تجربه یا بی‌تجریه، موفق یا شکست خورده، فرقی نمی‌کند: یک چیز درباره همه مشترک است و آن اینکه همه دچار احساس عدم امنیت هستند و با اینکه تلاش می‌کنند پنهانش کنند، کم و بیش افسرده‌اند.
 
 این به آن معناست که همه بیش از آنکه خودشان متوجه شوند، دنبال کسی هستند که کلام لطیفی به آنها بگوید؛ کلامی که با شنیدنش احساس کنند حق زنده بودن دارند، برایمان ارزش دارند، زندگی‌شان آسان نبوده و نیست و اینکه ما به معنی واقعی کلمه، طرف آنها هستیم. ممکن است خیلی ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد، اما اثرش می‌تواند فوق‌العاده باشد. اینکه مثلا به دیگران بگوییم چیزی که گفته‌ بودند در ذهن‌مان مانده، اینکه می‌دانیم چند ما گذشته برایشان خیلی سخت بوده اما از آخرین باری که دیده‌ایمشان بهشان فکر می‌کنیم، اینکه متوجه شده‌ایم که چطور رفتار می‌کنند و آن را تحسین می‌کنیم، اینکه واقعا نیاز به استراحت و تفریح دارند و می‌توانیم ببینیم باری که بر دوششان‌ است واقعا سنگین است.
 
 ممکن است اطمینان بخشی را با تملق و چاپلوسی اشتباه بگیریم. چاپلوسی در خود دروغی به نیت کسب منفعت دارد، اما اطمینان‌بخشی به معنای مهر واقعی و تحسین توانایی دیگری است؛ چیزی که معمولا از روی شرمندگی بیانش نمی‌کنیم. چاپلوسی به قصد سود بردن است اما اطمینا‌ن‌بخشی برای کمک است. به علاوه، چاپلوسان با طعمه‌های خود تنها حرف می‌زنند اما مهربانان، کاری ارزشمند تر انجام می‌دهند: نشان می‌دهند که ضعف را دیده‌اند اما با وجود آن مهر و شفقت دارند.
 
 «مطمئنم خوب خواهی شد»، «همه این حالت‌ها را تجربه می‌کنند»،‌ «لازم نیست خحالت بکشی»… حرف‌هایی که برای اطمینان بخشی باید بزنیم، حرف‌های تازه‌ای نیست، جملات ساده‌ای است که همه نیاز به بازشنیدن آن‌ها داریم، چون ذهن ما در به یاد داشتن این حقیقت‌ها خوب عمل نمی‌کند. خاصیت این جمله‌ها این است که وقتی کس دیگری آنها را بگوید، بهتر قبولشان می‌کنیم تا اینکه خودمان مدام برای خودمان تکرارش کنیم...
 
 ممکن است نتوانیم دقیقا رنج دیگری را بفهمیم، اما همواره می‌توانیم مطمئن باشیم که آنها هم به قدر ما رنج می‌کشند، به خود تردید دارند، اینکه همیشه همه چیز برایشان خوب پیش نمی‌رود، اینکه دشوار‌های تنهایی، اضطراب و شرم را تجربه می‌کنند و اینکه اگر بتوانیم چیزی بگوییم، چیزی خیلی معمولی و حتی ساختگی تا به آنها اطمینان ببخشیم، می‌تواند اثر خیلی بزرگی بر آنها داشته باشد.
 
 منبع: زمان

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان ثبت نام اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران


  کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری


  شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند


  شکلک های مسخره ی با معنی


  ۴ روش مدیریت شهرت آنلاین که می تواند تصویر روابط عمومی شما را تقویت کند


  آموزش؛ کلید واژه موفقیت صنعت بیمه


  فرهنگ سازی در جوامع، مهمترین نقش نظام های آموزش عالی


  پایش روزانه عملکرد روابط عمومی و دستگاههای اجرایی در استان تهران


  برگزاری جلسه اعضای هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان با مدیرکل بهزیستی


  بزرگداشت استادان فقید ارتباطات علوم اجتماعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود