درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 6 بهمن 1398 - 16:06   

فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399

  فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399


ادامه ادامه مطلب یک

روابط عمومی و تکامل شخصیت سازمانی

  روابط عمومی و تکامل شخصیت سازمانی


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی

  کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

یکصدوشانزدهمین شمارۀ مدیریت ارتباطات منتشر شد

  یکصدوشانزدهمین شمارۀ مدیریت ارتباطات منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط عمومی برای موسیقی دانان- چگونه روابط عمومی می تواند به شما کمک کند؟
  یکصدوشانزدهمین شمارۀ مدیریت ارتباطات منتشر شد
  فرماندار هشترود: مدیریت هوشمند ارتباطات انسانی و رسانه‌ای مهمترین کارکرد روابط عمومی‌هاست
  نشست مسئولان روابط عمومی سازمانها و مناطق شهرداری رشت برگزار شد
  دوره‌های آموزشی ویژه روابط عمومی‌ها در شهرستان نور برگزار شد.
  فرماندار هشترود: شهر هشترود شدیداً نیازمند ارتقاء کیفی بصری و ادراکی سیما و منظر شهری است
  با حمایت بانک رفاه کارگران/ مسابقات جام جهانی زورخانه ای و کشتی پهلوانی برگزار شد
  بانک رفاه کارگران اهدا کرد/ 5 میلیارد و 400 میلیون ریال تجهیزات پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
  گراس روتس دمکراسی» در ایران باستان
  آژان های فرانسوی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39419صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 27 تیر 1398 - 16:31
یک معما در باره تصمیم گیری درست
این معما یا بازی نشان می دهد ما بهتر است در هر شرایطی، بر اساس مقدار شانس و امکانات موجود، تصمیم بگیریم.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| معمایی وجود دارد که در رشته رفتارشناسی اقتصادی تدریس می شود تحت عنوان Monty Hall Paradox که براساس یک مسابقه تلویزیونی و مجری اش، نامگذاری شده است.
 
 مجری توضیح می دهد که سه نوع جایزه پشت سه در رنگی پنهان است. یکی شان جایزه خیلی قیمت داری است. یکی هم یک جایزه معمولی در حد یک جارو برقی و در پشت در سومی چیز کاملا بی ارزش نظیر کارتن خالی، قرار دارد.
 
 تصور کنید که مریم و علی در این مسابقه شرکت می کنند. هر کدام از آنها می توانند یکی از درها را انتخاب کنند و صاحب جایزه ایی شوند که پشت آن قرار داد. مریم در آبی و علی در زرد را بر می گزیند.
 
 مجری به سمت انتخاب مریم می رود و می بینیم که پشت در آبی یک جایزه معمولی است. از این لحظه به بعد علی می داند شانس اینکه او برنده جایزه بزرگ باشد بیشتر شده است.
 
 مجری این معما، از علی می پرسد آیا می خواهی همچنان در زرد رنگ را داشته باشی یا دوست داری رای خودت را عوض کنی؟
 
 اغلب افراد معتقدند علی نباید دربِ زرد رنگی که انتخاب کرده را عوض کند چون بر اساس آمار احتمالات، فرقی نمی کند علی از دو درب باقیمانده، کدامش را انتخاب کند. چون درصد شانس یک به دو خواهد بود.
 
 علی و اکثریت افرادی که با این تصمیم روبرو می شوند یک واقعیت را نادیده می گیرند. علی در تصمیم قبلی بر اساس وجود سه درب رنگی بود که یک انتخاب را برگزید. یعنی او شانس موفقیتش یک به سه بود.
 
 او ولی این بار باید بین دو درب رنگی یکی را انتخاب کند. بنابر این بهتر است بر اساس موقعیت جدید، فرصت خود را از نو بیازماید. علی بهتر است درب قرمز را برگزیند.
 
 این معما یا بازی نشان می دهد ما بهتر است درهر شرایطی، بر اساس مقدار شانس و امکانات موجود، تصمیم بگیریم.
 
 منابع:
 www.psychologytoday.com
 https://marde-rooz.com
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی


  فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399


  نامه ای سرگشاده به متخصصان روابط عمومی


  دفتر مدیریت پروژه


  روابط عمومی و تکامل شخصیت سازمانی


  داده‌کاوی


  محتوا


  اعتماد


  مدیرکل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی: رویکرد متفاوت و حرفه ای که در روابط عمومی سازمان بنادر دنبال می شود


  روابط عمومی چیست و چه باید درباره آن بدانید؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی