درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 3 شهریور 1398 - 16:18   

روزنامه قانون رفع توقیف شد

  روزنامه قانون رفع توقیف شد


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرعامل اچ پی عوض شد

  مدیرعامل اچ پی عوض شد


ادامه ادامه مطلب دو

هوش مصنوعی قدرتمندترین نیروی زمانه ماست

  هوش مصنوعی قدرتمندترین نیروی زمانه ماست


ادامه ادامه مطلب سه

کاهش فاصله با نسل آنلاین در کبک

  کاهش فاصله با نسل آنلاین در کبک


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اطلاع رسانی در خصوص برنامه ملاقات الکترونیکی مردم و مسئولین
  اقدامات مؤثر بانک رفاه در حوزه سلامت
  بانک رفاه آغازگر جنبش سرآمدی است
  بانک رفاه: بانک پزشکان ایرانیم
  هوش مصنوعی قدرتمندترین نیروی زمانه ماست
  مدیرعامل اچ پی عوض شد
  روزنامه قانون رفع توقیف شد
  91 سال، پر افتخار/ تامین مالی مجهزترین مرکز جراحی چشم پزشکی کشور توسط بانک ملی ایران
  جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی و فرصت های آشنایی با ایده های جدید
  پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها از وظایف اصلی مدیران روابط عمومی به شمار می‌رود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39419صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 27 تیر 1398 - 16:31
یک معما در باره تصمیم گیری درست
این معما یا بازی نشان می دهد ما بهتر است در هر شرایطی، بر اساس مقدار شانس و امکانات موجود، تصمیم بگیریم.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| معمایی وجود دارد که در رشته رفتارشناسی اقتصادی تدریس می شود تحت عنوان Monty Hall Paradox که براساس یک مسابقه تلویزیونی و مجری اش، نامگذاری شده است.
 
 مجری توضیح می دهد که سه نوع جایزه پشت سه در رنگی پنهان است. یکی شان جایزه خیلی قیمت داری است. یکی هم یک جایزه معمولی در حد یک جارو برقی و در پشت در سومی چیز کاملا بی ارزش نظیر کارتن خالی، قرار دارد.
 
 تصور کنید که مریم و علی در این مسابقه شرکت می کنند. هر کدام از آنها می توانند یکی از درها را انتخاب کنند و صاحب جایزه ایی شوند که پشت آن قرار داد. مریم در آبی و علی در زرد را بر می گزیند.
 
 مجری به سمت انتخاب مریم می رود و می بینیم که پشت در آبی یک جایزه معمولی است. از این لحظه به بعد علی می داند شانس اینکه او برنده جایزه بزرگ باشد بیشتر شده است.
 
 مجری این معما، از علی می پرسد آیا می خواهی همچنان در زرد رنگ را داشته باشی یا دوست داری رای خودت را عوض کنی؟
 
 اغلب افراد معتقدند علی نباید دربِ زرد رنگی که انتخاب کرده را عوض کند چون بر اساس آمار احتمالات، فرقی نمی کند علی از دو درب باقیمانده، کدامش را انتخاب کند. چون درصد شانس یک به دو خواهد بود.
 
 علی و اکثریت افرادی که با این تصمیم روبرو می شوند یک واقعیت را نادیده می گیرند. علی در تصمیم قبلی بر اساس وجود سه درب رنگی بود که یک انتخاب را برگزید. یعنی او شانس موفقیتش یک به سه بود.
 
 او ولی این بار باید بین دو درب رنگی یکی را انتخاب کند. بنابر این بهتر است بر اساس موقعیت جدید، فرصت خود را از نو بیازماید. علی بهتر است درب قرمز را برگزیند.
 
 این معما یا بازی نشان می دهد ما بهتر است درهر شرایطی، بر اساس مقدار شانس و امکانات موجود، تصمیم بگیریم.
 
 منابع:
 www.psychologytoday.com
 https://marde-rooz.com
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گزارش جدید/ اگر می خواهید به مصرف کنندگان دست پیدا کنید، برای آنها متن بفرستید


  ثبت بیش از یک میلیون و ۹۷ هزار دامنه فعال فارسی


  دولت کویت تلاش های "بدبینانه" روابط عمومی را محکوم کرد


  پایان تعطیلی روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان


  انتصاب رئیس روابط عمومی کمیته پیشکسوتان


  تأثیر تکنولوژی ارتباطات در توسعه اجتماعی


  پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها از وظایف اصلی مدیران روابط عمومی به شمار می‌رود


  جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی و فرصت های آشنایی با ایده های جدید


  مدیرعامل اچ پی عوض شد


  هوش مصنوعی قدرتمندترین نیروی زمانه ماست


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران