درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 25 آذر 1398 - 06:44   

شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند

  شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند


ادامه ادامه مطلب یک

آموزش؛ کلید واژه موفقیت صنعت بیمه

  آموزش؛ کلید واژه موفقیت صنعت بیمه


ادامه ادامه مطلب دو

فرهنگ سازی در جوامع، مهمترین نقش نظام های آموزش عالی

  فرهنگ سازی در جوامع، مهمترین نقش نظام های آموزش عالی


ادامه ادامه مطلب سه

شکلک های مسخره ی با معنی

  شکلک های مسخره ی با معنی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  واژه نامه توصیفی کاربردی روش پژوهش در علوم اجتماعی و ارتباطات
  اعلام روند سیاست گذاری اطلاع رسانی اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت از سوی وزارت کشور
  دوره دانش‌افزایی فوتسال در بانک رفاه برگزار شد
  برگزاری نخستین رویداد بزرگ فناوری های علوم روان شناختی و کار آفرینی سایتک
  برگزاری نشست تلفنی با موضوع رمز دوم پویا در مرکز فراد بانک رفاه کارگران
  پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک رفاه به ورزشکاران اعزامی به مسابقات جهانی کارگران اسپانیا
  مدیران روابط عمومی دستگاه ها باعث دلگرمی و امید برای مردم هستند
  نصب بنرهای خوش آمدگویی برای استاندار و معاونین ممنوع است
  رمز دوم پویا فرصتی جهت افزایش امنیت درپرداخت‌های غیرحضوری مبتنی برکارت
  انتشار کتاب «جامعه شناسی فرهنگ بیمه»
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39693صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 13 مرداد 1398 - 11:40
روابط عمومی بانک توسعه تعاون در مسیر تحول و توسعه
گشودگی بیشتر فضای ارتباطی و تعامل با رسانه ها در دوره جدید تصدی مدیریت روابط عمومی بانک توسعه تعاون، در دورانی که برخی مدیران خود را در شکاف دیوارهای اتاق های شان محبوس کرده و خبرنگاران را صرفا در پشت درهای بسته اتاق و دیوارهای بلند میزهای خود می پسندند، دستاورد قابل توجهی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در دنیای شتابان امروزی که تنوع ابزارهای نوین ارتباطاتی از یکسو و تحول و تکثر معانی و پیامهای ارتباطی از سوی دیگر، به سرعت در حال گسترش است، صنعت بانکداری با پیچیدگی های متعدد خود، دیگر نمی تواند به ساختارهای ارتباطی و مدرن سازی روابط عمومی در سازمان خود بی اعتنا باشد. روابط عمومی ها امروزه متضمن حرفه ای سازی برند و نشان تجاری سازمان هستند و در دنیای رقابتی امروز بانکداری مدرن، توجه به این مهم می تواند تاثیر به سزایی در افزایش موفقیت یک بانک داشته باشد.

هوشمندی، پاسخگویی و ایجاد ارتباط دوسویه با همه ذینفعان بانک قطعا مرز حیات و ممات یک روابط عمومی موفق را تعیین می کند، به طوری که قاطعانه می توان گفت در دنیای بانکداری امروز، روابط عمومی موفق، دیگر یک ساختار اداری صرف نیست و پویایی و ایفای نقش هوشمند در همه عرصه ها، توسط مجموعه روابط عمومی، می تواند در شکل گیری تصویر ذهنی مخاطبان و مشتری مداری بانک تاثیری انکارناشدنی ایفا نماید.

بی شک وظایف روابط عمومی مجموعه ای از موضوعات مختلف را در بر دارد از اجرا، هدایت و راهبری نظام ارتباطات برون سازمانی و رسانه‌ای گرفته تا ایفای نقش سخنگویی و پاسخگویی و اعلام مواضع نسبت به سیاست‌ها و برنامه‌های بانک و نیز تولید و توزیع اطلاعات سمعی – بصری مناسب در جهت اهداف بانک اما آنچه در همه این اقدامات حایز اهمیت است و به نوعی فصل الخطاب این مجموعه فعالیتها محسوب می شود ایجاد تصویر روشن از فعالیتهای بانک و مشتری مداری است.

آغازی برای حرکت در مسیر روابط عمومی هوشمند؛ مثبت و موثر اما ناکافی
در نگاهی اجمالی به فعالیت های روابط عمومی
بانک توسعه تعاونن، می توان تحولات مثبتی را در زمینه ارتباط این مجموعه با رسانه ها، گشودگی فضای ارتباطی و اطلاعاتی و اعلام موضع در زمینه پاسخگویی رصد کرد. این مجموعه در یکسال گذشته توانسته ضمن ارائه دقیق اخبار و رویدادها و تولید محتوا، اثرگذاری و جریان سازی رسانه ای مناسبی در جهت معرفی دستاوردها و تحقق اهداف بانک ایجاد نماید. در این زمینه می توان به نهایی شدن و انتخاب یک شعار برای بانک توسعه تعاون در حوزه تبلیغات نیز اشاره نمود.

اگرچه بی شک موضوع ارتباط با رسانه ها تنها وظیفه مهم روابط عمومی در یک بانک نیست اما قطعا بخش بسیار مهم و تاثیرگذاری است، چرا که رویکرد شکل دهی و پاسخگویی به افکار عمومی و مشتریان بانک از این کانال صورت خواهد گرفت و رسانه بازتاب دهنده رخدادها و وقایع بانک ها هستند. تحولی که اتفاقا در بانک توسعه تعاون در یکسال اخیر و با روی کار امدن تیم مدیریتی جدید در حوزه روابط عمومی شکل گرفته اتفاقا نشان از شناخت و درک اهمیت تاثیرگذاری رسانه دارد.

جریان سازی رسانه ای موثر و کارآمد، دستاورد مهم روابط عمومی توسعه تعاون در سالی که گذشت
در بررسی نقش و عملکرد روابط عمومی شبکه بانکی کشور، قطعا باید به مجموعه ای از وظایف و نقش ها توجه کرد، اما آنچه مهم است تاکید بر این مطلب است که مدیران بالادستی صاحب این شناخت باشند که روابط عمومی صرفا تبلیغاتچی یک بانک و یا خبرساز منویات مدیریتی در سازمان نیست و این رویکرد به خوبی در نحوه فعالیت تیم روابط عمومی قابل مشاهده خواهد بود.

روابط عمومی بانک توسعه تعاون در این مدت تلاش کرده که تعامل با رسانه ها، صرفا در به کارگیری یکسویه ابزار رسانه خلاصه نشده و موضع پاسخگویی و اعلام موضع در خصوص مسائل روز مرتبط با بانکداری و حتی موضوعات مرتبط با روابط عمومی نیز مورد نظر قرار گیرد. گشودگی بیشتر فضای ارتباطی و تعامل با رسانه ها در دوره جدید تصدی مدیریت روابط عمومی بانک توسعه تعاون، در دورانی که برخی مدیران خود را در شکاف دیوارهای اتاق های شان محبوس کرده و خبرنگاران را صرفا در پشت درهای بسته اتاق و دیوارهای بلند میزهای خود می پسندند، دستاورد قابل توجهی است.

البته نباید این نکته را نیز از نظر دور داشت که مدیران روابط عمومی برای اقناع و جهت دهی به تصمیمات مدیران بالا دست نیز عموما کار سختی در پیش دارند و باید بتوانند با ارائه استراتژی های اثربخش اهمیت موضوع فعالیت های روابط عمومی را در تصمیمات مدیران عامل تبیین کنند.

همچنین بانک توسعه تعاون در یکسال اخیر، تحرک و پویایی بیشتری در فضای تولید محتوا نیز داشته است. تولید و انتشار اخبار به طور روزانه و مرتب از نکاتی است که نشان از تحرک بیشتر این بانک در حوزه رسانه و اطلاع رسانی دارد. به طور مثال متوسط اخبار منتشر شده از سوی روابط عمومی این بانک در هر ماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد تعدادی و البته محتوایی دارد که با یک جستجوی ساده در آرشیو این بانک به راحتی قابل مشاهده است.

پیشرفت های چشمگیر اما هنوز ناکافی
البته در بخش محتوای سمعی بصری روابط عمومی بانک هنوز نتوانسته تغییرات محسوسی صورت دهد و هنوز کمتر شاهد انتشار محتواهای چندرسانه ای متنوعی مرتبط با خدمات و محصولات بانک توسعه تعاون از سوی این مجموعه بوده ایم. همچنین حضور این بانک را در شبکه های اجتماعی کمتر می بینیم و ارتباط با مخاطب و ذینفعان در این بخش هنوز به بازبینی و بهبود بیشتری نیاز دارد. ضمن اینکه به نظر می رسد پایگاه اطلاع رسانی بانک توسعه تعاون نیز، متناسب با گسترش بانکداری الکترونیک و افزایش ضریب نفوذ بیشتر نیازمند طرحی نو است.

از سوی دیگر ذکر این نکته نیز ضروری به نظر می رسد که بانک توسعه تعاون با توجه به ذات و ماهیت توسعه ای که دارد، نیازمند تولید و توزیع اطلاعات و محتوای بیشتری در حوزه موضوعات ترویجی و اطلاع رسانی مرتبط با تعاون و اهداف مرتبط با آن است که جا دارد روابط عمومی در این بخش نیز به طور موثرتری عمل نماید.

به هر حال نباید این واقعیت را نادیده انگاشت که همانگونه که نمی توان فعالیت روابط عمومی در هر سازمانی را به صورت جزیره ای ارزیابی کرد، این مهم را به صورت کاملا وابسته به راس هرم مدیریت سازمانی نیز نمی توان در نظر گرفت. نقش و تاثیر مدیران روابط عمومی در شکل گیری جایگاه این بخش در هر سازمان بی شک انکارناشدنی است، مدیرانی که می توانند منشا تحولاتی موثر در زیرمجموعه خود باشند. از این منظر بانک توسعه تعاون توانسته مسیر روشن و رو به رشدی را در مدت اخیر تجربه کند، گامها و اقداماتی که گرچه به شدت ارزشمند هستند اما هنوز هم نیاز به ترمیم دارند.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان ثبت نام اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران


  کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری


  شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند


  شکلک های مسخره ی با معنی


  ۴ روش مدیریت شهرت آنلاین که می تواند تصویر روابط عمومی شما را تقویت کند


  آموزش؛ کلید واژه موفقیت صنعت بیمه


  فرهنگ سازی در جوامع، مهمترین نقش نظام های آموزش عالی


  پایش روزانه عملکرد روابط عمومی و دستگاههای اجرایی در استان تهران


  برگزاری جلسه اعضای هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان با مدیرکل بهزیستی


  بزرگداشت استادان فقید ارتباطات علوم اجتماعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود