درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 3 شهریور 1398 - 10:02   

فیسبوک همه ‌جا شما را تعقیب نمی‌کند، البته فقط اگر بخواهید

  فیسبوک همه ‌جا شما را تعقیب نمی‌کند، البته فقط اگر بخواهید


ادامه ادامه مطلب یک

روز جهانی عکاسی

  روز جهانی عکاسی


ادامه ادامه مطلب دو

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

کاهش فاصله با نسل آنلاین در کبک

  کاهش فاصله با نسل آنلاین در کبک


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها از وظایف اصلی مدیران روابط عمومی به شمار می‌رود
  پایان تعطیلی روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان
  تأثیر تکنولوژی ارتباطات در توسعه اجتماعی
  انتصاب رئیس روابط عمومی کمیته پیشکسوتان
  91 سال، پر افتخار/ عمل به مسئولیت اجتماعی، نقطه قوت بانک ملی ایران
  ارتباط تلفنی مدیران ارشد بانک ملی ایران با مردم به مناسبت هفته دولت
  آغاز ثبت نام جشنواره عکس «نمای ملی» بانک ملی ایران
  دیدار صمیمی مدیرعامل با مشتریان بانک سپه/ چقازردی: برنامه اصلی بانک حمایت از واحدهای تولیدی است
  دولت کویت تلاش های "بدبینانه" روابط عمومی را محکوم کرد
  ثبت بیش از یک میلیون و ۹۷ هزار دامنه فعال فارسی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39829صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیسه شنبه، 22 مرداد 1398 - 22:14
استاد دانشگاه امام صادق(ع): سواد رسانه‌ای تجدیدنظر در رابطه رسانه و انسان است
استاد دانشگاه امام صادق(ع) معتقد است: آنچه در حوزه سواد رسانه‌ای مهم است جهت گیری اطلاعاتی است به عبارت دیگر ما برای فهم آموزش و سواد رسانه‌ای نیازمند شناخت جهت‌گیری اطلاعاتی هستیم.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| استاد دانشگاه امام صادق(ع) معتقد است: آنچه در حوزه سواد رسانه‌ای مهم است جهت گیری اطلاعاتی است به عبارت دیگر ما برای فهم آموزش و سواد رسانه‌ای نیازمند شناخت جهت‌گیری اطلاعاتی هستیم.
 
 به گزارش شارا، دکتر حسن بشیر اظهار داشت: مقصود از جهت گیری اطلاعاتی این است که در مبحث سواد رسانه‌ای حجم اطلاعات رسانه‌ای مهم نیست گاهی هم این حجم اطلاعات رسانه‌ای است که به نوعی بی‌سوادی رسانه‌‌‌ای منجر می‌شود. آنچه که در این زمینه باید مورد تاکید قرار گیرد این است که یکی از مهم‌ترین شاخص‌های سواد رسانه ای گزینش محتوای رسانه ای است.
 
 وی تصریح کرد: افرادی که نمی دانند در رسانه‌ها به دنبال چه موضوعی هستند به شکل کور و بدون هدف به دنبال همه چیز هستند اولین فاکتور موثر در سواد رسانه ای را مورد توجه قرار نمی دهند. برای فهم سواد رسانه‌ای اولین گام آموزشی در جامعه باید این باشد که چگونه باید به رسانه ها نگاه کرد و محتوای رسانه ها را چگونه گزینش و مطالعه کرد.
 
 بشیر تاکید کرد: این جهت گیری آموزشی باید از همان آغاز کودکی به دانش آموزان یاد داده شود تا هنگامی که مثلا اینترنت را به کار می گیرند این گونه نباشد که فقط به دنبال حجم اطلاعات و دیدن همه چیز موجود در اینترنت باشند، باید چگونگی گزینش مطالب در اینترنت را به خوبی یاد بگیرند که بر اساس چه هدفی این کار را انجام می دهند.
 
 وی با بیان اینکه «جهت گیری»، «گزینش» و «قرائت» رسانه‌ای از مهمترین مسائل سواد رسانه‌ای است، گفت: اتفاقاً ایران به خصوص در دهه اخیر در مقایسه با بسیاری از کشورهای منطقه و حتی کشورهای غربی از اطلاعات بسیار خوب و عمیقی در مورد رسانه‌ها برخوردار شده و به تجربه‌های گسترده‌ای در این زمینه دست یافته است، اما در این زمینه مشکل اساسی جهت گیری اطلاعات رسانه‌ای و محتوای رسانه ای است که چگونه باید گزینش شوند، چگونه در دسترس افراد قرار گیرند و چگونه باید قرائت شوند. این سه مسئله یعنی جهت‌گیری گزینش و قرائت رسانه‌ای از مهمترین مسائل سواد رسانه ای است.
 
 بشیر در پایان در تعریف از سواد رسانه ای، خاطرنشان کرد: سواد رسانه‌ای رابطه رسانه و انسان و تجدیدنظر در رابطه با رسانه و انسان است زیرا ارتقا و گسترده شدن رسانه موجب ایجاد جایگاه ویژه ای برای رسانه شده که باید مورد توجه محققان و اندیشمندان قرار گیرد.
 
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  کاهش فاصله با نسل آنلاین در کبک


  فیسبوک همه ‌جا شما را تعقیب نمی‌کند، البته فقط اگر بخواهید


  روز جهانی عکاسی


  گزارش جدید/ اگر می خواهید به مصرف کنندگان دست پیدا کنید، برای آنها متن بفرستید


  ثبت بیش از یک میلیون و ۹۷ هزار دامنه فعال فارسی


  دولت کویت تلاش های "بدبینانه" روابط عمومی را محکوم کرد


  انتصاب رئیس روابط عمومی کمیته پیشکسوتان


  پایان تعطیلی روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان


  تأثیر تکنولوژی ارتباطات در توسعه اجتماعی


  پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها از وظایف اصلی مدیران روابط عمومی به شمار می‌رود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران