درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 مرداد 1398 - 05:37   

انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت

  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت


ادامه ادامه مطلب یک

اعلام محورهای کارگاههای آموزشی انجمن متخصصان روابط عمومی

  اعلام محورهای کارگاههای آموزشی انجمن متخصصان روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

روابط عمومی ها و فضای مجازی!

  روابط عمومی ها و فضای مجازی!


ادامه ادامه مطلب سه

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تخفیف ۹۹ درصدی لوازم عکاسی در سایت «آمازون» اشتباه بود
  پلیس فدرال آمریکا درباره امنیت اپلیکیشن تغییر چهره موسوم به «فیس اپ» تحقیق می‌کند
  پژوهشگر دانشگاه هاوایی: رفتار و خلق و خوی انسان مسری است
  ایجاد ارتباط پایدار در جامعه از وظایف اصلی روابط عمومی هاست
  اهمیت، نقش و کارکرد روابط عمومی
  بررسی و تحلیل محتوای نشریات داخلی سازمان ها
  نشست بررسی نقش «رسانه در گردشگری» برگزار شد
  انتخاب سه فرماندار پاسخگو در قالب اجرای برنامه دوشنبه‌های خبری
  گوشی‌های هوشمند فایو جی در سال ۲۰۲۳
  توزیع ۳ هزارتُن کاغذ بین مطبوعات کشور
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39243صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 16 تیر 1398 - 12:08
اهمیت چشم دوختن به دیگران در حین گفتگو
چشم دوختن با وقار و متمرکز به فرد دیگر، نیاز طرف مقابل برای کسب توجه و شنیده شدن را کاهش می دهد و برای همین همه احساس خوبی نسبت به فردی که با دقت بیشتری می نگرد پیدا می کنند.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در بسیاری از فرهنگ های سنتی، بخصوص سرزمین هایی که به درویش مسلکی، ساده زیستی و خاکی بودن بها می دهند چشم دوختن به فردی که با وی صحبت می کنند را توصیه نمی کنند. در ایران نیز تا همین چند ده سال پیش، حجب و حیا و سر و نگاه را پایین نگه داشتن، نشانه نجابت و احترام بود.
 
 مشکل یا تناقض از اینجا شروع می شود که در بسیاری از این جوامع شیوه زندگی و آشنایی و حتی تعریف شخصیت آدمها عوض شده است. اما افراد و بخصوص مردان، هنوز وقتی نوبت به چشم در چشم دوختن با یک فرد دیگر می شود، به لاک قدیمی و سنتی پناه می برند و چشمان شان را مهار و پنهان می کنند.
 
 حجب و حیا، ساده زیستی و حتی فقیر بودن حتی در بین نسل تحصیلکرده و روشنفکر ما نیز تا همین اواخر شیک بود. اما این روزها اگر وضع مالی ات روبراه نباشد معنی اش این است که هوش و استعداد و شخصیت اجتماعی متعادلی ندارید.
 
 برای همین اجازه دهید ضمن احترام به رفتار و تربیت قدیمی، نگاهی به خاصیت ها و قدرت نگاه مستقیم و چشم دوختن داشته باشیم.
 
 از نظر علمی می گویند جنین انسان اگر در مراحل اولیه بسته شدن نطفه با مقدار بیشتری از هورمون تستوسترون تماس داشته باشد از قابلیت اجتماعی کمتری برخوردار است و از همان کودکی جرئت کمتری برای چشم در چشم دوختن و اجتماعی بودن از خود نشان می دهد.
 
 برای همین مردان بیشتر از زنان از این مسئله رنج می برند چون تستوسترون از همان دوران جنینی تا بعد، در بدن شان وجود دارد. چشمان شان حتی در بزرگ سالی نیز از روبرو شدن و چشم دوختن، گریزان هستند.
 
 تنها مورد استثنا مردان آلفا هستند که به خاطر تستوسترون بالا در بدن شان، میل رقابت، مطرح شدن، قدرتمند شدن، مدیریت و تسلط بیشتری در آنها وجود دارندت.
 
 البته بخشی از این احساس خاکی بودن، احترام و سر به زیر بودن ناشی از تربیت سنتی است. تربیتی که در آن غرور و حتی برای مثال ثروتمند بودن زیاد پسندیده نبود. هر چند در طی چند دهه گذشته خیلی از اجتماعات سنتی از این مرحله عملاً عبور کرده اند و برای مثال اگر وضع مالی روبراه نداشته باشند از احترام و منزلت خیلی کمتر از سابق برخوردارند ولی مردان همچنان ترجیح می دهند چشم در چشم دوست و همکار و مشتری و بخصوص جنس مقابل ندوزند.
 
 اما تجربه زندگی معاصر و زندگی شهرنشینی که مدام توام است با روبرو شدن و آشنایی مداوم با افراد غریبه، نگاه مستقیم به فرد مقابل:
 
 متکی به نفس بودن و اعتماد به خود را به نمایش می گذارد.
 
 مهربانی و صمیمی بودن را به رخ می کشد
 
 حس احترام، توانایی، دانش و تخصص بیشتر داشتن را در فرد مقابل ایجاد می کند
 
 نشان دهنده ثبات روحی و شخصیتی فرد خواهد بود
 
 چشم دوختن در چشم دیگران نه فقط انرژی و حس خوب و گرمی از شما بروز می دهد بلکه با نگاه داشتن توجه و نگاه به فرد مقابل، احساس توجهی را می دهد که این روزها همه تشنه آن هستند.
 
 سرعت و مشغله زندگی و داشتن جمع وسیعی از افراد در حلقه زندگی اجتماعی، کنجکاوی و توجه به فرد جدید و غریبه را به شدت کاهش می دهد. برای همین خیلی ها به این حس می رسند که به خوبی شنیده نمی شوند یا به خوبی درک نمی شوند.
 
 چشم دوختن با وقار و متمرکز به فرد دیگر، نیاز طرف مقابل برای کسب توجه و شنیده شدن را کاهش می دهد و برای همین همه احساس خوبی نسبت به فردی که با دقت بیشتری می نگرد پیدا می کنند.
 
 پس ضمن احترام به تربیت سنتی و احترام به دیگران از طریق سر به زیر نشان دادن خود، اگر در محوطه و فرصت ابراز وجود هستید از چشم دوختن در حین مراوده نیز غافل نباشید.
 
 www.artofmanliness.com
 marde-rooz.com
 
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دیدار جمعی از فعالان روابط عمومی با رئیس قوه مقننه


  اعلام محورهای کارگاههای آموزشی انجمن متخصصان روابط عمومی


  پنج نکته برای مدیریت بحران رسانه های اجتماعی


  انتصاب مشاور مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت


  رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران منصوب شد


  روابط عمومی‌ها در ارتقای جایگاه ادارات نقش به‌سزایی دارند


  آیا رسانه های درآمدزا اعتبار بیشتری نسبت به تبلیغات دارند؟


  مدیر روابط عمومی معاون قرآنی وزارت ارشاد منصوب شد


  خبرنگاران مهم ترین پل ارتباطی علوم پزشکی و مردم


  رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: نقش روابط عمومی‌ها در تلاطم جریانات و حفظ ارزش‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران