شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| سومین نشست تخصصی، توجیهی مسئولین روابط عمومی استان های کشور با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونین، مدیران و کارشناسان حوزه اطلاعرسانی شرکت سهامی بیمه ایران در روزهای 16 و 17 مرداد ماه در تهران برگزار شد.
این گردهمایی بمنظور طرح و تبیین موضوعات تخصصی در حوزه روابط عمومی و اطلاعرسانی و تبادل تجربیات و دانش و ارزیابی فعالیتهای مسئولین روابط عمومی واحدهای استانی در سومین سال متوالی برگزار شد.
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در نشست مسئولین روابط عمومی بیمه ایران استان های سراسر کشور:
بیمه ایران شریک محوری را سرلوحه امور اطلاع رسانی قرار دهد
خدادی، معاون مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سومین نشست تخصصی-توجیهی مسئولین روابط عمومی بیمه ایران گفت: ایجاد ارتباط دقیق و دو سویه منجر به درک متقابل، اقدام مشترک و تأمین منافع طرفین یک بنگاه اقتصادی می شود.
به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی بیمه ایران " محمد خدادی" با اشاره به نقش حیاتی رسانهها در عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات، نیازمندی های بشر امروز را اکسیژن برای زنده ماندن و ارتباط برای زندگی کردن دانست و گفت: اطلاعات مرز زنده بودن و زندگی کردن است و باید ایجاد ارتباط دو سویه منجر به درک متقابل، اقدام مشترک و تأمین منافع طرفین شود.
وی با اشاره به تحولات عمیق در کارکرد رسانهها و تاکید بر ترویج انسانیت افزود: نارسایی اطلاعاتی منجر به زوال و نابودی جوامع می شود. خدادی در ادامه نقش رسانه ها را در دو عصر انحصار رسانه ها که تقریبا به پایان راه خود رسیده و عصر تنوع رسانه ها که چند سالی است آغاز شده، تحلیل کرد و گفت: جریان اطلاعات از نظر محتوا در دو بخش تبلیغ محور، به معنای جمع آوری هوادار و فالوور و شریک محور، به معنای تبدیل دیتا به اطلاعات و سهیم شدن مخاطب در حل مشکلات جامعه خلاصه میشود و بیمه ایران هم نباید صرفاً در پی جلب و جذب هوادار و فالوور باشد و باید شریک محور باشد.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ادامه به تشریح و تحلیل کارکردها و تحولات رسانه ها پرداخت و در پایان چنین نتیجه گرفت که باید بپذیریم تحول در فناوری اطلاعات فرصت است و تهدید نیست، باید به دنبال تولید اطلاعات و از مخاطب، به تولید اطلاعات برسیم.
خدادی در پایان تصریح کرد: کارکرد تولید اطلاعات باید تخصصی شود و کارگزاران خبر و روابط عمومی به دنبال کسب مهارت باشند و باید خود را برای تغییر و تحول روزانه آماده کنیم و قابلیت انعطاف پذیری بالایی داشته باشیم.
مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به نقش مهم اطلاعرسانی و روابطعمومی در عملکرد شرکت از نرخ رشد حدود ۵۰ درصدی بیمه ایران در بهار امسال خبر داد
رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران در مراسم افتتاحیه این هم اندیشی طی سخنانی نقش و کارکردهای مهم روابط عمومی در فعالیتهای بیمهگری را تشریح و از تلاش و همت مدیران، مسئولان و کارشناسان این حوزه قدردانی کرد.
پورکیانی ضمن با اهمیت دانستن جایگاه روابط عمومی در فعالیتهای حرفهای و تخصصی، به نقش مهم اطلاعرسانی و تولید اخبار و گزارشات مرتبط با فعالیتهای شرکت اشاره و خاطر نشان ساخت؛ سوژهپردازی و تولید اخبار، اطلاعات و گزارشات از فعالیتها، موضوعات و رویدادهای مهمی که در نقاط مختلف کشور، واحدهای اجرایی و استانی صورت میگیرد و انعکاس به موقع، سریع و خلاقانه آن از مهمترین کارکردهایی است که از روابط عمومیهای مناطق و استانهای کشور مورد انتظار بوده و باید به نحو تاثیرگذار پرداخته شود. در شرکت کارها، فعالیتها و اتفاقات ارزشمند و مهمی در حوزه خدماترسانی و حرفهای در نقاط مختلف کشور انجام میشود، هنر مسئولین و کارشناسان روابط عمومی حضور مؤثر و کارآمد در این موقعیتها و شناسایی، خلق و تولید گزارشات و اخبار و انعکاس به موقع و سریع آن در فضای اطلاعرسانی به مخاطبان داخل و بیرون شرکت میباشد. این موضوع ار جنبههای متعدد تاثیرگذار میباشد هم مخاطبان، بیمهگذاران، مشتریان بالقوه و ذینفعان و مردم در بیرون سازمان از فعالیتهای مهم و خدمات ارائه شده توسط شرکت آگاه و موجب رضایتمندی آنان میشود و هم تلاش و همت و فعالیت خالصانه و دلسوزانه همکاران در اقصاء نقاط کشور در فضای داخلی شرکت منعکس و در معرض نگاه و ارزیابی قرار میگیرد.
رییس هیأت مدیره بیمه ایران در این خصوص افزود؛ انعکاس دستاوردها و نتایج مهم تلاشها و برنامهریزیها در سطوح مختلف شرکت، استانها و شهرستانها به مخاطبان بیرونی و داخلی با بهرهگیری از ظرفیتها، ابزارها و تکنیکهای نوین ارتباطی از مهمترین وظایف و نقشهای فعالان حوزه روابط عمومی است که انتظار میرود با عنایت به تجارب کسب شده تحرک جدید و تلاش مضاعفی صورت پذیرد.
پورکیانی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ضرورت واکنش هوشمندانه و به موقع نسبت به تغییرات سریع بعنوان مهمترین خصیصه عصرکنونی، نقش روابط عمومیها در موقعیت و فضای جدید را پر اهمیت برشمرد و گفت؛ در دورانی قرار داریم که تغییرات سریع، مستمر و محسوس در تمامی عناصر، پدیدهها و شرایط بویژه در فضای کسب و کار حرفهای قابل مشاهده بوده و چنانچه خودمان را با شناخت، هوشمندی و برنامهریزی در موقعیتهای و شرایط جدید هماهنگ و وفق ندهیم، مطمئناً دستیابی به اهداف و اجرای سیاستها و برنامهها با کندی و چالش اساسی مواجه میشود؛در این شرایط روابط عمومیها ضمن اینکه پیشقراول تأثیرپذیری و تأثیرگذاری موقعیتهای جدید و متغیر هستند میتوانند با شناسایی و آگاهی از فضای جدید زمینه همراهی و هماهنگی و بهرهبرداری شایسته از آنرا فراهم نماید.
وی در ادامه به نقش اعتماد آفرینی و اعتماد سازی روابط عمومی در فعالیتهای حرفهای آنان اشاره و خاطر نشان ساخت؛ زمینهسازی برای ایجاد فضایی مملو از حسن اعتماد و اطمینان در مناسبات و روابط میان فردی، گروهی و اجتماعی در فضای کاری و حرفهای از مهمترین کارکردهایی است که صاحب نظران علوم ارتباطات و روابط عمومی برای فعالان این عرصه تعریف و مورد تأکید قرار داده اند. این نقش با توجه به ماهیت حرفه بیمه گری و ماموریت تعریف شده که همانا ایجاد آرامش و اطمینان جامعه با ارائه انواع پوشش های بیمه ای بوده از مهمترین و حساس ترین ماموریت و کارکرد روابط عمومی است.
پورکیانی با اشاره به نقش روابط عمومی و فعالان و کارشناسان این حوزه در بازاریابی و فروش و مؤلفههای مرتبط با آن تأکید داشت؛ مدلها و شیوههای ارتباطی دو سویه، فراگیر و مستمر مورد استفاده در روابط عمومیها میتواند الگوی تعامل و ارتباط شایسته و تاثیرگذار با بیمهگذاران و مشتریان بیمه در حوزه بازاریابی و فروش بوده و مورد استفاده و بهرهبرداری قرار گیرد و از این منظر میتوان از ظرفیتها و تکنیکها و قابلیتهای روابط عمومی در تقویت و ارتقاء توان بازاریابی استفاده شایان نمود. بنابراین تعامل و روابط مستمر در حوزه روابط عمومی و بازاریابی و فروش یک ضرورت اجتنابناپذیر، مهم و استراتژیک بوده و توصیه میشود این دو بخش مهم فعالیت بیش از پیش همکاری داشته باشند.
رییس هیأت مدیره بیمه ایران با تأکید بر مخاطبشناسی و توجه به نیازهای مخاطبان و نقش این مؤلفه در جلب و احساس رضایت آنان گفت؛ خلق و پردازش اخبار و گزارشات مهم در حوزه فعالیت که دارای بیشترین و بالاترین ارزشهای خبری باشد از مهمترین نکاتی است که کارشناسان و مسئولین روابط عمومی باید مورد عنایت ویژه قرار دهند و یقیناً استمرار روابط با مخاطبان و تامین رضایت آنان و همچنین ارزیابی از فعالیت حوزه روابط عمومی در این بخش، پرداختن به مهمترین، فراگیرترین، تازه ترین رویدادها با ملحوظ داشتن عنصر سرعت در انعکاس آن میباشد.
مدیرعامل بیمه ایران در بخش پایانی سخنان به تبیین راهبردها و اولویتهای بنیادین شرکت پرداخته و خاطر نشان ساخت؛ با شناسایی و درک عمیق از شرایط شرکت و فضای کسب و کار در فعالیتهای حرفهای و بیمهگری، نسبت به ترسیم و تدوین راهبردها و اولویتهای مهم اقدام نمودهایم و خوشبختانه طی برنامهریزی و تلاش همه جانبهای که از همه ارکان و عناصر شرکت شده نتایج و دستاوردهای قابل اتکا و ارزشمندی حاصل شده است.
پورکیانی رییس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران در پایان سخنان خود از تلاش و همت مدیران، مسئولان و فعالان حوزه روابط عمومی در ستاد و واحدهای استانی و اجرایی کشور در انعکاس و پردازش رویدادها و اخبار و موضوعات متعدد تخصصی در این حوزه قدردانی کرد.
در ادامه این مراسم، سید علیرضا سادات میر مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه ایران در سخنانی با اشاره به عملکرد و تحولات گسترده روابط عمومی بیمه ایران در سال های اخیر، به تشریح برنامههای آتی و اهداف نشست های تخصصی مسئولین روابط عمومی استان های سراسر کشور پرداخت.
همچنین سوهانی، مسئول روابط عمومی استان گیلان به نمایندگی از مسئولین روابط عمومی استان های کشور با اشاره به آغاز نهضت توسعه و توانمندسازی روابط عمومی استان ها از سه سال قبل تاکنون، شمه ای از تحولات انجام شده در روابط عمومی بیمه ایران در مراکز بیمه ایران استان ها را بر شمرد. قرائت گزارش عملکرد روابط عمومی استانها توسط مسئولان روابط عمومی مناطق پنجگانه از دیگر برنامههای این همایش تخصصی بود.
علاوه بر سخنرانی معاون وزیر ارشاد و مدیرعامل بیمه ایران همچنین گزارش عملکرد مدیرکل امور روابط عمومی و بین الملل بیمه ایران، پنل های کارگاهی و آموزشهای تخصصی موردنیاز برای همکاران روابط عمومی استانها ارایه شد.
بازدید از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان به عنوان بزرگترین خبرگزاری کشور و حضور در مراسم روز خبرنگار صنعت بیمه از دیگر برنامه های این نشست دو روزه بود.
همچنین پس از سخنرانی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور ایشان و مدیران ارشد بیمه ایران مراسم قدردانی و تجلیل از خبرنگاران و مسئولان روابط عمومی های برتر بیمه ایران مناطق برگزار شد. در این مراسم از آقای شکری (خراسان رضوی)، خانم صانع زاده (کرمانشاه)، آقای سوهانی (گیلان) خانم فرخ روز (فارس) آقای غلامعلیان (اصفهان) و آقای منوچهر بقایی عکاس پیشکسوت و سابق روابط عمومی بیمه ایران تقدیر شد.
|