تلویزیون برترین رسانه تبلیغاتی حال حاضر دنیا از لحاظ میزان صرف هزینه است. اما به تازگی نظرسنجی از بازاریابان برندهای بزرگ دنیا در خصوص تبلیغات ویدئویی آنلاین و تبلیغات در تلویزیون انجام شده که نتایج جالبی از آن به دست آمده که در این مطلب به آن ها پرداخته می شود.
برای مقایسه تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات ویدئویی آنلاین در این نظرسنجی دو عامل میزان آگاه سازی (Awareness) و میزان مشارکت (Engagement) با هم مقایسه شده اند. منظور از آگاه سازی ، همان طوری که از نامش پیداست آگاه کردن مخاطبان از برندها و یا محصولات یا خدمات آن ها است و منظور از مشارکت ، فعالیتی است که مخاطبان باید انجام دهند. مثلا در تبلیغ تلویزیونی از مخاطب خواسته می شود تا با شماره تلفنی تماس بگیرد ، به وب سایتی مراجعه کند و یا عددی را به شماره ای اس ام اس کند و در صورت محقق شدن این فعالیت از سوی مخاطب مشارکت صورت گرفته است. در مورد تبلیغات ویدئویی آنلاین نیز به همین صورت است. کاربر با مشاهده تبلیغات ویدئویی می تواند به آدرس وب سایتی که گفته شده مراجعه کند و یا اطلاعات کافی در مورد ویدئو را به صورت آنلاین به دست آورد و راحت تر به مشتری تبدیل می شود. بازاریابان برندهای بزرگ در مجموع نظر مثبت تری در مورد تاثیر تبلیغات ویدئویی آنلاین نسبت به تبلیغات تلویزیونی دارند.
در تبلیغات تلویزیونی نه تنها در ایران بلکه در همه جای دنیا نسبت به تبلیغات اینترنتی صرف هزینه بیشتری صورت می گیرد اما در صورتی که بودجه انجام تبلیغات تلویزیونی به تبلیغات ویدئویی اینترنتی اختصاص یابد طبق نتایج نظرسنجی فوق ممکن است نتایج مثبت بیشتری داشته باشد.
دو نمونه از انجام تبلیغات ویدئویی آنلاین در سایت یوتیوب مطابق با تصویر زیر است.
نکات بازاریابی
نکته ای که از این مطلب می توان آموخت این است که برندهایی که تمایل به انجام تبلیغات تلویزیونی دارند می توانند گزینه انجام تبلیغات ویدئویی آنلاین را نیز مد نظر قرار دهند. با این کار هم هزینه کمتری صرف می شود و هم ویدئو به مخاطبان مرتبط بیشتری نشان داده می شود. به عنوان مثال در تبلیغات آنلاین ویدئویی می توان تنها ویدئو را در صفحاتی نمایش داد که در آن محتوایی در مورد یک موضوع خاص مانند آشپزی وجود دارد.
منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰
برگرفته از : مارکتینگ چارتز |