درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 2 مرداد 1398 - 13:52   

انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت

  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت


ادامه ادامه مطلب یک

اعلام محورهای کارگاههای آموزشی انجمن متخصصان روابط عمومی

  اعلام محورهای کارگاههای آموزشی انجمن متخصصان روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

آیا دنیای دیجیتال روابط عمومی ها را تضعیف می کند؟

  آیا دنیای دیجیتال روابط عمومی ها را تضعیف می کند؟


ادامه ادامه مطلب سه

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  همایش مدیران روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام رضا(ع) در مشهد برگزار می شود
  مدیرکل ورزش و جوانان فارس: روابط عمومی صدای رسای خدمت رسانی به مردم باشد
  روابط عمومی ها مرکز و پردازش اطلاعات دستگاه های اجرایی باشند
  سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان: مدیران دستگاه‌های اجرایی در جهت تقویت روابط عمومی‌ها اقدام کنند
  مطالبات رسانه های فارس به وزارتخانه ارجاع داده می شود
  برگزاری آزمون خبرنویسی ویژه مسئولین روابط عمومی ادارات و دستگاههای اجرایی شهرستان پاکدشت
  آیا دنیای دیجیتال روابط عمومی ها را تضعیف می کند؟
  مدیر کل ورزش و جوانان فارس عنوان کرد: روابط عمومی صدای رسای خدمت رسانی به مردم باشد
  یک اتفاق خوب در راه است!
  عملکرد بانک ملی ایران از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال گذشته
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39337صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 21 تیر 1398 - 18:04
نگاه آینده محور به موضوع روابط عمومی
دکتر امیر مسعود مظاهری مدرس دانشگاه - روابط عمومی های سازمانهای یاد گیرنده این پالس ها را به مدیریت سازمان منتقل کنند که با توجه به مقتضیاتی که در بازار اقتصاد جهانی وجود دارد در جهت جلب مشتری و ارتقاء کیفیت و دستیابی مشتریان وفادار و ارائه خدمات پس از فروش یا خدمات پس از استفاده در سازمان ایجاد شود که در قدم اول باید مشتریان وفادار خود را حفظ کرده و به تدریج دنبال جلب مشتریان جدیدتر باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| نگاه آینده محور به موضوع روابط عمومی در ابتدا با توجه به تغییرات آنی و روزمره ای که درحوزه فنا وری های اطلاعات رخ می دهد قابل بررسی است. در واقع شاید یک نوع کوچ و مهاجرت از ارتباطات سنتی به سمت روابط عمومی در فضای مجازی گسترش یافته هستیم و مزیت آن این است که هر روز این نوع ارتباطات تسهیل و تسریع شود و سرعت می گیرد و کنش گران دسترسی بیشتری به آن دارند و دراین فضا تنها خبرگزاری ها نیستند که تنها تولید کننده محتوا هستند بلکه کاربران هم در این فضا امکان تولید محتوا می یابند.


این نگرش از یکسو که کار روابط عمومی ها را آسان تر کرده و سرعت انتشار اطلاعات و دسترسی کاربران گسترش می یابد و از سوی دیگر مطالبه گری اجتماعی و تولید محتوا موضوع دیگری است که هر یک از کاربران می توانند در تولید محتوا نقش داشته باشند، در صورتی که روابط عمومی ها نتوانند انتظارات را با شتاب به کاربران پاسخ دهند که در نتیجه نوعی نارضایتی مشاهده می شود و دلیل آن به این خاطر است که هنوز مخاطبان عادت دارند به اینکه گیرنده تابع فرستنده باشد و روابط تعاملی نیست. اما اگر این جریان دو سویه ایجاد بشود رابطه شفاف و تعاملی وجود دارد و هرلحظه جای این دو عامل با یکدیگر عوض می شود. یعنی کاربران و روابط عمومی های سازمان در حال تغییر موقعیت در جای همدیگر قرار می گیرند.

 

 این موضوع نیاز به این دارد که با نگاه آینده محور روابط عمومی ها از نظر زیر ساخت تکنولوژی حرفه ای و نیروی انسانی جهت تولید محتوا در فضای وب و رصد گری تجهیز شوند. در واقع در این فضا فرستنده صرف وجود ندارد و رابطه تعاملی وجود دارد. تحقیقات نشان داده که در دو دهه اخیر تکنولوژی های َفناوری های نوین خود را به سازمان ها تحمیل می کند و ممکن است سازمانها تا حدودی مقاومت کنند. آنچه باعث شده سازمان ها تا حدودی مقاومت کنند به فرهنگ های سازمانی برمی گردد، در این فرهنگ سازمانی طبیعتاً مطالبه گری کنش گران و بهره مندان کاربران محل تلاقی ندارند. مثلا خدماتی مانند برق و آب و گاز و یا خودروسازی اگر استانداردلازم را رعایت نکنند به واسطه این نگرش است که در فضای سازمان های اجتماعی فضای مطالبه گری وجود ندارد و فرستندگان پیام یک سلطه سازمانی برای خود قائل هستند و مخاطبین را نادیده می گیرند.


اما آنچه به آینده نگری در فعالیت های روابط عمومی یک سازمان مربوط می شود اینکه آنچه که مشتریان سازمانی را به مشتریان وفاداردر یک سازمان تبدیل می کند، عواملی است که نشان دهنده این است که مخاطب حق انتخاب دارد و خود را در شرایط برابر بدون فشار و اجبار و در شرایط برابر کالا و محصولات می داند. مثلاً وقتی مشاهده می شود کارخانه ایران خودرو احداث شده همزمان کارخانه دوو در کره جنوبی تاسیس می شود که الان با مشاهده مسیر تکامل و توسعه هر دو ملاحظ می شود که اصلاً قابل مقایسه نیستند.

 

در واقع در این شرایط سازمان ها باید تمرین کنند در برنامه های آینده خود در فضای رقابتی قرار گیرند و فضای رقابتی رشد پیدا کند روابط عمومی های سازمانهای یاد گیرنده این پالس ها را به مدیریت سازمان منتقل کنند که با توجه به مقتضیاتی که در بازار اقتصاد جهانی وجود دارد در جهت جلب مشتری و ارتقاء کیفیت و دستیابی مشتریان وفادار و ارائه خدمات پس از فروش یا خدمات پس از استفاده در سازمان ایجاد شود که در قدم اول باید مشتریان وفادار خود را حفظ کرده و به تدریج دنبال جلب مشتریان جدیدتر باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط عمومی و فضای سوم


  روابط عمومی ها و فضای مجازی!


  بررسی و تحلیل محتوای نشریات داخلی سازمان ها


  روابط عمومی ها برای کشف آینده نیازمند سناریونویسی


  اهمیت، نقش و کارکرد روابط عمومی


  مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران: روابط عمومی ها باید در چارچوب مسئولیت اجتماعی فعالیت کنند


  تأثیر هوش مصنوعی در اتاق خبر و آنچه برای حرفه ای های روابط عمومی لازم است


  نشست بررسی نقش «رسانه در گردشگری» برگزار شد


  ایجاد ارتباط پایدار در جامعه از وظایف اصلی روابط عمومی هاست


  خبرنامه الکترونیک روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران