درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 2 مرداد 1398 - 07:36   

انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت

  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت


ادامه ادامه مطلب یک

اعلام محورهای کارگاههای آموزشی انجمن متخصصان روابط عمومی

  اعلام محورهای کارگاههای آموزشی انجمن متخصصان روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

آیا دنیای دیجیتال روابط عمومی ها را تضعیف می کند؟

  آیا دنیای دیجیتال روابط عمومی ها را تضعیف می کند؟


ادامه ادامه مطلب سه

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  همایش مدیران روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام رضا(ع) در مشهد برگزار می شود
  مدیرکل ورزش و جوانان فارس: روابط عمومی صدای رسای خدمت رسانی به مردم باشد
  روابط عمومی ها مرکز و پردازش اطلاعات دستگاه های اجرایی باشند
  سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان: مدیران دستگاه‌های اجرایی در جهت تقویت روابط عمومی‌ها اقدام کنند
  مطالبات رسانه های فارس به وزارتخانه ارجاع داده می شود
  برگزاری آزمون خبرنویسی ویژه مسئولین روابط عمومی ادارات و دستگاههای اجرایی شهرستان پاکدشت
  آیا دنیای دیجیتال روابط عمومی ها را تضعیف می کند؟
  مدیر کل ورزش و جوانان فارس عنوان کرد: روابط عمومی صدای رسای خدمت رسانی به مردم باشد
  یک اتفاق خوب در راه است!
  عملکرد بانک ملی ایران از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال گذشته
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39317صفحه نخست » جهان روابط عمومییکشنبه، 23 تیر 1398 - 08:04
آیا چین در جنگ روابط عمومی با آمریکا شکست خواهد خورد؟
چین در این جنگ تبلیغاتی بسیار شکست خورده است."این چیزی است که ما نیاز داریم تا آن را اصلاح کنیم. در غیر این صورت، در حوزه افکار عمومی، حتی چیزی که توجیه می شود، غیر قابل اثبات است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) - مقامات چینی کنترل شدید بر روی رسانه های داخلی با ممنوعیت انتشار اخبار، تفاسیر وب سایت ها، انتشار اطلاعیه های تبلیغاتی با دستورالعمل های پوششی برای رسانه های داخلی و نظارت دقیق بر روایت داخلی در جنگ تجاری با امریکا را حفظ کرده است. با وجود این که این استراتژی به دولت اجازه می دهد تا بتواند گفتگوی جنگ تجاری در چین را شکل دهد، اما ممکن است باعث شود چین در جنگ روابط عمومی جهانی با آمریکا شکست بخورد.

 

دولت چین در حال حاضر در تلاش برای بهبود ارتباط با مخاطبان بین المللی از طریق استفاده از حساب های رسمی رسانه های اجتماعی هستند. سفارت چین در واشنگتن دی سی و سفیر چین در ایالات متحده هر دو در روز دوشنبه اولین توییت خود را منتشر کردند.


این حسابها بخشی از تعداد کمی از حسابهای توییتر دیپلماتیک چین است که دولت چین برای پیگیری اهداف تبلیغات از جمله تبلیغات خارجی خود استفاده می کند. ژائو هوانگ و رووی وانگ در یک مقاله مشترک که در مجله بین المللی ارتباطات منتشر شده است، بررسی می کنند که چگونه کنسولگری های چینی و دیپلمات های آنها از توییت ها برای رسیدن به مجوز "به داستان های چینی به خوبی" استفاده می کنند.


در توییت های چینی که توسط مقامات دیپلماتیک چین نوشته شده است، بیشترین عنوان ها درباره اقتصاد خارجی چین و همکاری های اجتماعی (25 درصد از توییت ها) است. آنها در مورد چگونگی همکاری چین با کشورهای خارجی برای توسعه اقتصادی یا اجتماعی توییت و یا بازتوییت مجدد کردند. مقامات دیپلماتیک چینی با استفاده از این توییت ها چین را به عنوان طرفدار تجارت آزاد و همکاری بین المللی ارتقا و افتخار و صداقت چین در روابط خارجی را نشان می دهند.

 

دومین موضوع تکراری، روابط سیاسی است که شامل روابط دو جانبه یا چند جانبه، روابط دیپلماتیک و همکاری نظامی است. توییت ها در این دسته بیشتر سیاسی بوده و دارای لحن رسمی تری هستند. ترویج فرهنگ و جامعه چینی یکی دیگر از مهمترین موضوعات توییت های چینی است که برای افزایش جذابیت ملی طراحی شده بود: مناظر گردشگری، فرهنگ سنتی چین و زندگی روزمره مردم چین از جمله این موارد است.


با تجزیه و تحلیل این مجموعه ای از توئیت ها، متوجه شدیم که سازمان های دیپلماتیک چینی به داستان های چین می پردازند و دیدگاه های سیاسی چینی را به روش های متنوعی به نمایش می گذارند. اول، آنها برای ارتباط با همتایان خارجی از توییتر استفاده کردند. آنها همچنین به طور هدفمند از هشتگ استفاده می کنند.


دوم، توییت ها انواع مختلفی از گفتمان را نشان دادند. توییت ها اخباری را منتشر می کنند که نگرش مطلوب و فعال چین نسبت به همکاری های جهانی را نشان می دهد و یا به طور مستقیم سخنان رهبران سیاسی خارجی را برای تایید مشارکت چین بیان می کنند. این توییت ها همچنین شامل توصیف راه حل های چینی بود که اغلب شامل emoji بود که محتوا را زنده و پویاتر می سازد. علاوه بر این، آژانس های دیپلماتیک چینی از عکس هایی استفاده می کنند که اغلب دارای معانی ضمنی برای تقویت محتواست.


همچنین اغلب هنگامی که مقامات چینی با مخاطبان بین المللی در یک مراسم عمومی شرکت می کنند، آنها تلاش می کنند تا از خط مشی دولت پشتیبانی کنند. سوفی ریچاردسون، دیده بان حقوق بشر سازمان ملل متحد، آیرکون تونیایزی، فرماندار معاون سین کیانگ را برای تبلیغ در سخنرانی خود در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ماه ژوئن محکوم کرد. آیرکون تونیایزی در سخنرانی خود تصویر گمراه کننده ای از وضعیت حقوق بشر در سین کیانگ را ترسیم کرد و اصرار داشت که مردم با وجود گزارش های مستمر بازداشت و تحت نظارت دولتی، زندگی می کنند.


تحلیلگران می گویند پکن با محدود کردن انواع ارتباطات خود در جنگ تجاری با امریکا می تواند بیشتر از آنکه سود ببرد، به خود آسیب بزند. ژنگفی بنیانگذار میلیاردر 74 ساله هوآوی یکی از این موارد است.

در طی یک سخنرانی در هفته گذشته در دانشگاه پکن، یو یانگدین، اقتصاددان برجسته، یک سوال مطرح کرد: "چرا هیچ یک از شرکت های چینی که توسط سخنگوی آمریکا متهم به سرقت مالکیت معنوی شدند، حاضر نیستند از خود دفاع و این اتهامات را رد کنند؟"

یو، مشاور سابق بانک مردمی چین، گفت: "چین در این جنگ تبلیغاتی بسیار شکست خورده است."این چیزی است که ما نیاز داریم تا آن را اصلاح کنیم. در غیر این صورت، در حوزه افکار عمومی، حتی چیزی که توجیه می شود، غیر قابل اثبات است."


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط عمومی ها و فضای مجازی!


  بررسی و تحلیل محتوای نشریات داخلی سازمان ها


  روابط عمومی ها برای کشف آینده نیازمند سناریونویسی


  روابط عمومی و فضای سوم


  مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران: روابط عمومی ها باید در چارچوب مسئولیت اجتماعی فعالیت کنند


  اهمیت، نقش و کارکرد روابط عمومی


  خبرنامه الکترونیک روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی شد


  مدیرکل زندان‌های استان اردبیل: روابط عمومی باعث ایجاد تحولات مثبت و سازنده می‌شود


  ایجاد ارتباط پایدار در جامعه از وظایف اصلی روابط عمومی هاست


  کیمته روابط عمومی هیئت فوتبال استان کرمان به عضویت انجمن روابط عمومی های این استان درآمد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران