درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 مرداد 1398 - 06:02   

انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت

  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت


ادامه ادامه مطلب یک

اعلام محورهای کارگاههای آموزشی انجمن متخصصان روابط عمومی

  اعلام محورهای کارگاههای آموزشی انجمن متخصصان روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

روابط عمومی ها و فضای مجازی!

  روابط عمومی ها و فضای مجازی!


ادامه ادامه مطلب سه

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تخفیف ۹۹ درصدی لوازم عکاسی در سایت «آمازون» اشتباه بود
  پلیس فدرال آمریکا درباره امنیت اپلیکیشن تغییر چهره موسوم به «فیس اپ» تحقیق می‌کند
  پژوهشگر دانشگاه هاوایی: رفتار و خلق و خوی انسان مسری است
  ایجاد ارتباط پایدار در جامعه از وظایف اصلی روابط عمومی هاست
  اهمیت، نقش و کارکرد روابط عمومی
  بررسی و تحلیل محتوای نشریات داخلی سازمان ها
  نشست بررسی نقش «رسانه در گردشگری» برگزار شد
  انتخاب سه فرماندار پاسخگو در قالب اجرای برنامه دوشنبه‌های خبری
  گوشی‌های هوشمند فایو جی در سال ۲۰۲۳
  توزیع ۳ هزارتُن کاغذ بین مطبوعات کشور
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39305صفحه نخست » جهان روابط عمومیچهارشنبه، 19 تیر 1398 - 14:01
روابط عمومی یکی از سه شغل پرطرفدار در خاورمیانه
تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۹ بر روی "فارغ التحصیلان جدید در خاورمیانه و شمال آفریقا" که توسط سایت خبری خاورمیانه Bayt.com و موسسه تحقیقاتی Market YouGov مطرح شد، نشان داد که جذاب ترین مشاغل برای فارغ التحصیلان جدید از منظر حرفه ای، مهندسی و طراحی (25 در صد)، بانکداری و امور مالی (20 درصد)، تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی (18 درصد) و دولت و خدمات عمومی (16 درصد) است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| بر اساس مطالعه ای که توسط سایت حرفه ای منطقه bayt.com انجام شده است، روابط عمومی یکی از سه شغل پرطرفدار برای افراد تازه فارغ التحصیل شده در سراسر خاورمیانه است.


به گزارش گروه بین الملل شارا، مطالعه فرصتهای شغلی برای فارغ التحصیلان جدید نشان داد که شکارچیان شغلی معتقدند که شرکتهای بازاریابی امارات متحده عربی و روابط عمومی ها بیشترین تعداد فارغ التحصیلان را استخدام می کنند، این در حالی است که در سراسر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا روابط عمومی را به عنوان یکی ازسه شغل جذاب مطرح می کنند.


تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۹ بر روی "فارغ التحصیلان جدید در خاورمیانه و شمال آفریقا" که توسط سایت خبری خاورمیانه Bayt.com و موسسه تحقیقاتی Market YouGov مطرح شد، نشان داد که جذاب ترین مشاغل برای فارغ التحصیلان جدید از منظر حرفه ای، مهندسی و طراحی (25 در صد)، بانکداری و امور مالی (20 درصد)، تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی (18 درصد) و دولت و خدمات عمومی (16 درصد) است.


درحالی که در امارات متحده عربی مشاغلی که به نظر می رسد بیشترین تعداد فارغ التحصیلان تازه کار را استخدام می کنند، شامل تبلیغات، بازاریابی، روابط عمومی (22 درصد)، بانک، امور مالی (21 درصد) و مهندسی و طراحی (15 درصد) است.
از نظر مهارتهای مورد نیاز برای برتری در محل کار، پاسخ دهندگان دو مهارت رایانه و ارتباطی (49 درصد) را به عنوان مهمترین مهارت و مهارت های علمی و فنی (37 درصد)، مهارت های بین فردی، تیمی (34 درصد) و انعطاف پذیری و سازگاری برای تغییر (30 درصد) را ذکر کرده اند.


فارغ التحصیلان تازه وارد امارات متحده عربی مهارت های خود را در ارتباطات (88 درصد)، رایانه ها (89 درصد)، مهارت های علمی و فنی (83 درصد)، تفکر انتقادی و تفکر تحلیلی (83 درصد)، مذاکرات (74 درصد )، رهبری (84 درصد)، مهارت های بین فردی و تیم های بازی (88 درصد) به عنوان "خوب" یا "بسیار خوب" در نظر می گیرند.


کری مک لارن از موسسه YouGov MENA گفت: "مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۹ نشان می دهد که به طور روز افزون کارفرمایان درب همکاری خود را به سوی فارغ التحصیلان جدید باز می کنند و این تغییرات قابل توجهی در آنچه که کارفرمایان در این جهان به شدت دیجیتالی نیاز دارند را ارایه می دهند.


"تحقیقات ما نشان دهنده اولویت کارفرمایان در استخدام نامزدهایی است که قبلا مهارت های بین فردی و تکنولوژیکی را توسعه داده اند، علیرغم اینکه نیروی کار تازه نفس است و این به نوبه خود می تواند آینده کار در امارات متحده عربی را شکل دهد."


داده ها برای فارغ التحصیلان تازه کار در سال Bayt.com 2019 در نظرسنجی MENA بین ماه های آوریل تا مه 2019 به صورت آنلاین جمع آوری شد. این نتایج بر اساس نمونه ای از 1582 نفر پاسخ دهنده از امارات متحده عربی، KSA، کویت، عمان، بحرین، لبنان، اردن، عراق، فلسطین ، سوریه، مصر، مراکش، الجزایر، تونس، لیبی، سودان و دیگران‌ می باشد.


این مطالعه همچنین دریافت که محبوب ترین ابزار برای فارغ التحصیلان تازه کار برای پیدا کردن کار، سایت های شغلی آنلاین است.


حدود 73 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که شغل هایی را در نظر گرفته اند که قبل از ثبت نام در دسترس بوده اند. در عین حال، تقریبا دو سوم از پاسخ دهندگان (64 درصد) در حال حاضر در زمینه تحصیل خود کار می کنند، در حالی که 36 درصد از آنها کاری کاملا متفاوت از زمینه تحصیل خود انجام می دهند.


تعداد قابل ملاحظه ای از پاسخ دهندگان (46 درصد) نیز احساس می کنند که بزرگترین چالشی که آنها در پیدا کردن شغل با آن روبرو هستند، این است که به خوبی نمی دانند که چگونه به طور موثر به جستجوی شغل بپردازند. فقدان تجربه کار قبلی (35 درصد) نیز مانع است.
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دیدار جمعی از فعالان روابط عمومی با رئیس قوه مقننه


  اعلام محورهای کارگاههای آموزشی انجمن متخصصان روابط عمومی


  پنج نکته برای مدیریت بحران رسانه های اجتماعی


  انتصاب مشاور مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت


  رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران منصوب شد


  روابط عمومی‌ها در ارتقای جایگاه ادارات نقش به‌سزایی دارند


  آیا رسانه های درآمدزا اعتبار بیشتری نسبت به تبلیغات دارند؟


  خبرنگاران مهم ترین پل ارتباطی علوم پزشکی و مردم


  مدیر روابط عمومی معاون قرآنی وزارت ارشاد منصوب شد


  رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: نقش روابط عمومی‌ها در تلاطم جریانات و حفظ ارزش‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران