درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 29 آبان 1398 - 22:07   

کاربران مرورگر اکسپلورر در منطقه آسیا هدف قرار گرفتند

  کاربران مرورگر اکسپلورر در منطقه آسیا هدف قرار گرفتند


ادامه ادامه مطلب یک

یک پیام

  یک پیام


ادامه ادامه مطلب دو

چرا آزادسازی داده ها در کشور اتفاق نمی افتد؟

  چرا آزادسازی داده ها در کشور اتفاق نمی افتد؟


ادامه ادامه مطلب سه

اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران

  اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران
  راه اندازی شبکه تعاملی تحلیل گران جوان اقتصاد ایران(اکونت)+ اینفوگرافی
  خاطره های سبز و زرد روابط عمومی
  خدمت رمز دوم یکبار مصرف (پویا) کارت عرضه شد
  بسیاری از ناشران خود را بی‌نیاز از روابط عمومی‌ می‌دانند
  نکاتی سودمند در مورد روابط مطبوعات/1
  نشست اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان هرمزگان برگزار شد
  عملکرد روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای غرب اعلام شد
  پروپاگاند چیست؟
  چگونه PR می تواند به کسب و کار کوچک شما کمک کند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39628صفحه نخست » بانک و بیمهچهارشنبه، 9 مرداد 1398 - 12:44
بانک مسکن، مبدع پرداخت خودکار عوارض آزادراهی
تنها شیوه پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراهی به صورت خودکار و بدون نیاز به انجام تراکنش بانکی به ازای هر نوبت تردد، برای اولین بار توسط بانک مسکن طراحی شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| تنها شیوه پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراهی به صورت خودکار و بدون نیاز به انجام تراکنش بانکی به ازای هر نوبت تردد، برای اولین بار توسط بانک مسکن طراحی شده است.

به گزارش شارا به نقل از
روابط عمومی بانک مسکن، سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی در معابر مجهز به تجهیزات این فناوری (ETC) با ورود به هشتمین سال فعالیت خود، واجد امتیازهای منحصر به فرد و رقابتی است که می‌تواند به عنوان بهترین شیوه پرداخت الکترونیک عوارض توسط مسافران بین شهری مورد استفاده قرار گیرد. این سامانه که در حال حاضر در سه آزادراه فوق‌العاده پرتردد کشور شمال تهران - قم، تهران - پردیس و اهواز - بندر امام خمینی (ره) قابل استفاده است و در هر یک از این عوارضی‌ها، خطوط ویژه پرداخت الکترونیک برای عبور بدون توقف خودروها جانمایی و با تابلو مشخص شده است.

از اسفند سال گذشته برخی دیگر از آزادراه‌های کشور نیز به خط عبوری ویژه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شده‌اند اما تفاوت مهمی میان مکانیزم حاکم بر این شیوه پرداخت با شیوه‌ای که در بانک مسکن مورد استفاده قرار می‌گیرد وجود دارد که بر مطلوبیت روش پرداخت در بانک مسکن افزوده است.

ساسان شیردل، مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با اشاره به فناوری بکارگرفته در سیستم پرداخت الکترونیک عوارض بانک مسکن موسوم به «ETC» اظهار کرد: این مدیا مبتنی بر فناوری «کیف پول الکترونیک» که یکی از فناوری‌های روز دنیاست طراحی شده است.


به گفته وی، یک مزیت آشکار سامانه «ETC» بانک مسکن در مقایسه با دیگر شیوه‌های متداول پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی این است که در این بستر با یکبار تراکنش، کیف پول شارژ می‌شود و دیگر نیازی نیست به ازای هر نوبت تردد، یک تراکنش بانکی صورت گیرد، بلکه عوارض پس از هر تردد به شکل خودکار از کیف پول مسافر کسر می‌شود. این در حالی است که در قالب بسترهای دیگری که اکنون در برخی از معابر آزادراهی فراهم شده، پرداخت الکترونیکی عملا با یک تراکنش بانکی از طریق یکی از اپلیکیشن‌های پرداخت مجاز توسط مسافر در حین یا پس از عبور انجام می‌شود.

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن در این رابطه توضیح داد: در روش‌های پرداخت دیگر، در صورت عدم پرداخت عوارض تا 24 ساعت بعد، مبلغ 250 تومان به رقم عوارض آزادراهی افزوده می‌شود. البته هشدارهای پیامکی به مالک خودرو ارسال می‌شود تا نسبت به پرداخت عوارض به شیوه الکترونیکی در بستر اپلیکیشن‌های پرداخت معرفی شده، اقدام کند. اما به هر ترتیب فرد باید زمان بگذارد و بدهی خود را استعلام و سپس از طریق تراکنش بانکی آنلاین پرداخت کند. این در حالی است که در شیوه بانک مسکن، صرفا با یکبار دریافت کارت مربوطه، از آن به بعد متناسب با نیاز مسافر، این کارت با مبالغ مشخصی شارژ ریالی می‌شود و دیگر هیچ نیازی به اقدام دیگری برای پرداخت عوارض در هر نوبت تردد از عوارضی‌های مجهز به ETC نیست.

شیردل با اشاره به سابقه پیاده‌سازی سیستم پرداخت الکترونیک عوارض در بانک مسکن، مزیت مهم دیگر این سیستم را ضریب بالای اطمینان‌بخشی به مسافران درباره صحت محاسبات عوارض عنوان کرد و توضیح داد: ضریب اطمینان بخشی در این سیستم بالای 90 درصد است اما در بسترهای دیگر بعضا گزارش‌هایی از خطاهای سیستمی وجود دارد که البته مسیر رسیدگی به اعتراضات برای این خطاها منظور شده است. اما در «ETC» این خطاها بسیار ناچیز و حداقلی است و استفاده‌کنندگان از آن طی سال‌های گذشته تاکنون از این بستر رضایت نسبی داشته و دارند

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران


  چگونه PR می تواند به کسب و کار کوچک شما کمک کند؟


  روابط عمومی مثبت


  5 توصیه برای اداره یک بنگاه تبلیغاتی


  پروپاگاند چیست؟


  نشست اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان هرمزگان برگزار شد


  انتصاب سرپرست روابط عمومی فدراسیون کشتی


  عملکرد روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای غرب اعلام شد


  کاربران مرورگر اکسپلورر در منطقه آسیا هدف قرار گرفتند


  یک پیام


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود