درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 25 آذر 1398 - 07:15   

شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند

  شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند


ادامه ادامه مطلب یک

آموزش؛ کلید واژه موفقیت صنعت بیمه

  آموزش؛ کلید واژه موفقیت صنعت بیمه


ادامه ادامه مطلب دو

فرهنگ سازی در جوامع، مهمترین نقش نظام های آموزش عالی

  فرهنگ سازی در جوامع، مهمترین نقش نظام های آموزش عالی


ادامه ادامه مطلب سه

شکلک های مسخره ی با معنی

  شکلک های مسخره ی با معنی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  واژه نامه توصیفی کاربردی روش پژوهش در علوم اجتماعی و ارتباطات
  اعلام روند سیاست گذاری اطلاع رسانی اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت از سوی وزارت کشور
  دوره دانش‌افزایی فوتسال در بانک رفاه برگزار شد
  برگزاری نخستین رویداد بزرگ فناوری های علوم روان شناختی و کار آفرینی سایتک
  برگزاری نشست تلفنی با موضوع رمز دوم پویا در مرکز فراد بانک رفاه کارگران
  پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک رفاه به ورزشکاران اعزامی به مسابقات جهانی کارگران اسپانیا
  مدیران روابط عمومی دستگاه ها باعث دلگرمی و امید برای مردم هستند
  نصب بنرهای خوش آمدگویی برای استاندار و معاونین ممنوع است
  رمز دوم پویا فرصتی جهت افزایش امنیت درپرداخت‌های غیرحضوری مبتنی برکارت
  انتشار کتاب «جامعه شناسی فرهنگ بیمه»
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39442صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیشنبه، 29 تیر 1398 - 15:31
نصراللهی در گفت‌وگو با ایسکانیوز: پیام‌رسان‌های داخلی میدان را به رقیب واگذار کردند/برخورد مسئولان با فضای مجازی هوشمندانه نیست
رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، گفت: با ارائه بخشنامه و دستورالعمل‌ها نمی توان مردم را مجبور به استفاده از اپلیکیشن‌های داخلی کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، گفت: با ارائه بخشنامه و دستورالعمل‌ها نمی توان مردم را مجبور به استفاده از اپلیکیشن‌های داخلی کرد.

اکبر نصراللهی رئیس ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در رابطه با حفظ جایگاه پیام‌رسان‌های داخلی در بین مردم، گفت: طبق مشاهدات و به‌کارگیری اپلکیشین‌ها در بین دانشجویان و اقشار مختلف مردم چنین به نظر می‌رسد که تفاوت محسوس و معناداری در استفاده از اپلکیشین‌های داخلی در گذشته و حال مشاهده نمی‌شود.
دانشکده

نصراللهی تصریح کرد: زمانی که اپلیکیشن‌های داخلی به سهولت نتوانستند نیاز مخاطبان خود را نسبت به اپ‌ها خارجی برطرف کنند، مردم خودبه‌خود از پیام‌رسان‌های داخلی روی برگردانده و به سمت اپ‌های خارجی روی آوردند.

وی افزود: مردم به هیچ وجه در عرصه فرهنگی به زور بخشنامه‌هایی را که برخلاف میل جامعه باشد؛ نمی‌پذیرند. بنابراین باید کسانی که در حوزه فضای مجازی (شورای عالی فضای مجازی و دولتمردان) مسئولیت دارند به این اعتماد و باور برسند که از توانمندی داخلی در حوزه ایجاد اپ‌های داخلی حمایت کنند؛ چرا که ادامه این وضع به لحاظ سیاسی،امنیتی، اقتصادی و فرهنگی به صلاح کشور نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، با اشاره به این‌که با ارائه بخشنامه و دستورالعمل‌ها و یا با بگیر و بندها نمی‌شود؛ مردم را مجبور به استفاده از اپ‌های داخلی کرد افزود: با ایجاد جذابیت، امنیت و اعتمادسازی می‌توان مردم را به سمت استفاده از اپ‌های داخلی هدایت کرد. در غیراینصورت مردم به راحتی از اپ‌های داخلی استفاده نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه فیلترینگ تلگرام در اکثر کشورهای دنیا اعمال می‌شود و محدود به ایران نیست، گفت: فیلترینگ باید در چارچوب منطق داشته باشد. زمانی که در کشور اپلیکیشن‌های قدرتمند، قوی و مورد اعتماد وجود نداشته باشد به طور یقین مردم خود را ملزم به استفاده از اپ‌های خارجی خواهند کرد. چراکه اقدامات سلبی در بحث تلگرام این تجربه را به اثبات رسانده است.

نصراللهی ادامه داد: متاسفانه به موازات توسعه و گسترش نفوذ فضای مجازی در کشور فرهنگ استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف ایجاد نشده است. مردم ایران برخلاف دنیا اشتیاق بیشتری به استفاده از فضای مجازی دارند.

وی افزود: باید مسئولان از تکرار اشتباهات پرهیز کنند. باید به موازات ایجاد جذابیت و تقویت اپلیکیشن‌های داخلی اعتماد را در بین مردم ایجاد کنند.

نصراللهی اضافه کرد: شاید دلایل مراجعه غیرمعمول مردم به فضای مجازی در ایران به عملکرد رسانه‌های رسمی برگردد. وقتی رسانه‌های معتبر کشور در انعکاس اخبار کُند برخورد کرده و مانعی در انتشار اطلاعات و اخبار درست ایجاد کنند به طور یقین مردم برای دریافت اطلاعات به مراجع غیررسمی مراجعه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخورد مسئولان با فضای مجازی هوشمندانه نیست بلکه در زمین فضای مجازی کنشگرانه بی نام و نشان بازی می‌کنند. رسانه‌های رسمی و مسئولان مطالبی را منتشر می‌کنند که درشان کشور نیست.

نصراللهی افزود: پایین بودن سطح سواد رسانه‌ای مردم، مسئولان و رسانه‌های رسمی باعث شده که مردم اقبال بیشتری به فضای مجازی نشان دهند. باید فرهنگ سازی و ارتقای سواد رسانه در کشور صورت گیرد تا شاهد انتشار اخبار و رفتار نادرست از سوی مردم و برخی از مسئولان نباشیم.

به گزارش ایسکانیوز، در فضای جامعه اطلاعاتی امروز دنیا، بومی سازی صرف پیام رسان‌ها با هدف حذف رقیب، جذابیتی برای کاربران داخلی نداشته و موارد بومی سازی شده که نتواند خلاقیت و نوآوری خاصی و به قولی برگ برنده در مقابل رقیب سرسخت بین‌المللی ارائه کند، کاربران ایرانی را جذب نمی‌کند. همان طور که پیام رسان‌های داخلی نیز در این زمینه موفق عمل نکردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان ثبت نام اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران


  کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری


  شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند


  شکلک های مسخره ی با معنی


  ۴ روش مدیریت شهرت آنلاین که می تواند تصویر روابط عمومی شما را تقویت کند


  آموزش؛ کلید واژه موفقیت صنعت بیمه


  فرهنگ سازی در جوامع، مهمترین نقش نظام های آموزش عالی


  پایش روزانه عملکرد روابط عمومی و دستگاههای اجرایی در استان تهران


  یک خبر خوب/ تشکر


  برگزاری جلسه اعضای هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان با مدیرکل بهزیستی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود