درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 10:29   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39657صفحه نخست » جمعه، 11 مرداد 1398 - 12:46
استفاده از تلفن همراه حین رانندگی؛ قولنین و عواقب/ پژوهش
کریستوف بوتن یکی از اعضای انجمن شرکت‌های بزرگراهی فرانسه - طبق مطالعه انجام شده توسط انجمن شرکت‌های بزرگراهی فرانسه، ۷۵ درصد رانندگان جوان این کشور از اینترنت در زمان رانندگی حتی در بزرگراه‌ها استفاده می‌کنند. نتایج این تحقق در تاریخ ۲۶ ژوئیه (چهار تیر) منتشر شد.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| طبق مطالعه انجام شده توسط انجمن شرکت‌های بزرگراهی فرانسه، ۷۵ درصد رانندگان جوان این کشور از اینترنت در زمان رانندگی حتی در بزرگراه‌ها استفاده می‌کنند. نتایج این تحقق در تاریخ ۲۶ ژوئیه (چهار تیر) منتشر شد.
 
 تقریبا یک جوان از دو جوان در گروه سنی کمتر از ۳۵ سال، نمی‌تواند بیشتر از یک ساعت از تلفن همراه خود دور باشد.
 
 رانندگان زیر ۳۵ سال بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ تنها ۱۸ درصد رانندگان بزرگراهی فرانسه را تشکیل می‌دادند اما ۴۳ درصد کشته‌ شده‌های تصادف‌های بزرگراهی ناشی از بی‌توجهی در این کشور مربوط به این گروه سنی است.
 
 در حالیکه ۹۳ درصد فرانسوی‌ها می‌گویند به خطرات استفاده از تلفن همراه در زمان رانندگی آگاه هستند اما ۳۵ درصد از آن‌ها به انجام این کار حین رانندگی اعتراف می‌کنند.
 
 کریستوف بوتن یکی از اعضای انجمن شرکت‌های بزرگراهی فرانسه نسبت به این رفتار هشدار می‌دهد و می‌گوید: «دو ثانیه زمان نیاز است تا به یک پیامک نگاه کنیم، در این زمان شما ۲۰۰ متر با خودرو جلو می‌روید و اگر بخواهید یک پیامی را تایپ کنید ۱۵ ثانیه زمان نیاز دارید که معادل ۶۰۰ متر حرکت با خودرو است. این یک خطر کاملا وحشتناک است که در این فاصله چشم خود را از جاده بردارید.»
 
 فرانسوی‌هایی که در این تحقیق مورد سوال قرار گرفتند، خطر استفاده از موبایل حین رانندگی را همسطح با میزان خطر مصرف الکل یا مواد مخدرحین رانندگی یا رانندگی در حالت خواب آلودگی ذکر کرده‌اند.
 
 افسران راهنمایی و رانندگی به‌خاطر این رفتار رانندگان نیز در معرض خطر قرار دارند. ۶۷۰ افسر راهنمایی و رانندگی در بزرگراه‌های فرانسه در پنج سال گذشته، دچار سانحه شده‌اند که دو نفر جان خود را از دست داده‌اند.
 
 یک راننده اگر حین رانندگی از تلفن همراه استفاده کند، سه امتیاز منفی در گواهینامه وی درج می‌شود. از سوی دیگر اگر راننده‌ای مرتکب تخلفی مانند عبور از خط عابر پیاده شود و در زمان ارتکاب این تخلف تلفن همراه در دست داشته باشد گواهینامه او بلافاصله باطل می‌شود.
 
 علاوه بر این‌ها، جریمه مالی استفاده از تلفن همراه حین رانندگی در فرانسه ۱۳۵ یورو است. تمام این جریمه‌ها شامل استفاده از تجهیزات مشابه تلفن همراه مثل هندزفری نیز می‌شود.
 
 از هر ۱۰ تصادف در فرانسه یک مورد مرتبط با استفاده از موبایل حین رانندگی است. ۱۶ درصد تصادف‌های مرگبار در بزرگراه‌های این کشور هم به‌خاطر استفاده از موبایل است.
 
 طبق تحقیقات، بیشترین خطر زمانی رخ می‌دهد که راننده با عجله می‌خواهد تلفن خود را بردارد یا جواب دهد. در این زمان، توجه دیگر به رانندگی متمرکز نیست.
 آیا استفاده از مسیریاب‌های (جی پی اس) تلفن همراه هم در فرانسه ممنوع است؟
 
 استفاده از جی پی اس در فرانسه در زمان رانندگی مجاز است. اما اگر تلفن همراه در نقش مسیریاب ظاهر شود، باید از موبایل تنها برای مسیریابی استفاده شود. راننده باید موبایل را توسط نگهدارنده موبایل ثابت نگه دارد. راننده اجازه ندارد برای استفاده از مسیریاب موبایل آن را در دستش نگه دارد. اگر راننده بخواهد در زمان رانندگی مسیر خود را تغییر دهد و مسیر جدید را در جی‌ پی اس وارد کند موظف است که خودرو را در جای مناسب متوقف کند و سپس نسبت به وارد کردن مسیر جدید در جی پی اس اقدام کند.
 
 جریمه استفاده از تلفن همراه حین رانندگی در ایران چقدر است؟
 نخستین بار در سال ۱۳۸۲ برای استفاده از موبایل حین رانندگی در ایران جریمه در نظر گرفته شد که مبلغ آن ۲۰ هزار تومان بود. این رقم هر سال افزایش پیدا کرد تا اینکه در سال ۱۳۹۸ این رقم به حداکثر ۱۰۰ هزار تومان در کلانشهرها رسید. در سایر شهرهای ایران این رقم ۸۰ هزار تومان و در مسیرهای روستایی ۴۰ هزار تومان است.
 
 علاوه بر این جریمه، اگر خودرویی شخصی با سرعت بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت از تلفن همراه خود استفاده کند، سه امتیاز منفی در گواهینامه او درج می‌شود. این امتیاز منفی برای خودروهای عمومی پنج امتیاز است.
 آمارها چه می‌گویند؟
 
 سیاوش صحت دبیر علمی جامعه جراحان ایران در اواخر سال ۱۳۹۶ با استناد به آماری گفته بود: «طبق بررسی‌های انجام شده به‌طور متوسط هر دو ساعت، پنج نفر جان خود را به علت سوانح رانندگی در کشور از دست می‌دهند.» وی تصریح کرده بود: «بر اساس آمار کارشناسان، طی ۲۰ سال گذشته بالغ بر ۴۰۲ هزار نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده و بیش از چهار میلیون و ۵۹۱ هزار نفر نیز مصدوم و معلول شده‌اند.»
 
 ۷۰ درصد دلایل وقوع سوانح رانندگی در ایران عامل انسانی است، ۲۳ درصد جاده و محیط اطراف آن و ۷ درصد خودرو نقش دارد که گسترش استفاده از تلفن همراه در دهه اخیر نقش عامل انسانی را افزایش داده است.
 
 تاکنون آمار دقیقی درباره سهم صحبت کردن با تلفن همراه در تصادف‌های رانندگی در ایران منتشر نشده است اما همیشه مسئولان راهنمایی و رانندگی ایران این آمار را بالا عنوان کرده‌‌اند.
 
 آقای صحت می‌گوید رانندگانی که از تلفن همراه استفاده می‌کنند، چهار برابر بیش از سایرین در معرض خطر تصادف قرار دارند و هنگامی که راننده با تلفن همراه صحبت می‌کند، زمان عکس العمل آن‌ها از نیم ثانیه به یک و نیم ثانیه افزایش می ابد.

 

منبع: https://fa.euronews.com
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد