درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 - 15:28   

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

ده مهارت کلیدی لازم در سال 2020

  ده مهارت کلیدی لازم در سال 2020


ادامه ادامه مطلب دو

نقش روایت گویی در به خاطرسپردن تجربیات خانوادگی، تاریخ و فرهنگ

  نقش روایت گویی در به خاطرسپردن تجربیات خانوادگی، تاریخ و فرهنگ


ادامه ادامه مطلب سه

واتساپ باز هم سرویس جدید ارائه کرد؛ این بار ارسال تصاویر متحرک

  واتساپ باز هم سرویس جدید ارائه کرد؛ این بار ارسال تصاویر متحرک


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ده مهارت کلیدی لازم در سال 2020
  مهارت چیست؟
  ثبت نام خبرنگاران متقاضی مسکن طی روزهای آتی
  نحوه استفاده از وسایل دیداری در هنگام سخنرانی
  اعضای جدید هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران انتخاب شدند
  11 پیام کنفرانس روابط عمومی 1398
  واتساپ باز هم سرویس جدید ارائه کرد؛ این بار ارسال تصاویر متحرک
  بانک رفاه اعلام کرد/ دستور العمل اجرایی جدید بخشودگی سود تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال
  کارکنان بانک رفاه در المپیاد علمی شبکه بانکی بر صدر ایستادند
  با سه اصل اطلاع‌یابی، اطلاع‌شناسی و اطلاع‌رسانی استوار، روابط عمومی اطلاع مدار را سازمان‌دهی کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39466صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 31 تیر 1398 - 02:04
آیا رسانه های درآمدزا اعتبار بیشتری نسبت به تبلیغات دارند؟
بیشترین درصد شرکت کنندگان نشان و توضیح دادند که داستان رسانه های درآمدزا را در میان منابع ارائه شده معتبرتر می دانند. هنگام بررسی یک پیام در یک داستان رسانه ای درآمدزا، مردم به دنبال نشانه هایی مانند استقلال داستان نویسی روزنامه نگار، اینکه آیا داستان در قالبی متعادل است، مدارک روزنامه نگار و اعتبار خروجی رسانه هایی که در آن داستان ظاهر شده بودند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||نویسنده| جولی اونیل، ماریان آیزنمن و مگی هولمن |||مترجم|مریم میرعبدالحق|| اکثر ما در روابط عمومی این ادعا را شنیده ایم که تبلیغات یا رسانه های درآمدزا دارای اعتبار بیشتری نسبت به تبلیغاتی است که برای آنها پول پرداخت می کنیم. مقاله فوربس نوشته (وین) در سال ۲۰۱۴ با عنوان «تفاوت واقعی بین روابط عمومی و تبلیغات» را مورد مطالعه قرار می دهد:


"تبلیغات، رسانه ای پرداختی است (یعنی باید برای آن پول پرداخت شود) اما روابط عمومی رسانه ای درآمدزا است. به این معنی که شما در بخش سرمقاله، خبرنگاران یا ویراستاران را برای نوشتن یک داستان مثبت متقاعد می کنید اما در بخش «رسانه های درآمدزا» پیام های تبلیغاتی ظاهر می شوند، بنابراین داستان شما اعتبار بیشتری دارد، زیرا مستقیما به جای آنکه خریداری شود، توسط شخص ثالث مورد اعتماد تأیید شده است.


با این حال، تحقیقات تجربی گذشته روابط عمومی به طور مداوم نشان داده است که مردم رسانه های درآمدزا را معتبرتر یا کارآمدتر از تبلیغات سنتی نمی دانند.


با توجه به اکوسیستم فزاینده و پیچیده امروز منابع رسانه ای، من و همکارانم‌ موضوع اعتبار منبع را مرور کردیم. ما تجزیه و تحلیل منابع رسانه ای خود را گسترش دادیم که نه تنها شامل رسانه های درآمدزا بود بلکه تبلیغات سنتی، وبلاگ ها و تبلیغات بومی، نوعی از رسانه های شخصی طراحی شده شبیه به تبلیغات را نیز شامل می شد.

 

ما همچنین از یک روش متفاوت در مقایسه با تحقیقات کمی گذشته استفاده کردیم که توسط بسیاری از محققان روابط عمومی در مورد اعتبار منبع استفاده شده بود. در مقایسه با تحقیقات تجربی گذشته که هدایت یک فرستنده را با قرار دادن یک منبع برای شرکت کنندگان ثبت می کردند تا علت و معلول را بررسی کنند، تحقیقات ما منعکس کننده گرایش گیرنده با بررسی کیفی چگونگی پردازش پیام ها و ارزیابی اعتبار مردم بود.


ما بر روی پنج گروه با شرکت کنندگانی از گروه های سنی مختلف تمرکز کردیم تا کشف کنیم که چگونه مردم اعتبار منابع را هنگامی که فکر می کنند چه چیزی بخرند، ارزیابی می کنند. سپس پاسخهای ۱۵۰۰ شرکت کننده در پانل را بررسی کردیم که همگی اخبار خود را از خبرهای درآمدزا تبلیغ روزنامه، یک تبلیغ بومی، یک وبلاگ نوشته شده توسط یک منبع مستقل و یک وبلاگ نوشته شده توسط یک شرکت را بدست آورده بودند و از آنها خواسته شد اعتبار این منابع را در کلمات خود توضیح دهند،

 

یافته های کلیدی شامل:
• بیشترین درصد شرکت کنندگان نشان و توضیح دادند که داستان رسانه های درآمدزا را در میان منابع ارائه شده معتبرتر می دانند. هنگام بررسی یک پیام در یک داستان رسانه ای درآمدزا، مردم به دنبال نشانه هایی مانند استقلال داستان نویسی روزنامه نگار، اینکه آیا داستان در قالبی متعادل است، مدارک روزنامه نگار و اعتبار خروجی رسانه هایی که در آن داستان ظاهر شده بودند.


• به طور کلی، افراد وبلاگ هایی را که توسط وبلاگ نویس مستقل نوشته شده بود، معتبر می دانستند. شرکت کنندگان، نوشته وبلاگ نویس (در این مورد مرد)، اعتبار او، احساس این فرد که شبیه به دیگران بود، تجربه وی در مورد استفاده از محصول و مستقل بودن او از شرکت سازنده محصول و تمام تاثیرات واقعی که بر روی افراد داشت را تحسین می کردند.


• با این وجود تعدادی از شرکت کنندگان نیز رسانه های درآمدزا را نسبت به تبلیغات آنقدر معتبر نمی دیدند.


مردم بر این باورند که تبلیغات بخش مهمی از ترکیب تبلیغاتی برای ایجاد آگاهی هستند. افراد می دانند که اطلاعات موجود در تبلیغات ممکن است تا حدی جانبدارانه باشند زیرا شرکت ها برای آن تبلیغات پول پرداخت کرده اند، با این حال طبیعت افراد اینگونه است که به دنبال درک انتقادی از اطلاعات و تمایل به جستجو درباره تایید ادعاهای ساخته شده باشند. افراد می دانند که اگر شرکت ها حقیقت را بیان نکنند، با عواقب قانونی مواجه خواهند شد.


• تقریبا نیمی از شرکت کنندگان تبلیغات محلی را به عنوان حداقل منبع قابل اعتماد مورد توجه قرار دادند. شرکت کنندگان به اتفاق آرا تبلیغاتی بومی را "موذیانه"، "متقلب" و "بی رحم" توصیف کردند. بعضی با ناامیدی تمایز بین منابع مختلف اطلاعات، به ویژه تبلیغات بومی را بیان کردند.


• مصرف کنندگان به طور فعال بدنبال منابع آنلاین متعدد برای بررسی ادعاها هستند. آنها در تلاش هستند تا عدم اطمینان خود را برای انتخاب از محصول جدید کاهش دهند. متخصصین روابط عمومی و دانشگاهیان باید تمرکز کمتری بر روی برتری اعتبار دریافت شده یا اثربخشی یک منبع در مقایسه با دیگر منابع داشته باشند و به جای آن، بر روی ادغام پیامهای سازگار در طیف وسیعی از منابع برای حداکثر کارآیی، تمرکز کنند.


• مردم اهمیت اصالت را برای ارزیابی کانال ها توضیح دادند. شرکت کنندگان نیز توضیح دادند که وبلاگ نویسان، رسانه های درآمدزا و یا تاییدیه ها از افرادی که دارای اعتبار هستند، اعتبار را افزایش می دهند. علاوه بر این، شرکت کنندگان گفتند که نظرات منفی یا اصلاحیه ها داستان را تقویت می کنند که در نتیجه اعتبار تقویت پیدا می کند.


متخصصان روابط عمومی که مسئول ارتقاء محصول هستند، می توانند از این تحقیق برای اطلاع از تصمیمات کانال خود استفاده کنند. از آنجا که مصرف کنندگان به طور فعال با منابع متعددی برای کاهش عدم اطمینان در مورد خرید محصول مشغول به کار هستند، کارکنان روابط عمومی باید به دنبال نفوذ و تبادل پیام در کل سیستم PESO ، به دست آوردن آن و به اشتراک گذاری آن در سیستم باشند.


مردم در درک نقاط قوت و ضعف کانال های تبلیغاتی مختلف مستاصل شده اند، از جمله فرضیه هایی درباره اینکه چرا و چگونه شرکت ها و مارک ها از کانال ها درآمدزایی می کنند و از طریق کانال های خود اطلاع رسانی و مردم را متقاعد می کنند. کارگزاران روابط عمومی نباید در مورد بازخورد منفی مصرف کنندگان در فضاهای آزاد نگران باشند زیرا در واقع مردم معتقدند که اصالت و در نتیجه اعتبار، اطلاعات را افزایش می دهند.


سوء ظن مردم در مورد تبلیغات بومی، نیاز به کارکنان و دانشگاهیان روابط عمومی برای حمایت از شفافیت و بررسی کدهای اخلاقی مربوط به محتوا و حمایت دارند. در نهایت، علیرغم شایع بودن و اهمیت رسانه های اجتماعی و دیجیتالی، یافته های این تحقیق نشان می دهد که رسانه های سنتی (رسانه های درآمدزا) همچنان جزء مهمی از ترکیب رسانه ها برای ارتقاء یک محصول یا خدمات می باشند. رسانه های درآمدزا که عنوان رسانه های معتبر مشاهده شده اند، از لحاظ اقتصادی موثر هستند و می توانند به آسانی با سایر کانال ها در ترکیب تبلیغاتی ادغام شوند.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه نگاری که اعلامیه استقلال آرژانتین را نوشت


  نشست مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با روابط عمومی‌های ادارات و نهادهای کرمان


  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط عمومی


  الگویی برای روابط عمومی ها در مواجهه و مدیریت اخبار، تصاویر و ویدئوهای جعلی


  هدایت گری اصول اولیه مدیریت در سازمان ها


  انتصاب مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد


  مدیرعامل شرکت ملی پست بر لزوم توسعه فعالیت روابط عمومی و تبلیغات شبکه پستی تاکید کرد


  اهمیت حرکت بدنی در ارایه سخنرانی


  اعضای جدید هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران انتخاب شدند


  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر: روابط عمومی‌ها عنصر مطالبه‌گری را فراموش نکنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی