درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 بهمن 1398 - 05:25   

کتاب «سواد رسانه ای، از الف تا ی» منتشر شد

  کتاب «سواد رسانه ای، از الف تا ی» منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

سرقت اطلاعات شخصی میلیون ها آمریکایی از اکوئیفکس توسط چین

  سرقت اطلاعات شخصی میلیون ها آمریکایی از اکوئیفکس توسط چین


ادامه ادامه مطلب دو

ادعای پایه‌گذار فیس‌بوک در مبارزه با اطلاعات جعلی

  ادعای پایه‌گذار فیس‌بوک در مبارزه با اطلاعات جعلی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"

  فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گزارش اعتماد سنج ادلمن سال 2020 منتشر شد/ مردم به هیچ یک از چهار مؤسسه اجتماعی دولت، تجارت، تشکل های مردم نهاد و رسانه ها اعتماد ندارد
  کتاب «سواد رسانه ای، از الف تا ی» منتشر شد
  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر می شود
  کتاب "آره، 50 اسرار تازه ترغیب" بزودی منتشر می شود
  فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"
  محل کارتان استرس دارید؟
  مصرف کنندگان می گویند تبلیغات با توجه به علایق و رفتار آنلاین آنها شخصی شود
  اعتماد به بازار سرمایه، مرهون تلاش روابط عمومی ها / صیانت از اعتماد سرمایه گذاران، وظیفه همگانی
  مردم به افرادی که به چشم نگاه می کنند اعتقاد دارند
  ترس از شادی و خوشبختی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39717صفحه نخست » خبر یکدوشنبه، 14 مرداد 1398 - 14:33
وزیر بهداشت: روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی نباید آلوده به سیاست زدگی شوند
کار روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی کشور که همواره خاموش و بی صدا و پرکار و بی ادعا، در سطح ملی، به خدمت مشغول هستند، ستودنی است.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| وزیر بهداشت گفت: واگن وزارت بهداشت را به لوکوموتیو سیاست نمی بندم و اجازه نمی دهم که سیاست وارد فضای نظام سلامت شود. ما متعهد به تامین، حفظ و ارتقای سلامت مردم هستیم و در این راستا باید تلاش کنیم.
 
 به گزارش جهانی خبر_وبدا، دکتر سعید نمکی در اجلاس مدیران
روابط عمومی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور، سازمان های تابعه و مسئولین روابط عمومی ستادی، با بیان اینکه عامل همه حرکت های بزرگ تاریخ، عشق است، اظهار کرد: عشق، موتور محرکه همه ما در حرکت های بزرگ جهانی، منطقه ای و ملی است، "ای عشق ترانه های دلکش از توست، گیرایی باده های بی غش از توست، پیش از تو، من از جرقه می ترسیدم، این جرات تن زدن به آتش، از توست"
 
 کار روابط عمومی عشق می طلبد
 دکتر نمکی با بیان اینکه کار روابط عمومی عشق می طلبد، افزود: کار روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی کشور که همواره خاموش و بی صدا و پرکار و بی ادعا، در سطح ملی، به خدمت مشغول هستند، ستودنی است.
 
 افرادی که در روابط عمومی ها خدمت می کنند، باید هنرمندترین افراد یک سازمان باشند
 وزیر بهداشت بیان کرد: قبل از هر ویژگی، افراد شاغل در روابط عمومی ها برای اینکه خدماتشان موثر واقع شود، باید افرادی هنرمند باشند، نه اینکه صرفا کارمند یک دستگاه تلقی شوند. انتقال مطالب و مفاهیم به مردم و مدیران مافوق، نیازمند یک روش هنرمندانه است. هنر، زبان لطیف گویش احساس و زبان گفتمان عشق و عاشقی و خمیرمایه هنر، عشق ورزی هنرمند است. لذا، افرادی که در روابط عمومی ها خدمت می کنند، باید هنرمندترین افراد یک سازمان باشند تا لطیف ترین و ظریف ترین شیوه های هنرمندانه را برای گفتمان با مردم انتخاب کنند. بنابراین، در حوزه روابط عمومی، نیازمند کارمندان بدون هنر و بی انگیزه نیستیم.
 
 دکتر نمکی خاطرنشان کرد: درخواستم این است که در روابط عمومی وزارت بهداشت، لطیف ترین و ناب ترین اندیشه های هنرمندانه باب شود و خواسته دیگرم این است که روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، روابط عمومی وزیر نباشند، این روابط عمومی ها باید برای مجموعه وزارت بهداشت کار کنند و فعالیت های وزارت بهداشت را به گوش مردم برسانند و از طرفی، دردمندی مردم و کاستی های خدمت رسانی ما به مردم را به ما منعکس کنند تا برطرف کنیم.
 
 وزیر بهداشت عنوان کرد: روابط عمومی ها باید ویترین و بیانگر حرکت های مثبت های وزارت بهداشت در سطح ملی و همچنین، امین مردم در انتقال کاستی های مدیران مافوق باشند. اینکه بدون توجه به کاستی ها و صدای مردم، ویترین آرایی کنیم، گفتمان دوسویه ایجاد نکنیم و فقط فعالیت های خود را بزرگنمایی کنیم، روا نیست.
 
 دکتر نمکی افزود: از روابط عمومی دانشگاه ها می خواهم که روابط عمومی وزارت بهداشت باشند و از کوچکترین خدمتی که یک بهورز در دورترین نقطه مملکت ارائه می دهد تا خدماتی که وزیر بهداشت و مسئولین جمهوری اسلامی به عنوان وظیفه به مردم ارائه می دهند را با بیانی حقیقی منعکس کنند و از طرفی، اجازه ندهیم که مشکلات مردم به گونه ای حاد شود، که ما مسئولین بی خبر بمانیم و این موضوع، ابزاری برای دشمنان کشور برای تضعیف حکومت قرار گیرد.
 
 روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی نباید آلوده به سیاست زدگی شوند
 وزیر بهداشت با تاکید براینکه روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی نباید آلوده به سیاست زدگی شوند، خطاب به مدیران روابط عمومی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور، سازمان های تابعه و مسئولین روابط عمومی ستادی، تصریح کرد: اجازه ندهید که خدمت رسانی در وزارت بهداشت آلوده به سیاست زدگی شود، امروز، روز وحدت ملی است، همگی باید زیر بیرق مقام معظم رهبری در راستای وحدمت ملی تلاش کنیم. بزرگترین آفت این مملکت، تفرق، انزوای گروهی و سیاسی است، باید همگی متحد شویم، چراکه دشمنان این مرز و بوم، با یکدیگر متحد شده اند و چنانچه در داخل کشور به دلیل اختلاف عقیده، منش و روش، به نزاع های گروهی و دسته ای دچار شویم و روابط عمومی ها نیز در این شیپور بدمند، جز تضعیف نظام، چیزی عایدمان نمی شود.
 
 ما متولی سلامت مردم هستیم، نباید به سیاست زدگی مبتلا شویم
 دکتر نمکی گفت: بارها اعلام کرده ام که بنده وزیر بهداشت تمام مردمان این سرزمین، اعم از هر عقیده و مذهبی، هستم، ما متولی سلامت مردم هستیم، نباید به سیاست زدگی مبتلا شویم. بارها گفته ام که واگن وزارت بهداشت را به لوکوموتیو سیاست نمی بندم و اجازه نمی دهم که سیاست وارد فضای نظام سلامت شود. ما متعهد به تامین، حفظ و ارتقای سلامت مردم هستیم و در این راستا باید تلاش کنیم.
 
 وزیر بهداشت تاکید کرد: در کشور یک سری اسناد بالادستی مانند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی داریم، روابط عمومی دانشگاه ها باید در تبیین این اسناد بالادستی به ما کمک کنند. شایسته است که در این راستا، نظرات و پیشنهادات، از سوی مدیران دانشگاهی به ما و از سوی ما به دانشگاه ها منتقل شود.
 
 دکتر نمکی با اشاره به موفقیت در راستای اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون، بیان کرد: امروز، نظام سلامت ضرورت ها و اولویت هایی دارد که در اجرای این اولویت ها، دانشگاه های علوم پزشکی با تمام توان خود، وزارت بهداشت را کمک و همراهی می کنند. بسیج ملی کنترل فشارخون یکی از این ضرورت ها است، که اجرای آن با کمک دانشگاه ها، بسیار مطلوب پیش رفت و این همراهی ستودنی است. مقرر بود که در این بسیج، 20 میلیون نفر مورد سنجش فشارخون قرار گیرند، اما این آمار به 30 میلیون نفر رسید. این رکورد به گونه ای بود که دکتر تدروس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، از ایران قدردانی کرد. بعداز پیروزی انقلاب اسلامی، چنین بیانیه و قدردانی از ایران، آن هم در اوج تحریم ها که دشمنان کشور منتظرند در انزوای سیاسی فرو رویم و شاخص های سلامتی مان دچار تنزل شود، بسیار اهمیت دارد. دکتر تدروس اعلام کرد که ایران یکی از پیشتازان مقابله با بیمای های غیرواگیر است. این افتخار بزرگ، نشان لیاقتی برای شما عزیزان در عرصه نظام سلامت است.
 
 وزیر بهداشت بیان کرد: درحال حاضر، بیماری دیابت، بهداشت روان، سرطان ها و حوادث جاده ای جزو معضلات نظام سلامت محسوب می شوند، از طرفی، نباید از بیماری های عفونی غافل شد. چراکه مملکت گسترده ای داریم و با تنوع اقلیم و فرهنگ ها، با تنوع بیماری ها نیز روبرو می شویم.
 
 تغییر شیوه زندگی مردم، نیازمند روش های هنرمندانه در روابط عمومی ها است
 دکتر نمکی با تاکید بر تغییر شیوه زندگی مردم، تصریح کرد: چنانچه نتوانیم شیوه زندگی مردم را تغییر دهیم، برنامه های ما راه به جایی نمی برد. تغییر شیوه زندگی مردم، نیازمند روش های هنرمندانه در روابط عمومی ها است. شعار امسال ما "هر خانه یک پایگاه سلامت" است و باید در این راستا، برنامه ریزی کنیم.
 
 وزیر بهداشت با بیان اینکه ارتباط با مردم زبان مناسب می طلبد، تاکید کرد: روابط عمومی های محلی می توانند زبان گفتمان موثر و شیوه ارتباط ما با مردم را تعریف کرده و مدل های مناسب ارتباطی برای پیشرفت برنامه های ملی را معین کنند. تقاضای من این است که مدل های محلی و بومی برای ارتباط با مردم هر منطقه تهیه و تعریف شود.
 
 لزوم تعریف زبان ارتباط موثر با مردم احساس می شود
 دکتر نمکی اظهار کرد: بسیج های ملی بعدی در راه است، لذا لزوم تعریف زبان ارتباط موثر با مردم احساس می شود. وقتی بسیج ملی فشارخون با موفقیت مدیریت شد، مشخص است که روابط عمومی ها، بسیج های بعدی را نیز بهتر مدیریت خواهند کرد. روابط عمومی ها برای تعیین مدل ارتباطی با مردم دست شان باز است. لذا روش های بومی متناسب با استان و اقلیم خود را شناسایی و انتخاب کنند.
 
 وزیر بهداشت در پایان خطاب به مدیران روابط عمومی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور، سازمان های تابعه و مسئولین روابط عمومی ستادی، یادآور شد: شما می توانید برای پیشبرد اهداف وزارت بهداشت و اطلاع رسانی موثرتر، از ظرفیت های بیرون از مجموعه، مانند اصحاب رسانه نیز کمک بگیرید. گاهی اوقات، بی جهت بین ما و اصحاب رسانه فاصله ایجاد کرده اند، هر انتقادی از سوی اصحاب رسانه، به این معنا نیست که با ما درافتاده اند. روابط عمومی ها نباید خود را درگیر این رانش ها و کشش ها کنند. چراکه کار نکرده زیاد داریم و وقت زیادی نداریم که هم جوابگوی حاشیه ها باشیم و هم اینکه کار مردم را انجام دهیم. لذا، روابط عمومی ها نباید به تله رانش و کشش های ژورنالیستی دچار شوند. برخی از این حاشیه ها، پاسخگویی لازم ندارد. اما، این نکته نیز حائز اهمیت است که هر انتقادی از سوی اصحاب رسانه به معنای ضدیت با وزارت بهداشت نیست. امیدوارم با همدلی و مشارکت، برای آینده جمهوری اسلامی ایران، گام های موثری برداریم.
 
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  کتاب "آره، 50 اسرار تازه ترغیب" بزودی منتشر می شود


  فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"


  خداحافظی با روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس


  نتایج بیست و سومین بارومتر جهانی صنعت نمایشگاه منتشر شد


  هفته رسانه های اجتماعی درباره برخورد با اخبار نادرست و دروغ پراکنی


  ادعای پایه‌گذار فیس‌بوک در مبارزه با اطلاعات جعلی


  محل کارتان استرس دارید؟


  سلامت روان روابط عمومی: 5 راه برای شروع دهه جدید با استرس کمتر


  گزارش اعتماد سنج ادلمن سال 2020 منتشر شد/ مردم به هیچ یک از چهار مؤسسه اجتماعی دولت، تجارت، تشکل های مردم نهاد و رسانه ها اعتماد ندارد


  سرقت اطلاعات شخصی میلیون ها آمریکایی از اکوئیفکس توسط چین


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی