درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 8 بهمن 1398 - 00:03   

آموزش عکاسی (۱): تاریخچه عکاسی

  آموزش عکاسی (۱): تاریخچه عکاسی


ادامه ادامه مطلب یک

بانک رفاه کارگران در بین صد شرکت برتر کشور

  بانک رفاه کارگران در بین صد شرکت برتر کشور


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی

  کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399

  فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  جشنواره روابط عمومی‌ها ویژه دهه فجر برگزار می‌شود
  شور و نشاط روابط عمومی‌های هرمزگان با دوشنبه‌های همدلی
  شور و نشاط روابط عمومی‌های هرمزگان با دوشنبه‌های همدلی
  استفاده صحیح از استراتژی محرک هیجانی "ترس" در بازاریابی
  تغییر نگاه مردم به شهر از وظایف روابط عمومی هاست
  فرماندار رفسنجان: تحلیل‌گری از مهمترین کارهای روابط‌عمومی است
  فولاد مبارکه «شرکت پیشرو» در بین 500 بنگاه صنعتی و اقتصادی موفق ایران
  جلوگیری از بحران افزایش قیمت با تأمین سنگ‌آهن فولادسازان
  کنسانتره تولیدی باید در فولاد مبارکه و فولاد خوزستان به محصول تبدیل شود
  توسعۀ سودآوری در تنگنای اقتصادی یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای فولاد مبارکه است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39740صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 16 مرداد 1398 - 08:01
حرکت از روزنامه نگاری به روابط عمومی
صلاحیت های حرفه ای و پیشرفت مداوم حرفه ای به پر کردن شکاف ها کمک می کند. روابط عمومی از رسانه های سنتی به سمت رسانه های تاثیرگذار و جوامع در حال تغییر است. این یک چیز خوب برای گفتمان عمومی و آینده حرفه روابط عمومی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||نویسنده| استفان ودینگتون |||مترجم|مریم میرعبدالحق|| در روابط عمومی هیچ مسیر شغلی واحدی وجود ندارد. متخصصان از طریق کارآموزی، مدرک تحصیلی، مدارک حرفه ای، رسانه های اجتماعی و بازاریابی به این حرفه می پیوندند.


برخی از مردم مانند من مسیرشان را از روزنامه نگاری به روابط عمومی تغییر می دهند.

مهارت های قابل انتقال از روزنامه نگاری به روابط عمومی
روابط عمومی چیزی بیش از روابط رسانه ای است و برای دستیابی به یک استراتژی ارتباطی در تحقق اهداف سازمانی، نیاز به آموزش و مهارت های مناسب دارد.


برای مثال، یک روزنامه نگار نمی تواند یک برنامه مدیریت بحران ارایه دهد. با این وجود در شرایطی که رویه روابط عمومی بر اخبار و تبلیغات متمرکز است، می توان استخدام یک روزنامه نگار را بسیار معقول دانست.


روزنامه نگاران از مهارت های سختی همچون تولید اخبار، محتوا، داستان پردازی و روابط رسانه ای و مهارت های نرم مانند همدلی، ارایه و شبکه برخوردار هستند.


مطالعه حرفه ای CIPR در سال ۲۰۱۹ به سه مهارت برتر رایج برای روزنامه نگاران و دست اندرکاران روابط عمومی اشاره کرد:
نسخه نویسی و ویرایش (۵۷٪)؛
روابط رسانه ای (۵۰٪)؛
برنامه ها و کمپین های روابط عمومی (۴۷٪).
 

تجربه من به عنوان کارفرما نشان می دهد روزنامه نگاران باید برای یادگیری مدیریت مشتری و مهارت های ارتباطات داخلی سخت تلاش کنند.

شغل های روابط عمومی بیشتر و چشم انداز حقوق بزرگتر
دلایل اقتصادی محکمی وجود دارد برای اینکه خبرنگاران بتوانند این تغییر را انجام دهند. در روابط عمومی چشم انداز بیشتری وجود دارد و حقوق بالاتر است. جای تعجب نیست که یک انتقال حرفه ای محبوب است.


طبق گزارش شورای ملی آموزش روزنامه نگاران، ۷۳ هزار روزنامه نگار در بریتانیا در سال ۲۰۱۸ کار می کردند که متوسط حقوق و دستمزد آنها ۲۷۵۰۰ پوند بود.


مشاغل روابط عمومی بزرگتر است و مطابق با گزارش PRCA در سال ۲۰۱۸، ۸۶ هزار نفر استخدام شده اند. متوسط حقوق تقریباً دو برابر همتایان روزنامه نگار خود با توجه به داده های PRCA در سال ۲۰۱۹ حدود ۵۳ هزار پوند است.


سازمان های رسانه ای که روزنامه نگاران را استخدام می کنند، بسیار کمتر از افرادی هستند که نسبت به گذشته از اینترنت استفاده می کردند. اینترنت موانع مهلت ها، تعداد صفحه و برنامه را از بین می برد.


مسیری که از روزنامه نگاری به روابط عمومی می رسد، مسیری خوب برای خبرنگاران است که به دنبال شغل جایگزین هستند. نقش های ارشد ارتباطی در ورزش، دولت، مقامات محلی روزگاری توسط روزنامه نگاران پر شد.


صلاحیت های حرفه ای و پیشرفت مداوم حرفه ای به پر کردن شکاف ها کمک می کند. روابط عمومی از رسانه های سنتی به سمت رسانه های تاثیرگذار و جوامع در حال تغییر است. این یک چیز خوب برای گفتمان عمومی و آینده حرفه روابط عمومی است.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399


  روابط عمومی چیست و چه باید درباره آن بدانید؟


  روابط عمومی برای موسیقی دانان- چگونه روابط عمومی می تواند به شما کمک کند؟


  مسؤول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل بهزیستی مازندران شد


  یکصدوشانزدهمین شمارۀ مدیریت ارتباطات منتشر شد


  پیش‌گفتار: درآمدی بر آموزش آنلاین عکاسی


  فرماندار هشترود: شهر هشترود شدیداً نیازمند ارتقاء کیفی بصری و ادراکی سیما و منظر شهری است


  نحوه مقابله با خطرات در سبد پروژه


  برنامه ها پیچیده تر از پروژه ها هستند


  دوره‌های آموزشی ویژه روابط عمومی‌ها در شهرستان نور برگزار شد.


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی