درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 1 آذر 1398 - 12:43   

یک استاد دانشگاه: قرآن، محتوای گفتمانی دارد

  یک استاد دانشگاه: قرآن، محتوای گفتمانی دارد


ادامه ادامه مطلب یک

روز جهانی تلویزیون

  روز جهانی تلویزیون


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری

  کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری


ادامه ادامه مطلب سه

اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران

  اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو عنوان کرد: شفافیت و پاسخگویی دو رکن اصلی روابط عمومی هاست
  نشست دبیران انسجام بخشی روابط عمومی‌های صنعت آب و برق کشور در مشهد
  تمدید مهلت ارائه اثر به نخستین جشنواره تخصصی «شهر و رسانه»
  نکاتی سودمند در مورد روابط مطبوعات/3
  یک استاد دانشگاه: قرآن، محتوای گفتمانی دارد
  اینترنت همه چیزها و روابط عمومی هوشمند
  آیا قطع اینترنت راه‌حل است؟
  روز جهانی تلویزیون
  آیا صدا و سیما مورد اعتماد مخاطبانش است!؟
  معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد: اساس کار روابط عمومی ها اطلاع رسانی است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39337صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 21 تیر 1398 - 18:04
نگاه آینده محور به موضوع روابط عمومی
دکتر امیر مسعود مظاهری مدرس دانشگاه - روابط عمومی های سازمانهای یاد گیرنده این پالس ها را به مدیریت سازمان منتقل کنند که با توجه به مقتضیاتی که در بازار اقتصاد جهانی وجود دارد در جهت جلب مشتری و ارتقاء کیفیت و دستیابی مشتریان وفادار و ارائه خدمات پس از فروش یا خدمات پس از استفاده در سازمان ایجاد شود که در قدم اول باید مشتریان وفادار خود را حفظ کرده و به تدریج دنبال جلب مشتریان جدیدتر باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| نگاه آینده محور به موضوع روابط عمومی در ابتدا با توجه به تغییرات آنی و روزمره ای که درحوزه فنا وری های اطلاعات رخ می دهد قابل بررسی است. در واقع شاید یک نوع کوچ و مهاجرت از ارتباطات سنتی به سمت روابط عمومی در فضای مجازی گسترش یافته هستیم و مزیت آن این است که هر روز این نوع ارتباطات تسهیل و تسریع شود و سرعت می گیرد و کنش گران دسترسی بیشتری به آن دارند و دراین فضا تنها خبرگزاری ها نیستند که تنها تولید کننده محتوا هستند بلکه کاربران هم در این فضا امکان تولید محتوا می یابند.


این نگرش از یکسو که کار روابط عمومی ها را آسان تر کرده و سرعت انتشار اطلاعات و دسترسی کاربران گسترش می یابد و از سوی دیگر مطالبه گری اجتماعی و تولید محتوا موضوع دیگری است که هر یک از کاربران می توانند در تولید محتوا نقش داشته باشند، در صورتی که روابط عمومی ها نتوانند انتظارات را با شتاب به کاربران پاسخ دهند که در نتیجه نوعی نارضایتی مشاهده می شود و دلیل آن به این خاطر است که هنوز مخاطبان عادت دارند به اینکه گیرنده تابع فرستنده باشد و روابط تعاملی نیست. اما اگر این جریان دو سویه ایجاد بشود رابطه شفاف و تعاملی وجود دارد و هرلحظه جای این دو عامل با یکدیگر عوض می شود. یعنی کاربران و روابط عمومی های سازمان در حال تغییر موقعیت در جای همدیگر قرار می گیرند.

 

 این موضوع نیاز به این دارد که با نگاه آینده محور روابط عمومی ها از نظر زیر ساخت تکنولوژی حرفه ای و نیروی انسانی جهت تولید محتوا در فضای وب و رصد گری تجهیز شوند. در واقع در این فضا فرستنده صرف وجود ندارد و رابطه تعاملی وجود دارد. تحقیقات نشان داده که در دو دهه اخیر تکنولوژی های َفناوری های نوین خود را به سازمان ها تحمیل می کند و ممکن است سازمانها تا حدودی مقاومت کنند. آنچه باعث شده سازمان ها تا حدودی مقاومت کنند به فرهنگ های سازمانی برمی گردد، در این فرهنگ سازمانی طبیعتاً مطالبه گری کنش گران و بهره مندان کاربران محل تلاقی ندارند. مثلا خدماتی مانند برق و آب و گاز و یا خودروسازی اگر استانداردلازم را رعایت نکنند به واسطه این نگرش است که در فضای سازمان های اجتماعی فضای مطالبه گری وجود ندارد و فرستندگان پیام یک سلطه سازمانی برای خود قائل هستند و مخاطبین را نادیده می گیرند.


اما آنچه به آینده نگری در فعالیت های روابط عمومی یک سازمان مربوط می شود اینکه آنچه که مشتریان سازمانی را به مشتریان وفاداردر یک سازمان تبدیل می کند، عواملی است که نشان دهنده این است که مخاطب حق انتخاب دارد و خود را در شرایط برابر بدون فشار و اجبار و در شرایط برابر کالا و محصولات می داند. مثلاً وقتی مشاهده می شود کارخانه ایران خودرو احداث شده همزمان کارخانه دوو در کره جنوبی تاسیس می شود که الان با مشاهده مسیر تکامل و توسعه هر دو ملاحظ می شود که اصلاً قابل مقایسه نیستند.

 

در واقع در این شرایط سازمان ها باید تمرین کنند در برنامه های آینده خود در فضای رقابتی قرار گیرند و فضای رقابتی رشد پیدا کند روابط عمومی های سازمانهای یاد گیرنده این پالس ها را به مدیریت سازمان منتقل کنند که با توجه به مقتضیاتی که در بازار اقتصاد جهانی وجود دارد در جهت جلب مشتری و ارتقاء کیفیت و دستیابی مشتریان وفادار و ارائه خدمات پس از فروش یا خدمات پس از استفاده در سازمان ایجاد شود که در قدم اول باید مشتریان وفادار خود را حفظ کرده و به تدریج دنبال جلب مشتریان جدیدتر باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران


  روز جهانی تلویزیون


  کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری


  خاطره های سبز و زرد روابط عمومی


  اینترنت همه چیزها و روابط عمومی هوشمند


  نکاتی سودمند در مورد روابط مطبوعات/2


  آیا صدا و سیما مورد اعتماد مخاطبانش است!؟


  انواری در نشست مدیران روابط عمومی وزارت صمت: فعال سازی بخش‌های افکارسنجی و ارتباطات مردمی ضرورت دارد


  تاکید استاندار اردبیل بر لزوم توجه روابط عمومی ها به انعکاس واقعیت


  روابط عمومی‌های هیئت‌های فوتبال کرمان دور هم جمع می‌شوند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود