درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 مرداد 1398 - 06:00   

انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت

  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت


ادامه ادامه مطلب یک

اعلام محورهای کارگاههای آموزشی انجمن متخصصان روابط عمومی

  اعلام محورهای کارگاههای آموزشی انجمن متخصصان روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

روابط عمومی ها و فضای مجازی!

  روابط عمومی ها و فضای مجازی!


ادامه ادامه مطلب سه

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تخفیف ۹۹ درصدی لوازم عکاسی در سایت «آمازون» اشتباه بود
  پلیس فدرال آمریکا درباره امنیت اپلیکیشن تغییر چهره موسوم به «فیس اپ» تحقیق می‌کند
  پژوهشگر دانشگاه هاوایی: رفتار و خلق و خوی انسان مسری است
  ایجاد ارتباط پایدار در جامعه از وظایف اصلی روابط عمومی هاست
  اهمیت، نقش و کارکرد روابط عمومی
  بررسی و تحلیل محتوای نشریات داخلی سازمان ها
  نشست بررسی نقش «رسانه در گردشگری» برگزار شد
  انتخاب سه فرماندار پاسخگو در قالب اجرای برنامه دوشنبه‌های خبری
  گوشی‌های هوشمند فایو جی در سال ۲۰۲۳
  توزیع ۳ هزارتُن کاغذ بین مطبوعات کشور
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39321صفحه نخست » ادامه مطلب دوپنجشنبه، 20 تیر 1398 - 14:55
چرا تحمل « جواب رد شنیدن» را نداریم
خواستنی نبودن قبل از هر چیز ما را وا می دارد که از اوج خود فرود بیاییم. اصلا این حقیقت که به خود و دیگران بگوییم « جوابش منفی بود» یک عقب نشینی، شکست و تسلیم شدن را به رخ می کشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| خواستنی نبودن قبل از هر چیز ما را وا می دارد که از اوج خود فرود بیاییم. اصلا این حقیقت که به خود و دیگران بگوییم « جوابش منفی بود» یک عقب نشینی، شکست و تسلیم شدن را به رخ می کشد.

تحمل « نه شنیدن» را نداریم چون به یادمان می آید که مطمئن بودیم هر کار لازم برای دستیابی به خواسته مان را انجام دادیم ولی زندگی ما در گرو تصمیم دیگران بود.

از نظر جسمی، اولین واکنش غیرارادی بدن وقتی که مورد قبول واقع نشود احساس ضعف و ناامیدی است. درست مثل اینکه بدن توسط یک مار سمی گزیده شده باشد فعالیت هایش را به حداقل می رساند تا با تمام نیرو با جراحات وارده روبرو گردد.

محققین دانشگاه آمستردام پی بردند که طرد شدن و جواب رد شنیدن در بدن انسانها تبدیل به یک واکنش عصبی به نام the parasympathetic خواهد شد که بخشی از دفاع طبیعی بدن است. به این معنی که بدن وسایلی فراهم کرده است که در برابر حوادث غیرمنتظره، قادر به یک واکنش سریع و کمابیش معقول باشد.

اما در تحقیق دانشگاه هلندی متوجه این امر نیز شدند که اگر مورد پذیرش قرار نگرفتن نابهنگام و بدون پیشبینی قبلی باشد تغییرات فوق شدیدتر خواهد شد. به عبارتی دیگر در مواردی که می دانیم شانس تایید و پذیرش داریم ولی دست رد به خواسته ما زده می شود بدن ما بیشتر از پیش واکنش parasympathetic نشان می دهد.

مورد تایید قرار گرفتن برای ما که موجودی اجتماعی هستیم شاید این روزها آنقدر حیاتی نباشد ولی در دورانی که بقای هر فرد فقط در حریمِ محافظت و همیاری عمومی میسر بود بیشتر بروز می کرد. شکار و دفاع از خود برای انسان های اولیه در تنهایی عملاً میسر نبود و برای همین سیستم عصبی ما دست به ایجاد یک تکنیک هایی نظیر واکنش عصبی parasympathetic زد تا خطر طرد شدن را که بسیار خطرناک بود مدام گوشزد کند. به همین خاطر تا مادامیکه موجودی اجتماعی هستیم از جواب رد شنیدن رنج خواهیم برد.

 

منبع:  marde-rooz- www.psychologytoday.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دیدار جمعی از فعالان روابط عمومی با رئیس قوه مقننه


  اعلام محورهای کارگاههای آموزشی انجمن متخصصان روابط عمومی


  پنج نکته برای مدیریت بحران رسانه های اجتماعی


  انتصاب مشاور مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت


  رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران منصوب شد


  روابط عمومی‌ها در ارتقای جایگاه ادارات نقش به‌سزایی دارند


  آیا رسانه های درآمدزا اعتبار بیشتری نسبت به تبلیغات دارند؟


  خبرنگاران مهم ترین پل ارتباطی علوم پزشکی و مردم


  مدیر روابط عمومی معاون قرآنی وزارت ارشاد منصوب شد


  رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: نقش روابط عمومی‌ها در تلاطم جریانات و حفظ ارزش‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران