درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 مرداد 1398 - 05:59   

انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت

  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت


ادامه ادامه مطلب یک

اعلام محورهای کارگاههای آموزشی انجمن متخصصان روابط عمومی

  اعلام محورهای کارگاههای آموزشی انجمن متخصصان روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

روابط عمومی ها و فضای مجازی!

  روابط عمومی ها و فضای مجازی!


ادامه ادامه مطلب سه

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تخفیف ۹۹ درصدی لوازم عکاسی در سایت «آمازون» اشتباه بود
  پلیس فدرال آمریکا درباره امنیت اپلیکیشن تغییر چهره موسوم به «فیس اپ» تحقیق می‌کند
  پژوهشگر دانشگاه هاوایی: رفتار و خلق و خوی انسان مسری است
  ایجاد ارتباط پایدار در جامعه از وظایف اصلی روابط عمومی هاست
  اهمیت، نقش و کارکرد روابط عمومی
  بررسی و تحلیل محتوای نشریات داخلی سازمان ها
  نشست بررسی نقش «رسانه در گردشگری» برگزار شد
  انتخاب سه فرماندار پاسخگو در قالب اجرای برنامه دوشنبه‌های خبری
  گوشی‌های هوشمند فایو جی در سال ۲۰۲۳
  توزیع ۳ هزارتُن کاغذ بین مطبوعات کشور
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39233صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریپنجشنبه، 13 تیر 1398 - 14:12
روابط عمومی و رسانه گریزی
غلامرضا شمس ناتری کارشناس روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران نوشهر - چه خوب است روابط عمومی ها به عنوان شریان حیاتی دستگاه ها این وظیفه مهم و خطیر را به درستی انجام داده و با تقویت ارتباط با رسانه های گروهی و وسایل ارتباط جمعی، استوار و ثابت قدم در پیشبرد اهداف سازمانی خود گام بردارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| یکی از کارکردهای مهم روابط عمومی، اطلاع یابی و اطلاع دهی است.


یک روابط عمومی حاذق و حرفه ای می بایست از این شاخصه مهم در جهت اطلاع رسانی به رسانه های گروهی سود برده و با تولید خبر و انعکاس آن به رسانه ها از این ویژگی مهم برای بیان عملکرد و دستاوردهای سازمان متبوع خود نهایت استفاده را ببرد.


گرچه باید اذعان داشت برخی روابط عمومی ها و بالتبع مسوولان از مواجه با خبرنگاران و رسانه ها بیم دارند و اگر پرسشی از آنان شود آن را به زمان و وقت دیگری موکول می کنند تا مشمول زمان گردد.


بی تردید در این بین نقش روابط عمومی ها حائز اهمیت بوده تا خلأ ناشی از عدم اطلاع رسانی مدیران را پر نمایند و با تولید اخبار، پل ارتباطی خود با رسانه ها را مستحکم تر نموده و خود را پاسخگوی رسانه ها و افکار عمومی بدانند.


این زمانی محقق خواهد شد که روابط عمومی بتواند در تنظیم خبر آگاه بوده تا ارزش های خبری و عناصر خبری را دانسته و در چارچوبی مشخص و هدفمند به تولید و نشر خبر مبادرت ورزند.


سکون و سکوت خبری برخی از دستگاه ها که رسانه گریزی را پیشه کردند هرگز نمی تواند در نزد رسانه ها و افکار عمومی موجه جلوه کرده و خود را از قضاوت مردم و رسانه ها دور نگاه داشته و موجب به حاشیه رفتن خود می شوند.


در واقع سازمان و دستگاهی علائم حیاتی دارد که بتواند در اطلاع رسانی مطمئن و با صلابت انجام وظیفه نماید و از عملکرد خود دفاع نماید.


مصداق آن را می توان به ورزشکاری تشبیه کرد که با تمرین و ممازست و آمادگی بدنی و فیزیکی لازم خود را در کوران مسابقات قرار می دهد، از شکست نمی هراسد و آن را پل پیروزی خود می داند.


چه خوب است روابط عمومی ها به عنوان شریان حیاتی دستگاه ها این وظیفه مهم و خطیر را به درستی انجام داده و با تقویت ارتباط با رسانه های گروهی و وسایل ارتباط جمعی، استوار و ثابت قدم در پیشبرد اهداف سازمانی خود گام بردارند.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دیدار جمعی از فعالان روابط عمومی با رئیس قوه مقننه


  اعلام محورهای کارگاههای آموزشی انجمن متخصصان روابط عمومی


  پنج نکته برای مدیریت بحران رسانه های اجتماعی


  انتصاب مشاور مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت


  رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران منصوب شد


  روابط عمومی‌ها در ارتقای جایگاه ادارات نقش به‌سزایی دارند


  آیا رسانه های درآمدزا اعتبار بیشتری نسبت به تبلیغات دارند؟


  خبرنگاران مهم ترین پل ارتباطی علوم پزشکی و مردم


  مدیر روابط عمومی معاون قرآنی وزارت ارشاد منصوب شد


  رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: نقش روابط عمومی‌ها در تلاطم جریانات و حفظ ارزش‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران