درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 3 شهریور 1398 - 16:14   

روزنامه قانون رفع توقیف شد

  روزنامه قانون رفع توقیف شد


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرعامل اچ پی عوض شد

  مدیرعامل اچ پی عوض شد


ادامه ادامه مطلب دو

هوش مصنوعی قدرتمندترین نیروی زمانه ماست

  هوش مصنوعی قدرتمندترین نیروی زمانه ماست


ادامه ادامه مطلب سه

کاهش فاصله با نسل آنلاین در کبک

  کاهش فاصله با نسل آنلاین در کبک


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اطلاع رسانی در خصوص برنامه ملاقات الکترونیکی مردم و مسئولین
  اقدامات مؤثر بانک رفاه در حوزه سلامت
  بانک رفاه آغازگر جنبش سرآمدی است
  بانک رفاه: بانک پزشکان ایرانیم
  هوش مصنوعی قدرتمندترین نیروی زمانه ماست
  مدیرعامل اچ پی عوض شد
  روزنامه قانون رفع توقیف شد
  91 سال، پر افتخار/ تامین مالی مجهزترین مرکز جراحی چشم پزشکی کشور توسط بانک ملی ایران
  جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی و فرصت های آشنایی با ایده های جدید
  پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها از وظایف اصلی مدیران روابط عمومی به شمار می‌رود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39497صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیسه شنبه، 1 مرداد 1398 - 01:56
پژوهشگر دانشگاه هاوایی: رفتار و خلق و خوی انسان مسری است
خیلی عادی است که در یک خانواده و یا در یک جمع دوست، خلق و خوی یک فرد - چه مثبت و چه منفی - روی بقیه افراد تأثیر بگذارد. ولی چرا انسان اینقدر زود تحت تأثیر قرار می گیرد؟
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| خیلی عادی است که در یک خانواده و یا در یک جمع دوست، خلق و خوی یک فرد - چه مثبت و چه منفی - روی بقیه افراد تأثیر بگذارد. ولی چرا انسان اینقدر زود تحت تأثیر قرار می گیرد؟
 
 «ایلین هتفیلد» پژوهشگر روانشناسی از دانشگاه هاوایی می گوید: «وقتی ما مردم را تماشا می کنیم، به دلایلی، مغزمان طوری طراحی شده که می خواهد در خیلی موارد با آنها همگام شود که واقعاً شگفت انگیز است. و این کار را به قدری سریع انجام می دهد که امکان ندارد از آن آگاه باشیم – همه از طریق دستگاه عصبی مغز کنترل می شود.»
 
 برخی از این همگامی ها با اطرافیان‌مان ممکن است آشکارتر باشد – مثل ژست، فرم و حرکات بدن، و نحوه صحبت کردن. ولی برخی دیگر خیلی آشکار نیستند. برای مثال وقتی با دوستانمان صحبت می کنیم، ممکن است به مرور زمان پلک زدن و نفس کشیدن‌تان نیز همزمان می شود. اگر طرف مقابل لکنت زبان دارد و یا ماهیچه صورتش و لب هایش حرکات جزئی دارد، شما نیز ناخودآگاه آنها را تقلید می کنید. حتی در یک جلسه سر کار، افرادی که دور یک میز نشسته اند بعد از مدتی نفس کشیدن‌شان همزمان و همگام می شود.
 
 خانم هتفیلد می گوید: «این بخشی از ساختار عصبی مغز ما است. و به بخش بنیادی مغز ما مربوط می شود. حیوانات نیز این کار را می کنند. حتی پرنده های کوچک رفتار یکدیگر را تقلید می کنند. خود به خود پیش می آید. مثل نفس کشیدن ناخودآگاه است.»
 
 ولی تنها رفتار یکدیگر نیست که ما تقلید می کنیم، بلکه خلق و خوی دیگران نیز روی ما تأثیر می گذارد. برای مثال در یک مطالعه بر روی خستگی، وقتی یک فرد حتی اگر خسته نباشد ولی در مقابل کسی قرار بگیرد که ظاهری خسته دارد و مرتب خمیازه می کشد، احساس خستگی کرده و شروع به خمیازه کشیدن می کند. حالات روحی مثل شادی و افسردگی نیز همینطور است.
 
 ما چه آگاه باشیم چه نباشیم با یکدیگر ارتباط نزدیکی داریم، و احساسات و افکار اطرافیان‌مان مثل ویروس به ما سرایت می کند.
 
 پس اگر این‌ بار در مقابل فرد و یا جمعی قرار گرفتید که امواج منفی می فرستد و موجب افسردگی شما می شود، بهترین راه این است که خود را از آن فضا بیرون بکشید و در عوض با افرادی معاشرت کنید که مثبت هستند و موجب بهتر شدن خلق و خوی شما می شوند.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گزارش جدید/ اگر می خواهید به مصرف کنندگان دست پیدا کنید، برای آنها متن بفرستید


  ثبت بیش از یک میلیون و ۹۷ هزار دامنه فعال فارسی


  دولت کویت تلاش های "بدبینانه" روابط عمومی را محکوم کرد


  پایان تعطیلی روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان


  انتصاب رئیس روابط عمومی کمیته پیشکسوتان


  تأثیر تکنولوژی ارتباطات در توسعه اجتماعی


  پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها از وظایف اصلی مدیران روابط عمومی به شمار می‌رود


  جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی و فرصت های آشنایی با ایده های جدید


  مدیرعامل اچ پی عوض شد


  هوش مصنوعی قدرتمندترین نیروی زمانه ماست


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران