درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 15:30   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 392صفحه نخست » ادامه مطلب یکشنبه، 15 شهریور 1399 - 13:55
گزارش و ارکان آن
علی اکبر قاضی زاده، مدرس و روزنامه نگار - شیوه بدی که در گزارش نویسی وجود دارد این است که برخی از گزارشگران در هر زمان که بخواهند، گزارش خود را به پایان می رسانند. در صورتی که باید پایان گزارش مقبول و منطقی باشد و از ذکر سؤال، پند، نصیحت و داوری خودداری کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| بلوغی که در روابط عمومی شاهد آن هستیم به همت کسانی است که ماهیت و جوهر روابط عمومی را شناخته اند. در گذشته با توجه به ساختار سنتی روابط عمومی، وظایف این حوزه منحصر به پریایی مراسم بود. اما در حال حاضر با ایجاد اصلاح در باورهای قبلی، روابط عمومی ها حرفه ای تر شده اند و در مسیر انجام وظایف و فعالیت های خود روان تر حرکت می کنند زیرا افکار سنتی کم رنگ شده و دیگر دیدگاه آن ها محدود تلقی نمی شود.

 

تعریف گزارش

 

تا حدود سال 1890 تعریفی که از گزارش وجود داشت همان شکل گسترده خبر بود و همه گزارشه ها  در قالب گزارش های خبری نوشته می شد. اما در اوایل قرن بیستم با وقوع دو جریان همزمان یعنی تحول در وسایل خبری و اختراع تجهیزات مخابراتی، مؤلفه دیگری به نام جذابیت به گزارش اضافه شد. از همین روست که امروزه گزارش را توضیح گسترده مطالب مختلف با دو منشا خبر و جذابیت می دانند.

 

ویژگی های گزارش

 

در گزارش، گزارشگر دارای زاویه دید و نگرش است. استفاده از سبک های مختلف، ساختار روان و آزاد، اثرگذاری گزارشگر بر مخاطب از جمله ویژگی های گزارش محسوب می شود. اما وجود عینیت، ارزش­های خبری و تحت تأثیر حوادث و تحولات روز بودن، شباهت هایی را میان خبر و گزارش به وجود آورده است.

 

ارکان سه گانه گزارش

 

هر نوشته ای که دارای سه رکن مشاهده، مصاحبه و تحقیق باشد به آن گزارش گفته می شود زیرا این سه رکن باعث می شود که گزارش مستندتر، جذاب تر و کامل تر شود. علاوه بر این روزنامه نگار باید بداند که پاسخ پرسش های مطرح در موضوع گزارش را چگونه بیابد و بتواند آن چه را که مشاهده کرده است به مخاطبان خود منتقل کند.

 

اجزای گزارش

 

ورودی به عنوان بخش آغازین گزارش باید جذاب و زیبا باشد و مخاطب را به خواندن ادامه گزارش علاقه مند کند. این بخش از گزارش نباید طوری نوشته شود که نیاز به تحلیل و تفسیر داشته باشد و حتی­الامکان باید از استفاده از واژه های طولانی، کم معنی و کم تأثیر خودداری کرد. در این راستا، ورودی و متن از یک خصلت برخوردارند. اما امروزه می بینیم که گزارشگران تصور می کنند اگر ورودی خوبی داشته باشند، گزارش آن ها پایان یافته است.

 

شیوه بدی که در گزارش نویسی وجود دارد این است که برخی از گزارشگران در هر زمان که بخواهند، گزارش خود را به پایان می رسانند. در صورتی که باید پایان گزارش مقبول و منطقی باشد و از ذکر سؤال، پند، نصیحت و داوری خودداری کرد.

 

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انسان یا ماشین؟ مرزهای مبهم هوش مصنوعی


  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد