درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 مرداد 1398 - 05:38   

انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت

  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت


ادامه ادامه مطلب یک

اعلام محورهای کارگاههای آموزشی انجمن متخصصان روابط عمومی

  اعلام محورهای کارگاههای آموزشی انجمن متخصصان روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

روابط عمومی ها و فضای مجازی!

  روابط عمومی ها و فضای مجازی!


ادامه ادامه مطلب سه

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تخفیف ۹۹ درصدی لوازم عکاسی در سایت «آمازون» اشتباه بود
  پلیس فدرال آمریکا درباره امنیت اپلیکیشن تغییر چهره موسوم به «فیس اپ» تحقیق می‌کند
  پژوهشگر دانشگاه هاوایی: رفتار و خلق و خوی انسان مسری است
  ایجاد ارتباط پایدار در جامعه از وظایف اصلی روابط عمومی هاست
  اهمیت، نقش و کارکرد روابط عمومی
  بررسی و تحلیل محتوای نشریات داخلی سازمان ها
  نشست بررسی نقش «رسانه در گردشگری» برگزار شد
  انتخاب سه فرماندار پاسخگو در قالب اجرای برنامه دوشنبه‌های خبری
  گوشی‌های هوشمند فایو جی در سال ۲۰۲۳
  توزیع ۳ هزارتُن کاغذ بین مطبوعات کشور
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39192صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 11 تیر 1398 - 00:56
یک روابط عمومی خوب یک روابط عمومی مرده است
شبیر دائمی – کارشناس ارشد علوم ارتباطات - متاسفانه دیدگاه غلط برخی مدیران سازمان‌ها منجر به ایجاد نگرش‌های غلط در مورد روابط عمومی‌ها شده است. این مدیران در تبعیت از مشاوران مرئی و نامرئی خود خواهان یک روابط عمومی رئیس محور هستند.
  

  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| احتمالا این جمله معروف را بارها در فیلم‌های وسترن شنیده‌اید که «یک سرخ پوست خوب یک سرخ پوست مرده است!» و حالا دارید فکر می‌کنید ربط این جمله با این تیتر چیست؟ عجله نکنید با ما تا پایان این مطلب بیایید.
 
 صاحب نظران حوزه روابط عمومی، یکی از مهم‌ترین کارکردهای روابط عمومی در عصر ارتباطات و اطلاعات را اطلاع یابی و اطلاع رسانی عنوان می‌کنند و معتقدند با تحولاتی که در جوامع کنونی به وجود آمده، مخاطبان درون سازمانی و برون سازمانی فهیم‌تر و انتخاب‌گرتر از آن هستند که بخواهیم یا بتوانیم با الگوهای قدیمی ارتباطی با آنها ارتباط برقرار کنیم و دیگر روش‌های سنتی اطلاع رسانی، پاسخگوی خواسته‌های روز افزون جوامع پیچیده امروزی نیست، چرا که مردم حق خود می‌دانند تا در تعیین سرنوشت خود و مشارکت در اداره امور جامعه سهیم باشند و در این راه سخت تشنه دانستن، تحلیل کردن و پردازش اطلاعات و اخبارند.
 
 متاسفانه دیدگاه غلط برخی مدیران سازمان‌ها منجر به ایجاد نگرش‌های غلط در مورد روابط عمومی‌ها شده است. این مدیران در تبعیت از مشاوران مرئی و نامرئی خود خواهان یک روابط عمومی رئیس محور هستند. از دید اینان روابط عمومی، باید بسان بلندگوی سازمان و بالابر مدیر عمل کرده و تمام اتفاقات و رویدادهای ریز و درشت سازمان از قول و زبان و فعل و عمل مدیر بیان شده به طوری که حتی در کوچک‌ترین خبر ارسالی این گونه سازمان‌ها به رسانه‌ها باید چندین نقل قول مستقیم و غیر مستقیم از مدیر وجود داشته باشد.
 
 این قبیل مسئولان اطلاع رسانی و دانستن را حق مردم نمی‌دانند و آن چه برای آنان مهم است درج اخبار و عکس خودشان در اخبا ، بروشورها، بولتن‌ها، رنگین نامه‌ها و هزاران جای دیگر است. این قیبل مدیران که معمولا وامدار این و آن برای رسیدن به میز ریاست هستند در کنار خود یک روابط عمومی مجیزگو و بی ثمر و مرده می‌خواهد تا با دادن نقشی تشریفاتی به روابط عمومی به آنی که خودشان می‌خواهند برسند و در این حالت است که روابط عمومی به دنبال اجرای انواع شوهای تبلیغاتی با حضور رئیس همه فن حریف سازمان است.
 
 اینگونه مدیران غافل هستند که یک روابط عمومی توانمند نشانه مدیریت کارآمد و پرقدرت آن سازمان است چرا که روابط عمومی جدا از مدیریت نیست و هر مدیری سزاوار روابط عمومی است که دارد و هر قدر به این واحد بها بدهد نتیجه‌اش را هم می‌بیند و هر قدر منزلت آن را پایین فرض کند باز اولین ضربه بازگشتی به خود سازمان می‌رسد.
 
 حالا به من حق می‌دهید که تیتر بالا را برای این مطلب انتخاب کرده باشم که «یک روابط عمومی خوب یک روابط عمومی مرده است!»
 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دیدار جمعی از فعالان روابط عمومی با رئیس قوه مقننه


  اعلام محورهای کارگاههای آموزشی انجمن متخصصان روابط عمومی


  پنج نکته برای مدیریت بحران رسانه های اجتماعی


  انتصاب مشاور مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت


  رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران منصوب شد


  روابط عمومی‌ها در ارتقای جایگاه ادارات نقش به‌سزایی دارند


  آیا رسانه های درآمدزا اعتبار بیشتری نسبت به تبلیغات دارند؟


  مدیر روابط عمومی معاون قرآنی وزارت ارشاد منصوب شد


  خبرنگاران مهم ترین پل ارتباطی علوم پزشکی و مردم


  رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: نقش روابط عمومی‌ها در تلاطم جریانات و حفظ ارزش‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران