درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 7 بهمن 1398 - 02:23   

پیش‌گفتار: درآمدی بر آموزش آنلاین عکاسی

  پیش‌گفتار: درآمدی بر آموزش آنلاین عکاسی


ادامه ادامه مطلب یک

مسؤول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل بهزیستی مازندران شد

  مسؤول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل بهزیستی مازندران شد


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی

  کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399

  فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیش‌گفتار: درآمدی بر آموزش آنلاین عکاسی
  فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399
  تیم کوک: اپل به قربانیان ویروس کرونا در چین کمک می کند
  آغاز کمپین چند میلیون دلاری برای تشویق مردم به خرید مواد غذایی کانادایی
  مسؤول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل بهزیستی مازندران شد
  روابط عمومی برای موسیقی دانان- چگونه روابط عمومی می تواند به شما کمک کند؟
  یکصدوشانزدهمین شمارۀ مدیریت ارتباطات منتشر شد
  فرماندار هشترود: مدیریت هوشمند ارتباطات انسانی و رسانه‌ای مهمترین کارکرد روابط عمومی‌هاست
  نشست مسئولان روابط عمومی سازمانها و مناطق شهرداری رشت برگزار شد
  دوره‌های آموزشی ویژه روابط عمومی‌ها در شهرستان نور برگزار شد.
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39829صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیسه شنبه، 22 مرداد 1398 - 22:14
استاد دانشگاه امام صادق(ع): سواد رسانه‌ای تجدیدنظر در رابطه رسانه و انسان است
استاد دانشگاه امام صادق(ع) معتقد است: آنچه در حوزه سواد رسانه‌ای مهم است جهت گیری اطلاعاتی است به عبارت دیگر ما برای فهم آموزش و سواد رسانه‌ای نیازمند شناخت جهت‌گیری اطلاعاتی هستیم.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| استاد دانشگاه امام صادق(ع) معتقد است: آنچه در حوزه سواد رسانه‌ای مهم است جهت گیری اطلاعاتی است به عبارت دیگر ما برای فهم آموزش و سواد رسانه‌ای نیازمند شناخت جهت‌گیری اطلاعاتی هستیم.
 
 به گزارش شارا، دکتر حسن بشیر اظهار داشت: مقصود از جهت گیری اطلاعاتی این است که در مبحث سواد رسانه‌ای حجم اطلاعات رسانه‌ای مهم نیست گاهی هم این حجم اطلاعات رسانه‌ای است که به نوعی بی‌سوادی رسانه‌‌‌ای منجر می‌شود. آنچه که در این زمینه باید مورد تاکید قرار گیرد این است که یکی از مهم‌ترین شاخص‌های سواد رسانه ای گزینش محتوای رسانه ای است.
 
 وی تصریح کرد: افرادی که نمی دانند در رسانه‌ها به دنبال چه موضوعی هستند به شکل کور و بدون هدف به دنبال همه چیز هستند اولین فاکتور موثر در سواد رسانه ای را مورد توجه قرار نمی دهند. برای فهم سواد رسانه‌ای اولین گام آموزشی در جامعه باید این باشد که چگونه باید به رسانه ها نگاه کرد و محتوای رسانه ها را چگونه گزینش و مطالعه کرد.
 
 بشیر تاکید کرد: این جهت گیری آموزشی باید از همان آغاز کودکی به دانش آموزان یاد داده شود تا هنگامی که مثلا اینترنت را به کار می گیرند این گونه نباشد که فقط به دنبال حجم اطلاعات و دیدن همه چیز موجود در اینترنت باشند، باید چگونگی گزینش مطالب در اینترنت را به خوبی یاد بگیرند که بر اساس چه هدفی این کار را انجام می دهند.
 
 وی با بیان اینکه «جهت گیری»، «گزینش» و «قرائت» رسانه‌ای از مهمترین مسائل سواد رسانه‌ای است، گفت: اتفاقاً ایران به خصوص در دهه اخیر در مقایسه با بسیاری از کشورهای منطقه و حتی کشورهای غربی از اطلاعات بسیار خوب و عمیقی در مورد رسانه‌ها برخوردار شده و به تجربه‌های گسترده‌ای در این زمینه دست یافته است، اما در این زمینه مشکل اساسی جهت گیری اطلاعات رسانه‌ای و محتوای رسانه ای است که چگونه باید گزینش شوند، چگونه در دسترس افراد قرار گیرند و چگونه باید قرائت شوند. این سه مسئله یعنی جهت‌گیری گزینش و قرائت رسانه‌ای از مهمترین مسائل سواد رسانه ای است.
 
 بشیر در پایان در تعریف از سواد رسانه ای، خاطرنشان کرد: سواد رسانه‌ای رابطه رسانه و انسان و تجدیدنظر در رابطه با رسانه و انسان است زیرا ارتقا و گسترده شدن رسانه موجب ایجاد جایگاه ویژه ای برای رسانه شده که باید مورد توجه محققان و اندیشمندان قرار گیرد.
 
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی


  فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399


  نامه ای سرگشاده به متخصصان روابط عمومی


  روابط عمومی و تکامل شخصیت سازمانی


  دفتر مدیریت پروژه


  روابط عمومی چیست و چه باید درباره آن بدانید؟


  مدیرکل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی: رویکرد متفاوت و حرفه ای که در روابط عمومی سازمان بنادر دنبال می شود


  اندیشه ضابطه مند کردن برنامه ها و نوشتن اصول و قاعده بر ژورنالیسم تلویزیونی


  IBM به لطف Red Hat در 3 ماهه چهارم سال عملکردی فراتر از انتظار داشت


  مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران: آموزش روابط عمومی ها به ویژه در حوزه خبر نویسی الزامی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی