درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 25 آذر 1398 - 07:31   

شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند

  شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند


ادامه ادامه مطلب یک

آموزش؛ کلید واژه موفقیت صنعت بیمه

  آموزش؛ کلید واژه موفقیت صنعت بیمه


ادامه ادامه مطلب دو

فرهنگ سازی در جوامع، مهمترین نقش نظام های آموزش عالی

  فرهنگ سازی در جوامع، مهمترین نقش نظام های آموزش عالی


ادامه ادامه مطلب سه

شکلک های مسخره ی با معنی

  شکلک های مسخره ی با معنی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  واژه نامه توصیفی کاربردی روش پژوهش در علوم اجتماعی و ارتباطات
  اعلام روند سیاست گذاری اطلاع رسانی اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت از سوی وزارت کشور
  دوره دانش‌افزایی فوتسال در بانک رفاه برگزار شد
  برگزاری نخستین رویداد بزرگ فناوری های علوم روان شناختی و کار آفرینی سایتک
  برگزاری نشست تلفنی با موضوع رمز دوم پویا در مرکز فراد بانک رفاه کارگران
  پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک رفاه به ورزشکاران اعزامی به مسابقات جهانی کارگران اسپانیا
  مدیران روابط عمومی دستگاه ها باعث دلگرمی و امید برای مردم هستند
  نصب بنرهای خوش آمدگویی برای استاندار و معاونین ممنوع است
  رمز دوم پویا فرصتی جهت افزایش امنیت درپرداخت‌های غیرحضوری مبتنی برکارت
  انتشار کتاب «جامعه شناسی فرهنگ بیمه»
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39827صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومییکشنبه، 3 شهریور 1398 - 10:30
جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی و فرصت های آشنایی با ایده های جدید
یک صنعت جهانی با ارزش 151 میلیارد دلار، هرگز نمی میرد و در قبرستان تاریخ دفن نمی شود. فناوری منجر به خلق فناوری جدید می شود و ظهور روندهای جدید منجر به نابودی روندهای قبلی نمی شود بلکه تنوع بیشتری پیدا می کند و هیچ چیز با تنوع نمی میرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| هر سال که زمان برگزاری جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فرا می رسد این فرصت بوجود می آید تا درباره حال و آینده انتشارات بحث کنیم: اکنون انتشارات به چه صورت است؟ مثلا سیمای نشر در حوزه روابط عمومی در ده سال آینده چگونه خواهد شد؟ چرا هر سال وضعیت انتشارات در روابط عمومی های ما بد و بدتر می شود؟ دلایلش چیست؟ آیا به شرایط اقتصادی مربوط می شود؟ یا فضای مجازی چنین شرایطی را رقم زده است؟ آیا دلایل دیگری غیر از حوزه ارتباطی می تواند دخیل باشد؟ بله پرسش های دیگری هم وجود دارد که در ادامه می توان به آن اشاره کرد.


اما اگر بخواهیم به این پرسش ها، منصفانه پاسخ بدهیم چاره ای نداریم جز این که بگوییم بی شک همه این موارد در ایجاد شرایط ناپایدار در عرصه روابط عمومی بویژه در بخش انتشارات، تاثیرگذار بوده اند البته نباید از شرایط اقتصادی، بی برنامگی مدیریت کلان ارتباطی و بی عملی شاغلان روابط عمومی نیز غافل شد.


از طرف دیگر، باید این واقعیت را پذیرفت که نشر الکترونیکی به طور چشمگیری الگوی انتشار را تغییر داده و درهایی را برای مدل های تازه در صنعت نشر باز کرده است. به همین دلیل به نظر می رسد روابط عمومی های ما باید خودشان را با تغییر این الگوها، تغییر داده و همزمان به استفاده ترکیبی از تکنیک ها و فنون انتشاراتی قدیم و جدید برای حصول به بهترین نتایج روی بیاورند چون ملاک استفاده از آنها در یک برنامه ارتباطی به میزان تاثیرگذاری آن بستگی دارد؟ البته این تغییرات شامل جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی هم می شود.


خبر خوب این که درک شاغلان روابط عمومی و مردم نیز با تغییر الگوی نشر به طور کلی تغییر کرده است.


لذا اگر فرایند کلی نشر را در نظر بگیریم ممکن است مشکل ما صرفا با تغییر الگوها و رشد روزافزون ابزارهای انتقال اطلاعات قابل حل نباشد چون چالش اصلی ما جای دیگری است و آن چیزی نیست جز فقر محتوایی که نیاز به برنامه ریزی دارد و متاسفانه باید اعتراف کرد که روابط عمومی های ما در این زمینه حمایت نمی شوند. بعلاوه این موضوع، کارشناسان برتر انتشارات روابط عمومی را در برابر چالش های زیادی قرار می دهد که به برخی از آنها در اینجا اشاره می کنم:


چگونه محتوای با کیفیت بالا را تولید کنیم؟
چگونه محتوای با کیفیت بالا را ارائه کنیم؟
چگونه محتوای با کیفیت بالا را بازاریابی کنیم؟
چگونه محتوای با کیفیت بالا را بفروشیم؟

هر چند دنیای نشر تحت تأثیر فناوری قرار گرفته است اما شاغلان روابط عمومی همچنان اعتقاد دارند نشر سنتی حتی با رشد سریع نشر دیجیتال منسوخ نخواهد شد و جایگاه خود را از دست نخواهد داد. شواهد کافی وجود دارد که ثابت کند چاپ وجود خواهد داشت و به صورت های مختلف ادامه خواهد یافت و در همه جا در دسترس خواهد بود.


گزارش ها نشان می دهد مردم انگلیس به استفاده مجدد از نوار کاست روی آورده اند و استفاده از آن در سال 2019 کمی هم رشد داشته است. واقعیت این است رسانه ای که خیلی سال ها پیش تصور می شد مرده است امروز بتدریج زنده می شود و در صدد احیای خود است و در نظر دارد با مساعدت نوآوری و تنوع بیشمار انسان های روی زمین، مجددا به حیات خود ادامه داده و جای خود را در بین رسانه های دیگر باز و تثبیت نماید. وضعیت امروز نشر سنتی با این گونه تجارب بویژه تجارب نزدیک تاریخی بی شباهت نیست.


به همین دلیل همان طور که بزرگان این عرصه گفته اند در حالی که عشق مردم به کتاب های فیزیکی همچنان نیرومند است، نوآوری های فناوری و تغییرات فرهنگی بر نحوه تولید انواع قالب های مختلف انتشار در روابط عمومی ها تأثیر مثبت بسیار عمیقی گذاشته است. روابط عمومی ها در حال تطبیق مدلهای انتشاراتی خود با شرایط جدید هستند و روشهای تازه ای برای همزیستی در دنیایی که به طور فزاینده ای به هم پیوسته است را می یابند.


نگران نباشید(!) همیشه جایی برای خلاقیت و تمایز وجود دارد. در صنعت نشر قطعا تحولات غیر منتظره دیگری نیز رخ خواهد داد. همه چیز همیشه در جریان است و تنها یک مسیر برای موفقیت وجود ندارد.


به عنوان مثال، اینفوگرافیک به عنوان یک قطعه تصویری یکی از این روندهای نوآورانه است و این امر نشان می دهد که چرا نشر سنتی آینده ای قوی دارند و همچنین بیانگر پتانسیل بالقوه نشر دیجیتال برای زایش گونه های جدید انتشار است.


علیرغم همه اظهارنظرها و پیش بینی های خوش بینانه و بدبینانه، توجه به این نکته بسیار اساسی، حیاتی است و آن چیزی نیست جز این که؛ "رسانه چاپ همیشه موفق بوده است - جوهر روی کاغذ هنوز مجذوب و الهام بخش است. نشر سنتی با تولید محتوای با ارزش به شکوفایی خود ادامه خواهد داد."


یک صنعت جهانی با ارزش 151 میلیارد دلار، هرگز نمی میرد و در قبرستان تاریخ دفن نمی شود. فناوری منجر به خلق فناوری جدید می شود و ظهور روندهای جدید منجر به نابودی روندهای قبلی نمی شود بلکه تنوع بیشتری پیدا می کند و هیچ چیز با تنوع نمی میرد.


کماکان، روشها و راههای جدید زیادی برای دسترسی به مخاطبان وجود دارد؛ و این، یک فرصت بزرگ است.


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان ثبت نام اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران


  کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری


  شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند


  شکلک های مسخره ی با معنی


  ۴ روش مدیریت شهرت آنلاین که می تواند تصویر روابط عمومی شما را تقویت کند


  آموزش؛ کلید واژه موفقیت صنعت بیمه


  فرهنگ سازی در جوامع، مهمترین نقش نظام های آموزش عالی


  پایش روزانه عملکرد روابط عمومی و دستگاههای اجرایی در استان تهران


  یک خبر خوب/ تشکر


  برگزاری جلسه اعضای هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان با مدیرکل بهزیستی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود