درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 آبان 1400 - 04:03   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد

  انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد


ادامه ادامه مطلب سه

پنج شهر امن جهان در دوران پساکرونا

  پنج شهر امن جهان در دوران پساکرونا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ارایه توضیحات کافی جایگزین در ارتباطات
  آشنایی با روابط عمومی
  با ارزش‌ترین برندهای جهان در سال 2021
  به روزرسانی سایت: ده نکته کاربردی برای روابط عمومی‌ها
  همگامی با انتظارات مشتری
  مقاله/ الزامات بهره گیری از فونت در اینفوگرافیک
  آشنایی با روابط عمومی و تبلیغات
  آغازی مهم برای ارتقای ارتباطات بحران
  پنج شهر امن جهان در دوران پساکرونا
  ارزشمندترین و قوی‌ترین «برندهای ملی در سال ۲۰۲۱»
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39623صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 9 مرداد 1398 - 12:43
دکتر ضیایی پرور استاد دانشگاه: روابط عمومی ها در آینده با تک تک مخاطبان ارتباط خواهند داشت
الان مثل گذشته نیست که اخبار به فاصله چند ساعت یا حتی یک روز منتشر شوند بلکه افکار عمومی در لحظه شکل می گیرد و قبل از آنکه سازمان ها بخواهند واکنش نشان دهند افکارعمومی به جهت دیگری سوق داده می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| آینده روابط عمومی در ایران و جهان با یک بخشی گره خورده به نام درک مخاطب، یعنی تا دیروز مخاطبان و گیرندگان پیام کسانی بودند که طرف صحبت پیام های روابط عمومی بودند. امروز دیگر چیزی به نام مخاطب روابط عمومی نداریم و مخاطب خود صاحب رسانه شده اند و می توانند مستقیماً پیام شان را به گوش سیاستمداران و مدیران سازمان ها، دولت و افکار عمومی برساند و از این جهت حتی می توان گفت رسانه ها و روابط عمومی ها را حذف کرده است. بنابراین در آینده پیش رو اولاً همه مردمی که تا امروز مخاطب ما بودند و پیام برایشان می فرستادیم، خودشان زبان گویاو رسانه ای یک نفره شدند که می توانند حرف بزنند و موضع گیری داشته باشند و دیدگاهشان را بیان کنند و حتی می توانند بر دیگران نیز تاثیر بگذارند.


بنابراین روابط عمومی ها در فضای جدید نقش شان خیلی حساس تر شده و می شود، اگر تا دیروز از طریق رسانه های جمعی با توده ها ارتباط برقرار می کردند امرزو مجبورند با تک تک افراد به صورت فردی ارتباط بر قرار کنند.


ما امروز به عصر روزنامه نگاری آتلیه برگشتیم ک بایستی با تک تک افراد ارتباط برقرار کنیم که نظر یک فرد در رسانه اجتماعی خودش می تواند منعکس بشود و در جریان ها و موج ها و کمپین های سیاسی اجتماعی جامعه تاثیر گذار باشد.


در آینده پیش رو روابط عمومی ها بایستی خیلی دامنه نفوذ و رصد خود را گسترش دهند و اینکه واکنش های افراد را به تصمیم گیران سازمان به درستی و سرعت منتقل کنند.


الان مثل گذشته نیست که اخبار به فاصله چند ساعت یا حتی یک روز منتشر شوند بلکه افکار عمومی در لحظه شکل می گیرد و قبل از آنکه سازمان ها بخواهند واکنش نشان دهند افکارعمومی به جهت دیگری سوق داده می شود.


این آینده ای است که فراروی ماست و تا حدی روزنه هایی از این تحول را در فضای رسانه ای کشور می بینیم و در یک دهه آینده قطعاً به سمت تحولات عمیق تری در حوزه روابط عمومی ها و افکار عمومی مخاطبان حرکت خواهیم کرد.


اما درحال حاضر چالش اصلی نهاد روابط عمومی در ایران این است که به اندازه واقعی در حوزه فعالیت های حرفه ای و دانش و هنر روابط عمومی رشد نداشته و ما دچار عقب ماندگی حرفه ای و علمی در این حوزه هستیم.


اما حرکتی که تعدای از سازمانهای غیر دولتی در این حوزه شروع کرده اند باعث بنیان گذاری رویدادهایی شده که تغییراتی را در آینده ایجاد خواهد کرد که از جمله آن برگزاری کنفرانس های روابط عمومی و همایش های تخصصی و تاسیس انجمن های روابط عمومی که همگی در یک دهه گذشته اولاً در تثبیت جایگاه روابط عمومی خیلی کمک کرده است.


از دیگر مواردی که چشم انداز آینده روابط عمومی ها در کشور را با چالش مواجه می کند و بایستی به آن توجه شود نبود مقطع دکتری در رشته روابط عمومی و نبود گرایش بین رشته ای است، به عنوان نمونه روابط عمومی امروزه با حوزه فناوری اطلاعات مخلوط شده و روابط عمومی الکترونیک شکل گرفته یا ترکیب روابط عمومی با حوزه گرافیک و ترکیب آن با تبلیغات دانش چند رشته ای را ایجاد کرده است که جامعه به آن نیاز داشت و در حوزه روابط عمومی تیز تلاش های بیشتری نیاز است تا به جایگاه واقعی خود برسد.
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  آشنایی با روابط عمومی و تبلیغات


  تقویم روز فناوری/ روزنامه ها در عصر اینترنت - تحولات 2004 تا 2008


  مقاله/ الزامات بهره گیری از فونت در اینفوگرافیک


  همگامی با انتظارات مشتری


  به روزرسانی سایت: ده نکته کاربردی برای روابط عمومی‌ها


  ارزشمندترین و قوی‌ترین «برندهای ملی در سال ۲۰۲۱»


  آغازی مهم برای ارتقای ارتباطات بحران


  رسانه‌ای به نام روابط‌عمومی


  پنج شهر امن جهان در دوران پساکرونا


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی