درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 19 فروردین 1399 - 08:17   

انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت بهره‎ برداری نفت و گاز غرب

  انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت بهره‎ برداری نفت و گاز غرب


ادامه ادامه مطلب یک

سرپرست مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان منصوب شد

  سرپرست مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

پونیسف/ راهنمایی‌هایی برای مراقبت از کودکان در زمان شیوع ویروس کرونا

  پونیسف/ راهنمایی‌هایی برای مراقبت از کودکان در زمان شیوع ویروس کرونا


ادامه ادامه مطلب سه

کرونا تهدیدی برای نسل جدید تلفن‌های هوشمند

  کرونا تهدیدی برای نسل جدید تلفن‌های هوشمند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت جلب اعتماد دوباره مشتریان در حوزه روابط عمومی
  روابط عمومی چه نقشی در بهبود ارتباطات سازمانی دارد؟
  تصویری؛ ابتکار پستچی بریتانیایی برای شاد کردن مردم در روزهاى قرنطینه کرونایى
  "رادیو اروپای آزاد" به مجارستان باز می‌گردد
  پونیسف/ راهنمایی‌هایی برای مراقبت از کودکان در زمان شیوع ویروس کرونا
  مدیرعامل مؤسسه اعتباری ملل اعلام کرد: اهداء ده دستگاه ونتیلاتور توسط مؤسسه اعتباری ملل
  استعفای مقامی که مردم را تشویق به ماندن در خانه کرد ولی خودش به سفر رفت
  سرپرست مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان منصوب شد
  قدردانی دانشگاه علوم پزشکی قم از بانک رفاه
  هشدارهای امنیتی درباره نرم‌افزار ارتباطی زوم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39849صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 24 مرداد 1398 - 21:40
اعتمادسازی، مفهومی مؤثر در روابط عمومی نوین
مخاطب باید این صداقت را دریافت کند و به‌عنوان منبع خبری به روابط عمومی سازمان موردنظر خود اعتماد کند و این حس به او منتقل شود که که آن روابط عمومی در طرف او قرار دارد و نه وکیل مدافع سازمان در موقعیت‌های خاص. از این طریق می­ توان گفت که روابط عمومی­ ها مانند هر رسانه­ دیگری می ­توانند به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی گامی بلند برای ایجاد جامعه­ای مدنی بردارند و به‌جای همراهی بی‌چون‌وچرا با سازمان مرتبط، نقشی مستقل در جهت پاسخ به مطالبات مخاطبان ایفا کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در سایه تحولات وسیع و سریع در شکل و شیوه فعالیت رسانه­ ها، بررسی و شناخت مخاطبان، کنش ­ها و واکنش ­های آن‌ها در مواجهه با رسانه­ ها اهمیت ویژه ­ای یافته است. امروزه دیگر آن نگاه یک‌سویه به جایگاه روابط عمومی در قبال مخاطبان هدف و شیوه برخورد یک‌طرفه با آن کم‌رنگ‌تر شده است. اگر بتوان روابط عمومی را به‌عنوان رسانه یک‌نهاد یا سازمان تعریف نمود، قطعاً نقش ویژه اطلاع ­رسانی و وجه خبری آن پررنگ خواهد شد.

 

 به این دلیل اکنون می ­توان از آن تعاریف کلاسیک تقابل روابط عمومی با رسانه­ ها فاصله گرفت؛ درواقع روابط عمومی رودروی رسانه­ ها قرار نمی­ گیرد که هر زمان انتقادی متوجه سازمان شد، سعی کند آن را برطرف کند و بلافاصله موضع بگیرد. بلکه وظیفه آن تنظیم رابطه دوسویه رسانه‌ها با سازمان است و به همین جهت روابط عمومی در کنار سایر رسانه­ ها و خبرنگاران قرار می­ گیرد و نه در تقابل با آن‌ها. روابط عمومی موفق در فضای تبادلات و ارتباطات امروز خود را جدای از رسانه­ ها نمی ­داند، چراکه اصل فعالیت خود را بر اساس شناسایی مخاطب قرار داده است و بر اساس این شناخت، مخاطبان را با خود همراه می­ کند.

با توجه به این نگاه جدید­، برای اینکه روابط عمومی ها بتوانند نقش خبری و رسانه­ ای خود را به‌خوبی ایفا کنند؛ در وهله اول می­ بایست بپذیرند که همانند هر رسانه‌ای باید به مخاطب­ شناسی بپردازند و پس‌ از آن با شناخت دقیق دغدغه­ های مخاطبین خود، به تولید محتوا بپردازند.

 

با افزایش سرعت انتشار اخبار به مدد اینترنت و پیام‌رسان‌های پرکاربرد رایج و با توجه به تسلط و همراهی مخاطبان در این حوزه راه برای ایجاد روابط عمومی سایبری هموارتر می‌شود. فضایی که در آن روابط عمومی­ ها تنها منبع ارسال پیام و محتوا به مردم نیستند چون جامعه و مخاطبین نیز در بر ساختن چگونگی ارائه پیام در فضای رسانه­ای روابط عمومی ها مؤثر هستند. در واقع روابط عمومی­ ها با فهم تغییر در فضای رسانه ­ای، باید بپذیرند که این مخاطبان هستند که اولویت خبری و موضوع فعالیت روزمره آن‌ها را تعیین و مطرح می­کنند.

به همین دلیل در جامعه اطلاعاتی می­توان برای روابط عمومی یک جایگاه تخصصی قائل شد زیرا می­ تواند با جمع ­آوری به‌موقع اطلاعات که از زیربناهای اصلی جامعه اطلاعاتی است، در این میان نقشی ویژه را ایفا کند. در یک چنین مجالی و با تکیه به فضایی که از طریق جامعه اطلاعاتی مهیا می­ شود؛ روابط عمومی­ ها می ­توانند با بهره ­گیری از وسایل ارتباطی نوین و رسانه­ ها، فضایی رقابتی را برای تولید محتوا و کسب حداکثری مخاطبان ایجاد کنند. در واقع، ظهور اینترنت و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، عرصه مربوط به روابط عمومی را متحول و دگرگون کرده است.

 

در این محیط دیگر جایی برای ارتباط یک‌سویه نیست و گردش اطلاعات مدام در جریان است و اگر سازمانی نتواند از این اطلاعات و داده‌هایی که همچون سیل در جریان است به سود خود بهره‌برداری و در ضمن مهار کند، در جریان این گردش اطلاعات خود نیز از گردونه خارج می‌شود.

حال آنچه جایگاه یک روابط عمومی را تا مقام یک رسانه مقبول بالا می‌برد، ایجاد اعتماد عمومی و اطمینان خاطر در فضای متلاطم اخبار و شایعات روزافزون است. یکی از مهم‌ترین راه­های همراهی روابط عمومی­ ها با مخاطبان، ارائه صحیح ­ترین پیام در کمترین زمان در میان خبرهای منتشر شده است. این یعنی اینکه اعتبار منبع در موفقیت روابط عمومی قطعاً نقش و تأثیر بسیار شگرفی خواهد داشت.

 

مخاطب باید این صداقت را دریافت کند و به‌عنوان منبع خبری به روابط عمومی سازمان موردنظر خود اعتماد کند و این حس به او منتقل شود که که آن روابط عمومی در طرف او قرار دارد و نه وکیل مدافع سازمان در موقعیت‌های خاص. از این طریق می­ توان گفت که روابط عمومی­ ها مانند هر رسانه­ دیگری می ­توانند به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی گامی بلند برای ایجاد جامعه­ای مدنی بردارند و به‌جای همراهی بی‌چون‌وچرا با سازمان مرتبط، نقشی مستقل در جهت پاسخ به مطالبات مخاطبان ایفا کنند.
 

منبع: خط اعتدال

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مبارزه با COVID-19 یک جنگ است


  شکل‌گیری دوباره نقش روابط‌عمومی در دوران کروناویروس


  دفترچه راهنمای بانکی برای عبور از بحران کروناویروس


  چهار نکته آسان برای برجسته کردن رویداد مجازی


  مدیریت پروژه نمونه کارها؛ فرآیند تصمیم گیری منطقی


  آیفون۹: بالا گرفتن شایعه تلفن جدید و ارزان‌تر اپل


  4 نکته برای تقویت تصویر برند تجاری


  کرونا تهدیدی برای نسل جدید تلفن‌های هوشمند


  وظایف مدیران روابط عمومی در ایام کرونا


  نحوه حمایت دولت از فعالان حوزه نشر اعلام شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"