درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 3 شهریور 1398 - 09:41   

فیسبوک همه ‌جا شما را تعقیب نمی‌کند، البته فقط اگر بخواهید

  فیسبوک همه ‌جا شما را تعقیب نمی‌کند، البته فقط اگر بخواهید


ادامه ادامه مطلب یک

روز جهانی عکاسی

  روز جهانی عکاسی


ادامه ادامه مطلب دو

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

کاهش فاصله با نسل آنلاین در کبک

  کاهش فاصله با نسل آنلاین در کبک


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها از وظایف اصلی مدیران روابط عمومی به شمار می‌رود
  پایان تعطیلی روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان
  تأثیر تکنولوژی ارتباطات در توسعه اجتماعی
  انتصاب رئیس روابط عمومی کمیته پیشکسوتان
  91 سال، پر افتخار/ عمل به مسئولیت اجتماعی، نقطه قوت بانک ملی ایران
  ارتباط تلفنی مدیران ارشد بانک ملی ایران با مردم به مناسبت هفته دولت
  آغاز ثبت نام جشنواره عکس «نمای ملی» بانک ملی ایران
  دیدار صمیمی مدیرعامل با مشتریان بانک سپه/ چقازردی: برنامه اصلی بانک حمایت از واحدهای تولیدی است
  دولت کویت تلاش های "بدبینانه" روابط عمومی را محکوم کرد
  ثبت بیش از یک میلیون و ۹۷ هزار دامنه فعال فارسی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39849صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 24 مرداد 1398 - 21:40
اعتمادسازی، مفهومی مؤثر در روابط عمومی نوین
مخاطب باید این صداقت را دریافت کند و به‌عنوان منبع خبری به روابط عمومی سازمان موردنظر خود اعتماد کند و این حس به او منتقل شود که که آن روابط عمومی در طرف او قرار دارد و نه وکیل مدافع سازمان در موقعیت‌های خاص. از این طریق می­ توان گفت که روابط عمومی­ ها مانند هر رسانه­ دیگری می ­توانند به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی گامی بلند برای ایجاد جامعه­ای مدنی بردارند و به‌جای همراهی بی‌چون‌وچرا با سازمان مرتبط، نقشی مستقل در جهت پاسخ به مطالبات مخاطبان ایفا کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در سایه تحولات وسیع و سریع در شکل و شیوه فعالیت رسانه­ ها، بررسی و شناخت مخاطبان، کنش ­ها و واکنش ­های آن‌ها در مواجهه با رسانه­ ها اهمیت ویژه ­ای یافته است. امروزه دیگر آن نگاه یک‌سویه به جایگاه روابط عمومی در قبال مخاطبان هدف و شیوه برخورد یک‌طرفه با آن کم‌رنگ‌تر شده است. اگر بتوان روابط عمومی را به‌عنوان رسانه یک‌نهاد یا سازمان تعریف نمود، قطعاً نقش ویژه اطلاع ­رسانی و وجه خبری آن پررنگ خواهد شد.

 

 به این دلیل اکنون می ­توان از آن تعاریف کلاسیک تقابل روابط عمومی با رسانه­ ها فاصله گرفت؛ درواقع روابط عمومی رودروی رسانه­ ها قرار نمی­ گیرد که هر زمان انتقادی متوجه سازمان شد، سعی کند آن را برطرف کند و بلافاصله موضع بگیرد. بلکه وظیفه آن تنظیم رابطه دوسویه رسانه‌ها با سازمان است و به همین جهت روابط عمومی در کنار سایر رسانه­ ها و خبرنگاران قرار می­ گیرد و نه در تقابل با آن‌ها. روابط عمومی موفق در فضای تبادلات و ارتباطات امروز خود را جدای از رسانه­ ها نمی ­داند، چراکه اصل فعالیت خود را بر اساس شناسایی مخاطب قرار داده است و بر اساس این شناخت، مخاطبان را با خود همراه می­ کند.

با توجه به این نگاه جدید­، برای اینکه روابط عمومی ها بتوانند نقش خبری و رسانه­ ای خود را به‌خوبی ایفا کنند؛ در وهله اول می­ بایست بپذیرند که همانند هر رسانه‌ای باید به مخاطب­ شناسی بپردازند و پس‌ از آن با شناخت دقیق دغدغه­ های مخاطبین خود، به تولید محتوا بپردازند.

 

با افزایش سرعت انتشار اخبار به مدد اینترنت و پیام‌رسان‌های پرکاربرد رایج و با توجه به تسلط و همراهی مخاطبان در این حوزه راه برای ایجاد روابط عمومی سایبری هموارتر می‌شود. فضایی که در آن روابط عمومی­ ها تنها منبع ارسال پیام و محتوا به مردم نیستند چون جامعه و مخاطبین نیز در بر ساختن چگونگی ارائه پیام در فضای رسانه­ای روابط عمومی ها مؤثر هستند. در واقع روابط عمومی­ ها با فهم تغییر در فضای رسانه ­ای، باید بپذیرند که این مخاطبان هستند که اولویت خبری و موضوع فعالیت روزمره آن‌ها را تعیین و مطرح می­کنند.

به همین دلیل در جامعه اطلاعاتی می­توان برای روابط عمومی یک جایگاه تخصصی قائل شد زیرا می­ تواند با جمع ­آوری به‌موقع اطلاعات که از زیربناهای اصلی جامعه اطلاعاتی است، در این میان نقشی ویژه را ایفا کند. در یک چنین مجالی و با تکیه به فضایی که از طریق جامعه اطلاعاتی مهیا می­ شود؛ روابط عمومی­ ها می ­توانند با بهره ­گیری از وسایل ارتباطی نوین و رسانه­ ها، فضایی رقابتی را برای تولید محتوا و کسب حداکثری مخاطبان ایجاد کنند. در واقع، ظهور اینترنت و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، عرصه مربوط به روابط عمومی را متحول و دگرگون کرده است.

 

در این محیط دیگر جایی برای ارتباط یک‌سویه نیست و گردش اطلاعات مدام در جریان است و اگر سازمانی نتواند از این اطلاعات و داده‌هایی که همچون سیل در جریان است به سود خود بهره‌برداری و در ضمن مهار کند، در جریان این گردش اطلاعات خود نیز از گردونه خارج می‌شود.

حال آنچه جایگاه یک روابط عمومی را تا مقام یک رسانه مقبول بالا می‌برد، ایجاد اعتماد عمومی و اطمینان خاطر در فضای متلاطم اخبار و شایعات روزافزون است. یکی از مهم‌ترین راه­های همراهی روابط عمومی­ ها با مخاطبان، ارائه صحیح ­ترین پیام در کمترین زمان در میان خبرهای منتشر شده است. این یعنی اینکه اعتبار منبع در موفقیت روابط عمومی قطعاً نقش و تأثیر بسیار شگرفی خواهد داشت.

 

مخاطب باید این صداقت را دریافت کند و به‌عنوان منبع خبری به روابط عمومی سازمان موردنظر خود اعتماد کند و این حس به او منتقل شود که که آن روابط عمومی در طرف او قرار دارد و نه وکیل مدافع سازمان در موقعیت‌های خاص. از این طریق می­ توان گفت که روابط عمومی­ ها مانند هر رسانه­ دیگری می ­توانند به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی گامی بلند برای ایجاد جامعه­ای مدنی بردارند و به‌جای همراهی بی‌چون‌وچرا با سازمان مرتبط، نقشی مستقل در جهت پاسخ به مطالبات مخاطبان ایفا کنند.
 

منبع: خط اعتدال

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  کاهش فاصله با نسل آنلاین در کبک


  فیسبوک همه ‌جا شما را تعقیب نمی‌کند، البته فقط اگر بخواهید


  روز جهانی عکاسی


  گزارش جدید/ اگر می خواهید به مصرف کنندگان دست پیدا کنید، برای آنها متن بفرستید


  ثبت بیش از یک میلیون و ۹۷ هزار دامنه فعال فارسی


  دولت کویت تلاش های "بدبینانه" روابط عمومی را محکوم کرد


  انتصاب رئیس روابط عمومی کمیته پیشکسوتان


  پایان تعطیلی روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان


  تأثیر تکنولوژی ارتباطات در توسعه اجتماعی


  پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها از وظایف اصلی مدیران روابط عمومی به شمار می‌رود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران