درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 04:13   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39632صفحه نخست » خبر یکچهارشنبه، 9 مرداد 1398 - 12:51
دکتر طهرانچی در نشست مدیران روابط عمومی مراکز استان دانشگاه آزاد: روابط عمومی‌ها کارکرد رفتارسازی دارند/ به دنبال رفتارسازی و تغییر رفتار در دانشگاه هستیم
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در دانشگاه به دنبال رفتارسازی و تغییر رفتار هستیم. پشتوانه رفتارسازی، نهادسازی، نمادسازی، شبکه سازی، گفتمان سازی و جریان سازی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در دانشگاه به دنبال رفتارسازی و تغییر رفتار هستیم. پشتوانه رفتارسازی، نهادسازی، نمادسازی، شبکه سازی، گفتمان سازی و جریان سازی است.

به گزارش شارا، به نقل از
روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نشست مدیران روابط عمومی مراکز استان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر بهروز طهماسب کاظمی رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی، مدیران رسانه‌های دانشگاه و جمعی از مدیران روابط عمومی استان‌ها امروز در سازمان مرکزی برگزار شد.

دکتر طهرانچی در این جلسه با بیان اینکه مفهوم روابط عمومی به عنوان یک تخصص حرفه‌ای، متأثر از بستر خبر تغییر کرده است، گفت: شرایط و ویژگی‌های شغل روابط عمومی در قیاس با 10 تا 15 سال گذشته بسیار متحول شده است، همانطور که انسان موفق 15 سال گذشته، دیگر امروز انسان موفق نیست.

وی با اشاره به اینکه نه تنها ابزار بلکه زیست‌‌بوم ارتباطات نیز تغییر کرده است، اظهار داشت: شما به طور همزمان یک کنشگر تأثیرپذیر و تأثیرگذار هستید. در گذشته خبرنگار تنها یک کنشگر تأثیرگذار بود، اما امروز تأثیرپذیر هم هست. باید توجه داشته باشیم که در دنیای امروز متناسب با تحولات، درک درستی از اتفاقات پیرامون داشته باشیم و خود را به روز نگه داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به سامانه‌های اجتماعی موجود در جامعه اشاره و تصریح کرد: این سامانه‌ها دچار تغییرات جدی شده‌اند. سامانه‌های اجتماعی بزرگ مقیاس شدند و دیگر در ابعاد کوچک نیستند. سامانه‌های بزرگ مقیاس با کوچک مقیاس دارای تفاوت‌های زیادی هستند و ابعاد آنها در قیاس با گذشته بسیار بزرگ شده است.

دکتر طهرانچی پیچیدگی و چندوجهی را از ویژگی‌های دیگر سامانه‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: سامانه‌های اجتماعی دیگر متکلم وحده نیستند و دارای ابعادی همچون اقتصادی، اجتماعی، انسان‌شناسانه و فناورانه هستند.

وی با تأکید بر اینکه تغییرات محیطی در جامعه امروز به سرعت اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: در گذشته 10 تا 20 سال طول می‌کشید تا یک مفهوم خلق و نهادینه شود، اما امروزه مفاهیم در کمتر از یک سال خلق و در بین مردم رواج پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: علاوه بر اینکه تحولات در کوتاه‌ترین زمان به وقوع می‌پیوندد، اثرات محیطی فرامرزی نیز به شدت در آن نقش دارد. بر این اساس مدیران روابط عمومی تنها یک کنشگر نیستند. علم، فرهنگ و اقتصاد و فناوری به شدت در هم تنیده است؛ به طوری که در تحولات اجتماعی، اقتصاد، فناوری و علم نقش‌آفرینی می‌کنند.

دکتر طهرانچی انسان‌مداری را از دیگر ویژگی‌های سامانه‌های اجتماعی دانست و گفت: سامانه‌های اجتماعی انسان مدار هستند و انسان‌مدار بودن آنها بسیار مهم است. در هر شرایطی یک ماهیت دوگانه‌ای بر انسان الهام شده است. ویژگی انسان‌مداری سامانه‌های اجتماعی بر همه عوامل قبلی اثرگذار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همواره یک نهضت اجتماعی در مقابل دوره‌های تمدنی غرب ظهور و بروز پیدا کرده است، اظهار داشت: به عنوان مثال در مقابل عصر ماشین، نهضت اومانیست و در مقابل عصر سرمایه‌داری، کمونیسم و سوسیالیسم ظهور می‌کنند. در مقابل جهان شبکه‌ای هم جریان دسترسی آزاد به اطلاعات مطرح شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ما یک جریان شفاف و زلال داریم که مبتنی بر آموزه‌های دینی می‌توانیم مدل برخورد داشته باشیم. چون تعریفی که ما از انسان داریم، منبعث از مکاتب غرب نیست.

دکتر طهرانچی با تأکید بر اینکه انسان با عمل خود در دنیا شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد: رفتار و کنش پشتوانه‌اش علم و ایمان هست. از علم، ایمان، بینش و دانش، رفتار به وجود می‌آید.

وی با طرح این سؤال که «چرا به افراد پیام می‌دهیم؟»، تصریح کرد: پیام را برای آگاهی، بینش و ایجاد کنش می‌دهیم. پیام در صورتی منجر به رفتار می‌شود که روی بینش و آگاهی اثر بگذارد. پس همه آنچه که در دانشگاه به دنبال آن هستیم، رفتارسازی و تغییر رفتار است. پشتوانه رفتارسازی، نهادسازی، نمادسازی، شبکه‌سازی، گفتمان‌سازی و جریان‌سازی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: برای تغییر رفتار در گام نخست، باید منبعث از یک رفتار، مکتب فکری و پارادایم به گزاره برسید و آن را منتقل کنید. باید جریان‌ساز باشید تا رفتارساز شوید. جریان‌سازی باید به گفتمان‌سازی ختم شود. اگر جریان فقط به وجود بیاید و ماحصل آن گفتمان غالب نشود، بی‌شک به رفتارسازی ختم نخواهد شد. آن چیزی که غرب در سلطه خود برای تغییر رفتار ما دنبال می‌کند، جریان‌سازی، گفتمان‌سازی و شبکه‌سازی به طور همزمان است. بی‌شک نهادسازی بعد از نمادسازی مؤثر واقع می‌شود.

دکتر طهرانچی تأکید کرد: آن چیزی که امروز دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک جریان تحول خواه تعلیم و تربیت در نظام اسلامی مطرح است، شبکه اجتماعی بودن این دانشگاه است. این دانشگاه می‌خواهد حرکتی مبنی بر تغییر رفتارها را شروع کند.

روابط عمومی‌ها کارکرد رفتارسازی دارند
وی با بیان اینکه اساساً مفهوم روابط عمومی بستر فکورانه سیر این مراحل در دانشگاه آزاد اسلامی است، اظهار داشت: لغت روابط عمومی باید تبیین شود. اگر امروز می‌خواهیم باشیم، باید در رفتار مؤثر باشیم و برای این منظور باید جریان‌ساز باشیم. در واقع روابط عمومی‌ها کارکرد رفتارسازی دارند.

دکتر طهرانچی ادامه داد: امروزه دیگر روابط عمومی بازیگر صحنه اجتماعی نیستند، بلکه کارگردان هستند، باید به خوبی اتفاقات پیرامون خود را مدیریت و کارگردانی کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: بنده برای مفهوم رسانه به عنوان یک کنشگر فعال که می‌تواند در رفتارسازی مؤثر واقع شود، بسیار ارزش قائل هستم. باید به این موضوع توجه داشت که آن دورانی که روابط عمومی‌ها به عنوان سخنگوی یک‌طرفه سازمان‌ها بودند، به پایان رسیده است و روابط عمومی‌ها در نوک پیکان سازمان در تعاملات چندوجهی، بزرگ‌مقیاس، پیچیده و متأثر از فناوری، فرامرزی و انسان‌مدار هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد