درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 2 مرداد 1398 - 13:36   

انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت

  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت


ادامه ادامه مطلب یک

اعلام محورهای کارگاههای آموزشی انجمن متخصصان روابط عمومی

  اعلام محورهای کارگاههای آموزشی انجمن متخصصان روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

آیا دنیای دیجیتال روابط عمومی ها را تضعیف می کند؟

  آیا دنیای دیجیتال روابط عمومی ها را تضعیف می کند؟


ادامه ادامه مطلب سه

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  همایش مدیران روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام رضا(ع) در مشهد برگزار می شود
  مدیرکل ورزش و جوانان فارس: روابط عمومی صدای رسای خدمت رسانی به مردم باشد
  روابط عمومی ها مرکز و پردازش اطلاعات دستگاه های اجرایی باشند
  سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان: مدیران دستگاه‌های اجرایی در جهت تقویت روابط عمومی‌ها اقدام کنند
  مطالبات رسانه های فارس به وزارتخانه ارجاع داده می شود
  برگزاری آزمون خبرنویسی ویژه مسئولین روابط عمومی ادارات و دستگاههای اجرایی شهرستان پاکدشت
  آیا دنیای دیجیتال روابط عمومی ها را تضعیف می کند؟
  مدیر کل ورزش و جوانان فارس عنوان کرد: روابط عمومی صدای رسای خدمت رسانی به مردم باشد
  یک اتفاق خوب در راه است!
  عملکرد بانک ملی ایران از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال گذشته
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39343صفحه نخست » بانک و بیمهیکشنبه، 23 تیر 1398 - 00:29
مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به تحولات نظام بانکی؛ بانکداری الکترونیکی، پیش نیاز رسیدن به بانکداری دیجیتال است
مدیرعامل بانک ملی ایران در گفت و گویی، روند گذار از بانکداری سنتی به بانکداری دیجیتال را تحلیل و به الزامات آن اشاره کرده است.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مدیرعامل بانک ملی ایران در گفت و گویی، روند گذار از بانکداری سنتی به بانکداری دیجیتال را تحلیل و به الزامات آن اشاره کرده است.
 
 
به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده تاکید کرده است که امروز کوچک ترین تراکنش های بانکی در دورترین نقاط کشور از مرکز، قابل رصد کردن بوده و این نقطه قوت بانکداری جدید است.
 
 متن این گفت و گو را در ادامه می خوانید:
 
 •به تازگی مفهوم «اقتصاد هوشمند» در کشور به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است. از دیدگاه شما چگونه می توان این مفهوم را در نظام بانکی پیاده سازی کرد؟
 اقتصاد هوشمند به گستره وسیعی از فعالیت‌های اقتصادی اشاره دارد که از دانش و اطلاعات دیجیتال در کنار سایر عوامل برای ایجاد فرصت‌های جدید و کارایی هرچه بیشتر بهره می برد.
 
 امروزه که بانک ها برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب‎تر کانون توجه قرار گرفته اند، ناگزیرند از این مدل برای توسعه خدمات خود استفاده کنند.
 
 •هنوز برخی پروسه‌های بانکی در ایران الکترونیک نشده اند. به عنوان مثال افراد برای احراز هویت باید به بانک مراجعه کنند. چرا آن طور که انتظار می‌رفت الکترونیکی شدن پروسه‌ها با سرعت پیش نمی‌رود؟
 الکترونیکی شدن امور، یک فرآیند میان مدت است. نمی توان در کوتاه مدت و با سرعت، اموری را که سال ها به صورت دستی هدایت می شده اند ،دیجیتال یا الکترونیکی کرد.
 
 با این حال بانک ملی ایران در این زمینه پیش قدم است و تا حد ممکن امور خود را بر بستر الکترونیکی پیش می برد. امروز بسیاری از امور روزمره بانکی مشتریان بانک ملی ایران، به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه های پیشرفته که به دست متخصصان داخلی طراحی و اجرا شده اند، انجام می شود. این روند باعث جلب رضایت بیشتر مشتریان و نیز کاهش فرایندهای زمان بر اداری شده است.
 
 •آیا می توان نقص قوانین را در کندی این روند دخیل دانست؟
 به هر حال قوانین، متناسب با زمان ها تصویب و اجرایی شده اند. در دوره هایی، احساس نیاز نسبت به بانکداری الکترونیکی کمتر بوده، اما امروز این روش بانکداری به جزء لاینفک امور تبدیل شده است. طبیعی است که اصلاح قوانین متناسب با شرایط، می تواند سرعت کارها را افزایش دهد.
 
 •یکی از مشکلات بانکداری الکترونیکی کنونی، عدم جامعیت و یکپارچگی در ارائه خدمات به مشتریان است. مثلا استفاده از کارت‌های اعتباری برای متصل شدن به تمامی حساب های بانکی افراد، می تواند مد نظر باشد. آیا برای رفع این مشکلات، قدمی برداشته شده است؟
 طبیعی است که باید مشکلات، معضلات و چالش های نظام بانکی از طریق مجاری قانونی به استحضار قانونگذار برسد. البته خوشبختانه، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اشراف قابل قبولی به مسائل بانکی دارند، اما به هر حال متخصصان نظام بانکی هم با آنها در ارتباطند و مشورت های لازم برای اصلاح قوانین را ارائه می کنند.
 
 •برخی معتقدند ریسک بانکداری الکترونیک بیش از بانکداری سنتی است. فیشینگ صاحبان حساب را تهدید می کند و شیوه‌های پیچیده برداشت پول از حساب مردم شکل گرفته است. برای حل این مشکلات چه راهکارهایی دارید؟
 نمی توان به طور مطلق گفت که ریسک بانکداری الکترونیک بیش از بانکداری سنتی است. امروز کوچک ترین تراکنش های بانکی در دورترین نقاط کشور از مرکز قابل رصد کردن است، در حالی که بانکداری سنتی چنین توانایی را نداشت.
 
 کلاهبرداری های انجام گرفته از حساب مشتریان، عمدتا ناشی از بی دقتی در استفاده از سایت های غیرمجاز فروش اینترنتی است. با این حال نظام بانکی، امکان استفاده از رمز دوم یک بار مصرف را ایجاد کرده است تا این مشکل برای همیشه حل شود. بانک ملی ایران هم با معرفی کردن اپلیکیشن 60، این امکان را فراهم کرد که مشتریان بتوانند رمز اول و دوم یک بار مصرف را برای کارت خود فعال کنند.
 
 •بانکداری رایج در کشور، بانکداری الکترونیکی است و ما هنوز به سمت بانکداری دیجیتال نرفته ایم، چون زیرساخت فنی و کسب و کاری برای این حوزه ها فعلا در کشور فراهم نیست. ما برای رسیدن به آن نقطه چقدر فاصله داریم؟
 به هر حال پیش نیاز رسیدن به بانکداری دیجیتال، پیاده سازی بانکداری الکترونیکی است. طبیعی است که نظام بانکی ما در این مسیر با چالش هایی هم مواجه است، اما حرکت کلی به همان سمت است. زمان مشخصی هم نمی توان برای آن تعیین کرد، اما مسیر حرکت به سمت بانکداری دیجیتال است و به مرور محقق خواهد شد.
 
 •اساس بانکداری الکترونیک بر بانکداری متمرکز است. این موضوع در نظام بانکی ما در چه مرحله ای است؟
 پیاده سازی بانکداری متمرکز اجتناب ناپذیر است، اما طبیعی است که فرآیند پیاده سازی آن زمان بر است. به هر حال نظام بانکی و به ویژه بانک ملی ایران در این مسیر حرکت می کنند و به الزامات آن پایبندند. ایجاد بانکداری متمرکز، لحظه ای نیست و باید مرحله به مرحله پیش برود.
 
 •نقش نیروی انسانی در حوزه بانکداری الکترونیک را چه طور ارزیابی می‌کنید؟ آیا به اندازه کافی، نیروی انسانی آموزش دیده در این بخش وجود دارد؟
 خوشبختانه بانک ملی ایران در این حوزه به خوبی نیروی کیفی پرورش داده است و اکنون بهترین متخصصان حوزه بانکداری الکترونیک را می توان در بانک ملی ایران دید.
 
 خدمات بانکداری الکترونیک بانک ملی ایران که بسیار توسعه یافته، پیشرفته و متناسب با بانک های پیشرو در جهان است، توسط همین متخصصان و کارشناسان طراحی و اجرا شده است.
 
 بانک ملی ایران علاوه بر نیروهای متخصص درون سازمانی، با تعداد قابل توجهی از متخصصان دانشگاهی نیز در ارتباط است و از این طریق اقدامات جدیدی نیز در حال پیاده سازی می باشد.
 
 •برخی کارشناسان رعایت نشدن استانداردهای جهانی را یک چالش اساسی برای بانکداری الکترونیک می‌‌دانند. دیدگاه شما در این باره چیست؟
 رعایت استانداردهای جهانی بدون شک الزامی است، اما باید توجه کرد که در داخل کشور نیز استانداردهایی تعریف شده است. بانک مرکزی بر همه این موارد نظارت دارد و بانک ها نیز تا حد امکان خود را با آنها تطبیق می دهند.
 
 نظام بانکی با بانک مرکزی در همه موارد از جمله بانکداری الکترونیک هماهنگ است و الزامات ابلاغی توسط نهادهای بالادستی را رعایت می کند.
 
 •بانک ملی ایران در حوزه گسترش محصولات خرد چه اقداماتی در دستور کار دارد؟
 بانک ملی ایران هر سال محصولات نوین خود را در رویداد «ملی شو» رونمایی می کند. طی دو سال گذشته محصولات مهم و قابل توجهی مانند تسهیلات ویژه خرید مسکن، بام، اپلیکیشن 60، سامانه سککوک، ملی پلاس، ربات آلفا، بانک آفیسر و .... در این رویداد رونمایی شد که هر کدام تحولی جدی در نظام بانکی محسوب می شود.
 
 امسال نیز طی روال گذشته، این روند ادامه خواهد داشت و محصولات جدیدتری طراحی و پیاده سازی خواهند شد.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط عمومی و فضای سوم


  روابط عمومی ها و فضای مجازی!


  بررسی و تحلیل محتوای نشریات داخلی سازمان ها


  روابط عمومی ها برای کشف آینده نیازمند سناریونویسی


  مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران: روابط عمومی ها باید در چارچوب مسئولیت اجتماعی فعالیت کنند


  اهمیت، نقش و کارکرد روابط عمومی


  تأثیر هوش مصنوعی در اتاق خبر و آنچه برای حرفه ای های روابط عمومی لازم است


  نشست بررسی نقش «رسانه در گردشگری» برگزار شد


  ایجاد ارتباط پایدار در جامعه از وظایف اصلی روابط عمومی هاست


  خبرنامه الکترونیک روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران