درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 مهر 1399 - 21:52   

اثر ماندگار چالش‌های ۲۰۲۰ بر رهبری سازمانی

  اثر ماندگار چالش‌های ۲۰۲۰ بر رهبری سازمانی


ادامه ادامه مطلب یک

بازیابی آزادی عمل در دوران کرونا

  بازیابی آزادی عمل در دوران کرونا


ادامه ادامه مطلب دو

حمله جمهوریخواهان به «توئیتر» در کارزار انتخاباتی امریکا

  حمله جمهوریخواهان به «توئیتر» در کارزار انتخاباتی امریکا


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط عمومی و فرار از واقعیت‌ها!
  بازدید مسول وکارشناسان روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب از مراکز بهزیستی
  گزارش برگزاری وبینار تخصصی نظرسنجی و روابط عمومی برتر
  زمانی یک سازمان موفق خواهد بود که روابط‌عمومی پویا یی داشته باشد
  اثر ماندگار چالش‌های ۲۰۲۰ بر رهبری سازمانی
  حمله جمهوریخواهان به «توئیتر» در کارزار انتخاباتی امریکا
  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر شد
  اشتباهات در فروش
  چهار قاعده برای مذاکره‌ای موفق
  بازیابی آزادی عمل در دوران کرونا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39719صفحه نخست » بانک و بیمهدوشنبه، 14 مرداد 1398 - 14:57
مدیرعامل بانک صادرات ایران: ٦٥ درصد تسهیلات بانک‌ها صرف بخش تولید شده است
مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: بانک‌ها همواره با بخش تولید تعامل مناسب و سازنده‌ای داشته‌اند و حدود ٦٥ درصد منابع بانک‌ها به انواع تولید اختصاص یافته است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: بانک‌ها همواره با بخش تولید تعامل مناسب و سازنده‌ای داشته‌اند و حدود ٦٥ درصد منابع بانک‌ها به انواع تولید اختصاص یافته است.


به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، حجت‌اله صیدی با حضور در برنامه زنده «تهران ٢٠» شبکه پنجم سیما تحت عنوان «نقش بانک‌ها در تولید» به ارزیابی عملکرد نظام بانکی در حمایت از تولید پرداخت و اظهار کرد: بانک‌ها همواره در تعامل با تولیدکننده‌ها بوده‌اند که مشتریان اصلی بانک‌های تجاری و تخصصی کشور هستند. معمولا تعامل مناسب و سازنده‌ای میان آنها و بانک‌ها وجود داشته و بر اساس آمار، از مجموع بیش از دو تریلیون تومان (دو هزار هزار میلیارد تومان) منابع بانک‌های کشور، نزدیک به ٨١ درصد آن پس از کسر سپرده قانونی، صرف تسهیلات شده که مبلغی در حدود هزار و ٦٠٠ هزار میلیارد تومان است.


نماینده شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی افزود: از این میزان بخش مهمی به طور مستقیم در حدود ٤٥ درصد به تولید در بخش‌های صنعت و معدن و صنایع وابسته و ٢٠ درصد نیز به تولید بخش کشاورزی، مواد غذایی کشور و آبزیان اختصاص یافته است.
وی در خصوص تامین مالی واحدهای تولیدی در سال رونق تولید اظهار کرد: سال جاری اغلب بانک‌ها به ویژه بانک‌هایی که در اقتصاد کشور فعال هستند، برنامه‌های مختلفی مانند «طرح اعتباری ویژه تولید» در جهت حمایت از تولید در دستور کار دارند. همانطور که می‌دانید بخش تولید از دو بخش مهم عرضه و تقاضا تشکیل شده و برای رونق تولید بانک‌ها باید تقاضا و انگیزه‌ها را افزایش دهند. در این بخش اکثر بانک‌ها از طریق اوراق مرابحه، کارت‌های اعتباری اصناف، شبکه مویرگی توزیع را تامین مالی کردند تا تقاضای موثر و در نهایت تقاضای کل را تحریک کنند.


صیدی ادامه داد: در بخش تولید هم به منظور تامین مالی سرمایه در گردش برای پرداخت حقوق و دستمزد و خرید مواد اولیه، بانک‌ها از طریق اعتبارات اسنادی ریالی و ارزی یا تخصیص خرید دین به کمک تولید شتافتند و تمامی زنجیره تولید را یعنی از عرضه کننده مواد اولیه تا مصرف‌کننده نهایی پوشش داده‌اند و این به این مفهوم است که با تخصیص مبلغی از طریق اعتبارت اسنادی ظرفیت چندین برابری برای حمایت از صنایع ایجاد شده و در شورای هماهنگی بانک‌ها نیز تصمیمات مهم و جدی در این زمینه اتخاذ شده است. در این راستا تبلیغات مهمی از سوی بانک‌های مختلف برای ارائه انواع خدمات به تولید صورت گرفته است.


مدیرعامل بانک صادرات ایران تاکید کرد: این اتفاق به دو دلیل امسال بیشتر مورد توجه است. اول اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب سال رونق تولید نام‌گذاری شده است و دوم اینکه تولید ابزار توسعه است و برای مقابله با محدودیت‌های بین‌المللی، بانک‌ها سعی کرده‌اند بیشتر به این موضوع توجه کنند. در این میان افزایش قیمت برخی نهاده‌های تولید نیاز مالی بنگاه‌ها دو تا سه برابر را افزایش داده که بانک‌ها سعی دارند به این نیازها پاسخ دهند.


حجت‌اله صیدی در خصوص برخی انتقادهای مطرح شده از نظام بانکی در خصوص موانع ارائه تسهیلات به برخی بنگاه‌های اقتصادی، تاکید کرد: یکی از مهمترین نقش بانک‌ها امانتداری و جذب سپرده‌های مردم و تخصیص آن به بخش‌های مورد نیاز جامعه است و دقت دارند که این پول حتما برگردد. معیار قضاوت در مورد برگشت پول مردم که امانت است نزد بانک‌ها، معمولا حساب و کتاب تولید کننده‌ها است. یکی از مقررات مورد تاکید نظام بانکی صورت‌های مالی حسابرسی شده بنگاه‌ها است.
وی تصریح کرد: در کشور بیش از ٤٥٠ هزار شرکت ثبت شده بزرگ و کوچک داریم که فعال هستند و اظهارنامه مالیاتی دارند. از این میزان تنها ٢٧ هزار شرکت یعنی ٦ درصد صورت‌های مالی حسابرسی شده دارند که به بانک‌ها ارائه می‌دهند. طبیعتا بانک وقتی می خواهد تسهیلات بدهد، به کسی که صورت‌های مالی حسابرسی نشده دارد تسهیلات نخواهند داد. برخی بنگاه‌ها تمایلی به انجام این کار ندارند و بانک‌ها نیز برای پرداخت تسهیلات به آنها با محدودیت قانونی مواجه هستند.


به گفته نماینده شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی، از مجموع ٢٧ هزار شرکت، حدود ٢٣ هزار شرکت کوچک و متوسط هستند. بانک‌ها در سال ٩٧ حدود ٢٤ هزار میلیار تومان به این شرکت‌ها تسهیلات پرداخت کرده‌اند یعنی هر بنگاه‌ به طور متوسط بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات گرفته است. این آمار رسمی بانک‌ها و بانک مرکزی است.


وی در پاسخ به پرسشی در خصوص دلایل پرداخت تسهیلات به کارکنان توسط بانک‌ها، با مطرح کردن این پرسش که میزان سپرده کارکنان بانک‌ها نزد بانک‌ها چقدر است؟ به برخی انتقادها در این خصوص پاسخ داد: بانک‌های بزرگ بعضا تا ٢٠٠ هزار میلیارد تومان منابع دارند. از این میزان برخی تا ١٠٠ هزار میلیارد تومان هم مصارف دارند یعنی تسهیلات داده‌اند. بخشی از این مصارف را نیز ممکن است به صورت وام به کارمندانشان داده باشند. در این میان بخشی از منابع بانک‌ها نیز متعلق به کارمندان است. باید بدانیم که چه‌قدر از منابع و تسهیلات سهم کارکنان است که البته تسهیلات دریافتی آنها تحت نظارت بانک مرکزی و نهادهای نظارتی نیز هست.


وی همچنین تداوم خدمت‌رسانی بانک‌ها به زوج‌های جوان کشور را نیز افتخاری برای بانک‌ها دانست و افزود: در سال گذشته بیش از یک میلیون و ١٥٠ هزار فقره وام ازدواج پرداخت شده که طبق مصوبه شورای پول و اعتبار و دستورالعمل‌های بانک مرکزی همچنان در حال پرداخت است و خوشحالیم که بانک‌ها در این عرصه همچنان نقش خودشان را ایفا می‌کنند.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک چرخه عمر محتوا


  استراتژی‌های پاسخگویی به سوالات مشتریان


  چهار قاعده برای مذاکره‌ای موفق


  چگونه تنوع را در محل کار افزایش دهیم؟


  اشتباهات در فروش


  تغییرات مهم در موتور جستجوی گوگل


  انتشار بیش از ۶ هزار خبر در شبکه‌های اجتماعی دانشگاه بیرجند


  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر شد


  6 نکته برای بهبود استراتژی روابط عمومی آنلاین در زمان شیوع کرونا


  بازیابی آزادی عمل در دوران کرونا


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی