درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 - 16:44   

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

ده مهارت کلیدی لازم در سال 2020

  ده مهارت کلیدی لازم در سال 2020


ادامه ادامه مطلب دو

نقش روایت گویی در به خاطرسپردن تجربیات خانوادگی، تاریخ و فرهنگ

  نقش روایت گویی در به خاطرسپردن تجربیات خانوادگی، تاریخ و فرهنگ


ادامه ادامه مطلب سه

واتساپ باز هم سرویس جدید ارائه کرد؛ این بار ارسال تصاویر متحرک

  واتساپ باز هم سرویس جدید ارائه کرد؛ این بار ارسال تصاویر متحرک


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ده مهارت کلیدی لازم در سال 2020
  مهارت چیست؟
  ثبت نام خبرنگاران متقاضی مسکن طی روزهای آتی
  نحوه استفاده از وسایل دیداری در هنگام سخنرانی
  اعضای جدید هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران انتخاب شدند
  11 پیام کنفرانس روابط عمومی 1398
  واتساپ باز هم سرویس جدید ارائه کرد؛ این بار ارسال تصاویر متحرک
  بانک رفاه اعلام کرد/ دستور العمل اجرایی جدید بخشودگی سود تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال
  کارکنان بانک رفاه در المپیاد علمی شبکه بانکی بر صدر ایستادند
  با سه اصل اطلاع‌یابی، اطلاع‌شناسی و اطلاع‌رسانی استوار، روابط عمومی اطلاع مدار را سازمان‌دهی کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39492صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیسه شنبه، 1 مرداد 1398 - 00:28
نشست بررسی نقش «رسانه در گردشگری» برگزار شد
سومین «عصرانه به وقت گردشگری» با موضوع «رسانه و گردشگری» و با حضور «مهدی جمشیدی مدیر مسئول تهران رسانه» در موزه رضا عباسی تهران برگزار شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| سومین «عصرانه به وقت گردشگری» با موضوع «رسانه و گردشگری» و با حضور «مهدی جمشیدی مدیر مسئول تهران رسانه» در موزه رضا عباسی تهران برگزار شد.

به گزارش شارا؛ سومین عصرانه به وقت گردشگری با حضور مهدی سیف مدیر ستاد گردشگری شهرداری تهران، مهدی جمشیدی مدیر مسئول تهران رسانه، هادی آفریده مستند ساز، حسن خسروی مدرس دانشگاه، سرکار خانم دکتر طیبه رضایی راد فعال رسانه ای و جمعی از فعالان گردشگری در موزه رضا عباسی تهران برگزار شد.


مهدی جمشیدی سخنران این نشست پیرامون بررسی موضوع رسانه و گردشگری گفت؛ رسانه باید در خدمت گردشگری باشد تا بتوانیم‌ کشورمان را به جهانیان معرفی کنیم و چهره ایی که دنیا از ما می شناسد را تغییر دهیم.


جمشیدی در ابتدا به جایگاه صنعت گردشگری ایران در جهان اشاره کرد و افزود؛ در بین 5 قاره کره زمین، قاره آسیا در صنعت گردشگری شاخص است و این درحالی است که کشور ایران نیز در بین 205 کشور دنیا و 48 کشور قاره آسیا جزو کشورهای فعال این صنعت قرار دارد.


مدیر مسئول تهران رسانه در خصوص جایگاه ایران در صنعت گردشگری گفت؛ حضور 2 الی 4 میلیون گردشگر در سال باعث شده است که ایران در رتبه 35 از بین 185 کشور قرار بگیرد که با اقدامات کارشناسی میتوان در بین 10 کشور برتر جهان در صنعت گردشگری قرار گرفت.


این فعال رسانه ای در خصوص نقش شهر تهران در صنعت گردشگری و جذب گردشگر افزود؛ تهران با دارا بودن بیش از 2 هزار مرکز و مکان تفریحی و گردشگری در بین 43 شهر استان تهران و 31 استان کشور توانسته است سهم به سزایی را در جذب گردشگر ایفا نماید.


وی در ادامه به موضوع رسانه و گردشگری پرداخت و ضمن انتقاد از عدم توجه فعالان این حوزه یادآور شد؛ کارشناسان و فعالان حوزه گردشگری و رسانه به اشتباه رسانه را در سایت و فضای مجازی خلاصه کرده اند که این تفکر به طور کامل غلط و غیرکارشناسی است.


جمشیدی به دسته بندی ماهیتی رسانه در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت؛ "خانواده، هنر، ورزش، آموزش، تولید، مد، غذا، سلامت، دین، جشنواره و تبلیغات" هرکدام می توانند نقش رسانه را در گردشگری ایفا نمایند که به اختصار به مواردی از آنها اشاره نمود.


خانواده و گردشگری؛ در درون خانواده می توان به کودکان، بانوان و سالمندان اشاره نمود که هریک به تنهایی نقش رسانه را خواهند داشت.


با تربیت و پرورش کودکان و معرفی جاذبه های گردشگری به صورت میدانی، هریک از آنها می توانند در محیط مدرسه و هم سالان خود نقش رسانه را داشته باشند.


کانون های گردشگری محله با آموزش گردشگری بانوان می توانند هریک از آنها را به یک رسانه تاثیرگذار در سطح محله تبدیل و تربیت نمایند.همچنین با سرمایه گذاری بر روی سالمندان می توان آنان را به سرمایه های رسانه انسانی در سطح افراد تأثیرگذار تبدیل نمود.


هنر و گردشگری؛ سینما، تأتر، نقاشی، عکاسی و سایر هنرهای هفت گانه می بایست پیوست های گردشگری برای آثار خود تعریف نمایند تا به رسانه ای تأثیرگذار تبدیل شوند، به خصوص سینما و صنعت فیلم سازی می تواند تأثیرگذارترین رسانه در معرفی مکان های گردشگری کشور باشد.


ورزش و گردشگری؛ همه کشورهای دنیا در کنار ورزش به صنعت گردشگری نیز توجه دارند که در ایران این موضوع نه تنها توجه ای به آن نمی شود بلکه سخت گیری هایی به دلیل موضوعات امنیتی صورت می گیرد که می توان فعالیت های ورزشی را با توجه به ورود ورزشکاران به کشور به رسانه ای جامع تبدیل نمود.


آموزش و گردشگری؛ کشورهای دنیا به ویژه کشورهای حوزه دریای خزر توانسته اند با تأسیس دانشگاههای بین المللی در جذب گردشگر فعال عمل نمایند که این موضوع نیز در کشور ایران مغفول مانده و سهم آموزش عالی در صنعت گردشگری ناچیز است و آموزش نیز نتوانسته است نقش رسانه را به درستی بازی نماید.


تولید و گردشگری؛ یکی از موضوعات مهم و درآمدزا، تولیدات و محصولات داخل است که در کشور توزیع و یا صادر می شود، محصولات تولیدی با توجه به هزینه های ثابت بسته بندی می توانند در کنار چاپ برند و توضیحات هر محصول، یک یا چند مکان گردشگری ایران را معرفی نمایند که همین امر می تواند محصول را به رسانه ای تأثیرگذار و فراگیر تبدیل نماید.


مد و گردشگری؛ همه ساله در کشورهای جهان، فستیوال های مد در موضوعات مد مو، مد لباس، و سایر موارد برگزار می شود که همین فستیوال ها با پیوست جذب گردشگر برگزار می شود که متأسفانه در ایران مدلباس برگزار می شود که نه تنها جذب گردشگر خارجی ندارد بلکه شهروندان داخل نیز از این موضوع بی اطلاع هستند.


غذا و گردشگری؛ یکی از رسانه های ماهیتی که می توان در صنعت گردشگری نقش ایفا نماید، غذا و فرهنگ تغذیه هر کشور است، در 40 سال گذشته نه تنها برندهای غذا مثل دیزی سنگی را نتوانسته اند در کشورهای جهان تأسیس نمایند، بلکه بیم آن دارند که برندهای خارجی در ایران شعبه و نمایندگی ایجاد کنند.


سلامت و گردشگری؛
از دیگر مواردی که می تواند در جذب گردشگر داخلی و خارجی فعال عمل نماید، بحث درمان و سلامت است، ایران می توانند با توجه به حضور متخصصان پزشکی، بیمارستان و هتل بیمارستان های مجهز را احداث نماید تا سلامت هم در ردیف رسانه گردشگری قرار بگیرد.


دین و گردشگری؛ همان طور که پوشیدن شلوارک کوتاه و پوشش غیرعرفی داخلی برای ایرانیان در سایر کشورها جذابیت دارد، برای گردشگران خارجی نیز پوشش اسلامی جذاب و قابل قبول است که متأسفانه با کج فهمی ها و اقدامات نادرست تاکنون نتوانسته ایم دین اسلام و مذهب شیعه را به جهانیان معرفی کنیم که متولیان امر می بایست از دین اسلام به عنوان رسانه جهان شمول برای اهداف گردشگری استفاده نمایند.


جشنواره و گردشگری؛ جشنواره ها به خودی خود می توانند نقش رسانه را در صنعت گردشگری ایفا نمایند، انواع جشنواره های محلی و منطقه ای می بایست با نگاه گردشگری و جذب توریسم برگزار شود.


تبلیغات و گردشگری؛ تبلیغات از اساسی ترین رسانه ها به خصوص در گردشگری محسوب می شود که نبود شماره گویای گردشگری و سایت جامع گردشگری این مهم را در کشور ایران کمرنگ نموده است. می توان همانند تبلیغات شماره تماس 113 و 114، شماره گویای گردشگری و سایت جامع گردشگری را در کشور تبلیغ نمود.

در ادامه حاضران در برنامه به تماشای مستند "صف سلام" نشستند.


این مستند مراحل مرمت و نصب نقاشی دیواری عهد قاجار به نام صف سلام را که تصویر فتحعلی شاه، فرزندان و نوادگانش را نشان می دهد، با رویکرد تاریخی و مرور بخشی از تاریخ دوره قاجار، به تصویر می کشد.


در ادامه، هادی آفریده کارگردان مستند "صف سلام" با بیان اینکه فیلم های سینمایی و مستند در معرفی جاذبه های گردشگری بسیار موثر هستند اظهار داشت: کار فرهنگی برای تاثیر گذاری نیازمند ممارست و سینمای مستند به عنوان یک ابزار فرهنگی بسیار قدرتمند و کارآمد است.


وی در خصوص رویکرد تاریخی مستند صف سلام عنوان کرد: ارائه اطلاعات تاریخی، در مخاطب ایجاد تعلق خاطر می کند و این آشنایی با تاریخ و حس تعلق خاطر، حفاظت از میراث تاریخی و فرهنگی را در پی دارد.


جلسه با پرسش و پاسخ در خصوص فیلم و حواشی آن ادامه یافت.


شایان ذکر است جلسات عصرانه به وقت گردشگری یک هفته در میان، یکشنبه ها با موضوعات متنوع و مرتبط با گردشگری، برگزار می شود.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه نگاری که اعلامیه استقلال آرژانتین را نوشت


  نشست مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با روابط عمومی‌های ادارات و نهادهای کرمان


  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط عمومی


  الگویی برای روابط عمومی ها در مواجهه و مدیریت اخبار، تصاویر و ویدئوهای جعلی


  هدایت گری اصول اولیه مدیریت در سازمان ها


  انتصاب مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد


  مدیرعامل شرکت ملی پست بر لزوم توسعه فعالیت روابط عمومی و تبلیغات شبکه پستی تاکید کرد


  اهمیت حرکت بدنی در ارایه سخنرانی


  اعضای جدید هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران انتخاب شدند


  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر: روابط عمومی‌ها عنصر مطالبه‌گری را فراموش نکنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی