درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 25 آذر 1398 - 06:44   

شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند

  شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند


ادامه ادامه مطلب یک

آموزش؛ کلید واژه موفقیت صنعت بیمه

  آموزش؛ کلید واژه موفقیت صنعت بیمه


ادامه ادامه مطلب دو

فرهنگ سازی در جوامع، مهمترین نقش نظام های آموزش عالی

  فرهنگ سازی در جوامع، مهمترین نقش نظام های آموزش عالی


ادامه ادامه مطلب سه

شکلک های مسخره ی با معنی

  شکلک های مسخره ی با معنی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  واژه نامه توصیفی کاربردی روش پژوهش در علوم اجتماعی و ارتباطات
  اعلام روند سیاست گذاری اطلاع رسانی اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت از سوی وزارت کشور
  دوره دانش‌افزایی فوتسال در بانک رفاه برگزار شد
  برگزاری نخستین رویداد بزرگ فناوری های علوم روان شناختی و کار آفرینی سایتک
  برگزاری نشست تلفنی با موضوع رمز دوم پویا در مرکز فراد بانک رفاه کارگران
  پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک رفاه به ورزشکاران اعزامی به مسابقات جهانی کارگران اسپانیا
  مدیران روابط عمومی دستگاه ها باعث دلگرمی و امید برای مردم هستند
  نصب بنرهای خوش آمدگویی برای استاندار و معاونین ممنوع است
  رمز دوم پویا فرصتی جهت افزایش امنیت درپرداخت‌های غیرحضوری مبتنی برکارت
  انتشار کتاب «جامعه شناسی فرهنگ بیمه»
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39441صفحه نخست » خبر یکشنبه، 29 تیر 1398 - 14:17
برگزاری سومین همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با رویکرد تمدنی
سومین همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با رویکرد تمدنی در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| سومین همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با رویکرد تمدنی در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش شارا، نخستین جلسه شورای راهبری سومین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی با حضور محمدرضا بهمنی؛ رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی امامی؛ معاون پژوهشی و فنآوری دانشگاه امام صادق (ع)، نعمتی؛ مدیر کل پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع)، حسن بشیر؛ رئیس سومین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی، محمد صادق افراسیابی؛ معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و تعدادی از استادان دانشکده فرهنگ و ارتباطات در محل دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) تشکیل شد.

در این جلسه بهمنی، ضمن تاکید بر ایجاد تحول در نوع نگاه، چارچوب مفهومی، نقشه معنایی و ساختار جدید در رابطه با همایش سوم گفت: یکی از اهداف این همایش ایجاد پل ارتباطی میان کارهای علمی و کارهای ترویجی در سطح جامعه است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تاکید بر ضرورت اتخاذ رویکرد تمدنی در تعریف چیستی و جایگاه سواد رسانه ای و اطلاعاتی خاطرنشان کرد: مبتنی بر این رویکرد، مقوله سواد رسانه ای در واقع یک رکن مهم در بازطراحی الگوی حکمرانی در عرصه فرهنگ به شمار می رود.


بهمنی در تشریح این رویکرد تاکید کرد: در مفهوم پردازی سواد رسانه ای با رویکرد تمدنی، افزایش سلامت و اعتلای مناسبات مردم – مردم و مناسبات مردم – حاکمیت در دستورکار مطالعه و ترویج سواد رسانه ای قرار میگیرد و باید به مسئله شناسی و راه حل جویی در این عرصه پرداخت.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: رویکرد تمدنی کمک می‌کند که ما در مسئله‌شناسی سواد رسانه‌ای در کشور از موضع سلبی و تهدیدنگر به سوی موضع ایجابی و فرصت نگر حرکت کنیم به گونه ای که از ظرفیت‌های فضای مجازی می‌توان برای افزایش نقش مردم در حکمرانی و تکمیل فرآیند مردمسالاری دینی در جمهوری اسلامی بهره برد.

وی تاکید کرد بر اساس این رویکرد، برای سه همایش بعدی باید نقشه معنایی مشخصی را با جهت گیری های روشن طراحی و مرحله به مرحله اجرای آن را در دستورکار همایش ها قرار داد.

در ادامه امامی گفت: جریان سواد رسانه ای و اطلاعاتی، یک جریان میان رشته ای است که باید کلیه رشته ها و گرایش های علمی در این زمینه با همدیگر همکاری داشته باشند.

وی تاکید کرد: دانشگاه امام صادق (ع) با حضور استادان متخصص در این زمینه محوریت علمی این همایش را برعهده گرفته است که امید می رود با طراحی بسته مناسب سیاستی و اجرایی و افزودن سایر ظرفیتهای علمی کشور بتوان به اهداف بلند مورد نظر دست یافت.

حسن بشیر هم ضمن توضیح رویکردهای اولین و دومین همایش و تفاوت اساسی همایش سوم با دو همایش قبلی تاکید کرد: در این همایش گفتمان‌سازی مؤثر در حوزه سواد رسانه ای و اطلاعاتی باید مورد توجه جدی قرار گیرد. این گفتمان سازی باید در سه سطح حکومتی، دانشگاهی و مردمی صورت گیرد تا به نتایج مؤثری در این زمینه دست یابیم.

وی ضمن تشکر از رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال برای همکاری با دانشگاه امام صادق (ع) به عنوان مجری سومین همایش، اعلام کرد: قطعاً این حرکت مهم باید به شکل یک جریان ملی در سطح دانشگاه ها و مراکز علمی و با همکاری سازمان های خصوصی مرتبط و با مساعدت کلیه اقشار مردم شکل گرفته تا بتوان موضوع سواد رسانه ای را به شکل جامع مورد توجه قرار داد.

بشیر خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه امام صادق (ع) ساختار تشکیلاتی مناسب با حضور استادان فرهیخته و متخصص در این زمینه طراحی کرده ایم که امیدوارم با مساعدت جمعی کلیه نیروهایی که علاقمند به این جریان اجتماعی و فرهنگی مهم باشند، بتوان به دست آوردهای مؤثر و مفیدی در این زمینه دست یافت.

وی تاکید کرد: یکی از دلایل انتقال این همایش از دستگاه دولتی به شبکه دانشگاهی، زمینه‌سازی وسیع‌تر با حضور کلیه نیروهای متخصص و علاقمند به جریان سواد رسانه ای در کشور است تا از ابهام هایی که در زمینه حکومت سازی این جریان مطرح می گردد جلوگیری شود.

به گفته ایسنا، بشیر ایجاد هماهنگی و همفکری با کلیه دانشگاه ها، مراکز علمی و پژوهشی و اندیشمندان و متخصصان این حوزه مهم را یکی از اهداف مهم همایش سوم دانست و گفت: باید این هدف در جهت خدمت به مردم و ایجاد راهکارهای مفید و مؤثر برای بهره برداری مناسبتر و مطمئن تر از رسانه ها، به ویژه رسانه های دیجیتال و شبکه های اجتماعی باشد.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان ثبت نام اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران


  کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری


  شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند


  شکلک های مسخره ی با معنی


  ۴ روش مدیریت شهرت آنلاین که می تواند تصویر روابط عمومی شما را تقویت کند


  آموزش؛ کلید واژه موفقیت صنعت بیمه


  فرهنگ سازی در جوامع، مهمترین نقش نظام های آموزش عالی


  پایش روزانه عملکرد روابط عمومی و دستگاههای اجرایی در استان تهران


  برگزاری جلسه اعضای هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان با مدیرکل بهزیستی


  بزرگداشت استادان فقید ارتباطات علوم اجتماعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود