درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 01:26   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39328صفحه نخست » مقالات روابط عمومیپنجشنبه، 3 مرداد 1398 - 17:17
هوش مصنوعی و آینده شغلی فعالان حوزه بصری
آنچه مسلم است اینکه هوش مصنوعی حوزه های طراحی و تولید آثار بصری را متحول خواهد کرد و فعالان این حوزه، باید خود را آماده مواجهه با شرایط جدیدی کنند که در آن تعامل میان هوش مصنوعی و انسان و کسب مهارتهای لازم در این حوزه ضروری است.
  

 

مریم سلیمی دکترای علوم ارتباطات اجتماعی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| KPMG در تحلیل خود از آینده مشاغل در حال رشد، پیش بینی کرده که تا سال 2022، 133 میلیون شغل جدید ایجاد شوند. همچنین از ایجاد انقلابی در انجام کارها وعده داده که در این میان، هر سازمانی برای موفقیت به 5 نوع تخصص در حوزه هوش مصنوعی نیازمند است، این تخصص ها عبارتند از: معمار هوش مصنوعی، مدیر تولید هوش مصنوعی، متخصص علوم داده، مهندس نرم افزار و اخلاق شناس هوش مصنوعی. در این تحلیل، توجه به هوش مصنوعی در جریان موفقیت در رقابتها پراهمیت شمرده شده است. (Bayern ,2019)


این در حالی است که توماس فرای احتمال داده که تا سال 2030، 2 میلیارد شغل یعنی حدود 50 درصد از تمام مشاغل از بین خواهد رفت. این در حالی است که پیش بینی می شود طی 20 سال آینده، 8 درصد از مشاغل طراحان گرافیک، توسط هوش مصنوعی انجام خواهد شد. (Rgd, 2018)


بر اساس بررسی Co.Design، برخی از مشاغل طراحی با ورود هوش مصنوعی از بین خواهند رفت: از این جمله طراحان یو ایکس یا تجربه کاربری، طراحان بصری، طراحان صنعتی سنتی، محققان طراحی، مدیران ارشد طراحی هستند. همچنین پیش بینی می شود که برخی مشاغل طراحی رشد داشته باشند مانند طراحان تعاملی مجازی (واقعیت مجازی و افزوده)، متخصصان طراحی مواد، متخصصان طراحی الگوریتم وهوش مصنوعی، طراحان پساصنعتی، استراتژیستهای طراحی، طراحان سازمان و طراحان آزاد.


اردن فیشر (یک مدیر خلاق در استودیوی Rehab) می گوید: به عنوان یک طراح، هرگاه به آینده شغل خود در 15سال آتی فکر می کنم، به این نتیجه می رسم که تغییرات هوش مصنوعی می تواند تأثیرات مثبتی بر صنعت طراحی داشته باشد. در حقیقت همان گونه که طراح روس یوری وتروف می گوید اکنون وقت آن است که درباره نقش مدرن طراح یک تفکر مجدد داشته باشیم. (Kovacs ,2017)


به طور کلی، دو نوع نگاه متفاوت در مورد آینده هوش مصنوعی در حوزه طراحی گرافیک وجود دارد؛ برخی بر این مسأله تأکید دارند که هوش مصنوعی می تواند یاریگر طراحان باشد و آنها را در انجام بهتر و کارآتر امورشان یاری نماید. برخی نیز با نگاه بدبینانه، تأکید دارند که هوش مصنوعی جایگزین آنها خواهد شد و عملاً طراحان گرافیک، به تدریج شغل خود را از دست خواهند داد.


هوش مصنوعی با چالشهایی که به لحاظ شغلی ایجاد می کند، طراحان بسیاری در معرض خطر از دست دادن مشاغل خود قرار می گیرند. از جمله این چالشها اینکه در چنین شرایطی چگونه می توان منحصر به فرد بود، چطور در فضای مجازی ارتباط برقرار کرده، خلق تجربه کرده و آن را به دیگران انتقال داد؟


در چنین شرایطی آنچه می تواند یاریگر طراحان باشد، بهره مندی از خلاقیت، تلاش برای کسب مهارتهای هوش خلاق و هوش اجتماعی ایجاد همدلی، تعیین چارچوبها، کمک به حل مسائل، مذاکره و متقاعدسازی است.


به یاری هوش مصنوعی، طراحان بیش از آن که دست به طراحی بزنند به انتخاب طرحها (از میان حجم بالایی از طرحها) اقدام خواهند کرد و چالش آنها، انتخاب طرحهایی مورد قبول عامه مردم است. در آینده، طراحان آموزش می بینند از امکانات هوش مصنوعی استفاده کنند. در این شرایط از طراحان انتظار می رود تا به خلق مدلهایی برای انجام طراحی هایی برای هوش مصنوعی اقدام کنند.


طراحانی در شرکتهایشان باقی خواهند ماند که بتوانند اثربخش ترین طرحها را انتخاب کنند و بتوانند به یاری مهارت و تخصصهای خود به مدد هوش مصنوعی، به ارتقای برند کمک کنند.


همچنین در این شرایط انتظار می رود تا چارچوبهای طراحی سنتی در حوزه های مختلف طراحی، معماری، طراحی اشیا و مد و... به درستی شناخته شوند و تمام قوانین و مقررات مکتوب و غیرمکتوب و...، را فرموله و نظام مند کنند چرا که می خواهند آن را در اختیار هوش مصنوعی قرار دهند. هوش مصنوعی شرایطی را فراهم می کند تا انسان و کامپیوتر به یاری یکدیگر فعالیتهایی را انجام دهند که پیش از این به تنهایی از عهده یک طرح خارج بود. از این جمله، تولید میلیونها طرح به یاری هوش مصنوعی است. در این میان، نقش طراحان مشهور که به نوعی گروه مرجع محسوب می شوند پررنگ می شود. تلاش برای درک امکانات و قابلیتهای هوش مصنوعی در حوزه طراحی و تأثیر از افراد الهام بخش، تأثیرگذار و منتقد که دیدگاه هایشان در مسیر فعالیتها بهبود بخش است، می تواند در این خصوص راهگشا باشد. این افراد می توانند کمک کنند تا از قبل اینکه چیزی طراحی شود، نقاط قابل بهبود آن شناسایی شوند.


هوش مصنوعی فارغ از تهدیدهای آن برای شغل طراحان، فرصتهای جدیدی برای طراحان سامانه های تعاملی، خدمات یا ابزارهای طراحی یا ابزارهای ارتباطات انسانی و... ایجاد می کند. در مجموع فرصتهای جدیدی برای کسانی که خط مشی ها و راهبردها و تدوین قواعد و قوانین و طراحی سیستمها را در حوزه های مختلف کسب و کاری به عهده دارند، ایجاد می شود. (Girling,2017)


گینی رومتی، مدیرعامل شرکت آی بی ام معتقد است «اگر هنرمندان مخفف AI را به معنی «هوش افزوده» برداشت کنند و از معنی ترسناک تر «هوش مصنوعی» اجتناب کنند، برایشان مفیدتر خواهد بود». هوش مصنوعی را در بهترین مفهوم می توان یک ابزار طراحی دانست که به شما امکان می دهد از موهبت سرعت و بهینه سازی تکمیل یک پروژه هنری بهره مند شوید.

 

قدرت هوش مصنوعی در تحلیل سریع حجم بزرگی از داده ها و ارائه انواع طراحی های جایگزین است. در اینجا طراحان می توانند تصاویر تولید شده را انتخاب و بهینه سازی کنند. این مسأله، سرعت را بالا و هزینه را پایین می برد و به بهبود کارآیی کمک کرده و منجر به طراحی های متعدد شده و می تواند در جریان به حداکثر رساندن اطلاعات بازاریابی و فروش نهایی مورد استفاده قرار گیرند. (Jain,n.d.)


برخی پیش بینی ها، حکایت از آن دارد که هوش مصنوعی، حداقل در آینده نزدیک، نمی تواند به صورت مستقل درباره شکل محصول نهایی تصمیم گیری کند.


به گفته پولا شر ، یکی از بانفوذترین طراحان گرافیک در جهان، دستیاران مجهز به هوش مصنوعی و ML نمی توانند جایگزین کامل طراحان گرافیک شوند و نیازمند «تصمیم گیری های زیبایی شناسانه توسط دیگران در حوزه بهینه سازی و تایپوگرافی هستند». در عین حال، شر قبول دارد که ممکن است شغل های سطح پایین از دست رفته و استفاده از نرم افزار به صورت گسترده تر و پیچیده تر عمومی شود. در نتیجه، دیگر مردم کاربر فناوری نخواهند بود. در عین حال، این بدان معنی نخواهد بود که فناوری، جایگزین طراحان خواهد شد بلکه انسانها باید استاد آنها باشند. انسان می تواند ابزارها را آموزش داده و آنها را در انجام کارهای مربوط راهنمایی کند. در این جهان، کار طراحی چیزی شبیه به هدایت و مدیریت خواهد شد. ابزار، طراحی ها را پیشنهاد داده و طراح باید درباره انتخاب از میان آنها تصمیم بگیرد.


هوش مصنوعی در واقع نسخه ای از همان کاری است که انسان همین حالا هم قادر به انجام آن است. شاید در داخل پیچیده باشد، اما در واقع یک ابزار ساده است که کارها را کمی بهتر انجام می دهد. می تواند سریعتر عمل کرده و سیستم های پیچیده تری را مدنظر قرار دهد و متغیرهای بیشتری را ارزیابی کند. لذا پیش بینی آن است که هوش مصنوعی بیشتر به بحث بهینه سازی و سرعت کمک خواهد کرد. طراحان می توانند این بهینه سازی را انتخاب و تایید کنند. از لحاظ نظری، این مسئله می تواند وقت ما را برای کارهای خلاقانه آزاد کند.


طراحان زمان بیشتری برای خلاقیت خواهند داشت. در عین حال توصیه می شود از آنها در تیم های کدنویسی و مهندسی نیز استفاده شود. چرا که این کار به واقعی تر شدن کار هوش مصنوعی و ML و تبدیل شدن آنها به بخشی از دنیا، کمک خواهد کرد. مسلماً همه طراحان باید همیشه همراه با زمانه خود و متناسب با جدیدترین نوآوری های فناوری حرکت کرده اما عین حال از روندهای جدید طراحی نیز آگاه باشند.


با تحول هوش مصنوعی، طراحان خواهند توانست فرم هایی را تولید کنند که امکان ساخت آن برای انسان به تنهایی وجود نخواهد داشت. با پیشنهاد بهینه سازی های فزاینده بر اساس درک فراگیر الهامات و تاثیرات، و نیز با تکیه بر توانایی تست های الف/ ب، هوش مصنوعی می تواند کار طراحان را بهتر کند.


تجربه گذشته نشان می دهد که فناوریهای تولیدی در حال حاضر تغییرات مهمی در صنایع دیگر ایجاد کرده اند. معماران و طراحان بازیهای گرافیکی نمونه های خوبی هستند. اما این تغییرات به معنی از دست رفتن شغل افراد خلاق نبود. بلکه عصری نوین در خلاقیت بهینه با تکیه بر فناوری آغاز شده است. (Infowithart, 2018)


آصف باسیو ، یکی از بنیانگذاران و معاون ارشد Persado، یک شرکت تولیدکننده محتوای شناختی درباره هوش مصنوعی در شماره دسامبر 2016 نشریه Wired اعلام کرده بود: «در حال حاضر هیچ تکنولوژی هوش مصنوعی نداریم که حتی ساده ترین چالش ها را بدون حضور انسانی تکمیل کند. تا وقتی شرایط به این شکل باشد نسخه فعلی هوش مصنوعی در واقع «هوشمند» نیست و نمی تواند تیر خلاصی بر هیچ شغل یا مشکل اجتماعی ما باشد».


اگر چه هوش مصنوعی در حوزه‏های دیگر پیشرفت خوبی داشته اما در حوزه طراحی و تولید نشانه‎ها بیشتر به سمت طراحی خودکار،RIP و فرایندهای قبل از چاپ رفته است که خوشبختانه، به طراحان و تولید کنندگان نشانه ها در تمام زمینه های طراحی کمک می کند. (Johnson,2017)


پیش بینی می شود طراحان آینده با کمک تکنولوژی دارای خلاقیت بیشتری بوده و فرصت بیشتری برای نوآوری خواهند داشت. (Lant,2017)


آنچه مسلم است اینکه هوش مصنوعی حوزه های طراحی و تولید آثار بصری را متحول خواهد کرد و فعالان این حوزه، باید خود را آماده مواجهه با شرایط جدیدی کنند که در آن تعامل میان هوش مصنوعی و انسان و کسب مهارتهای لازم در این حوزه ضروری است.
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد