درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 12 خرداد 1399 - 17:16   

امنیت؛ الزام بانکداری الکترونیکی

  امنیت؛ الزام بانکداری الکترونیکی


ادامه ادامه مطلب یک

جشنواره مجازی فیلم یوتیوب

  جشنواره مجازی فیلم یوتیوب


ادامه ادامه مطلب دو

کتاب الکترونیکی: نحوه‌ نگارش یک برنامه‎ روابط‌عمومی  (یک راهنمای جامع)/1

  کتاب الکترونیکی: نحوه‌ نگارش یک برنامه‎ روابط‌عمومی (یک راهنمای جامع)/1


ادامه ادامه مطلب سه

سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399

  سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی و نگارش: چطور خود را با آینده سازگار کنیم
  معیار تخصیص اعتبار و ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میزان اثرگذاری در حوزه فضای مجازی است
  مدیر روابط عمومی شهرداری کرمان؛ جای خالی آموزش فرهنگ شهروندی در رسانه‌ای کرمان
  کسب رتبه چهارم روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ارزیابی عملکرد 98
  نشست صمیمی رئیس اداره روابط عمومی سازمان با اصحاب رسانه در تایباد برگزار شد
  تسلیت اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان درپی درگذشت روزنامه‌نگار خبرورزشی
  پروژه نصب بزرگ‌ترین تلویزیون شهری یکپارچه استان در نیشابور آماده‌سازی شد
  مجمع روابط عمومی‌های صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، درگذشت رضا طاهری را تسلیت گفت
  اوبر قابلیت Hourly را معرفی کرد
  تقدیر مدیرعامل برق لرستان از کارکنان دفتر روابط‌عمومی به‌مناسب روزارتباطات و روابط عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39639صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 9 مرداد 1398 - 17:05
اصول روابط عمومی برای استارت آپ های نوپا
به طور معمول تلاش برای ارزیابی مداوم برنامه روابط عمومی برندمان موجب به‎روز رسانی اش خواهد شد. به این ترتیب دیگر برای ارتقای برنامه مان نیازمند مشاهده خطای عینی نخواهیم بود. این امر نارضایتی مشتریان را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| حوزه روابط عمومی اهمیت بسیار بالایی در کسب و کار دارد. در بسیاری از موارد کیفیت روابط عمومی یک شرکت مرز موفقیت و شکست آن را تعیین می کند. به همین خاطر اغلب برندهای بزرگ همکاری با آژانس های روابط عمومی را در دستور کارشان قرار می دهند.

 

نکته مهم در اینجا عدم صرفه اقتصادی همکاری با چنین آژانس هایی پیش از توسعه کسب و کارمان است. به این ترتیب برندهای کوچک امکان همکاری با آژانس های روابط عمومی را نخواهند داشت.

 

بدون تردید این امر به معنای عدم نیاز کسب و کارهای کوچک به مهارت در روابط عمومی نیست، به هر حال کسب و کارهای کوچک هنوز منبع درآمد ثابتی ندارند. همچنین با بودجه ای محدود در زمینه هزینه های جانبی مواجه هستند، بنابراین فکر همکاری با آژانس های حوزه روابط عمومی از سوی آنها به هیچ‎وجه منطقی نیست.

مسئله مدنظر مقاله کنونی چگونگی عدم هزینه برای استخدام آژانس های روابط عمومی و بالطبع صرفه‎جویی در هزینه ها در کنار تلاش برای رعایت برخی از نکات و اصول مهم این عرصه است.

 

در صورت پیگیری اصول مناسب روابط عمومی علاوه بر کاهش نیازمان به همکاری با آژانس های حرفه ای امکان سرمایه‎گذاری بیشتر بر روی بخش های دیگر را نیز خواهیم داشت. هدف اصلی من در اینجا بررسی این مسئله پیچیده است. تجربه همکاری با برندها و موسسات مختلف در زمینه روابط عمومی و مشاوره به کسب و کارهای کوچک من را در موقعیت مناسبی برای بررسی این موضوع قرار داده است، بنابراین اجازه دهید به سراغ اصول روابط عمومی برای استارت‎آپ های نوپا برویم.

1. مزیت اصلی شما چیست؟
به مانند همه استارت‎آپ های نوپا شما باید تمرکز و انرژی اصلی خود را بر روی پرورش و توسعه هرچه بیشتر مزیت اصلی تان قرار دهید. توصیه من در این میان عدم تحمیل یک کار مشخص به کارمندان بی‎علاقه به آن است. این امر فقط موجب نارضایتی بیشتر کارمندان خواهد شد. در اغلب موارد نیز چنین پروژه هایی با شکست همراه می شود.

به نظر من یک استارت‎آپ نوپا باید از کارمندان خود نهایت استفاده را ببرد. در اغلب موارد کارمندان ما شباهت بسیار زیادی به مشتریان هدف مان دارند. به این ترتیب آگاهی از نقطه نظرات و انتقادهای آنها به خوبی فرآیند ارتقای کسب و کارمان را تسهیل خواهد کرد. یکی از بخش های مهم برای توسعه با همراهی کارمندان مربوط به روابط عمومی است. تهیه مصاحبه های مختلف با کارمندان به منظور شبیه‎سازی فرآیند تعامل با مشتریان واقعی گزینه جالبی خواهد بود. خوشبختانه امروزه اپ های موبایلی بسیار زیادی در زمینه تولید پادکست وجود دارد، بنابراین فرآیند تولید مصاحبه ها هیچ هزینه ای برای شما در پی نخواهد داشت.

به طور معمول فرآیند فروش محصولات دارای اطلاعات بسیار مهمی برای برندهاست. با این حال کسب و کارهای کوچک کمتر به این امر توجه دارند. توصیه من در اینجا توجه به آمارهای فروش و جمع‎آوری آنهاست. به این ترتیب در نهایت ما امکان ارزیابی آنها و کشف نقاط قوت برنامه روابط عمومی مان و رفع اشتباهات احتمالی را خواهیم داشت.

به طور معمول تلاش برای ارزیابی مداوم برنامه روابط عمومی برندمان موجب به‎روز رسانی اش خواهد شد. به این ترتیب دیگر برای ارتقای برنامه مان نیازمند مشاهده خطای عینی نخواهیم بود. این امر نارضایتی مشتریان را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

2. توجه به گذشته برندمان و جبران اشتباهات
ماهیت طبیعی کسب و کارها در پیوند با شمار بالایی از رویدادهای مختلف است. داستان بسیاری از برندهای نوپا به این ترتیب است: یافتن مشتریان علاقه‎مند، فروش محصولات به آنها و تلاش برای بهبود عملکرد برندمان در زمینه تولید محصول و تعامل با مشتریان از طریق بازخوردهای دریافتی. پس از این شرکت ها اقدام به توسعه هرچه بیشتر خود می کنند. در بهترین وضعیت نیز برند موردنظر در سطح جهانی توسعه خواهد یافت.

بدون تردید داستان فوق جذابیت بسیار بالایی دارد، با این حال حرف کمی درباره شروع کسب و کار می زند. به نظر من بازگشت به نحوه عملکرد قبلی برندمان و یادآوری روند آرام و متناوب پیشرفت همیشه به استارت‎آپ های کوچک کمک می کند. متاسفانه امروزه کمتر برندی به این ایده فکر می کند. به همین دلیل نیز هویت پایداری در زمینه تعامل و رابطه با مشتریان از خود نشان نمی دهد، بنابراین ما همیشه باید نیم نگاهی به گذشته برندمان داشته باشیم.

یکی از نکات مهم به هنگام توجه به گذشته برندمان تلاش برای عدم تکرار اشتباهات قبلی است. توصیه من در اینجا نگارش یادداشت هایی کوتاه در زمینه تجربه مان از ارائه خدمات روابط عمومی و تعامل با مشتریان در بازه های زمانی مختلف است. به این ترتیب فرآیند ارزیابی وضعیت روابط عمومی برندمان بدون دردسر و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت خواهد گرفت.

3. ضرورت فعالیت ناشناس
فعالیت به عنوان یک تیم روابط عمومی کوچک امکان کسب موفقیت حتی در صورت ارائه بهترین خدمات را نیز کاهش می دهد، بنابراین گاهی اوقات باید به صورت ناشناس اقدام به فعالیت کرد. این امر به شرکت ما در زمینه پیشگیری از قضاوت زود هنگام دیگران تحت عنوان «استارت‎آپی کوچک» کمک خواهد کرد. به این ترتیب در صورت ارائه خدمات مناسب شرکت ما امکان کسب موفقیت و جوایز سال در حوزه روابط عمومی را خواهد داشت.

یکی از اشتباهات مهم استارت‎آپ های کوچک تلاش برای جلب نظر رسانه ها از همان ابتدای کار است. این امر هرگز اتفاق نخواهد افتاد. کلید جلب توجه رسانه ها به یک استارت آ‏‏پ کیفیت خدمات آن است. به این ترتیب با فعالیت مناسب برندمان امکان جلب نظر رسانه ها را خواهیم داشت. بدون تردید درج نام برندمان در رسانه های معتبر از نظر روابط عمومی اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت. این امر موجب ارتقای جایگاه برندمان نیز خواهد شد.

4. اهمیت گوش دادن به مخاطب
روابط عمومی یک مسیر دوطرفه است. هنر اصلی در روابط عمومی امکان هدف‎گذاری مناسب و هماهنگی با خواسته های مشتریان است. استراتژی های روابط عمومی مطلوب همیشه انعطاف لازم در برابر مشتریان را دارد. به جای استفاده از آژانس های روابط عمومی برای فهم نیاز و خواسته های مخاطب امکان انجام این فرآیند از سوی خودمان وجود دارد.

استفاده از ابزارهای کمکی در زمینه دریافت پیام های مشتریان و ارزیابی نیازهای شان همیشه استراتژی مناسبی محسوب می شود. به لطف هوش مصنوعی مورد استفاده در این ابزارها ما فرصت کافی برای رسیدگی به سایر بخش های استارت‎آپ مان را نیز خواهیم داشت. یکی از ابزارهای بسیار مناسب در زمینه تحلیل وضعیت روابط عمومی برندها TweetDeck نام دارد. این ابزار با تحلیل پیام های دامنه وسیعی از مشتریان در شبکه های اجتماعی نظرشان در مورد برندمان و فرآیند تغییر سلیقه شان را به ما گزارش می دهد.

بدون تردید هیچ راهکاری برای فرار از توجه به مشتریان وجود ندارد. در این میان استفاده از ابزارهای پیشرفته فرآیند کار را برای ما ساده تر خواهد کرد.

5. ابتدا کسب و کارتان را بسازید
شرکت ها معمولا صحبت های زیادی در مورد برنامه های خود انجام می دهند. به نظر من پیش از توسعه استارت‎آپ مان به سطح یک کسب و کار فعالیت در حوزه روابط عمومی بی‎مورد خواهد بود. به هر حال حوزه روابط عمومی نیازمند وجود مشتری است. به این ترتیب توصیه من در اینجا تبدیل استارت‎آپ مان به یک کسب و کار و سپس ورود به عرصه روابط عمومی است. این امر تاثیرگذاری زمان و انرژی ما بر روی عرصه روابط عمومی را افزایش می دهد. بدون شک تبدیل یک استارت‎آپ به کسب و کار نیازمند تمرکز و اختصاص زمان زیادی است، بنابراین با شروع همزمان فعالیت در حوزه روابط عمومی در عمل مناسب مورد نیاز برای توسعه کسب و کارمان را بیهوده هزینه کرده ایم.

مترجم
علی آل‌‌علی, مکس تاتن براون
منبع: sifted- فرصت امروز

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  بازنشر/ خوزستان خانه اول روابط عمومی ایران است


  چهره نام‌آشنای روابط عمومی صنعت نفت به دیار باقی شتافت


  دیپلماسی عمومی و سرمایه اجتماعی


  سیاست زندگی علیه سیاست مرگ


  نگاهی به اقدامات بانک سینا در بخش مسئولیت های اجتماعی/ زندگی با همدلی زیباست


  مایکروسافت خبرنگاران را اخراج و روبات جانشین‌شان می‌کند


  مدیرکل جدید روابط عمومی شورای عالی استان‌ها منصوب شد


  استعفای «حسن بشیر» از ریاست هیئت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران


  انتصاب سرپرست روابط عمومی فدراسیون دوچرخه‌سواری


  چهار هدف مدیریت نمونه کارها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب الکترونیکی: کنفرانس از راه دور (یک راهنمای جامع)/ 2